Aki P kirjoitti:Mikä lie murheena 203 farkku 200cdi -05. Webaston setti jota veho möi + siihen telestart 91 webaston kapula. Ajastimella ajotietokoneesta toimii ok mutta kaukosäätimellä ei lähde puhallin päälle. Webasto kyllä lämpiää kapulallakin aivan oikein.
Toiminut koskaan ok?
samaan pakettin ostetut?
(varmasti väylä systeemin tarkoitettu kapula+telestart palikka, ainakin tossa T70 on kahta eri mallia mitä ei käy sotkeminen)
onkos sitä kurkattu *:ila että kaikki asetukset on ok?
tele startin+muut kytkennät varmistettu?
koitaa opettaa kapula uudestaan(jos sattu olemaan toinen kapula saapuvilla niin koitta opettaa sen ja sillä sitten, myös vastaanotin purkki kannatta koitta vaihtaa ristiin)
Aki P kirjoitti:Mikä lie murheena 203 farkku 200cdi -05. Webaston setti jota veho möi + siihen telestart 91 webaston kapula. Ajastimella ajotietokoneesta toimii ok mutta kaukosäätimellä ei lähde puhallin päälle. Webasto kyllä lämpiää kapulallakin aivan oikein.
Toiminut koskaan ok?
samaan pakettin ostetut?
(varmasti väylä systeemin tarkoitettu kapula+telestart palikka, ainakin tossa T70 on kahta eri mallia mitä ei käy sotkeminen)
onkos sitä kurkattu *:ila että kaikki asetukset on ok?
tele startin+muut kytkennät varmistettu?
koitaa opettaa kapula uudestaan(jos sattu olemaan toinen kapula saapuvilla niin koitta opettaa sen ja sillä sitten, myös vastaanotin purkki kannatta koitta vaihtaa ristiin)
Eri pakettia ovat. Telestart on T91 joka ei ole MB:n logoilla. Telestart asennettu myöhemmin. Voisikohan olla että webasto on koodattu vain mittaristoon jolloin se lähtee käyntiin mittariston kellolla käskien. Ja kapulalla käskien tieto menee ensin webastoon ja väylän pitäisi käskyttää puhallinta. Eli koodaus Virtalukolta tms. puuttuu. Pitänee usuttaa jonnekin starin nokkaan se auto.
Koska jos webasto lähtee käyntiin telestartilla niin telestart tuskin viallinen/ sopimaton. Puhaltimen käsky tulee kuitenkin webastolta päin. Telestartin johtosarjassa kun ei ole väylää vaan ihan tavallista tyhmää sähköä
Kannatta käyttä piuhan päässä ja tarkastaa asetukset
sieltä tais tosiaan voida valkatta että onko autossa
Kauko ohjauksella/vaikellolla tai molemilla toimiva,
on toisaalta ollut tapauksia missä koodamaton on toiminut kauko säätimestä(puhalin lähtenyt pääle mutta suuntaus läpät suunanut miten sattuu)
Kuuluuko ton webaston toimia aina samalla tavalla riipppumatta missä asennoissa sisätilan lämmönsäätimet on?
Väyläwebastolle ihan normaali toimintatapa vai joku vikatila jossain päällä?
Jolle kirjoitti:Kuuluuko ton webaston toimia aina samalla tavalla riipppumatta missä asennoissa sisätilan lämmönsäätimet on?
Ei. Joskus laitoin lämpötilasäädön "LO"-asentoon kun ajattelin että webasto keskittyisi lämmittämään moottoria enemmän kuin sisätilaa. No kaukosäädin laittoi jäähdytysmoodin päälle -10 asteen pakkasella.
Eiköhän kaikki muu säädy vakioasentoon paitsi tuo sisätilan lämpötila joka seuraa asetettua arvoa.
Vielä semmonen kysymys että kummin päin vesiletkut kuuluu kytkeä?
Lisäkiertopumpullle ja paisuntasäiliölle lähtevä letku webaston ylempään vai alempaan paikkaan?
Kertokaas miten tuota wepaston ajastinta ajotietokoneelta käytetään? Eli siinä on ne kolme aikaa ja sitten timer OFF. En saa valittua sitä timer ON:lle?
Pitääkö mennä jonkin ajan päälle ja sitten siitä hypätä pois vai kuinka?
Jos hyppää timer Off kohdalta pois niin onko sitten kaikki ajastukset pois?
No jos näin niin miten valitaan useampi aika? Aina ajan kohdalta hyppy pois vai? Ei pysty käsittään..
Niin ja voiko sitä asetella puhaltamaan kovalla nopeudella heti kun käynnistyy? Miks se ei kunnolla puhalla ja sitten kun laittaa auton käyntiin nniin alkaa lujasti tulla ilmaa..
Muutenkin tuntuu ettei tuo ilmastointi puhallus ole tarpeeksi kovalla teholla ja huonosti puhaltaa isoista suuttimista kohti kuljettajaa. Ikkunalle kyllä työntää mutta edellinen W203 puhalsi paremmin niistä isoista suuttimista.
simppa80 kirjoitti:Kertokaas miten tuota wepaston ajastinta ajotietokoneelta käytetään? Eli siinä on ne kolme aikaa ja sitten timer OFF. En saa valittua sitä timer ON:lle?
Pitääkö mennä jonkin ajan päälle ja sitten siitä hypätä pois vai kuinka?
Jos hyppää timer Off kohdalta pois niin onko sitten kaikki ajastukset pois?
No jos näin niin miten valitaan useampi aika? Aina ajan kohdalta hyppy pois vai? Ei pysty käsittään..
Niin ja voiko sitä asetella puhaltamaan kovalla nopeudella heti kun käynnistyy? Miks se ei kunnolla puhalla ja sitten kun laittaa auton käyntiin nniin alkaa lujasti tulla ilmaa..
Muutenkin tuntuu ettei tuo ilmastointi puhallus ole tarpeeksi kovalla teholla ja huonosti puhaltaa isoista suuttimista kohti kuljettajaa. Ikkunalle kyllä työntää mutta edellinen W203 puhalsi paremmin niistä isoista suuttimista.
Jos käynnistyskytkimen keltainen merkkivalo syttyy niin olet saanut ajastimen päälle.
Se lämmityslaitteen puhallin vie isommalla teholla niin paljon sähköä ettei sitä voi käyttää akun varassa.
Mitä suuttimia tarkoitat kohti kuljettajaa puhaltavina? Ne keskimmäiset ei normaalisti puhalla koskaan kuumaa, jos säätimet on kunnossa. Lämmitysilma pitää puhaltaa kylmille laseille ja kylmille varpaille. Jos tarkoita reunimmaisia sivuikkunan suuttimia niin noitten eroista en osaa sanoa kun en ole koskaan 203:sta omistanut.
Jolle kirjoitti:Vielä semmonen kysymys että kummin päin vesiletkut kuuluu kytkeä?
Lisäkiertopumpullle ja paisuntasäiliölle lähtevä letku webaston ylempään vai alempaan paikkaan?
Jolle kirjoitti:Vielä semmonen kysymys että kummin päin vesiletkut kuuluu kytkeä?
Lisäkiertopumpullle ja paisuntasäiliölle lähtevä letku webaston ylempään vai alempaan paikkaan?
Seuraava kysymys että miksei auton ainoastakaan tuuletusritilästä tule lämmintä ilmaa? Jäätävä puhallus ei riipu säätimen asennosta eikä lämpötilasäädöstä. Asiaa saa parannettua sulkemalla kaikki luukut --> silloin aivan reunimmaisista ikkunaan puhaltavista suuttimista tulee kuumaa.
Auto siis c200 cdi vm 2002 ja siinä on saksassa tilattu webasto (takaiskulla).
Niin ja kojetaulun takaa kuuluu käynnistettäessä naputusta eli jostain on vipu poikki, voisko poikkinainen vipu aiheuttaa ton "vian" ?
simppa80 kirjoitti:Kertokaas miten tuota wepaston ajastinta ajotietokoneelta käytetään? Eli siinä on ne kolme aikaa ja sitten timer OFF. En saa valittua sitä timer ON:lle?
Pitääkö mennä jonkin ajan päälle ja sitten siitä hypätä pois vai kuinka?
Jos hyppää timer Off kohdalta pois niin onko sitten kaikki ajastukset pois?
No jos näin niin miten valitaan useampi aika? Aina ajan kohdalta hyppy pois vai? Ei pysty käsittään..
Niin ja voiko sitä asetella puhaltamaan kovalla nopeudella heti kun käynnistyy? Miks se ei kunnolla puhalla ja sitten kun laittaa auton käyntiin nniin alkaa lujasti tulla ilmaa..
Muutenkin tuntuu ettei tuo ilmastointi puhallus ole tarpeeksi kovalla teholla ja huonosti puhaltaa isoista suuttimista kohti kuljettajaa. Ikkunalle kyllä työntää mutta edellinen W203 puhalsi paremmin niistä isoista suuttimista.
Jos käynnistyskytkimen keltainen merkkivalo syttyy niin olet saanut ajastimen päälle.
Se lämmityslaitteen puhallin vie isommalla teholla niin paljon sähköä ettei sitä voi käyttää akun varassa.
Mitä suuttimia tarkoitat kohti kuljettajaa puhaltavina? Ne keskimmäiset ei normaalisti puhalla koskaan kuumaa, jos säätimet on kunnossa. Lämmitysilma pitää puhaltaa kylmille laseille ja kylmille varpaille. Jos tarkoita reunimmaisia sivuikkunan suuttimia niin noitten eroista en osaa sanoa kun en ole koskaan 203:sta omistanut.
Ei ole mitään keltaista merkkivaloa.Oisko se siellä mustan boxin sisällä joka oli siinä wepaston johtosarjassa? Kyllä mulla tulee kuumaa niistä isoista kun laittaa vaan sen puhaltimen suunnan keskisasentoon. (jos ajatellaan ylös, keskiasento ja alas puhallusten suunnat). Automaatilla niistä ei tule oikeastaan juuri mitään.
Täytyy myöntää että ei tuo 203 kyllä mikään paras mahdollinen auto lämmön kannalta ole 30 asteen pakkasessa. Automaatti ilmastointi ei jaksa pitää autoa lämpimänä. Yksin matkustin ja takaa alkaa vetää ikkunoita huuruun. Pitää harkita ens talvelle 92 termaria niin saa kuumempaa ilmaa.
Ja Jolle!
Miten helvetissä tarkenet siellä autossa jos ei mistään tule lämmintä ilmaa??? Ne vivut ohjaa juurikin noita ilmojen suuntia. Mullakin oli edellisessä poikki joku varsi ja puhalsi aina jaloille tuon vian takia. Ja kyllä se juuri tuohon vaikuttaa, tääläkin pari juttua tuosta ongelmasta ollut kun tyyppivika..
simppa80 kirjoitti:
Ei ole mitään keltaista merkkivaloa.Oisko se siellä mustan boxin sisällä joka oli siinä wepaston johtosarjassa? Kyllä mulla tulee kuumaa niistä isoista kun laittaa vaan sen puhaltimen suunnan keskisasentoon. (jos ajatellaan ylös, keskiasento ja alas puhallusten suunnat). Automaatilla niistä ei tule oikeastaan juuri mitään.
Laittaa suuntauksen keskiasentoon, se olisikin uusi kokemus kun minulla nuo on aina automaatilla. Minusta manuaalisäädöilläkään minusta ei ole järkevää puhalluttaa lämmintä ilmaa niistä keskisuuttimista.
Niin se webasto olikin sillä jälkiasennussarjalla, varmaan merkkivalo löytyisi sieltä mustasta boxista, ilman merkkivaloa taitaa olla vaikea varmistaa että ajastin meni päälle. Paitsi kai se mittariston valikko näyttää "on" ja valitun ajan sitten kun jonkun ajastuksen on laittanut päälle ja palaa uudelleen tuohon valikkoon?
simppa80 kirjoitti:
Ei ole mitään keltaista merkkivaloa.Oisko se siellä mustan boxin sisällä joka oli siinä wepaston johtosarjassa? Kyllä mulla tulee kuumaa niistä isoista kun laittaa vaan sen puhaltimen suunnan keskisasentoon. (jos ajatellaan ylös, keskiasento ja alas puhallusten suunnat). Automaatilla niistä ei tule oikeastaan juuri mitään.
Laittaa suuntauksen keskiasentoon, se olisikin uusi kokemus kun minulla nuo on aina automaatilla. Minusta manuaalisäädöilläkään minusta ei ole järkevää puhalluttaa lämmintä ilmaa niistä keskisuuttimista.
Niin se webasto olikin sillä jälkiasennussarjalla, varmaan merkkivalo löytyisi sieltä mustasta boxista, ilman merkkivaloa taitaa olla vaikea varmistaa että ajastin meni päälle. Paitsi kai se mittariston valikko näyttää "on" ja valitun ajan sitten kun jonkun ajastuksen on laittanut päälle ja palaa uudelleen tuohon valikkoon?
Paljon enenmpi saa ilmaa tulemaan esim. sivulaseille kun avaa nuo isot puhallus suuttimet.. Juu eli toimii se nyt kun osas oikein näppäillä
Miten näyttää että heater on ja ajan? Ei mulla taida näyttää
simppa80 kirjoitti:
Miten näyttää että heater on ja ajan? Ei mulla taida näyttää
Jätät vaan sinne valikkoon sen ohjelmoidun ajan ja palaat takaisin, pitäis lähteä käymään. Sitten sammutat kakesta jos on tarvista sammutaa aikaisemmin kuin on esiohjelmoitu aika.
Juu ajan ohjelmointi toimii just sellain et naputat sinne ajan ja sitten kuittaat ja pääset takaisin päävalikkoon. Itseäkin vähän arvelutti mut toimii joka kerta
Telestart asiaan palatakseni:
Lämmitin ei kytke T91 vehkeellä puhallinta mutta webasto toimii.
T70 purkki ja kapula toisesta setistä kiinni ja kaikki pelaa
Eli w203 sarjat ei toimi kuin T70 ja T80 telestarteilla
Aki P kirjoitti:Telestart asiaan palatakseni:
Lämmitin ei kytke T91 vehkeellä puhallinta mutta webasto toimii.
T70 purkki ja kapula toisesta setistä kiinni ja kaikki pelaa
Eli w203 sarjat ei toimi kuin T70 ja T80 telestarteilla
Tuohan olisi hieno ominaisuus, jos haluaa ensisijaisesti lämmittää moottoria kylmäkäynnistystä varten niin käyttää yhtä säädintä ja toista kakea toisella kerralla. Vai onko muita konsteja?
Aki P kirjoitti:Telestart asiaan palatakseni:
Lämmitin ei kytke T91 vehkeellä puhallinta mutta webasto toimii.
T70 purkki ja kapula toisesta setistä kiinni ja kaikki pelaa
Eli w203 sarjat ei toimi kuin T70 ja T80 telestarteilla
Tuohan olisi hieno ominaisuus, jos haluaa ensisijaisesti lämmittää moottoria kylmäkäynnistystä varten niin käyttää yhtä säädintä ja toista kakea toisella kerralla. Vai onko muita konsteja?
Joo, mutta 91:n vastaanotin ei huoli T70 kapulaa eikä toisinpäin. Kokeilin siis T70 settiä kokonaan toisesta lämmitin sarjasta, en 91 ja 70 saanut pelaamaan ristiin.
T80 kapulaa en ole kokeillut joten toimineeko sitten sekään
Aki P kirjoitti:Telestart asiaan palatakseni:
Lämmitin ei kytke T91 vehkeellä puhallinta mutta webasto toimii.
T70 purkki ja kapula toisesta setistä kiinni ja kaikki pelaa
Eli w203 sarjat ei toimi kuin T70 ja T80 telestarteilla
Aki P kirjoitti:Telestart asiaan palatakseni:
Lämmitin ei kytke T91 vehkeellä puhallinta mutta webasto toimii.
T70 purkki ja kapula toisesta setistä kiinni ja kaikki pelaa
Eli w203 sarjat ei toimi kuin T70 ja T80 telestarteilla
Aki P kirjoitti:Telestart asiaan palatakseni:
Lämmitin ei kytke T91 vehkeellä puhallinta mutta webasto toimii.
T70 purkki ja kapula toisesta setistä kiinni ja kaikki pelaa
Eli w203 sarjat ei toimi kuin T70 ja T80 telestarteilla
Joutuu tekemään piuhat uusiksi
Mitä ja minne
siihen tarvii kytkentä kuvan tosta T91(että näkee mitä sieltä tulee mistäkin)
selvii helpoiten kun katsoo jostain missä on toi käytössä, tai sitten voi koitaa laitta sen ohjaaman relettä minkä tökkää lämpötila anturin paikkan
Kertokaas kuinka kaukaa teillä ottaa tuo T70 kake? Mulla hieman vaihtelevasti mutta mulla onkin toi lätkä antenni vaan siellä ikkunan laidalla. Tympeä kun ei aina voi olla varma lähtikö päälle ja sitten menee kylmään autoon..
simppa80 kirjoitti:Kertokaas kuinka kaukaa teillä ottaa tuo T70 kake? Mulla hieman vaihtelevasti mutta mulla onkin toi lätkä antenni vaan siellä ikkunan laidalla. Tympeä kun ei aina voi olla varma lähtikö päälle ja sitten menee kylmään autoon..
Lätkäantennilla mennään täälläkin. Kovin kaukaa en ole tällä testaillut, noin 100 metrin päästä toimii. Edellisessä autossa oli tuo sama antenni ja T80 säädin niin kerrostalosta reilun 200 metrin päähän nurkan taakse pelasi hyvin.
Siksipä yritin tuota uudempaa kakea laittaa nykyiseenkin mutta ei pelannut. T80 siis antaa sen kuittauksen että pyynti on mennyt perille...