
Tuutteron 190 Yritetään taas
Re: Tuutteron Tenava sivuun ja 124 rassailua välillä.
Mimmossella setillä hioit auton? Saisko jotain listaa aineista ja työvaiheista 

MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Tuutteron Tenava sivuun ja 124 rassailua välillä.
ouu nyt tekis mieli hioa omastaki mandariinipinta pois ku tuli noin hyvännäköne
Re: Tuutteron Tenava sivuun ja 124 rassailua välillä.
älkää ainakaa mallia multa ottako:D tuli tehtyä 6.5e budjektilla:DD. no mutta kumminki
vesihiomapaperilla 500->1000->1500 ja jotku kohdat 2000 karkeudella. sitte myllyllä autoglymin 03b keskikarkealla perään.
Tarkotus olis vielä myllyttää koko auto 3M mäskillä ja perään jotaki holojen poisto ja sitte vaha viel.
vesihiomapaperilla 500->1000->1500 ja jotku kohdat 2000 karkeudella. sitte myllyllä autoglymin 03b keskikarkealla perään.
Tarkotus olis vielä myllyttää koko auto 3M mäskillä ja perään jotaki holojen poisto ja sitte vaha viel.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron Tenava sivuun ja 124 rassailua välillä.
vähemmällä pääset, kun lopetat pesemästä tuota... pian alkaa taas räpäskä kelitkin, niin saa hyvän kuorrutuksen, joka peittää pienet maalausvirheet 

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Tuutteron Tenava sivuun ja 124 rassailua välillä.
vielä kun pakoputken korjais ja muovihelmat alhalta jollakin kiinni niin talvet lanailen sivuteitä tuolla.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron Tenava
Niin se vain heittelee. lankun kierto jatkuu(oli ollu naapurifoorumilla juttua et monella omistajalla lyhyen ajan sisällä jne) meni lauantaina kaupan ja sunnuntaina haettiin tuommonen caddy 1.6 turbodiesel jolla on hyvä sitte hakea mersuun osia
.
ratustelut jatkuu toisella foorumilla ja täälä käynti taas vähenee.

ratustelut jatkuu toisella foorumilla ja täälä käynti taas vähenee.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron Tenava
Noniin pikkuhiljaa taas pitäs ruveta pyyhiin pölyjä tenavan päältä ja ruveta sitä laittaan.
Koneeksi tulee semmonen et vakio tehoille ei riitä noi 2.5DT jarrut niin pitäs ne uusia nyt ensinmäiseksi.
Menikös näihin kaikkien w124 jarrut heittämällä? Ei kellää pyörisi nurkis 297mm jarrulevyjä satuloita ja paloja tai satulat ny ainaki tarttis.
Taakke kans jotkun isot pitäis.
edit. Tai 320mm jarru osat.
Koneeksi tulee semmonen et vakio tehoille ei riitä noi 2.5DT jarrut niin pitäs ne uusia nyt ensinmäiseksi.
Menikös näihin kaikkien w124 jarrut heittämällä? Ei kellää pyörisi nurkis 297mm jarrulevyjä satuloita ja paloja tai satulat ny ainaki tarttis.
Taakke kans jotkun isot pitäis.
edit. Tai 320mm jarru osat.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron Tenava
295mm nelimäntäset sopii ihan pikku modauksella ja ei maksa ihan perseettömän paljoa
niitä löytyy esim 124 3.0l 24v pensakoneista

2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Re: Tuutteron Tenava
Hohhoijjaa. Auto seissy ilman konetta lados ja linnunp*askaa 10cm kerros. Piti käydä kattelemas romuja ympäri markkia ja tottahan piti käydä istumas mersus.
Tänään hain m104 moottorin ja pitäs sitä ruveta istuttaan tuohon. Turbon kans tai ilman. Vakio ohjauksella tai jollain muulla. Huomenna vasta pääsee vähä tutkimaan paremmin ja miettimään mitähän sitä tekee.
Onkos näitä turbotettu mimmosilla tuloksilla ja vakio osilla vai jollain muulla?.
Tänään hain m104 moottorin ja pitäs sitä ruveta istuttaan tuohon. Turbon kans tai ilman. Vakio ohjauksella tai jollain muulla. Huomenna vasta pääsee vähä tutkimaan paremmin ja miettimään mitähän sitä tekee.
Onkos näitä turbotettu mimmosilla tuloksilla ja vakio osilla vai jollain muulla?.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron Tenava
Noniin ny olis kone autos kiinni. laturille, startille, ö-paine ja ö- pinnan anturille menee johdot ja on kunnos, mutta tuli tuos ruiskun ja muun johto nivaskaa vähä käytyä läpi ja nytte vielä tuntuu toivottomalta.
Megaruutta tai hesteckkiä tekismieli ruveta väkertään kiinni.
laatikkokaa perkules ei sopinu kun oli pitkällä aksilalla.
Megaruutta tai hesteckkiä tekismieli ruveta väkertään kiinni.
laatikkokaa perkules ei sopinu kun oli pitkällä aksilalla.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron Tenava ja m104

Sielähän se nyt olis.
Pitäis löytää nyt 320 imusarja, ku siinähän pitäisi olla sopivat suuttimetkin valmiina paikoillaan ja sopia suoraa koneeseen. Jos ei löydy niin sitte pitää laittaa jyrsin rallattaan ja uutta väkertään.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron Tenava ja m104
Miten se näyttää että ois kenollaan? ja muutenkin näyttää että kauhian korkeelle tulis? vai huijaako krapulaisen silmä?
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
Re: Tuutteron Tenava ja m104
kone on nytte niin takakenos ku vain saa.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron Tenava ja m104
hyvältä näyttää! omasta mielestä parhaimpia yhdistelmiä tuo m104 + tenava 
sopiiko muka 320 imusarja 300??
Jossain topicissa selvittelin tätä ja mielestäni tultiin siihen tulokseen että ei sovi. Ite olen ymmärtännyt että 280 ja 320 on samanlainen ja sitten taas 300 omanlainen?
mutta jos sopii niin pitää itsekkin miettia sarjan vaihtoa

sopiiko muka 320 imusarja 300??
Jossain topicissa selvittelin tätä ja mielestäni tultiin siihen tulokseen että ei sovi. Ite olen ymmärtännyt että 280 ja 320 on samanlainen ja sitten taas 300 omanlainen?
mutta jos sopii niin pitää itsekkin miettia sarjan vaihtoa

MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Tuutteron Tenava ja m104
Mutta nyt vakavasti näyttää siltä, että pitää tehä piirrustukset vanhasta sarjasta ja jyrsiä uus laippa. Suuttimet on jo melkeen ostettuna, Megaruutta ja piuhat tilattuna ja sitte taas orotellaan ja haalitaan osia kun löytyys.
Olishan se hieno jos tällänen läppärunko oikeanmallisella laipalla löytyis. Saispahan imuäänet kohilleen. Uutena ainakin ovat turhanki arvokkaita.

Olishan se hieno jos tällänen läppärunko oikeanmallisella laipalla löytyis. Saispahan imuäänet kohilleen. Uutena ainakin ovat turhanki arvokkaita.

W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron Tenava ja m104
Nyt ollaan menosa oikiaan suuntaan.
Vielä kun teet kunnollisen peltisarjan.

Re: Tuutteron Tenava ja m104
Mietittiinki tuos kaiffarin kans jotta jos rupee tekee kunnollista peltisarjaa niin samalla vaivalla sinne tekis turbosarjan
. No pysytään vapareis ny ainaki vielä.
Ny olis voiman siirto valmiina paitsi kartuunin lyhennys vielä. Vaihde vivut ja muut olis valmiina.

Ny olis voiman siirto valmiina paitsi kartuunin lyhennys vielä. Vaihde vivut ja muut olis valmiina.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron Tenava ja m104
Onko kukaa tutkinu tuota imusarjaa että saako sinne mimmosen suuttimen helpoite? Töis hipelöin coupefiiatin suuttimia ja totesin liiantyölääksi saada sopimaan ja netistä kattelin niin siemens dekan suuttimet näyttääs kapeilta jotka tarttis holkin vain eikä tarttisi imusarjaa jyrsiä ja hitsuutella paljoa.
Lisäys
Puolaan menee 6kpl johtoja ja siinä on kaksi ruuvia joidenka alle ne menee. Toiseen menee 4kpl ja toiseen menee 2kpl (vihr ja must). Minkälaista virtaa noihin pistetään? Yritin etsiä kaavioista mutta kaikki meni ecuun tai johkin muualle johna loppu meikäläisen ymmärrys
Lisäys
Puolaan menee 6kpl johtoja ja siinä on kaksi ruuvia joidenka alle ne menee. Toiseen menee 4kpl ja toiseen menee 2kpl (vihr ja must). Minkälaista virtaa noihin pistetään? Yritin etsiä kaavioista mutta kaikki meni ecuun tai johkin muualle johna loppu meikäläisen ymmärrys
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron Tenava ja m104
Noniin olis megaruutta tullu postis ja piuhat.
Imusarjaa sen verran pähkäilty ja siihen saadaan helposti sopimaan boschin suuttimet, kun nyt töissä vain jaksaisi sen modata.
Johtosarjaa pitäs kans pikkuhiljaa vetää autoon ja holkkia lämpöanturille ja miettiä HALL anturin paikka vai tilaako triggerin.
kaasuläppä vielä kans tilaamatta.
Onko ehdotuksia mistä löytää 6 kulmaisen lenkkiavaimen? Pakosarjan ruuvit sen verran ruostees jotta 6 kulmaisella hylsyllä aukes helposti kaikki mutta alapuolelle ei mahdu hylsy ja ne nuljaa semmosella avolenkki 6 kulmaisellakin.
Minkäslainen syyläri näis m104 124 korisissa on ollu? Ku nuota vesilähtöjä kattelin niin syylärin letkun lähdöt päällekkäin kannen korkeudella.
Imusarjaa sen verran pähkäilty ja siihen saadaan helposti sopimaan boschin suuttimet, kun nyt töissä vain jaksaisi sen modata.
Johtosarjaa pitäs kans pikkuhiljaa vetää autoon ja holkkia lämpöanturille ja miettiä HALL anturin paikka vai tilaako triggerin.
kaasuläppä vielä kans tilaamatta.
Onko ehdotuksia mistä löytää 6 kulmaisen lenkkiavaimen? Pakosarjan ruuvit sen verran ruostees jotta 6 kulmaisella hylsyllä aukes helposti kaikki mutta alapuolelle ei mahdu hylsy ja ne nuljaa semmosella avolenkki 6 kulmaisellakin.
Minkäslainen syyläri näis m104 124 korisissa on ollu? Ku nuota vesilähtöjä kattelin niin syylärin letkun lähdöt päällekkäin kannen korkeudella.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron Tenava ja m104
Tee ite katkasemalla hylsy ja hitsaamalla lenkkiavaimeen.TUUTTERO kirjoitti: Onko ehdotuksia mistä löytää 6 kulmaisen lenkkiavaimen? Pakosarjan ruuvit sen verran ruostees jotta 6 kulmaisella hylsyllä aukes helposti kaikki mutta alapuolelle ei mahdu hylsy ja ne nuljaa semmosella avolenkki 6 kulmaisellakin.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: Tuutteron Tenava ja m104
etkö laitakkaan niitä läppärunkoja?TUUTTERO kirjoitti: kaasuläppä vielä kans tilaamatta.

eikös siinä m104 syylärissä ole lähdöt samassa päädyssä
Re: Tuutteron Tenava ja m104
jukkis. kirjoitti:etkö laitakkaan niitä läppärunkoja?TUUTTERO kirjoitti: kaasuläppä vielä kans tilaamatta.
![]()
eikös siinä m104 syylärissä ole lähdöt samassa päädyssä
Tässä koneessa on ne imukanavat pisaran muotoiset. Ei oikein läppärunkoja löytyny semmoseen.
Vissiinkään ei saa tuota moottorin omaa puolaa ja virranjakajaa toimimaan tässä ilman omaa ecua?
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
- ventti-ville
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Ma 09.05.2011 13:02
- Paikkakunta: Haukipudas
Re: Tuutteron 190 m104 ja Megan asennusta.
hyvältä suunnitelmat kuullostaa! Laitaha reilusti kuvaa kuha alkaa mega valmistua 

124 E 200D Voimakone
124 CE 300 24V
124 CE 300 24V
Re: Tuutteron 190 m104 ja Megan asennusta.
Pitää laittaa kunhan ny saa jotaki aikaaseksi. Lisää osia tulos postista.ventti-ville kirjoitti:hyvältä suunnitelmat kuullostaa! Laitaha reilusti kuvaa kuha alkaa mega valmistua
Suuttimia odottelen niin ei viitsi vielä imusarjaakaa mennä jyrsimään. Pakosarjaa mietiskelin ja olis helppo tehdä turbon sarja tai sitte vain tuntuu vaikealta hahmottaa mahtumaan 6-3-1 pakosarja.
Varmaanki vakiopakosarjalla tehdä aluuksi.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 m104 ja Megan asennusta.
Noniin ny olis saatu melkeimpä isoin/kovin homma tehdy eli imusarjaan sovitettu boschin suuttimet.
Ja kuvia teille.
Suuttimet paikoillaan

Tuuppaus per suutinreikä 24mm tapilla ja valmis.

Uus ja vanha. Kärjen pitäis olla aikalailla samalla kohtaa. Oikealla bosch

Tinattuna ja orottaa lisäosia. Kovaa vain tekismieli jo säätää autoa
Mutta eiköhän sitä ny kerkiä sitte kun sen aika tulee.
Nyt on vain lopulliset suuttimet vähä pesulla ja katotaan saako 8kpl sarjasta 6 toimivaa
. Aika pienet oli kun 185cc 2.5bar paineella et jos suihku on hyvä vielä 3bar tai vähä yli niin pitäis olla aika hyvä tuottokin jo sitten.
Ja kuvia teille.

Suuttimet paikoillaan

Tuuppaus per suutinreikä 24mm tapilla ja valmis.

Uus ja vanha. Kärjen pitäis olla aikalailla samalla kohtaa. Oikealla bosch

Tinattuna ja orottaa lisäosia. Kovaa vain tekismieli jo säätää autoa

Nyt on vain lopulliset suuttimet vähä pesulla ja katotaan saako 8kpl sarjasta 6 toimivaa

W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 m104 ja Megan asennusta.
Noniin ny on tullu paripäivää leikittyä megan kans ku ei saatu Hall anturia toimimaan mutta nytte se sitte hokittaa taas.
Onkos muis m104 moottoreis sähköruisku ku 320?
Kysymys kuuluu onko 3.2 tämänmalliset suuttimet?

Alempi o-rengas 14mm ja varren paksumpikohta 24mm (jos oikein muistan)
Ton mallisille imusarja on muokattu, mutta suuttimet tällä hetkellä on vain 185cc 2.5bar ja isompia tarttis ja bensakiskoakaan ei ole vielä.
Sais vain aika soppelisti 3.2 tai muusta m104 otettua suuttimet ja suutintukin ku olisi sama jako.
Onkos muis m104 moottoreis sähköruisku ku 320?
Kysymys kuuluu onko 3.2 tämänmalliset suuttimet?

Alempi o-rengas 14mm ja varren paksumpikohta 24mm (jos oikein muistan)
Ton mallisille imusarja on muokattu, mutta suuttimet tällä hetkellä on vain 185cc 2.5bar ja isompia tarttis ja bensakiskoakaan ei ole vielä.
Sais vain aika soppelisti 3.2 tai muusta m104 otettua suuttimet ja suutintukin ku olisi sama jako.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 m104 ja Megan asennusta.
Laitappas sellaselle käyttäjälle kysymys kun kynsi täällä forumilla, se tietää noista m104 moottoreista, se osais vastata suutin kysymykseen.
Ahda se kone ihmeesssä samalla! Itellä on kans m104 rojekti, ihan m103 3,0 lohko ja stroukki om606 kampuralla, takomännillä ja H-profiiliveiveillä. Vois löytyä jotain palikkaakin jos olis tarvis
Ahda se kone ihmeesssä samalla! Itellä on kans m104 rojekti, ihan m103 3,0 lohko ja stroukki om606 kampuralla, takomännillä ja H-profiiliveiveillä. Vois löytyä jotain palikkaakin jos olis tarvis

- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Re: Tuutteron 190 m104 ja Megan asennusta.
Suuttimissa on yleensä smankokoiset päät ja tiivisteet, korkeus vaihtelee. Jollei suutintukin etäisyyttä imusarjasta voi säätää pinnapultien (tai kierretangon), prikkojen tms. avulla, pitää suuttimen korkeuden olla sama kuin alkuperäisen.TUUTTERO kirjoitti:...Alempi o-rengas 14mm ja varren paksumpikohta 24mm (jos oikein muistan)
Ton mallisille imusarja on muokattu, mutta suuttimet tällä hetkellä on vain 185cc 2.5bar ja isompia tarttis ja bensakiskoakaan ei ole vielä.
Sais vain aika soppelisti 3.2 tai muusta m104 otettua suuttimet ja suutintukin ku olisi sama jako.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Tuutteron 190 m104 ja Megan asennusta.
Kun ei vielä ole suuttimia (tarpeeksi isoja) eikä kiskoa eikä pensalinjoja tai puhumattakaan bensapumpusta, mutta paineensäädin löytyy 
yksi foorumilainen kaupitteli 3.2 suuttimia ja kiskoa mutta ei oo siitäkään kuulunut mitää kun olisi pitänyt kuvaa/tarkempia tietoja saada.
Pitää vielä tehdä ohjaus tolle nokalle.

yksi foorumilainen kaupitteli 3.2 suuttimia ja kiskoa mutta ei oo siitäkään kuulunut mitää kun olisi pitänyt kuvaa/tarkempia tietoja saada.
Pitää vielä tehdä ohjaus tolle nokalle.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tuutteron Tenava ja m104
Mistä tilasit Megasquirtin ja piuhat? Oliko jo valmiiksi optimoitu M104 vai ihan perusversio?TUUTTERO kirjoitti:Noniin olis megaruutta tullu postis ja piuhat.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349