Automaattilaatikko hajosi (722.6). HOMMA OK !

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Ville S. kirjoitti:Arille tiedoksi, että Volvossa on saman valmistajan MAF kuin Mersussakin. Ja volkkarissa. ja audissa. taitaa olla tojotassakin...
Niin, Bosch niitä varmaan tekee monelle merkille.
Mutta minkä toisen merkin ja tietyn mallin anturi käy suoraan mersuun tiettyyn malliin ja saako halvemmalla?

Ja mistä Suomesta saa niitä Pierburgin antureita ?
Ja onko halvempia kuin Bosch ?
Ville S. kirjoitti: Volvon etupää on kalliimpi korjata kuin mersun.
Täh :?:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Ville S. kirjoitti:Volvon etupää on kalliimpi korjata kuin mersun.
No tuo nyt ei sikäli haittaa. Isäukolla on ollu 850 volvo uudesta asti ja nyt mittarissa 130tkm ja eipä ole ainuttakaan niveltä tai helaa tarvinnut uusia. Moottori kyllä sitävastoin on uusittu kokonaan 100tkm kohdalla ku palo 2 kertaa peräkkäöin 1.pytyn pakoventtiilit ja ohivuodot oli "parhaassa" sylinterissä 20% korvilla ja "huonoimmassa" 63%.
Öljyä kulkui vain 4l/500km. Kohtuullinen öljynkulutus. Takuu korvasi 50% vaihtomoottorin hinnasta vaikka autolla oli ikää jo 8vuotta tuolloin.
Tiedähäntä sitten miten mersu olisi suhtautunut vastaavaan tapaukseen, mutta se siitä.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Ville S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 05.10.2003 19:35
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Eli siis tarkotin etuakseliston niveliä. Niitä menee näissä S80/V70 malleissa enempi kuin Passateissa. Kuulemma. Ei tarvii ottaa vakavasti näitä minun kommentteja. Kuhan kännissä höpöttelen.

Pierburgin MAF on käsittääkseni kalliimpi kuin Bosch, mutta kestää auton eliniän. Sopivuuksista ei mitään havaintoa...

Tästä tulikin mieleen, notta eikö Veholta saa MAFfia vaihto-osana niinku volkkarilla? Uusi maksaa klonsvageniin yli 300 erkkiä ja vaihto-osa on aina sen 108,40.
E 290TDT Avantgarde
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

Ari66 kirjoitti:
Ville S. kirjoitti:Arille tiedoksi, että Volvossa on saman valmistajan MAF kuin Mersussakin. Ja volkkarissa. ja audissa. taitaa olla tojotassakin...
Niin, Bosch niitä varmaan tekee monelle merkille.
Mutta minkä toisen merkin ja tietyn mallin anturi käy suoraan mersuun tiettyyn malliin ja saako halvemmalla?

Ja mistä Suomesta saa niitä Pierburgin antureita ?
Ja onko halvempia kuin Bosch ?
Ville S. kirjoitti: Volvon etupää on kalliimpi korjata kuin mersun.
Täh :?:
Täältä näkee missä automerkeissä tai automerkin sisällä eri mallisarjoissa mitäkin antureita käytetään: http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=20314

Pierburgin antureita saa AD -varaosaketjuun kuuluvista myymälöistä. On halvempi kuin bosch mutta kaikkiin mersuihin ei löydy pierburgilta ns. tarvikeanturia (kuten esim. omaani M111 2.2L bensa)
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Avatar
10jykä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ke 13.08.2003 11:10
Paikkakunta: Manse

Jokos ehrit vaihtaan Volvoon/Volkkariin Ari66 ???

Viesti Kirjoittaja 10jykä »

Pakko kertoo ! :lol:

12.5 kävi työmaalla yks hyvätuttu myynihuikkanen joka oli vaihtanut volkkarinsa (Passat -00) Volvoon (-03)
Koska:
Passattiin vaihdettiin 180tkm:n aikana kolmeen(3) kertaan eturipustukseen sitä sun tätä, vain osaksi takuuna - aina vaan kolisi. Ja paljon muuta pientä.
Mutta:
Tämä uusi Volvo (S80) on jo 100tkm:n kohdalla ollut vain kerran etupään remontissa eli onhan se vähemmän kuin kansanautossa.

Naapurini sai perjantaina oman Volvo S80 vm-01 80 000 km huollosta.
Mitä tehtiin ?
Tavallinen huolto +
- kaikki iskarit uusiksi, osa oli aivan vainaita
- etupään ripustuskorjailua, kolinoita
- ohjelmapäivityksiä nykimiseen

yht = 1800:- egee (eikä ollu originalvolvohuolto - valtuutettu tosin) :twisted:

Hanki Toyota tai Mazta pääset ehkä helpommalla
... kaikkee se saksalainen keksii ....
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Mazda 6:nen olisi kova sana, mutta valitettavasti noiden japskien dieselit on niin tasapaksuja.
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Voihan sitä tietysti tehdä niinkuin jotkut.. Ostaa kinnerin uutena ja vaihtaa sitä vähintään joka toinen vuosi, mieluiten joka vuosi.

Muutama tonni vuodessa välirahaa eikä tartte takuun loppumisesta huolehtia.



Kääntöpuolella saakin sitten ajella mopolla kinnerillä ikuisesti ja vieläpä maksaa siitä huvista, mutta onpa ainakin luotettavaa matkan tekoa! Jännä juttu että joka rekan perässä on aina pitkä jono kinnereitä, mersut volvot audit ja saabit ovat ainoita jotka pääsevät niistä ohi. Nekin tosin vain sunnuntaikuskivarauksella.
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Niin tai sit sellanen made in korea "muovimaasturi".

Kia.
Takuu 5v tai 150tkm

Viis vuotta sais huoletta ajaa eikä tarvis lompuukia raottaa joka viikko merkkikorjaamolla vikakoodien lukemista varten..
:-) vai :-(

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

KOS kirjoitti:Niin tai sit sellanen made in korea "muovimaasturi".

Kia.
Takuu 5v tai 150tkm

Viis vuotta sais huoletta ajaa eikä tarvis lompuukia raottaa joka viikko merkkikorjaamolla vikakoodien lukemista varten..
:-) vai :-(

~KOS~
Tuohan on aivan totta ja useat meistä ostavatkin juuri jonkun "huipputakuun" omaavan hyundain tai jonku muun vastaavan....

Mutta itellä ei kyllä koskaan varmaan niin suurta "hyundaikuumetta" tule, että tarttis 10metriä lähemmäs ko. merkin myymälää astua :oops:

Uuden toyota periaatteessa voisin ostaakkin jos sellaista peliä hakisin, jota ei tarvi paljoa pajalla seisottaa, mutta kun en hae ja ajan siis nyt ja luultavasti myös tulevaisuudessa mersulla :mrgreen:

Niin ja kaikki lystihän tahtoo aina maksaa, ja poikkeusta tässä ei tee mersulla (varsinkaan uudemmalla) ajokaan :wink:

Edit:Niin siis KOS puhui kia:sta, mutta hyundaissa takuu on 5vuotta ilman kilometrirajoitusta :shock:
Mitenhän jos ajais vaikka 700000km tuohon viiteen vuoteen niin alkaisivatkohan "nikottelemaan" takuuasioissa :?:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Mauri H. kirjoitti:Mazda 6:nen olisi kova sana, mutta valitettavasti noiden japskien dieselit on niin tasapaksuja.
Sain kunnian ajella uudella bensa-6:lla, oli pakasta nykästy. Ei aiheuta toimenpiteitä, konemelua liikaa ym. halpistunnetta. :shock:
250TD -86, 260E LANG -90
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

romu kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Mazda 6:nen olisi kova sana, mutta valitettavasti noiden japskien dieselit on niin tasapaksuja.
Sain kunnian ajella uudella bensa-6:lla, oli pakasta nykästy. Ei aiheuta toimenpiteitä, konemelua liikaa ym. halpistunnetta. :shock:
Sama oli tunne täälläkin. Auto ulkonäöllisesti mielestäni Itäautoks hyvännäköinen, hyvin varusteltu, mutta se melu ja ajotuntuma puute, ei oikein säväyttänyt.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Antti V kirjoitti:Auto ulkonäöllisesti mielestäni Itäautoks hyvännäköinen, hyvin varusteltu, mutta se melu ja ajotuntuma puute, ei oikein säväyttänyt.
Niin... väykyissähän sitä ajotuntumaa on oikein enemmälti.
Saa leveämmälläkin baanalla ajella kieli keskellä suuta ja arvailla, minne se seuraavaksi loikkaa :lol:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jube kirjoitti:Mitenhän jos ajais vaikka 700000km tuohon viiteen vuoteen niin alkaisivatkohan "nikottelemaan" takuuasioissa :?:
Tuskin, koskapa takuu korvaa vain valmistus- yms. vikoja, esimerkiksi ilmamassamittari todetaan loppuunkuluneeksi noilla kilometreilla. Nämä takuu- ja vakuutusehdot on aika kimurantteja juuri siinä kohdassa kun meinaat rahaa saada noista laitoksista ulos.

Mersun ruostetakuukin on sidottu kilometreihin ja aikaan, ja siinä on harkintaperuste. Näyttää siinä olevan vielä pärstäkerroinsidontakin :evil:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Antti V kirjoitti:
romu kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Mazda 6:nen olisi kova sana, mutta valitettavasti noiden japskien dieselit on niin tasapaksuja.
Sain kunnian ajella uudella bensa-6:lla, oli pakasta nykästy. Ei aiheuta toimenpiteitä, konemelua liikaa ym. halpistunnetta. :shock:
Sama oli tunne täälläkin. Auto ulkonäöllisesti mielestäni Itäautoks hyvännäköinen, hyvin varusteltu, mutta se melu ja ajotuntuma puute, ei oikein säväyttänyt.
Jep, Faija osti kutosen. Webasto on paukkunut niinkuin rannikkovartiosto olis puuhastamassa ja sitä on muutamaan otteeseen takuuseen fiksattu. Nyt meni yksi kesärengas takuuseen kun auraukset ja camperit oli niin pielessä (speksien sisällä kuitenkin) että oli mennyt kesässä sakkokumiksi. Eivät vaihtaneet akselille molempia. Sisämeteli rengas- yms meluineen yllättävän kova ja muuten sellainen muovisen oloinen. Takuu hyvä ja jaappanialaisen turbodiesel tuntui voimakkaalle jos ei vertaa vanhaan etukammiodiisseliin :twisted: Käytiin ajamassa muutama C-mallin farkku ja yksi e-mallinen mutta ukko-pahanen päätyi kuitenkin uuteen. En ole viittinyt vielä suututtaa kysymällä "miltäs nyt tuntuu uuden jaappanialaisen onnelliselta omistajalta ?"
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

XUX63 kirjoitti:Jep, Faija osti kutosen. Webasto on paukkunut niinkuin rannikkovartiosto olis puuhastamassa ja sitä on muutamaan otteeseen takuuseen fiksattu. Nyt meni yksi kesärengas takuuseen kun auraukset ja camperit oli niin pielessä (speksien sisällä kuitenkin) että oli mennyt kesässä sakkokumiksi. Eivät vaihtaneet akselille molempia. Sisämeteli rengas- yms meluineen yllättävän kova ja muuten sellainen muovisen oloinen. Takuu hyvä ja jaappanialaisen turbodiesel tuntui voimakkaalle jos ei vertaa vanhaan etukammiodiisseliin :twisted: Käytiin ajamassa muutama C-mallin farkku ja yksi e-mallinen mutta ukko-pahanen päätyi kuitenkin uuteen. En ole viittinyt vielä suututtaa kysymällä "miltäs nyt tuntuu uuden jaappanialaisen onnelliselta omistajalta ?"
Toi yhden renkaan vaihtaminen tuntuu aika villiltä, varsinkin jos sillä on jo yksi kesä ajettu. Aina kun vaihdetaan rengas, pitää huomioida että edes samalla akselilla on samanlaiset renkaat, niin kuluneisuuden, kuin tyypinkin osalta. Olen kyllä joskus tapellut ton portterin renkaiden kanssa, kun siinä oli ensiasennusrenkaissa kolmessa neljästä suurehko pystyheitto. Takuukäsittelijää ei saatu 1,5 kk kiinni ja kun se sitten ilmoittautu, meinas vaihtaa vain ne kolme.

Ja Ari, kyllä mun on pakko myöntää, että jo alkaa herkempikin hermostuu, jos tohon tahtiin ongelmia ilmenee, mutta ei luovuteta, eihän :oops:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Antti V kirjoitti:Ja Ari, kyllä mun on pakko myöntää, että jo alkaa herkempikin hermostuu, jos tohon tahtiin ongelmia ilmenee, mutta ei luovuteta, eihän :oops:
Ei.
Vaikka liha on heikko, niin usko on vahva :x
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Joo EN TODELLAKAAN itekkään tuota korean ihmettä ostaisi!!!

Mersussa pysytään ja uskossa ei horjuta vaikka sitä " välillä" koetellaanki!!!
:-)


~Kimmo~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Jaaha.... taas ilmeisesti uutta MAF:ia ostamaan.... :?
Vuodenhan tuo puhdistettu malli kestikin.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

No voi PRKL......

Ootko käyttäny vikakoodin purussa?
Voihan siinä olla joku muukin vika....

nimim. kokemusta on
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

KOS kirjoitti:Ootko käyttäny vikakoodin purussa?
Voihan siinä olla joku muukin vika....
En oo käyttänyt, ei siinä muuta vikaa voi olla :D
Laitan senkin 35 euroa uuden MAF:in rahoittamiseen :wink:

Ensin luulin, että posahti ahtoputki tms., sillä samaan aikaa kun vika ilmeni, kuului pieni possaus.
Mutta vika korjaantui kaupassa käynnin aikana ja tänään on taas pelannut moitteetta.
Siitä päättelin, että maffi vetelee viimeisiä henkosiaan.

Voihan se joku ohjausventtiilikin olla, mutta haluan yhden toimivan maffin varalle joka tapauksessa.
Haeskellaan vikaa sitten lisää jos uusiutuu, eikä maffin vaihdolla poistu.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Vai pössähdys....
...ei tuosta MAF:ista pitäs mitään pössäystä kuulua....

Mutta jos päällisin puolin kaikki letkut ja putket ovat ehjiä ja tuon uudelleen käynnistämisen jälkeen jos auto toimii niin vika kyllä kallistuis tuohon MAF:iin.

~KoS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
mike69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 22.10.2004 09:18

Viesti Kirjoittaja mike69 »

Mulla toimi aina uudelleen käynnistämisen jälkeen kunnolla seuraavaan kovempaan rasitukseen asti. Syy välijäähdytin revennyt. Tuo saattaa possahtaa kun hajoaa, mutta toimii kuitenkin uudelleen käynnistyksen jälkeen.
KOS:sin välijäähdytinhän oli myös vuosi sitten särki. Raatikaiselta saa uusia hieman suurempia :twisted:
-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

mrahunen kirjoitti:Syy välijäähdytin revennyt. Tuo saattaa possahtaa kun hajoaa, mutta toimii kuitenkin uudelleen käynnistyksen jälkeen.
Hyvä tietää tämäkin, kiitos.
Tosin tänään yritin erityisesti polkea menemään eliminoidakseni tuon kaltaiset viat.
Vika vaan ei tunnu nyt millään uusivan :(

No, kai se ajan oloon vielä merkkinsä näyttää :)
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

HEP!!!

Kun cooleri oli rikki niin mulla meni vikaohjelmalle vasta KUNNON ahtamisen jälkeen.
Nelosella kun vauhtia oli +150 km/h ja kaasu pohjassa meni vasta vikaohjelmalle....
Ja "boottauksen" jälkeen toimi ihan OK.
ns. "normiajossa" vikaa ei huomannut ja aluksi luulinki että auto oli kunnossa ahtoletkun vahdon jälkeen.

Käyppäs Ari polkemassa motarilla omaa autoa niin selviää tuo.

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

KOS kirjoitti:Käyppäs Ari polkemassa motarilla omaa autoa niin selviää tuo.
Motarillakin on oltu, mutta ei ihan sataaviittäkymppiä sentään kokeiltu.

Tänään edessä motariajoa 200 km nopeudella 115 km/h.
Toivottavasti ilmenee sitten siinä viimeistään, jos vika on tuota laatua.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Eipä vika vieläkään uusinut, joten siitä pääteltävä että maffissa oli hetkellinen malfunction....

Päätän tällä erää täältä tähän ja palaan aiheeseen, jos aihetta on.
Toivottavasti näistä kokemuksista ja threadiin saaduista arvokkaista vinkeistä on jatkossa hyötyä muillekin.

Mutta kuten huomattu, hieman päättelyä kaipaa aina tällaisten vikojen esiintyessä, ennen kuin lopullisesta diagnoosista voi varmistua.
Varsinkin kotikonstein.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
mike69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 22.10.2004 09:18

Viesti Kirjoittaja mike69 »

Mullahan meni aluksi asuntovaunu perässä pitkissä nousuissa vikatilaan ja sen jälkeen pikku hiljaa aina vaan herkemmin. Nyt Viialasta haettu ja asennettu uusi cooleri, eikä saa millään vikatilaan. Tuo viallinen cooleri aiheutti myös uudella ilmamäärämittarilla nykimistä, mutta puhdistetulla vanhalla toimi ok.
-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Pistähän kuvia tuosta uudesta coolerista!!!!

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Vastaa Viestiin