humppapumppa kirjoitti:MORO!
kyseessä 180c w202 -95 mersu.
SRS-valo syttyi yhtäkkiä, sekä töötti ei toimi. Missä tarkalleen on nämä penkin alla olevat liittimet? pitääkö ottaa penkit irti ja irroittaa kankaita? ja onko muita konsteja saada valo poijes?
Ei oikein tosiaankaan ole star laitteisto tai ohjelma-ongelma.
Mutta tosiaankin ota ratti pois ja katsele spiraali ja airbagipuolta. 95 mallissa ei ole kääntökulma-anturia koska autossa on korkeintaan asr. Testeriin asia liittyy toki - testerillä näkee irroittamatta olisiko spiraalissa tai bagissa vikaavikaa. Toisaalta vika korjaantuu vain irroittamalla ja osan vaihtamalla...
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
CrazyKing kirjoitti:Voisko joku laittaa avaimia. Menneet vanhaksi ja xentry sanoo ku käynnistää että internal error 2.75. Versio 01/2011
Xentrylle tuskin riittää uudet avaimet kun tulee tuo 2.75 virheilmoitus. Ei kyllä kokeilusta huonommaksikaan mene.
Sain korjattua tuan virhe ilmoituksen eilen mutta avaimia olisin vailla vielä. Virhe ilmoitus tuli siitä kun xentry oli päättänyt poistaa jonku time properties tiedoston omasta asennus sijainnistaan.
S210 320CDI -00
S210 270CDI -00
S202 220D -98 ex
W124 250D -90 ex
W124 200D -90 ex
W124 200D -91 ex
W124 230E -86
W115 220E -71
Kyseessä "ensimmäisiä" kiinan staareja, DAS käytetään virtuaali koneelta, onko ehdoton että virtuaali koneen portti on COM2? nyt COM1, ja en saa muutettua, ja koneessa vain yksi com portti.
Vikana on ettei ota yhteyttä MUXiin, C3 mallinen missä vihreä virtavalo, se kyllä palaa, ja antaa tämän ilmoituksen; jännitteen saanti (virtapiiri 30 ja tai 31...) virhe (1.1)-1.501.9500. Eli saman jos yrittää yhteyttä ilman Muxia.
Toiminut aikoinaan ja pikku hiljaa alkanut herjata yhdeydestä, nyt ei toimi ollenkaan. Ei ole mun laita vaan Sprinteri pihalla mihin sitä yritän ehjäyttää.
Siis mistä sitä sitten vikaa aloittaisi purkamaan. välikaapelin piirikortin joutokset silmämääräiseti tutkin. En löytänyt Cesaria koneesta?! Suuntaan seuraavaksi Muxin rautaa tutkimaan. Muita ideoita ja vinkejä? 76 sivua vinkkejä saa jo pään surisemaan.
Kyseessä "ensimmäisiä" kiinan staareja, DAS käytetään virtuaali koneelta, onko ehdoton että virtuaali koneen portti on COM2? nyt COM1, ja en saa muutettua, ja koneessa vain yksi com portti.
Vikana on ettei ota yhteyttä MUXiin, C3 mallinen missä vihreä virtavalo, se kyllä palaa, ja antaa tämän ilmoituksen; jännitteen saanti (virtapiiri 30 ja tai 31...) virhe (1.1)-1.501.9500. Eli saman jos yrittää yhteyttä ilman Muxia.
Toiminut aikoinaan ja pikku hiljaa alkanut herjata yhdeydestä, nyt ei toimi ollenkaan. Ei ole mun laita vaan Sprinteri pihalla mihin sitä yritän ehjäyttää.
Siis mistä sitä sitten vikaa aloittaisi purkamaan. välikaapelin piirikortin joutokset silmämääräiseti tutkin. En löytänyt Cesaria koneesta?! Suuntaan seuraavaksi Muxin rautaa tutkimaan. Muita ideoita ja vinkejä? 76 sivua vinkkejä saa jo pään surisemaan.
Ja Kiitoksi jo etukäteen
Olisi outoa jos softan asetukset hiljalleen muuttuisi niin että välillä toimii ja välillä ei. COM-portin voi asetuksista muuttaa COM1:ksi mutta melkein poikkeuksetta COM2 on käytössä. Kai puhut virtuaalikoneen näkemästä COM-portista eikä emokoneen portista.
Ihan varmasti koneelta löytyy caesar itsetesti, pitäisi vaan tietää mikä softaversio mutta veikkaisin että Star utilities'in alta löytyy.
Kyseessä "ensimmäisiä" kiinan staareja, DAS käytetään virtuaali koneelta, onko ehdoton että virtuaali koneen portti on COM2? nyt COM1, ja en saa muutettua, ja koneessa vain yksi com portti.
Vikana on ettei ota yhteyttä MUXiin, C3 mallinen missä vihreä virtavalo, se kyllä palaa, ja antaa tämän ilmoituksen; jännitteen saanti (virtapiiri 30 ja tai 31...) virhe (1.1)-1.501.9500. Eli saman jos yrittää yhteyttä ilman Muxia.
Toiminut aikoinaan ja pikku hiljaa alkanut herjata yhdeydestä, nyt ei toimi ollenkaan. Ei ole mun laita vaan Sprinteri pihalla mihin sitä yritän ehjäyttää.
Siis mistä sitä sitten vikaa aloittaisi purkamaan. välikaapelin piirikortin joutokset silmämääräiseti tutkin. En löytänyt Cesaria koneesta?! Suuntaan seuraavaksi Muxin rautaa tutkimaan. Muita ideoita ja vinkejä? 76 sivua vinkkejä saa jo pään surisemaan.
Ja Kiitoksi jo etukäteen
Olisi outoa jos softan asetukset hiljalleen muuttuisi niin että välillä toimii ja välillä ei. COM-portin voi asetuksista muuttaa COM1:ksi mutta melkein poikkeuksetta COM2 on käytössä. Kai puhut virtuaalikoneen näkemästä COM-portista eikä emokoneen portista.
Ihan varmasti koneelta löytyy caesar itsetesti, pitäisi vaan tietää mikä softaversio mutta veikkaisin että Star utilities'in alta löytyy.
Kiitoksia, vikahan oli juuri tuo COM portti, ekas vaihtaa COM1 portti COM2 portiksi, sitten sama virtuaali koneesta, johan rokkasi..
Vielä kun joku neuvoisi, kuinka teen -03 sprintteriin testin käyntiin lähdöstä. Käynnistyy erittäin heikosti kun lämmitetty Eberillä , muuteen käynnistyy hyvin. Ja vika ilmeni viime vuonna, mutta ihan -03 asti tehas asenteinen Eber. Ja DAShan
03/2011
Kyseessä "ensimmäisiä" kiinan staareja, DAS käytetään virtuaali koneelta, onko ehdoton että virtuaali koneen portti on COM2? nyt COM1, ja en saa muutettua, ja koneessa vain yksi com portti.
Vikana on ettei ota yhteyttä MUXiin, C3 mallinen missä vihreä virtavalo, se kyllä palaa, ja antaa tämän ilmoituksen; jännitteen saanti (virtapiiri 30 ja tai 31...) virhe (1.1)-1.501.9500. Eli saman jos yrittää yhteyttä ilman Muxia.
Toiminut aikoinaan ja pikku hiljaa alkanut herjata yhdeydestä, nyt ei toimi ollenkaan. Ei ole mun laita vaan Sprinteri pihalla mihin sitä yritän ehjäyttää.
Siis mistä sitä sitten vikaa aloittaisi purkamaan. välikaapelin piirikortin joutokset silmämääräiseti tutkin. En löytänyt Cesaria koneesta?! Suuntaan seuraavaksi Muxin rautaa tutkimaan. Muita ideoita ja vinkejä? 76 sivua vinkkejä saa jo pään surisemaan.
Ja Kiitoksi jo etukäteen
Olisi outoa jos softan asetukset hiljalleen muuttuisi niin että välillä toimii ja välillä ei. COM-portin voi asetuksista muuttaa COM1:ksi mutta melkein poikkeuksetta COM2 on käytössä. Kai puhut virtuaalikoneen näkemästä COM-portista eikä emokoneen portista.
Ihan varmasti koneelta löytyy caesar itsetesti, pitäisi vaan tietää mikä softaversio mutta veikkaisin että Star utilities'in alta löytyy.
Kiitoksia, vikahan oli juuri tuo COM portti, ekas vaihtaa COM1 portti COM2 portiksi, sitten sama virtuaali koneesta, johan rokkasi..
Vielä kun joku neuvoisi, kuinka teen -03 sprintteriin testin käyntiin lähdöstä. Käynnistyy erittäin heikosti kun lämmitetty Eberillä , muuteen käynnistyy hyvin. Ja vika ilmeni viime vuonna, mutta ihan -03 asti tehas asenteinen Eber. Ja DAShan
03/2011
Jasso. Eilenhän ei enää toiminut. Mutta taas tänään toin sisälle, ja alkoi toimimaan kun vaihdoin com portin ykköseksi ja kokeilin ei mitään ja vaihdoin takaisin kakkoseksi niin johan toimi. Toiseksi aattelin että ny sisällä lämpösessä ja virta olut päällä parikymmentä minuuttia, oisko lämpötilalla vaikutusta asiaan?
Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa? Kun yritän päivittää firmwaren käyttäen lan kaapelia ja samaan aikaan olen yhteydessä autoon, niin kone ei tunnista sd connectia, että sielä olisi koko lan kaapelia asennettu kiinni tietokoneeseen. Yritän päivittää firmwarea CSR ongelman johdosta (stari ei löydä auton tietoja) voiko sdconnectissa olla joku sisäinen ongelma?
KromiJesse98 kirjoitti:Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa? Kun yritän päivittää firmwaren käyttäen lan kaapelia ja samaan aikaan olen yhteydessä autoon, niin kone ei tunnista sd connectia, että sielä olisi koko lan kaapelia asennettu kiinni tietokoneeseen. Yritän päivittää firmwarea CSR ongelman johdosta (stari ei löydä auton tietoja) voiko sdconnectissa olla joku sisäinen ongelma?
Vähän selkokielisempi kuvaus tilanteesta voisi olla paikallaan yksinkertaista lukijaa ajatellen. Tarkoitatko että se LAN-yhteys ei toimi ollenkaan missään tilanteessa vai tarkoitatko että juuri firmispäivityksen yhteydessä yhteys katoaa?
Pitäisi yrittää selvittää onko vika muksissa vai läppärissä, kumpikin mahdollista tähänastisten tietojen valossa.
Mikäs diagnoosiohjelmien versio käytössä, mitkä softat muksissa? Miten olet konffannut LAN-yhteyden läppäriltä?
LAN-yhteyden IP on määritetty niinkuin pitäisikin ja kaikki muut on niinkuin ennenkin (kunnossa). mutta missään vaiheessa LAN-yhteys ei toimi edes tietokone ei näytä, että kaapeli olisi asennettu. C4:llä 2016 viimeisin päivitys asennettu.
KromiJesse98 kirjoitti:LAN-yhteyden IP on määritetty niinkuin pitäisikin ja kaikki muut on niinkuin ennenkin (kunnossa). mutta missään vaiheessa LAN-yhteys ei toimi edes tietokone ei näytä, että kaapeli olisi asennettu. C4:llä 2016 viimeisin päivitys asennettu.
Läppärin LAN-portin toiminnan olet varmaan testannut joten eihän tuossa muuta mahdollisuutta jää kuin testerin LAN-portti rikki. Näitä tuntuu aika paljon nyt olevan vaikkakin vähemmän jollain 2016 aikoihin valmistetuilla mukseilla.
Noniin, nyt sain LAN kaapelin toimimaan mutta silti tulee CSR koodi ja ei saa myöskään auton tietoja luettua. Firmware päivitystä on neuvottu että pitäisi tehdä. stari ei löytänyt vanhoja softwaren tiedostoja, joten niitä ei voinut päivittääkkään. pattereita mulla ei sdconnectissa vielä ollut, vaikka niin on neuvottu. Onnistuuko jos laitan patterit sisään? vai onko jokin muu vikana?
Pattereilla se helposti hajoaa lopullisesti, sopivat akut sinne voi laittaa mutta ei ne ohjelmatiedostot akkujen asennuksella ilmaannu jos nyt ovat hukassa.
A) Miten turvavyön ärsyttävä merkkiääni koodataan pois Starilla? Homma tyssäsi siihen, kun ohjelma olisi halunnut ottaa online yhteyden maahantuojaan tms. Miten tämän asian saa kierrettyä?
B) Mistä valikosta löytyy ajovalokatkaisimen/-automatiikan konfit ja miten kaikki ajovalot saa valittua sammuksiin katkaisimen 0-asennossa, mutta kuitenkin niin, että kaikki muut katkaisimen asennot toimivat kuten ennenkin?
Vanhemmissa malleissa se vyöpiippin sai developer-puolelta. Mitä sitä pois otat, laita solki kii, ei se siellä persiin alla se hihna tunnu. Tai hanki irtosolki.
Eikö möllissä ole mittariston valikossa lighting- alla Constant<->Manual optiota, vai onko päivävalomagiikka poistattanut sen...?
MiHe kirjoitti:Vanhemmissa malleissa se vyöpiippin sai developer-puolelta. Mitä sitä pois otat, laita solki kii, ei se siellä persiin alla se hihna tunnu. Tai hanki irtosolki.
Eikö möllissä ole mittariston valikossa lighting- alla Constant<->Manual optiota, vai onko päivävalomagiikka poistattanut sen...?
Kiitos neuvoista, pitää zoomailla lisää
Vöitä käytetään mahdollisuuksien mukaan aina, mutta ajoittain autoa ajaa / mukana kulkee henkilö, joka ei voi sairauden vuoksi käyttää turvavyötä
On päässyt 2013.7 STARista vanhenemaan avaimet ja toisen kärryn (w204) debug mahdollisuudet jäissä. DASiin löysin jonkun generaattorin ja toimi, mutta olisko näihin muihin kellään apuja?
EPC: WIS/ASRA:
LAN-ID: 22E5134DF0E3
Kiitos. XENTRY lähti pelittämään 4 vuotta lisää. Mutta Epc ja wis on vieläkin pimeenä. Yritin tarkistaa lanid:nkin moneen kertaan. Oikein piti olla. Mikähän meni vikaan?
Koitin lukea tosta ressukasta (vito vm-99) vikakoodeja ja das kääntää sen HHTWIN:iin, tämä ilmeisesti oikea ohjelma tohon autoon. No sieltä pääsin kahden ohjainlaitteen koodeja tutkimaan olikohan cdi ja toista en muista. Mutta m7ksei pysty muilta ohjainlaitteilta lukemaan koodeja? Valittaa jotain yhteysongelmaa?