S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua
Eikun se viisari, oppaasta ja netistä oon löytänyt vaan vanhemman jossa ne viivat
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua
Onko tommonen?
Re: S124 300TE kunnostelua
2/3 on ainakin ollut sellanen netissä kiertävä ohje tuolle nuolelle.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: S124 300TE kunnostelua
Muistaakseni Alfamerin oppaassa oli 320 koneeseen ohjeena kiristää kunnes viisari tuossa kolmion isossa päässä. Siihen sen coupessa asetin. Täytyy varmistaa, ei ole kirja nyt hollilla.
Re: S124 300TE kunnostelua

Jos joku tuskailee ruostuneen asd:n perään menvän putken/letkun kanssa niin minä ratkaisin homman tekemällä uuden putken ja jatkoksi takajarruletku. Letku pitää ruuvata ensin perään kiinni ja liitos tulee sinne perän rättinivelen yläpuolelle. Hyvin alkuperäisen näköinen ja takajarruletku on saman mittainen kuin se alkuperäinen letku osuus.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua
Vasemmalle löytyi alkuperäinen lokasuoja torista, se on paljon parempi. Eipä tarvi istuvuutta ihmetellä, senkun nostaa paikalleen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua
Siistiä jälkeä.
Hyvä idea!Jos joku tuskailee ruostuneen asd:n perään menvän putken/letkun kanssa niin minä ratkaisin homman tekemällä uuden putken ja jatkoksi takajarruletku. Letku pitää ruuvata ensin perään kiinni ja liitos tulee sinne perän rättinivelen yläpuolelle. Hyvin alkuperäisen näköinen ja takajarruletku on saman mittainen kuin se alkuperäinen letku osuus.
Re: S124 300TE kunnostelua
Kestääkö jarruletku öljyä pitkäaikaiskäytössä? Öljyhän pehmentää joitain kumilaatuja.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S124 300TE kunnostelua
Eiköhän se, onhan se jarrunestekin melkoista myrkkyä ja esim pehmentää maalipinnan.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
-
- Mersumies
- Viestit: 532
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
Re: S124 300TE kunnostelua
Laitoitko apusimpukan pultin kummipäin.
Siistihän tuosta tulee ja kehtaa käydä näyttämässä, kun on kuvia esittää työn laadusta ja tehdystä työmäärästä.
Ei ilmeisesti "kompromissejä" tekemisen suhteen ole tehty.
Siistihän tuosta tulee ja kehtaa käydä näyttämässä, kun on kuvia esittää työn laadusta ja tehdystä työmäärästä.
Ei ilmeisesti "kompromissejä" tekemisen suhteen ole tehty.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Re: S124 300TE kunnostelua
Mutteri on alapuolella. Edellisestä kesken jääneestä projektista on koitettu ottaa opiksi että johonkin se raja on aina vedettävä miten tekee. Tosin niitä rajoja joutuu välillä venyttää
Ja uutta siitä ei tule vaikka miten tekisi. Työmäärä on kyllä valtava tälläisessä projektissa, entisöin tuossa taannoin 6 mopoa huippukuntoon ja ne on kyllä lasten leikkiä tähän verraten.

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua
Mukava seurata tekemistä ja poimia jotain ideoita omaankin w124 kunnostukseen!
Tulee kyllä viimesen päälle hieno w124 eikä oo massan alla korissa ruostetta jota itse näitä korjanneena osaa arvostaa suuresti! 


IG: @pyrytakkunen
Re: S124 300TE kunnostelua
Ei pitäisi ruostetta löytyä pohjasta, kyllä niitä alkuja löytyikin yllättävän paljon ihan ehjän näköisistä paikoista.
Tulee kans teikäläisen kuvat kattottua aina tarkkaan että miten on tehty

Alapallonivelet olin prässännyt väärään asentoon ja tänään laitoin uudet oikein, saa koota eturipustukset paikalleen.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua
Takaluukun tiivisteen alareunan ura on ihan tohjona, se on onneksi suht helppo korjata kun vaan saa u-profiilin tehtyä. Vähän enemmän hommaa on sitten takasivulasien alareunoissa, ei ne ihan pahimmasta päästä ole mutta aika paljon pitää peltiä vaihtaa kun tekemään alkaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
-
- Mersumies
- Viestit: 532
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
Re: S124 300TE kunnostelua
Miettinyt tuon poikittaistukivarren laittoa/ kiristystä, laitanko roikunnassa vai renkaat kentässä. Ei taida olla merkitystä.
Tässäkin vaimennin jo toiskätinen. Omassa -87:ssa
Toinen pää apusimpukan runkoon.
Tässäkin vaimennin jo toiskätinen. Omassa -87:ssa
Toinen pää apusimpukan runkoon.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Re: S124 300TE kunnostelua
Alatukivarret pitää ajoasennossa kiristää. Kallistuksenvakaaja kiinnitetään tuossa asennossa.
Joo tuota ohjausiskarin kiinnitystähän on muutettu.
Sen laitoin vanhan, koska uusi sopi suoraan amazone merkkisen kasvinsuojeluruiskun puomiston vakautukseen eikä tullut uutta tilattua kun vanhakin oli hyvä
Joo tuota ohjausiskarin kiinnitystähän on muutettu.
Sen laitoin vanhan, koska uusi sopi suoraan amazone merkkisen kasvinsuojeluruiskun puomiston vakautukseen eikä tullut uutta tilattua kun vanhakin oli hyvä

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
-
- Mersumies
- Viestit: 532
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
Re: S124 300TE kunnostelua
Kallistuksen vakaajasta.
Olisko kuiten kiristys renkaat kentässä.
Olisko kuiten kiristys renkaat kentässä.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Re: S124 300TE kunnostelua
Tuollainen tuli haettua eilen, 300D manuaali. Suht köyhät varusteet mutta ilmastointi löytyy. En hirveästi valehtele jos sanon että ruosteeton.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua
Hyvä väri, joka sopii 124een. Sisustuksen väri ei näkynyt kuvasta, onko musta karo? Onnittelut.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S124 300TE kunnostelua
Sisustus on tavallinen musta kangas, puut pähkinäpuuta. Sisältä ihan siisti, kuskin penkissä pikku reikä. Konehuone ja moottori erittäin siistit.
Täytyy noi kauheat vanteet heittää sanonko minne ja tilalle te:n kasireijät. Olis ne 16x8 kaivonkannetkin mutta niihin pitäis uudet renkaat ostaa. Noi sivuvilkut on kakspuolisella teipillä kiinni, ei ollut edellinen omistaja viitsinyt tehdä vilkuille reikiä.
Täytyy noi kauheat vanteet heittää sanonko minne ja tilalle te:n kasireijät. Olis ne 16x8 kaivonkannetkin mutta niihin pitäis uudet renkaat ostaa. Noi sivuvilkut on kakspuolisella teipillä kiinni, ei ollut edellinen omistaja viitsinyt tehdä vilkuille reikiä.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua
Asiallinen kolmesatku. Oliko isot metrit?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
402 tuhatta. Autoon on ruvettu asentamaan vdo:n tempostatia vai mikä se oli, jäänyt vaan kesken. Viiksi on paikallaan ja boksi konehuoneessa, pahvilaatikko tykötarpeineen tuli mukana ja joku kaasuvivustoon liittyvä hässäkkä. Polttoainetta vuotaa reippaasti mutta se oli onneksi paluuletku sieltä ilmansuodatinkotelon kupeesta.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Ihan asialliset kilsat, siitä on hyvä sepittääS202 kirjoitti: ↑La 31.08.2024 14:53 402 tuhatta. Autoon on ruvettu asentamaan vdo:n tempostatia vai mikä se oli, jäänyt vaan kesken. Viiksi on paikallaan ja boksi konehuoneessa, pahvilaatikko tykötarpeineen tuli mukana ja joku kaasuvivustoon liittyvä hässäkkä. Polttoainetta vuotaa reippaasti mutta se oli onneksi paluuletku sieltä ilmansuodatinkotelon kupeesta.

MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Vaihtelin tänään kasireijät alle ja samalla katselin alustaa, vaikuttaa kyllä erittäin hyvälle. Autoon on varmaankin heti suomeen tulon jälkeen -99 laitettu sisälokasuojat ja ruostesuojattu.
Tempostatin pahvilaatikon tutkin, kaikki osat pitäis olla tallella ja ostokuitti löytyi myös, ostettu 4.8.2004 tampereen KL-varaosilta ja samalla uusi alkuperäinen vakkarin viiksi ja nopeusanturi mittaristoon ja jotain muuta tarviketta. Vähän vajaa 400 € oli maksanut silloin. Tässä saattaa kyllä käydä niin että otan tämän tuohon TE:hin kun vakkarin siihen haluaisin.
Paska homma autossa on se, että se on joskus ylimaalattu erittäin huonosti ja lakkapinta on nyt pieninä lastuina tuossa pihalla. Lähti pienellä painepesurilla ihan helposti, eikä sille oikein muuta voinut tehdä kun kaikki listojen välit ym. täynnä maatunutta lehtimoskaa. Ruostetta ei tuulilasin karmeistakaan löytynyt kuin ihan vähän.
Tempostatin pahvilaatikon tutkin, kaikki osat pitäis olla tallella ja ostokuitti löytyi myös, ostettu 4.8.2004 tampereen KL-varaosilta ja samalla uusi alkuperäinen vakkarin viiksi ja nopeusanturi mittaristoon ja jotain muuta tarviketta. Vähän vajaa 400 € oli maksanut silloin. Tässä saattaa kyllä käydä niin että otan tämän tuohon TE:hin kun vakkarin siihen haluaisin.
Paska homma autossa on se, että se on joskus ylimaalattu erittäin huonosti ja lakkapinta on nyt pieninä lastuina tuossa pihalla. Lähti pienellä painepesurilla ihan helposti, eikä sille oikein muuta voinut tehdä kun kaikki listojen välit ym. täynnä maatunutta lehtimoskaa. Ruostetta ei tuulilasin karmeistakaan löytynyt kuin ihan vähän.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Minulla oli yhdessä metallihohtohopea 940 Volvossa myös ongelmaa lakan kanssa. Ei tarvinnut kuin vilkaista autoa niin aina oli lakkaa irtomassa varsinkin konepellistä. En silloin keksinyt muuta ratkaisua kuin pitää jatkuvasti Korrekin polymeerivahapulloa ja rättiä autossa, ja kun oli joutoaikaa, vedin uutta vahapintaa hilseillyihin kohtiin, jotta väri ja kiilto säilyisi.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Dieseliä vaivas aika paha käyntiinlähtö ongelma, autoa hakiessa sitä ei meinattu saada käyntiin millään, seuraavana päivänä lähti normaalisti mutta sen jälkeen taas ei millään. Mietin jo hehkujen vaihtoa ja otin ilmansuodatinkotelon pois, kokeilin kuitenkin löysätä muutaman suutinputken ja heti alkas lupaamaan. Kauhealla sahaamisella käyntiin ja huomasin että ainakin ykkösen suutinputken lähdöstä vuotaa reilusti polttoainetta. Paikalliselta korjaamolta löytyi tiivisteet, o-rengas ja pieni kuparilaatta/sylinteri ja sopiva hylsykin lainaan. Tiivisteiden vaihto on suht helppo, suutinputket ja junttureita paikallaan pitävät lukituslevyt irti ja juntturi kerrallaan irti. Alla on jousi jota ei kannata hukata ja hyvin pieni kuparilaatta. O-rengas juntturin ympärillä. Kuvassa kolmosen juntturi irti ja näkyy toi jousi. Juntturi bräkleenillä puhtaaksi ja o-renkaaseen rasvaa, pitäis mennä sormin pyörittämällä pohjaan. Kiristykseen on kaikenlaista ohjetta, 40Nm käskettiin laittaa mutta ei tuonne nyt äkkiseltään momenttiavainta ollut niin koitin sopivasti kiristää. Hyvin käy ja lähtee käyntiin nyt.
Tee-eehen oon värkänny takaluukun tiivisteelle uutta alauraa, erittäin työläs paikka tehdä. Kutistin/venytin oli taas verraton värkki tuon uran kanssa, sillä saa jopa pientä u-profiilia taivuteltua.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Dieselissä ei toimi abs:ät, valo syttyy 100-200 metrin ajon jälkeen. Sitä ennen jarruttaessa abs täristyttää poljinta, antaako sielä nyt joku anturi sellaista signaalia että pyörä ei pyörisi?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Valon syttyminen pian liikkeelle lähdön jälkeen on 99% anturivika. Viallinen anturi selviää yleensä mittaamalla sen vastus. Absuluuttista arvoa tärkeämpi on, että arvot kummassakin etupyörässä ovat likimain samat. Perän vastus muistaakseni karkeasti puolet etuanturista.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: S124 300TE kunnostelua ja W124 300D
Joo, no nehän on helppo mitata. Kuinka tarkka tuo on kehän puhtaudesta, napahan on helppo irrottaa ja putsata kehä.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D