jakkeviet kirjoitti: ... oletko kuullu että auton tehoja voidaan jopa mitata? sitten tuosta ammattitaidosta en nyt osaa mennä sanomaan riittääkö 16vuoden kokemus ohjelmoinnista "ammattitaitoon" ??
Voisitko ystävällisesti lopettaa tämän "minun" ketjuni trollaamisen.
Aloita oma, jossa voit sitten kirjoitella mieleisiäsi asioita.
Mikäli sinulla olisi yksikin postaus tähän, jossa et mainostaisi itseäsi, niin keskustelu olisi mielestäni kuitenkin jollain lailla hyväksyttävää.
Mutta tilanteen ollessa nyt, niin kuin se on, koen tämän nykytilanteen ainoastaan siipeilyksi.
Terve. Minkälainen teho/vetoalue, esim tässä Tuikun ohjelmassa on? Autona siis 203 220cdi. Tuossa hiljan hankkimassani on joku digituning "lastu", ja paras vetoalue on kapean tuntuinen. Mitenkäs tuo ohjelmointi vaikuttaa tuohon hiukkassuodattimeen, tukkeutuuko herkemmin?
Sitten vielä egr:stä, kannataisi ilmeisesti poistaa käytöstä? Kuinka onnistuisi tampereen seudulla helpoiten(lue: halvimmalla)?
Mitä eroja tekniikka puolella on 180 CDI ja 200 CDI ja 220 CDIi mallien välillä, onko turbo, kytkin ym. osissa eroja?
Olen katsellut 2013 vuosimallin 180 CDI mersua, tehopuoli on aika vaatimaton niinpä tuli mieleeni moottorin optimointi. Olen hieman yllättynyt kuinka paljon lisää tehoja näihin luvataan niinpä hieman arveluttaa se että pysyykö vakio-osat menossa mukana. Autolla ei ole tarkoitus revitellä mutta tietenkin jos tehoja on niitä myös tulee tarvittaessa käyttää.
xal kirjoitti:Mitä eroja tekniikka puolella on 180 CDI ja 200 CDI ja 220 CDIi mallien välillä, onko turbo, kytkin ym. osissa eroja?
Olen katsellut 2013 vuosimallin 180 CDI mersua, tehopuoli on aika vaatimaton niinpä tuli mieleeni moottorin optimointi. Olen hieman yllättynyt kuinka paljon lisää tehoja näihin luvataan niinpä hieman arveluttaa se että pysyykö vakio-osat menossa mukana. Autolla ei ole tarkoitus revitellä mutta tietenkin jos tehoja on niitä myös tulee tarvittaessa käyttää.
Kaikkiin kysymyksiisi on täällä jo monta kertaa vastattu, hiukan kun selaat taaksepäin, niin samalla saat vastauksia sellaisiinkin kysymyksiin, joita et nyt vielä osaa esittääkkään.
ahtaaja75 kirjoitti:kannattaako cdi 320s -03 optimoida onko hyötyä? paljonko helposti tehoa lisää?
Ei kannata, ei ole mitään hyötyä.
Tämä on kyllä ihan hupikysymys, hyötyä ei kannata tähän sotkea.
Hiukan siihen saa tehoa lisää, noin 240hv/600nm.
Kaikki riippuu teniikan ja etenkin (alimitoitetun) välijäähdyttimen kunnosta.
Onko tuikku muuten tutustunut jo tcu boxiin..voiko sitä ohejlmoida niin että itse moottori jää pois ja ylimääräiset härvelit että voisi jälki asennuksen tehdä esim. lankkuun 722.6 aski ja ohjaus helposti vai onko ainut jälki market boxit..siis kyse olisi mersun omasta tcu boxixta?
Nyt taidat tehdä esim. cdi boxeja niin että moottori toimisi vaikka vene käytössä.
Entäs mites bensakoneiseten ecut...eli sieltä virtalukot ,luistonestot ja muut kilkkeet pois ?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
En jaksanut lukea, mutta varmaan joltain löytyy tuloksia/fiiliksiä OM642 moottorin ohjelmoinnista?
3.0 cdi V6 vakio tehot 224hp millasia tuloksia tullut, onko tuikulla noita tuloksia vastaavasta moottorista? auto on cls tuskin sillä tosin merkitystä...
Löytyykö Oulun lähistöltä ketään, jolla olisi hallussa 7-lovisen laatikon ohjelmointi?
Jospa tässä on vielä vanha softa?
Hitaalla vedättäen ravistaa...
Öljyt vaihdettu, KYB-venttilli vaihdettu.
Mitään vikakoodeja ei anna.
janneja kirjoitti:Löytyykö Oulun lähistöltä ketään, jolla olisi hallussa 7-lovisen laatikon ohjelmointi?
Jospa tässä on vielä vanha softa?
Hitaalla vedättäen ravistaa...
Öljyt vaihdettu, KYB-venttilli vaihdettu.
Mitään vikakoodeja ei anna.
280 cdi -08
Oli vähän samanlaisia ongelmia edellisessä autossa ja meni rikki pakokaasupuolen paine-ero tunnistin ja se toinenkin tunnistin joka on egr venttiilille menevässä putkessa.
Vaihdoin ne ja muistaakseni auton toiminta parani.
Käytin irti myös katin paineerotunnistimet ja niissä oli hiukan karstaa/nokea. Ne näkee kyllä testerilläkin katin toiminnan.
Ei nykinyt ja pers tuntumalta kulkikin herkemmin/ vastasi kaasupolkimeen,tehot ikäänkuin parani.
Oli oma tuntemus.
Jokin anturi kun ei toimi oikein niin voi vaikuttaa moneen toimintaan.
Uusinta softaa saadaan ajettua merkkiliikkeiden ulkopuolella ainakin Ylivieskassa minun työpaikalla. Onnistuu tosiaan vain laillisella aidolla Starilla online.
Ei vaan jannejan autoon taida auttaa, turbiinivialta kuulostaa.
03 w211 220 CDI, heitti pari kertaa vikatilan päälle asuntovaunua vedettäessä. Korjautui boottauksella molemmilla kerroilla.
Stari keljuilee joten jouduin turvautumaan Torqueen, joka antoi vikakoodiksi EGR:n (P2355 jos en muista väärin). Jos EGR on tukossa jo, onko myöhäistä tehdä vain softaus ja sen yhteydessä EGR:n poisto nyt kun on jo oireillut pari kertaa? Vai pitääkö tehdä jotain muuta ensin?
Tekeekö täällä Etelä-Savossa muut näihin ohjelmointia kuin Savon Autotune? Äkkiseltään en ole löytänyt muita vaihtoehtoja.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Jeps, kiitos. Egr-kliineriä ostettu motonetistä, putsaillaan pois ja sen jälkeen mentävä kyselemään ohjelmointia. Ei tuikuttajia täällä suunnassa asusta?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Onko mitään katkua millä on ässäläisen patista kutkuteltu muutama polle lisää väännön
pysyessä samana?? Onko "tuikuttaessa" eroa lopputuloksessa?
Oliks Tuikulla käyrää tuosta OM629 optimoinnista?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
.
Maksimitaso vakio-osilla hiukkasloukkujen kanssa noissa on luokkaa 430hv ja 1000nm
Ahtimet määrää tason, silloin sitä ei voi ohjelmalla kiertää mitenkään.
tuikku kirjoitti:.
Maksimitaso vakio-osilla hiukkasloukkujen kanssa noissa on luokkaa 430hv ja 1000nm
Ahtimet määrää tason, silloin sitä ei voi ohjelmalla kiertää mitenkään.
Sen kummemmin laskukonetta naputtelematta ja asiaa tuntematta pistää hieman silmään
tuossa käyrässä melko kova ero mootoritehon ja takapyörätehon välillä
Pienemmät moottorit, pienemmät erot? Vai vaimeneeko potku voimansiirrossa ihan prosenteilla??
tuikku kirjoitti:.
Maksimitaso vakio-osilla hiukkasloukkujen kanssa noissa on luokkaa 430hv ja 1000nm
Ahtimet määrää tason, silloin sitä ei voi ohjelmalla kiertää mitenkään.
Sen kummemmin laskukonetta naputtelematta ja asiaa tuntematta pistää hieman silmään
tuossa käyrässä melko kova ero mootoritehon ja takapyörätehon välillä
Pienemmät moottorit, pienemmät erot? Vai vaimeneeko potku voimansiirrossa ihan prosenteilla??
Kyllä voiman siirto hukkaa tehoa useita %:teja
isompi tai pienpi kone jos molemat on samalla vaihteistolla(automaati/manuaali) ja
renkailla niin häviöt samaa luoka saman mallissa autoissa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
van-90 kirjoitti:
Sen kummemmin laskukonetta naputtelematta ja asiaa tuntematta pistää hieman silmään
tuossa käyrässä melko kova ero mootoritehon ja takapyörätehon välillä
Pienemmät moottorit, pienemmät erot? Vai vaimeneeko potku voimansiirrossa ihan prosenteilla??
Maasturi, jatkuva neliveto.
Mittaus tehty maantiellä ajaessa, jolloin erona penkkimittauksiin, tulee mukaan myös tuulen vastus ja sen vaikutus tehon häviöön.
Max teho ja vääntö pitää hyvin kutiaan myös toisten tekemien mittausten kanssa samalla moottorilla.
Tuolla sinun systeemillä saa ilmeisesti mitattua automaatistakin paremmin väännöt ilman kikkailua, penkissähän se taitaa vaihtaa helpommin pienempää. Vai miten tuo ajaessa mittaus toimii, täytyykö siinäkin saada aikaan täysi kiihdytys?
.
Kyllä se pitää maksimaalinen kiihdytys saada aikaiseksi.
Joissain malleissa haluttu vaihde pysyy paremmin päällä, joissain huonommin.
Tämä mittaus antaa, tai määrittää ehken hiukan toisenlaisen tehon, ei varsinaisesti niinkään puhdasta moottoritehoa, vaan oikeastaan tiehen siirtyvän, sillä hetkellä käytettävissä olevan, eteenpäin työntävän tehon määrän ja sitten siitä lasketun varsinaisen moottoritehon, kun hävikit on mitattu ja määritetty.
Tämä ei ole niin tarkka.
Mutta mulla on kaikki mitattu samassa kohden, joten vertailukelpoisia ne keskenään on.
Ja on näitä nyt sen verran "oikeissa" dynoissa myös mittailtu, että ihan selvästi samoissa lukemissa pyöritään.
Ei tarvi muuta kun kertoa auton paino ja rengaskoko rehellisesti, niin vanteeseen kiinnitettävä nappi hoitaa loput.
Ohjelmassa ei ole asetuksia, joiden kanssa voisi kikkailla, kaikki täytettävät kentät jäävät näkyville lopputulostukseen.
Tämä sopii minulle tosi hyvin ja tykkään käyttää.
Ja kun nyt kuitenkin jonkin verran teen noita rakenneltujakin, niin +400hv,n auton ohjelman toiminnasta ei saa kyllä perstuntumalla mitään tolkkua, tai eroa.
Mutta tämä kertoo, vieläpä todellisen ajotilanteen kautta.
Mitattu teho on se, mikä oikeasti maantiellä toteutuu.
Ja käyrien muodoistakin jo näkee, että onko kaikki kunnossa.
Tämä on ollut hyvä ostos.