Noni nyt tuli vaihdettua alkuperäinen käytetty letku. Ja ei voi olla totta, kaikki toimii normaalisti ja ei ääntä. Tää ei ole todellista
Alkuperäinen letku on tosi notkeeta ja toisesta päästä letkusta kun liikutaa niin kuuluu semmoinen vaime klik klik. Eli jotain siellä sisällä sitten on. En olisi ikinnä uskonnut.
Kylmästöintiäkin kokeiltiin. ohitin tuon paineventtiilin ja painoin EC nappia niin kas kummaa se tsiu tsiu ääni hävisi, suhina tuli tilalle ja alkoi puskemaan kylmää. Elikkäs kylmäaine on vähissä.
Ensiviikolla ilmastointi huoltoon ja uusi kuivain kehiin.
Muutama vika ruksittu korjatuksi niin siirytään seuraavaan.
Elikkäs käynti onglemaa. Kylmänä käynnistyy todella hyvin. Lämpimänä kun seisoo hetken aikaa niin lähtee huonosti käymään(joutuu sahaa vähän pitempään ~2-3sec). Tärryyttää eikä käy kaikilla, kaasulla saa normaaliksi (jos ei anna kaasua niin voi sammua). Sen jälkeen kun saa käymään niin ei mitään onglemaa. Jos sammuttaa lämpimänä ja sarttaa heti niin ei onglemaa.
Mistä voisi johtua. Itellä tulee mieleen että suuttimet vuotaisi. Saisiko testattau mitenkään?
Sitten toinen hieman ärsyttävä vika mistä olen aijemminkin kysynnyt. Elikkäs kovemman kiihytyksen jälkeen jää käymään tyhjäkäynnillä kovempaa tyhjäkäyntiä ja alkaa moottorijarrutukisessa paukuttaa putkeen. Vika nollaantuu kun sammuttaa auton ja käynnistää uudestaan. Mistä tämä voisi johtua? Sekin riittää että kiihdyttää vaikka 100km/h vauhtiin niin tulee tämä ilmiö.
Edit:
voisin mittailla anturit. lämpö nje. olisiko jossain ohjearvoa noista?
Omasta coupesta käytin suuttimet Bosch korjaamolla suutinpenkissä. Pumppalivat läpi, siinä samalla taitavat jopa puhdistua vähän. Kaikissa Bosch korjaamoissa noita suuttimia ei voi enää tarkistaa, kun ovat jo niin vanhaa tekniikkaa kuulemma.
Uudet suuttimet näihin 24 venttiilisiin aikas kalliita
Omasta coupesta käytin suuttimet Bosch korjaamolla suutinpenkissä. Pumppalivat läpi, siinä samalla taitavat jopa puhdistua vähän. Kaikissa Bosch korjaamoissa noita suuttimia ei voi enää tarkistaa, kun ovat jo niin vanhaa tekniikkaa kuulemma.
Uudet suuttimet näihin 24 venttiilisiin aikas kalliita
Taitaa olla 12 venttiilisen suutin? Siis m103 mottoriin ja muihinkin noita taitaa mennä.
Katoppa mercedes A 000 078 58 23 tai Bosch 0 437 502 054 numeroilla. Tuo pitäis olla oikea. Toki noillakin hinnat laskenut siitä, mitä viimeksi kattelin.
Jalo kirjoitti:Taitaa olla 12 venttiilisen suutin? Siis m103 mottoriin ja muihinkin noita taitaa mennä.
Katoppa mercedes A 000 078 58 23 tai Bosch 0 437 502 054 numeroilla. Tuo pitäis olla oikea. Toki noillakin hinnat laskenut siitä, mitä viimeksi kattelin.
Mr300 kirjoitti:
Mistä voisi johtua. Itellä tulee mieleen että suuttimet vuotaisi. Saisiko testattau mitenkään?
Hanki jostain käyttöösi polttoainepaineen mittari. Virrat päällä pitäisi paineen nousta x bariin ja pysyä siellä. Jos paine lähtee laskemaan, joku suutin avautuu liian pian tai bensa karkaa muualle. Muuten suuttimien suihkun ja tuoton voi tutkia ihan silmämääräisesti, purkki vaan jokaisen suuttimen alle.
Multa ois löytyny vähäventtiiliselle suuttimia, mutta eipä se taija auttaa.
Sama ongelma omassa 24-venttiilisessä ja foorumilla parissa topikissa todettu että suuttimet syypäänä.
Merteilin hinta halvempi kuin ennen? Muistaakseni maksoivat ennen 136€
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
Oli tänään asentamassa ikkuna-antennia mersuun. Tuli tenkkapoo. Mikäs ihmeen liitin tuossa mersun antennijohdossa on? Saako mistään adapteria tuohon että saa ns. Normi antenniliittimen.