W205 C-sarja
Re: W205 C-sarja
Onko kokemusta w205 1.6 dieselistä?
MB 190E (ex)
MB 200T (ex)
MB C180(ex)
MB Vito -98(ex)
MB Vito -00(ex)
MB Vito -03(ex)
MB Sprinter -07(ex)
MB Sprinter -08(ex)
MB E220 CDI -05(ex)
MB R 320 CDI -06
Suzuki Hayabusa GSX1300R -99
Suzuki Hayabusa GSX1300R -09
MB 200T (ex)
MB C180(ex)
MB Vito -98(ex)
MB Vito -00(ex)
MB Vito -03(ex)
MB Sprinter -07(ex)
MB Sprinter -08(ex)
MB E220 CDI -05(ex)
MB R 320 CDI -06
Suzuki Hayabusa GSX1300R -99
Suzuki Hayabusa GSX1300R -09
Re: W205 C-sarja
On ja paljon.
W212 E 220 CDI BE A
ex: S205 C 180 d, W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
ex: S205 C 180 d, W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
Re: W205 C-sarja
Postasin hybridi ketjuun, mutta kysytään nyt tässäkin ketjussa löytyisikö vastauksia seuraaviin:
Kysymyksiä C350e plugarista 2015-2018
Nyt näissä alkaa kilometrejä olla ja akkutakuut lopussa.. Vakava uhka vaiko mahdollisuus?
Pitääkö väite paikkansa, että näissä, vaikka EV akku ei toimisi, auto toimii, toisin kuin esim. Volvon plug-init?
Mikä on oletettu käyttöikä oikeasti näille hybridiakuille? Nyt lähestytään jo 10-vuotta. Latauskerrat? Jossakin luki 3000-10000 täyttä lataus/purku kertaa. Jäätävän iso haarukka. Näkeköö vain ja ainoastaan star-ohjelmistolla vai näkeekö auton tietokoneesta jotain infoa?
Paljonko voidaan olettaa akkukapasiteettia olevan jäljellä esim. 2016-2017 malleissa tänään 2025? 50%? 60%
Miten tavan jantteri voi testata akun kunnon? Onko se se range ainoa keino?
Mikäli uskallat edes katsoa näitä nyt käytettynä, mitä tarkistetaan esimmäisenä?
Nämä varmastikin:
Milloin startti vaihdettu?
Ilmajousien pussien vaihdot?
Ilmajousien kompura?
Mitä muuta oleellista?
Suurkiitokset etukäteen!
Kysymyksiä C350e plugarista 2015-2018
Nyt näissä alkaa kilometrejä olla ja akkutakuut lopussa.. Vakava uhka vaiko mahdollisuus?
Pitääkö väite paikkansa, että näissä, vaikka EV akku ei toimisi, auto toimii, toisin kuin esim. Volvon plug-init?
Mikä on oletettu käyttöikä oikeasti näille hybridiakuille? Nyt lähestytään jo 10-vuotta. Latauskerrat? Jossakin luki 3000-10000 täyttä lataus/purku kertaa. Jäätävän iso haarukka. Näkeköö vain ja ainoastaan star-ohjelmistolla vai näkeekö auton tietokoneesta jotain infoa?
Paljonko voidaan olettaa akkukapasiteettia olevan jäljellä esim. 2016-2017 malleissa tänään 2025? 50%? 60%
Miten tavan jantteri voi testata akun kunnon? Onko se se range ainoa keino?
Mikäli uskallat edes katsoa näitä nyt käytettynä, mitä tarkistetaan esimmäisenä?
Nämä varmastikin:
Milloin startti vaihdettu?
Ilmajousien pussien vaihdot?
Ilmajousien kompura?
Mitä muuta oleellista?
Suurkiitokset etukäteen!
Re: W205 C-sarja
ethy kirjoitti: ↑Ti 12.05.2020 17:36 Marraskuussa ostettu saksantuonti S205 c220d 4matic. Mittarissa ostaessa vajaa 140tkm ja nyt vajaa 150 tkm. Start&stop ei toiminut alkuunsa, mutta korjaantui akun vaihdolla. Myöskin ulkopuolella olevat kahvavalot olivat yhtä lukuun ottamatta mykkiä, mutta nekin vaihdettiin myyjän piikkiin. Hintaa taisi tulla n. 400-500€ yhteensä kaikkiin neljään oveen. Ledit itsessään aika halvat, mutta kuulemma työläs vaihtaa, koska joudutaan purkamaan oviverhoilut. Nyt sitten alkanut kuulumaan kumin vikinää käännettäessä ja syyksi paljastuikin väljä alapallonivel vasemmalta edestä. Hinnaksi antoivat osalle (alatukivarsi) reilu 400€ ja työt nelipyöräsuuntauksineen päälle 200€ eli yhteensä reilu 600€. Ilmeisesti ei onnistu pelkkä nivelen vaihto vaan joutuu vaihtamaan koko alatukivarren... Onko näin? Mitä näistä on porukka maksanut? Saapiko tuohon tarvikeosaa vai kannattaako muuta kuin OEM-osaa edes harkita?
Hyvin on hinnat nousseet - juuri meni vaihtoon väljien alapallonivelien takia molemmat takimmaiset alatuvivarret edestä ja hintaa tuli n. 750€ ja töistä puuttui 4-pyöräsuuntaus (ei kuulemma tarvitse!!!)
Tukivarret: 2 kpl 510€ (OEM) ja työ 2,6h = 245€
Onni onnettomuudessa sillä ilmapussien kanssa hinta olisi reilusti kalliimpi puhumattakaan alkuperäisosien käytöstä, no. alkuperäiset kestivät 250 tkm