Termostaatti vaikuttaa ehyeltä, koska ZEA:n termarin lähtötilanne 20C lämpötilassa pitäisi olla n. 6mm ulkona (oli)
ja sitten jokaista 10C asti pitäisi tulla 0.5mm ulos. No, laitoin kiehuvaan veteen (> 90C) ja mittauksen mukaan ulkonemaa
tuli 9.5 - 10 mm. Tosin testissä pitäisi olla nuppiin 3kg paino, mutta eipä se juurikaan hievahtanut kun siihen painetta antoi.
Solenoidin (cold start magnet) testasin suoraan 12V jännitteellä, ja hyvin se napsautti ja veti "koukkua" sisään
yli 10mm verran. Suurempi epäilys on siinä pätkiikö tuolle virta eli meneekö tuo edes startissa nyt päälle.
Se keinuvipu jota tuo solenoidi käyttää, aiheutti vähän otsan kurtistusta: Se liikkuu kevyesti kyllä ala-asentoon (vasten metallia?)
ja yläasentoon, jossa nähtävästi työntää jonkun verran hammastankoa ulospäin? Ei ainakaan sisäänpäin kuten termarin vastinkappale.
Mulla loppui logiikka tässä kohtaa - mitenkä näiden kylmäkäynnistysapujen vaikutus voisi olla vastakkaisiin suuntiin?

EDIT: No niin, levänneenä (ehkä) kulkee taas ajatus, onhan siinä siinä logiikka: termari painaa tankoa sisäänpäin vasta kun kone on +65C lämmin ja vastaavasti kun ajastin katkaisee solenoidin, on senkin palautussuunta periaatteessa sisäänpäin...
Huomenna koitan pujottaa tuon solenoidin (koukun) takas paikoilleen, ja myös kiinnittää termarin & letkut siihen. Voisin tässä
kohtaa vaihtaa 78 asteen jäähd. termarin ja varmistaa että tuo tosiaan saa lämpöä käydessä. Toinen asia mitä aion testata käydessä
on tuo "ilmanottotatin" (suodattimen) irroitus eli ilmavirta siitä.
(Näytti että hyvin samanlaista ainakin saa n. 26 eur + 2eur pk halvimmillaan... Tuohan on kuluva / vaihdettava osa, ymmärsin...
