Siinä on pitkä jakohihnan vaihtoväli Siis mitä V...UA. Ensin alkoi tuo etuveto touhotus ja nyt ranskalaista sontaa tungetaan jo moottoreiksi. Sanoisinko että Daimler AG hävetkää
Onhan tuollainen ilmapussi ollut monissa mersuissakin, en muista onko facelift W204:ssä. Eikä sen olemassaolo jossain avensiksessa takaa parempaa turvallisuutta kuljettajalle verrattuna moneen mersuun joissa sitä ei ole. Siinähän tietenkin vaikuttaa moni muu rakenne miten kuskin koipia suojataan.
PepeKyy kirjoitti:Siinä on pitkä jakohihnan vaihtoväli Siis mitä V...UA.
Jos kyseessä on Renaultin R9M-moottori (1.6 dCi), niin ainakin tämän kuvan perusteella siinä on ketju:
-ja osaa se ketjullinenkin jakopää hajota nimim. "kokem..."
Eli nyt loppui miljoonamersujen valmistus ja tilalle tulee "100tkm ja aivan loppu" ?
Mersumuseossa tullaan siis näkemään 20 vuoden päästä W205 taksi jolla ajettiin HUIMAT 150TKM
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
Toivotaan nyt että se koskee vain 1.6l konetta. Iltasanoman jutun mukaan sain käsityksen että se koskisi kaikkia dieseleitä.
Iltasanomista saa nyt joka jutusta vaikka mitä käsityksiä. Saa kai tässäkin asiassa järkeäkin käyttää, heittääkö mersu nyt omat dieselinsä joita se on valmistanut varmaan kauemmin ku mikään muu merkki, romukoppaan ja laittaa rellut tilalle? Alkaako rellu tekemään isoja 6 sylinterisiä dieseleitä mersun keulalle? No ei ala. Jos sinne nyt tulee joku halvin malli rellun minimoottorilla niin eikai tuo nyt haittaa, eikai kukaan muutenkaan sellasta mopoa osta. Vaan onhan tuo mersun toiminta nyt ihan ihme sähläämistä, ja minä takia niitä malleja pitää olla niin helvetin paljon että ei pysty yhteenkään keskittymään kunnolla? On aata ja beetä ja ceetä ja pientä seetä ja turhanpäiväinen cls ja ee ja gee ja ämmät ja ässät ja ties mitä urheilumalleja. Mitähän jos siirtyis bmw:n leiriin? Ainiin, niihin alkaa tulla tojotan moottoreita Näköjään clk tulee taas ja mikä lie cle
Olin paikalla eilen Detroitin autonäyttelyssä kun Mercedes lanseerasi. Upea show! Uusi C on livenä vielä paljon paremman näköinen kuin kuvissa. Tilaa on sisällä reilusti enemmän. Perä on töpö mutta mielestäni luonnossa sekin sulavampi kuin kuvissa. Bluetecin sulkeutuva maskin oli mielestäni ihan ok ulkonäöltään, katsotaan miten toimii suolaräntäjäämoskassa. Laatumielikuva oli erinomainen.
GLA on pieni. Tosin ei kai se iso voi A:n pohjalta ollakaan. Saa nähdä miten myy.
S600 lanseerattiin myös. Kun se ajettiin paikalleen, ne äänet, ne äänet.
S Concept coupe on uusi unelma-autoni. Voi veljet...
Mersumiehelle oli hienoa kun pääsin paiskaamaan Dieter Z:n kättä.
Yleisesti show oli kiva.
Jenkeille iso asia oli uusi Fordin F150 pickup. He olivat onnistuneet pitämään salassa konseptin: alumiinia on lähes kaikkialla ja uutuus on 700 paunaa eli yli 300 kg kevyempi kuin edeltäjä.
Toinen jenkkiuutuus oli Chryslerin 200 -sarja. Ihan ok tekele luokassaan.
Toyota esitteli FT1 -urheiluauton. Jo oli agressiivinen muotoilu! Hinnasta ei sanottu mitään.
Porschen 911 Targa jäi myös positiivisena mieleen. Ja heidän Macan tulee olemaan takuuvarma hitti.
Bemarilla oli kuiva show, vain M4. Ja Volkkarilla oli vaan Beetle Dude eli pullisteltu nelivetokupla.
Nämä käivät päällimmäisenä kaiken naiskauneuden ohella mieleen.
Opel Vivaro, Nissan Primastar ja Renault Trafic kulkevat ihan ongelmitta Rellun dieselkoneilla. Eivät ole moottorit ensimmäisenä pettämässä noissa vehkeissä. Tosin jos C:n ostaisin, luottaisin tuohon 2.2 litran mesedieseliin (tai bensapistokehybridiin).
No eivät kyllä toimi. Tuossa on näytetty takavalot sekä ei-LED ja LED ajovalototeutukselle. Takanahan nuo ovat tietysti LEDejä, mutta etuvalot määräävät kummat takavalot ovat autossa.
Aluksi minunkin korvaan särähti tuo uutinen renun pikkudieselistä melko pahasti. Mutta sitten mietin, että onko tosiaan näyttöä että kyseinen moottori olisi jotenkin erityisen huono? En väitä, että se olisi yhtä pitkäikäinen kun mersun diisselit mutta uskon että ihan toimiva voimanlähde, jos ei tarvitse isoja tehoresursseja. Luulisi siellä tehtaalla joku laadunvalvonta sentään ovan.
Muuten omaa silmää kyllä miellyttää tuo W205 todella paljon, sisätilojen muotoilu myös on onnistunut! Mielestäni mersun linja että C muistuttaa ässää ja on tuollainen edustavan näköinen ei ole lainkaan paha juttu. Samaa konseptiahan käytettiin jo aikanaan W201:sessä, kompakti edustusauto sille joka ei tarvitse suuria takatiloja.
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Tuoreessa AutoBild-lehdessä W205 pikavertailussa BMW:n 3-sarjan ja Audi A4:n kanssa,lähinnä mittoja ja tiloja vertailtiin ja yleisiä tuntumia..itselle pettymys,että ei toi uusi C-sarja kasvaneista mitoistaan huolimatta ei edelleenkään tule mikään tilava olemaan...AutoBildin mittausten mukaan Bemarin 3-sarjalainen on takatiloiltaan isompi..vaikka akseliväli lyhyempi...Mersu käyttänyt lisäsentit lähinnä keulaan...takakonttikin pienempi kuin W204:ssa.Kaiken kaikkiaan yllättävää luettavaa....kyllä se E-sarja edelleen on poikaa. (siis kunhan voitan Lotossa/arpajaisissa...niin taas Volvosta Mersuun
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Etwas Anders kirjoitti:Tuoreessa AutoBild-lehdessä W205 pikavertailussa BMW:n 3-sarjan ja Audi A4:n kanssa,lähinnä mittoja ja tiloja vertailtiin ja yleisiä tuntumia..itselle pettymys,että ei toi uusi C-sarja kasvaneista mitoistaan huolimatta ei edelleenkään tule mikään tilava olemaan...AutoBildin mittausten mukaan Bemarin 3-sarjalainen on takatiloiltaan isompi..vaikka akseliväli lyhyempi...Mersu käyttänyt lisäsentit lähinnä keulaan...takakonttikin pienempi kuin W204:ssa.Kaiken kaikkiaan yllättävää luettavaa....kyllä se E-sarja edelleen on poikaa. (siis kunhan voitan Lotossa/arpajaisissa...niin taas Volvosta Mersuun
Eihän tuolla logiikalla edelleenkään mersuun pääse, todennäköisesti pitää ostaa 5-sarjan bemari kun siinä on isommat takajalkatilat kuin E:ssä. Ei sille E-sarjalle jää tilaa jos C-sarjasta tehtäisiin E:n veroinen. Sen sijaan sillä C:llä on tilaa markkinoilla vaikka bemarin mallit olisi kuinka isoja tai pieniä.
Onpa jotenkin tukalasti aukeava hanskalokero tässä uutuudessa;
paremman kuvan voi katsoa tästä lehdestä sivulta 16:
paras hanskalokero on edelleen mielestäni mallissa W203.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Renaultin 1,6-litrainen R4-diesel tottelee "Mersuna" tyyppimerkintää OM 626 DE 16 LA; http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-B ... selmotoren" onclick="window.open(this.href);return false;
-onkohan tuo muuten alumiinilohkoinen 2,1-litraisen OM 651 DE 22 LA:n ollessa vielä valurautainen
W205 C-sarjan moottorivaihtoehdot on julkistettu, alkuvaiheessahan on tarjolla vain kolme mallia, C180/C200 bensat ja C220 Bluetec diesel. 2015 mennessä tulee sitten tarjolle yhteensä seitsemän bensamallia ja seitsemän dieselmallia.
Mielenkiintoista tuossa on että dieseleihin ei enää tule tarjolle 6-sylinteristä vaihtoehtoa, ja bensoissakin ainoa kuutonen on C400 4MATIC.
9-vaihteisen laatikon tulosta C-sarjaan ei anneta toistaiseksi mitään aikataulua.
Mallimerkinnän numerot eivät enää vastaa iskutilavuutta koska samankokoisesta moottorista voidaan nykyään tehdä niin monentehoisia eri versioita. Numero kertoo enemmänkin tehosta. Tiedä sitten mikä olisi nykyään loogisin keino merkitä noita mutta tehtaan markkinointiosasto on valinnut tämmöisen tavan. Oman lisänsä sekavaan soppaan tuovat sitten vielä erilaiset hybridiversiot jne.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Moottoreiden koot ovat poikenneet mallimerkinnöistä jo tie kuinka kauan; esim. W116-ässässä 6834 cc-huippumalli ei ollut merkinnältään 680SE, jottei sitä olisi luultu koriltaan "kuningasmalli" W100:sta (600) suuremmaksi, vaan kantoi tyyppimerkintää 450SEL 6,9:
///AMG-moottorin pienentyessä 4-litraiseksi, voisi tuon mallin merkinnäksi ottaa takaisin vaikkapa valmistenumeron C55 ///AMG. Auton mittasuhteet näyttävät ainakin kuvissa hieman huvittavilta - piiiitkääää keula ja lyh. perä. Keulalle on kai varattu pituutta tulevia R6-koneita varten. Tuolloin toivottavasti saadaan jokin +300 hv dieselkin valikoimaan.
Kaikkihan niitä rellun dieseleitä kammoksuu, mukaan lukien minä itse. Mutta kuten joku jo aikaisemmin sano, onhan ne dci koneet oikeasti jopa ihan päteviä. Enkä usko niiden olevan kestävyydeltään mitään erityisen heikkojakaan. Mercedes on linjannut (en muista kuka sanoi, tuulilasista luin), että ensinnäkin renaultin osien käyttö tulee koskemaan vain alemman luokan mercedeksiä (lue: a sarjaan pohjautuvat, c sarja) ja sellaisia osia, jotka ei asiakkaalle näy eikä tunnu (toivottavasti ei myöskään tulevaisuudessa!).
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Eräälle Aston martinin omistajalle kävi nolosti kun virta-avaimen pinnan alta paljastui Volvon logo päällyksen repeydyttyä:
-Toivottavasti mistään Mersun osasta ei tulevaisuudessa paljastu esim. teksti "Dacia" tai "VAZ".
Laaksonen kirjoitti:Eräälle Aston martinin omistajalle kävi nolosti kun virta-avaimen pinnan alta paljastui Volvon logo päällyksen repeydyttyä:
[ http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2008/10/aston-volvo-key.jpg ]
-Toivottavasti mistään Mersun osasta ei tulevaisuudessa paljastu esim. teksti "Dacia" tai "VAZ".
Tässä kyllä pitää olla jo nuuka insinööri, "otetaan tuolta varastosta noita vanhoja ylimääräsiä volvon kaukosäätimiä ja laitetaan niihin ohut nahkakerros päälle niin kukaan ei huomaa mitään"
Vähän sama olo tuli, ei kyllä yhtä isossa mittakaavassa, kun ajelin joskus Alfan 156:lla, joka oli pirun hieno auto siihen aikaan. Aina vaan häiritsi se ratin/ohjauspylvään alaosassa oleva iso varotustarra, jossa oli kissan kokonen FIAT-logo... Joo samasta lafkasta tulee, mutta silti.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98