
Foorumilaisten autoja udeltas.
- Pasi Kyröläinen
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Pe 20.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Ii
Omistamani autot :)
Juu tällä hetkellä löytyy: MB W126 300SD -85 ja MB W201 190E -88 aikaisempia autoja oli: MB W115 220D -76, MB W123 240D -82, MB W124 200D -88 x2 nyt haluais ton W126:n tilalle farmarin ku meinaa tila loppua... 

MB300SD -85
Re: Omistamani autot :)
[quote="Pasi Kyröläinen"...haluais ton W126:n tilalle farmarin ku meinaa tila loppua...
[/quote]
W126:sta tila loppuu? Hullu mies
Itsehän ajelen kesät tuolla w126 300SE:llä. uudet renkaat pitäisi hommata, muttei ole rahaa...tällä hetkellä seisonnassa
http://www.tahtiklubi.net/tahtiklubi/fo ... pic_id=447
http://www.tahtiklubi.net/tahtiklubi/fo ... pic_id=444




Itsehän ajelen kesät tuolla w126 300SE:llä. uudet renkaat pitäisi hommata, muttei ole rahaa...tällä hetkellä seisonnassa

http://www.tahtiklubi.net/tahtiklubi/fo ... pic_id=447
http://www.tahtiklubi.net/tahtiklubi/fo ... pic_id=444
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 76
- Liittynyt: To 22.06.2006 18:46
Kortti 2002
1. Toyota Carina II 2.0 -89 johon vaihdettiin celican tekniikka
2. Toyota Carina Coupe -82
3. Toyota Corolla DX -83 "papan silmäterä"
4. Toyota Supra 3.0i -86
5. Samanlainen/vuotinen Supra mutta eri värinen
6. W124 200E -90
Jonakin päivänä palaan vielä takaisin toyotan urheilumallistoon mutta ajetaan nyt edes hetki mesellä
1. Toyota Carina II 2.0 -89 johon vaihdettiin celican tekniikka
2. Toyota Carina Coupe -82
3. Toyota Corolla DX -83 "papan silmäterä"
4. Toyota Supra 3.0i -86
5. Samanlainen/vuotinen Supra mutta eri värinen
6. W124 200E -90
Jonakin päivänä palaan vielä takaisin toyotan urheilumallistoon mutta ajetaan nyt edes hetki mesellä

Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Vastaanpa minäkin tähän. A-kortti on ollut vuodesta 1995, ABC vuodesta 1997 ja ABECE vuodesta 2000. DE tarttis vielä hakea perään, kun saisi joskus aikaiseksi pyöritellä papereita katsastuskonttorilla ja poliisilla ja käydä kirjalliset ja vuokrata linja-auton jostain inssiä varten. Hintaa tulisi tuolle kortin päivitykselle korkeintaan muutama satanen.
Omissa nimissä olleet moottorikäyttöiset ajopelit:
1. Helkama Raisu -86 (myin pois)
2. Suzuki RG 125 Gamma -87 (päätti matkansa hirveen, lunastukseen)
3. Suzuki RG 125 Gamma -86 (lipsahti pellolle, myin pois)
4. Saab 96 GL Super 1.5 -79 (kärsi ilkivaltaa, myin varaosiksi)
5. Audi 80S 1.5 -75 (mätä vei, lahjoitin varaosiksi)
6. Mazda 323 GLX 1.5 -89 (ikiliikkuja, jonka mittarissa oli n. 513000 km alkuperäisellä isommin remppaamattomalla moottorilla, perään tullut MERSU pisti lopulta lunastukseen)
7. Mazda 626 GLX 2.0 -87 (myin peltoautoksi, kun ei maksanut vaivaa enää laittaa katsastuskuntoon myyntiä varten ja mersu oli ostettuna)
8. MB W123 280TE Automatic -79 (korinvaihtoauto, alunperin 250 Ambulance automatic)
Sitten on tietysti tullut ajettua vanhusten autoja kuin omia ja töissä sitten noita n. kahden litran sylintereillä varustettuja kutoskoneisia intercooler turbodieseleitä eri merkkisinä ja eri päällirakenteilla yleensä jokin perävaunu perässä.
Omissa nimissä olleet moottorikäyttöiset ajopelit:
1. Helkama Raisu -86 (myin pois)
2. Suzuki RG 125 Gamma -87 (päätti matkansa hirveen, lunastukseen)
3. Suzuki RG 125 Gamma -86 (lipsahti pellolle, myin pois)
4. Saab 96 GL Super 1.5 -79 (kärsi ilkivaltaa, myin varaosiksi)
5. Audi 80S 1.5 -75 (mätä vei, lahjoitin varaosiksi)
6. Mazda 323 GLX 1.5 -89 (ikiliikkuja, jonka mittarissa oli n. 513000 km alkuperäisellä isommin remppaamattomalla moottorilla, perään tullut MERSU pisti lopulta lunastukseen)
7. Mazda 626 GLX 2.0 -87 (myin peltoautoksi, kun ei maksanut vaivaa enää laittaa katsastuskuntoon myyntiä varten ja mersu oli ostettuna)
8. MB W123 280TE Automatic -79 (korinvaihtoauto, alunperin 250 Ambulance automatic)
Sitten on tietysti tullut ajettua vanhusten autoja kuin omia ja töissä sitten noita n. kahden litran sylintereillä varustettuja kutoskoneisia intercooler turbodieseleitä eri merkkisinä ja eri päällirakenteilla yleensä jokin perävaunu perässä.
W123 280TE -79
Ei tainnut olla ihan originaali? Tai ainakin oman edesmenneen -89 323:ni ohjekirjan mukaan tehokkain konevaihtoehto oli 1.6 intercooler turbo, jossa oli 150 hv. On siinäkin kyllä jo ihan riittävästi tehoja tuollaiselle omapainoltaan alle tuhannen kilon riisikupille. Tuota sai sekä etuvetona, että nelivetona.dansku kirjoitti:MAZDA 323 GTS -89 (turbo 220hv)
W123 280TE -79
Laitetaanpa tähän omakin lista jatkoksi. B-kortti vuonna 1994 ja sen jälkeen autoina on olleet:
1. Volvo 340 GL 1,7 vm. -87 (lahjoitus isovanhemmilta)
2. Ford KA Design 1,3 vm. -99 (ensimmäinen uusi auto!)
3. Opel Astra Elegance 1,6 vm. -02
4. Skoda Octavia 2,0 FSI Elegance vm. -05 (nykyään perheen kakkosauto)
5. Mercedes-Benz E220 Elegance CDI (W210) vm. -01
Kai sitä voinee sanoa, että parempaan suuntaan tuossa on koko ajan tasaisesti tultu.
1. Volvo 340 GL 1,7 vm. -87 (lahjoitus isovanhemmilta)
2. Ford KA Design 1,3 vm. -99 (ensimmäinen uusi auto!)
3. Opel Astra Elegance 1,6 vm. -02
4. Skoda Octavia 2,0 FSI Elegance vm. -05 (nykyään perheen kakkosauto)
5. Mercedes-Benz E220 Elegance CDI (W210) vm. -01
Kai sitä voinee sanoa, että parempaan suuntaan tuossa on koko ajan tasaisesti tultu.
W210 E220 CDI -01
- biglimited
- Vakiokalustoa
- Viestit: 397
- Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
- Paikkakunta: Turku
kortti vuodesta 1992, a kortin sain 1990
Eka auto joka ostettiin mulle oli -84 citroen visa GT, jo silloin ranskalaista paskaa
mb 200 -80, hienosti laitettu
mb 230ce -84 vielä hienompi, siis nämä 90 luvun alkupuolella, isoisän avustuksella
2.8i kv sierra palveli opiskeluajan
325i 2.7 e30 -89 jolla ajelin 5v reilu 100tkm, hyvä auto
kauppakassi escort -97 kattelin vain puol vuotta, kuin uusi ja bensapihi ei MITÄÄN muuta
Ja nyt alla toi 2.6 sportline 190, pikkulaittoa ehkä jos jaksan, bbs rs jo ostettu old school henkeen
hyvältä maistuu saksantuonti!
Pyörät aina lähellä sydäntä ja niitä ollut:
-90 yamaha dt 125
-87 yamaha fz750
-86 suzuki rg500 huhhuh..
-91 suzuki gsxr750
-92 suzuki gsxr1100
ja nyt alla lemmikki 04 suzuki bandit 1200 bomberhenkäyksellä
Eka auto joka ostettiin mulle oli -84 citroen visa GT, jo silloin ranskalaista paskaa

mb 200 -80, hienosti laitettu
mb 230ce -84 vielä hienompi, siis nämä 90 luvun alkupuolella, isoisän avustuksella
2.8i kv sierra palveli opiskeluajan
325i 2.7 e30 -89 jolla ajelin 5v reilu 100tkm, hyvä auto
kauppakassi escort -97 kattelin vain puol vuotta, kuin uusi ja bensapihi ei MITÄÄN muuta
Ja nyt alla toi 2.6 sportline 190, pikkulaittoa ehkä jos jaksan, bbs rs jo ostettu old school henkeen

Pyörät aina lähellä sydäntä ja niitä ollut:
-90 yamaha dt 125
-87 yamaha fz750
-86 suzuki rg500 huhhuh..
-91 suzuki gsxr750
-92 suzuki gsxr1100
ja nyt alla lemmikki 04 suzuki bandit 1200 bomberhenkäyksellä
Sakemannicäbi
Ford Fiesta 1.0 -81? Vetareita meni kasapäin 
Volvo 240 2.0 -84 Janoinen laiva
Fiatti 127 0.9 ihme vempula
Ford Fiesta 1.1 -85 uudempaa ja huterampaa mallia
Lada 1500 -94 Kovapellinen juna, saksalaiset vei
Nissan Micra -92 1.2 ja Nissan sunny -90 1.3 hatchback pirun äkäsiä kirppuja... katso kuva---->
http://koti.mbnet.fi/ancestry/kuvia/aut ... %20015.jpg
Nämä siis kaikki kilvettömiä mettätie- ja peltorasseja, kumi on sauhunnut ja bensaa kulunut... Näistä melkein kaikki on päätynyt sulattoon
Nyt seisonnassa ajokorttia odottelee w123 nokileka, josta on tekeillä massasta erottuva kulkine
Ikäähan minulle kertynyt 15 kesää.

Volvo 240 2.0 -84 Janoinen laiva
Fiatti 127 0.9 ihme vempula
Ford Fiesta 1.1 -85 uudempaa ja huterampaa mallia
Lada 1500 -94 Kovapellinen juna, saksalaiset vei
Nissan Micra -92 1.2 ja Nissan sunny -90 1.3 hatchback pirun äkäsiä kirppuja... katso kuva---->
http://koti.mbnet.fi/ancestry/kuvia/aut ... %20015.jpg
Nämä siis kaikki kilvettömiä mettätie- ja peltorasseja, kumi on sauhunnut ja bensaa kulunut... Näistä melkein kaikki on päätynyt sulattoon

Nyt seisonnassa ajokorttia odottelee w123 nokileka, josta on tekeillä massasta erottuva kulkine

Ikäähan minulle kertynyt 15 kesää.
MB w123
mazda 323 -81
datsun cherry -80
nissan sunny -86
nissan sunny -90
mazda 626 -92
nissan picup -86
mazda 626 -89
ford mondeo -95
pösö 406 break -99 (meinas murheen kryyni unohtua
)
+ tällä hetkellä nuo allekirjoituksessa näkyvät..
datsun cherry -80
nissan sunny -86
nissan sunny -90
mazda 626 -92
nissan picup -86
mazda 626 -89
ford mondeo -95
pösö 406 break -99 (meinas murheen kryyni unohtua

+ tällä hetkellä nuo allekirjoituksessa näkyvät..
Viimeksi muokannut tdt300, Ti 13.02.2007 15:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
autot:
124 300tdt -92
123 200d -81
115 220d -69
124 300tdt -92
123 200d -81
115 220d -69
omat autot
Volvo 142 ´68
Volvo 142 ´71
Datsun 100 A ´76
Volvo 242 2.3 ´77
Nissan Cherry 1.5 ´85
Nissan Sunny Diesel ´86
Toyota Corolla 1.6 ´77
Toyota Corolla 1.2 ´76
Toyota Carina II ´89
Toyota LiteAce Diesel ´84
Volvo 460 ´94
Volvo S40 ´98
Volvo 740 ´84
VW Golf 1.6 ´85
Volvo 242 ´81 (harraste)
VW Passat Farkku 1.6i ´90
Toyota Celica 2.0 ´87
Volvo V40 ´96
Volvo 460 ´93
Citroen Saxo ´02
MB E200 D ´95 (nykynen)
Volvo 142 ´71
Datsun 100 A ´76
Volvo 242 2.3 ´77
Nissan Cherry 1.5 ´85
Nissan Sunny Diesel ´86
Toyota Corolla 1.6 ´77
Toyota Corolla 1.2 ´76
Toyota Carina II ´89
Toyota LiteAce Diesel ´84
Volvo 460 ´94
Volvo S40 ´98
Volvo 740 ´84
VW Golf 1.6 ´85
Volvo 242 ´81 (harraste)
VW Passat Farkku 1.6i ´90
Toyota Celica 2.0 ´87
Volvo V40 ´96
Volvo 460 ´93
Citroen Saxo ´02
MB E200 D ´95 (nykynen)
Re: Omistamani autot
Audi 100CS 2.2i -86
300E - 24 -89
300TDT -91 (nykynen) saksantuonti
250TD -91 (nykynen) saksantuonti
300E - 24 -89
300TDT -91 (nykynen) saksantuonti
250TD -91 (nykynen) saksantuonti
s124 300TDT -91 Powered by ppdiesel
s123 300TD -81/84 PR Diesel
Exät: W124 300E - 24 -89
W124 250TD -91
BMW 525i -91
Audi 100 2.2CS
s123 300TD -81/84 PR Diesel
Exät: W124 300E - 24 -89
W124 250TD -91
BMW 525i -91
Audi 100 2.2CS
Omat kaarat
VW 1300 -69
SAAB 96 -76
OPEL Kadett E 1.3 -85
OPEL Kadett E 1.3 -86
NISSAN Primera SportDeck 1.6 -99
MB E200D -95 (nykyinen)
SAAB 96 -76
OPEL Kadett E 1.3 -85
OPEL Kadett E 1.3 -86
NISSAN Primera SportDeck 1.6 -99
MB E200D -95 (nykyinen)
S204 C220CDI (exät W203 C200CDI, S124 E300TDT, W124 E200D ja W124 200D)
Vaihtelevaa on ollut täälläkin
1. BMW 518 -83
2. Mazda 626 HB GLX 2.0 -88
3. Peugeot 309 Gti 16v -90
4. Mazda 626 Gt 2.0i -92
5. Opel Astra 1.6 farmari -96 <---- lunastukseen
6. Opel Astra 1.6 Club -99
7.Mercedes Benz E430 -98
Ennen mersua paras auto oli ehdottomasti vuoden 96 opel astra, ei minkäänlaisia ongelmia ja varaosat kohtuu hintaisia, myös pellit pysyivät kohtuullisen hyvässä kunnossa.
Mazdat olivat ihan "ok" ei mitään ajonautintija mutta varmatoimisia ja luotettavia lähtemään kelillä kuin kelillä, GT:ssä tosin kattoluukun vuotamista, tankin puhkiruostumista, ja bensamäärän anturin sekoilemista.
Paskin oli ehdottomasti GT pösö voi helvetti, en enää KOSKAAN koske .ko merkkiin, en edes jaksa kaikkea luetella mitä autossa oli laitettavaa mutta lista oli pitkä ja opiskelijanuorukaiselle se tarkoitti entistäkin kapeampaa leipää....olenkin siis katkera autolle
1. BMW 518 -83
2. Mazda 626 HB GLX 2.0 -88
3. Peugeot 309 Gti 16v -90
4. Mazda 626 Gt 2.0i -92
5. Opel Astra 1.6 farmari -96 <---- lunastukseen
6. Opel Astra 1.6 Club -99
7.Mercedes Benz E430 -98
Ennen mersua paras auto oli ehdottomasti vuoden 96 opel astra, ei minkäänlaisia ongelmia ja varaosat kohtuu hintaisia, myös pellit pysyivät kohtuullisen hyvässä kunnossa.
Mazdat olivat ihan "ok" ei mitään ajonautintija mutta varmatoimisia ja luotettavia lähtemään kelillä kuin kelillä, GT:ssä tosin kattoluukun vuotamista, tankin puhkiruostumista, ja bensamäärän anturin sekoilemista.
Paskin oli ehdottomasti GT pösö voi helvetti, en enää KOSKAAN koske .ko merkkiin, en edes jaksa kaikkea luetella mitä autossa oli laitettavaa mutta lista oli pitkä ja opiskelijanuorukaiselle se tarkoitti entistäkin kapeampaa leipää....olenkin siis katkera autolle

MB W210 E430 -98 Avantgarde .aut
1. Datsun 100a vm.1974
2. Fiat regata 100 vm.1987
3. Saab 900 cm vm.1990
4. Ford Mondeo stw vm.1996
5. MB 300E 4matic vm.1990
Harmittaa näin jälkikäteen kun en Ukkoa uskonnut,
että laita heti mese.
tuli turhaan suhattua noiden romujen kanssa, no saappi pärjäs hyvin talvessa, lämmintä riitti ja oli ihan hyvä ajaa.
Nyt en enää merkkiä ja vetotapaa vaihda.
2. Fiat regata 100 vm.1987
3. Saab 900 cm vm.1990
4. Ford Mondeo stw vm.1996
5. MB 300E 4matic vm.1990
Harmittaa näin jälkikäteen kun en Ukkoa uskonnut,
että laita heti mese.
tuli turhaan suhattua noiden romujen kanssa, no saappi pärjäs hyvin talvessa, lämmintä riitti ja oli ihan hyvä ajaa.
Nyt en enää merkkiä ja vetotapaa vaihda.

- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Nykynen c124: coupe.
Ex:siä millä laillisesti tiellä:
W123 240d
W123:240d ex 200d
BMW E30 316
Kaveri porukassa meillä oli ryyppy autona -70 AMC Hornet
Kovia vehkeitä kaikki.
Ja pelto yms. autoja pussi tolkulla tuohon lisää. Enimmäkseen takapotkuja kaikki .

Ex:siä millä laillisesti tiellä:
W123 240d
W123:240d ex 200d
BMW E30 316
Kaveri porukassa meillä oli ryyppy autona -70 AMC Hornet
Kovia vehkeitä kaikki.
Ja pelto yms. autoja pussi tolkulla tuohon lisää. Enimmäkseen takapotkuja kaikki .


Viimeksi muokannut Manu300cea24, Ti 13.02.2007 18:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
En ole koskaan kirjaa pitänyt menopeleistä. Laitetaan tähän nyt mieleen painuneet.
1. Ford Cortina 1500 -66 (sairaan luja auto)
2. Datsun 100 A -75 (paska)
3. M-B 200 D -66 (loppuunajettu lintta, joka kunnostettiin ja bensinöitiin, keksin muuten sanan ihan ite)
4. M-B 190 D -64 (sama tarina kuin edellä)
5. Mazda 818 -77 (luottopakki)
6. Toyota Corolla ke 70 -82 (kuten edellä)
7. Nissan Bluebird 2.0 SGX -87 (ok auto, ei kestänyt tolppaa)
8. M-B 280 SE -84/85 (hyvä peli, n. 100 tkm ongelmitta)
9. Accordit -89 ja -90 (luotettavia pelejä)
10. M-B C 280 Autom. Elegance -95 (hieno peli, ei huolia)
11. Honda Shuttle -95 (pila-auto)
12.-? Kaiken näköistä kulkinetta ollut ns. kakkosautona mm. Lyhyt Lantikka, pitkä Samurai (luit oikein), V-6 Pajero, Muutama Corolla, Sunny, Bluebird 1.6 jne.
Tällä hetkellä valtion huimaa autoverouudistusta odotellessa:
M-B 380 SE -84 (kesäauto)
M-B 190 DA -85 (luottopakki)
BMW 730 iA -89 (talviauto)
Ja kakspyöräset unohtu:
1.Tunturi Supersport -77?
2.Honda CB 100 -77
3.Honda CB 350 Twin -73 (yht. 3kpl)
4.Honda CB 500 Four -73
5.Honda CB 125 Twin -73 (yht 2kpl)
6.Honda CM 400 C -83
Nykyisin:
1. H-D 883 Sporster 2005
2. Jawa 175 -61 (projekti)
3. Pannonia 250 -60 (projekti)
4. Yamaha 650 Drag Star -97 (emännän mopo)
1. Ford Cortina 1500 -66 (sairaan luja auto)
2. Datsun 100 A -75 (paska)
3. M-B 200 D -66 (loppuunajettu lintta, joka kunnostettiin ja bensinöitiin, keksin muuten sanan ihan ite)
4. M-B 190 D -64 (sama tarina kuin edellä)
5. Mazda 818 -77 (luottopakki)
6. Toyota Corolla ke 70 -82 (kuten edellä)
7. Nissan Bluebird 2.0 SGX -87 (ok auto, ei kestänyt tolppaa)
8. M-B 280 SE -84/85 (hyvä peli, n. 100 tkm ongelmitta)
9. Accordit -89 ja -90 (luotettavia pelejä)
10. M-B C 280 Autom. Elegance -95 (hieno peli, ei huolia)
11. Honda Shuttle -95 (pila-auto)
12.-? Kaiken näköistä kulkinetta ollut ns. kakkosautona mm. Lyhyt Lantikka, pitkä Samurai (luit oikein), V-6 Pajero, Muutama Corolla, Sunny, Bluebird 1.6 jne.
Tällä hetkellä valtion huimaa autoverouudistusta odotellessa:
M-B 380 SE -84 (kesäauto)
M-B 190 DA -85 (luottopakki)
BMW 730 iA -89 (talviauto)
Ja kakspyöräset unohtu:
1.Tunturi Supersport -77?
2.Honda CB 100 -77
3.Honda CB 350 Twin -73 (yht. 3kpl)
4.Honda CB 500 Four -73
5.Honda CB 125 Twin -73 (yht 2kpl)
6.Honda CM 400 C -83
Nykyisin:
1. H-D 883 Sporster 2005
2. Jawa 175 -61 (projekti)
3. Pannonia 250 -60 (projekti)
4. Yamaha 650 Drag Star -97 (emännän mopo)
Viimeksi muokannut Stuttgart, Ti 30.01.2007 09:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
foorumilla olen ollu vasta vähän aikaa mut laitetaan tämä tänne. Kortti tulee vasta syksylllä mutta kummiskin http://irc-galleria.net/view.php?nick=M ... d=52165501
Ekaa Datsunia lukuunottamatta japseja tuli vain vaihdossa. Kestäviä autoja ne olivat, mutta liian pieniä. Ensin oli ranskalaisia, joita sai lähes ilmaiseksi, sitten vain saksalaisia. Nuo Mersut olivat kaikki todella laadukkaan oloisia eikä niihin juuri tehty korjauksia. Ja Mersuilla on mennyt yhteensä noin 280.000 kilometriä, olen vaihtanut etujarrupalat ja raidetangon päät kahdesti ja ilmastointilaite tarvitsi uuden lauhduttimen ja kerran käynnistinmoottori hajosi. Muut korjaukset ovat lähinnä polttimoita. Muihin autoihin onkin sitten laitettu lähes kaikki mahdollinen, yleensä omin voimin ja lumihangessa.
-71 Datsun 1000, ruostetta, kannentiiviste paloi, kaamea ajettava, hyppyheikki. Sitkeä pirulainen. Bensapihi.
-69 Peugeot 404, ruostetta, upea mukavuus, luotettava, lämmin...
-74 Peugeot 404, ... ei pitoa, käynnistysveivi (!), hyvä alusta. Viimeinen laadukas Peugeot, esim. puskurit ja pölykapselit ruostumatonta terästä.
-77 Peugeot 504, ruostetta, kiertokangen laakeri sökö, luotettava mutta ei enää niin hyvä kuin 404. Sama moottorisarja märin sylinteriputkin.
-71 Opel Rekord 1,9 C aut., ruostetta, upea, ällistyttävä käynnistymään pakkasella, hiljainen 4-syl. moottori. Kaunis korimalli varsinkin 2-ovisena. Kylmä talvella. Vastaava Commodore on kuusisylinteristen klassikko.
-75 Renault 5, ruostetta, lähes kaikki hajonnut ainakin kerran 150 tkm:ssa, mm. moottori kahdesti, vetonivelet, alustan nivelet, pyöränlaakerit, hammastanko, pakoputkea ei saa pysymään kiinni, kuskin penkkiä ei saa hitsattua kasaan, jarrut lukittuvat itsekseen kesken ajon, 750 cc moottori, kiihtyvyys piti katsoa kalenterilla, sateenvarjon kahva vaihdevipuna, säädettävä maavara, huonoin autoni ja ennätys pysyy pitkään. Myydessä tästä tapeltiin ja myin muka liian halvalla. Viimeinen Renault, josta mitään maksoin. Käytännöllinen korimalli.
-81 Peugeot 305, ruostetta, kannentiiviste kahdesti ennen 150 tkm, ikävän kankea ajettava, lukot ja iskarit heikoilla pakkasessa.
-86 BMW 316 1.8, huippuajettava, heikko alavääntö, luotettava, laadukas. Koeajo vakuuttaa ja niin loppuu ranskalaisten ostaminen.
-75 MB 200D W115, ruostetta, muuten uskomattoman kestävä ja laadukas, maailman paras auto kautta aikojen? Hitaat 45 sek. pikahehkut.
-Datsun 1200 Finn, oli pari viikkoa, tuli vaihdossa, ehjä mutta kone laitettu. Taloudellinen, lämmin, mutta huono ajettava. Pieni kuin mikä.
-79 Datsun 120 Cherry, ruostetta, luja, erittäin halpa pitää, turvaton, kätevä monikäyttökori. Hyvä hinta-laatusuhde 150 eurolla.
-82 MB 230 E W123, erittäin tukeva ja huippulaadukas, taloudellinenkin. Ei aivan niin tukeva kuin W115.
-93 MB C220 W202, uusi, hieno, viaton auto, halpa pitää, laadukas, pienet ulkomitat, suuret sisätilat, käytännölliset mitat. Hyvä käyttöauto, paras bensamoottori. Lämmin. Yksi parhaista käyttöautoista. Huono pito.
-82 Opel Kadett 1.2, taloudellinen, luotettava, tylsä, käytännöllinen.
-95 MB C280 W202, hieno moottorin ääni, ylellinen bensarosvo, luotettava
-82 Datsun 100 Cherry, ruostetta, mutta kulki, 70 eurolla halvempi kuin taksi. Eikö nämä jo kohta kuole pois? Tämä pysyi rautalangalla kasassa.
-99 BMW 530 dA, kilpa-auton ja edustusauton risteytys, pikkuvikoja 200 tkm jälkeen. Tuplalaseilla hiljaisimpia autoja, mittatikku mukavuudessa ja tyylissä. Pakko koeajaa, niin tietää mitä auto voi tarjota pikkurahalla. Taloudellinen pitää, pieni kulutus. Pikkuauton käsiteltävyys.
-91 300 TDT 4matic W124. Vertaa ominaisuuksia: erittäin luotettava (ei huomautuksia katsastuksessa, ei korjattavaa, ei tietokoneita). Mahdollinen korjata ja huoltaa itse, käytettyjä osia hyvin tarjolla, alkuperäiset kulutusosat halpoja. Erittäin tilava (mahtui 42" plasmaTV-paketti pystyssä sisään), erittäin hyvin varusteltu (esim. pyyhinpesurit valoille), kiihtyy 147 hepalla tyydyttävästi ollakseen vanha diesel-Mersu, kauniskäyntinen moottori, vetää 2100kg 78%:n nousussa, 250 tkm tarkoittaa että vasta 15% kilometreistä ajettu mutta hinnasta jäljellä vain 15%. Vankka työjuhta. Tällä ajaa luultavasti kumoon minkä hyvänsä uuden henkilöauton. Dieselissä kohtuukulutus 8-10. Käyttöautona mainio valinta, erinomainen hinta-laatusuhde. Viimeinen oikea mersu (W124), jossa raha ei rajoittanut laatua. Huono puoli: vähän ajettuja todella harvoin myynnissä. Huippuyksilöiden hinnat luultavasti kohta nousemaan päin harvinaisuuden vuoksi. Neliveto kahdella lukolla on mutkikas mutta toimiva.
-71 Datsun 1000, ruostetta, kannentiiviste paloi, kaamea ajettava, hyppyheikki. Sitkeä pirulainen. Bensapihi.
-69 Peugeot 404, ruostetta, upea mukavuus, luotettava, lämmin...
-74 Peugeot 404, ... ei pitoa, käynnistysveivi (!), hyvä alusta. Viimeinen laadukas Peugeot, esim. puskurit ja pölykapselit ruostumatonta terästä.
-77 Peugeot 504, ruostetta, kiertokangen laakeri sökö, luotettava mutta ei enää niin hyvä kuin 404. Sama moottorisarja märin sylinteriputkin.
-71 Opel Rekord 1,9 C aut., ruostetta, upea, ällistyttävä käynnistymään pakkasella, hiljainen 4-syl. moottori. Kaunis korimalli varsinkin 2-ovisena. Kylmä talvella. Vastaava Commodore on kuusisylinteristen klassikko.
-75 Renault 5, ruostetta, lähes kaikki hajonnut ainakin kerran 150 tkm:ssa, mm. moottori kahdesti, vetonivelet, alustan nivelet, pyöränlaakerit, hammastanko, pakoputkea ei saa pysymään kiinni, kuskin penkkiä ei saa hitsattua kasaan, jarrut lukittuvat itsekseen kesken ajon, 750 cc moottori, kiihtyvyys piti katsoa kalenterilla, sateenvarjon kahva vaihdevipuna, säädettävä maavara, huonoin autoni ja ennätys pysyy pitkään. Myydessä tästä tapeltiin ja myin muka liian halvalla. Viimeinen Renault, josta mitään maksoin. Käytännöllinen korimalli.
-81 Peugeot 305, ruostetta, kannentiiviste kahdesti ennen 150 tkm, ikävän kankea ajettava, lukot ja iskarit heikoilla pakkasessa.
-86 BMW 316 1.8, huippuajettava, heikko alavääntö, luotettava, laadukas. Koeajo vakuuttaa ja niin loppuu ranskalaisten ostaminen.
-75 MB 200D W115, ruostetta, muuten uskomattoman kestävä ja laadukas, maailman paras auto kautta aikojen? Hitaat 45 sek. pikahehkut.
-Datsun 1200 Finn, oli pari viikkoa, tuli vaihdossa, ehjä mutta kone laitettu. Taloudellinen, lämmin, mutta huono ajettava. Pieni kuin mikä.
-79 Datsun 120 Cherry, ruostetta, luja, erittäin halpa pitää, turvaton, kätevä monikäyttökori. Hyvä hinta-laatusuhde 150 eurolla.
-82 MB 230 E W123, erittäin tukeva ja huippulaadukas, taloudellinenkin. Ei aivan niin tukeva kuin W115.
-93 MB C220 W202, uusi, hieno, viaton auto, halpa pitää, laadukas, pienet ulkomitat, suuret sisätilat, käytännölliset mitat. Hyvä käyttöauto, paras bensamoottori. Lämmin. Yksi parhaista käyttöautoista. Huono pito.
-82 Opel Kadett 1.2, taloudellinen, luotettava, tylsä, käytännöllinen.
-95 MB C280 W202, hieno moottorin ääni, ylellinen bensarosvo, luotettava
-82 Datsun 100 Cherry, ruostetta, mutta kulki, 70 eurolla halvempi kuin taksi. Eikö nämä jo kohta kuole pois? Tämä pysyi rautalangalla kasassa.
-99 BMW 530 dA, kilpa-auton ja edustusauton risteytys, pikkuvikoja 200 tkm jälkeen. Tuplalaseilla hiljaisimpia autoja, mittatikku mukavuudessa ja tyylissä. Pakko koeajaa, niin tietää mitä auto voi tarjota pikkurahalla. Taloudellinen pitää, pieni kulutus. Pikkuauton käsiteltävyys.
-91 300 TDT 4matic W124. Vertaa ominaisuuksia: erittäin luotettava (ei huomautuksia katsastuksessa, ei korjattavaa, ei tietokoneita). Mahdollinen korjata ja huoltaa itse, käytettyjä osia hyvin tarjolla, alkuperäiset kulutusosat halpoja. Erittäin tilava (mahtui 42" plasmaTV-paketti pystyssä sisään), erittäin hyvin varusteltu (esim. pyyhinpesurit valoille), kiihtyy 147 hepalla tyydyttävästi ollakseen vanha diesel-Mersu, kauniskäyntinen moottori, vetää 2100kg 78%:n nousussa, 250 tkm tarkoittaa että vasta 15% kilometreistä ajettu mutta hinnasta jäljellä vain 15%. Vankka työjuhta. Tällä ajaa luultavasti kumoon minkä hyvänsä uuden henkilöauton. Dieselissä kohtuukulutus 8-10. Käyttöautona mainio valinta, erinomainen hinta-laatusuhde. Viimeinen oikea mersu (W124), jossa raha ei rajoittanut laatua. Huono puoli: vähän ajettuja todella harvoin myynnissä. Huippuyksilöiden hinnat luultavasti kohta nousemaan päin harvinaisuuden vuoksi. Neliveto kahdella lukolla on mutkikas mutta toimiva.
autoja sen verran ettei viitsi eikä muista listata. mersuja 123, 124,maasturi G300 D ja nyt W210 dsl. Opeleita useita(omega hyvä-niitä 5), muutama bemu-520i-88, 324 dsl, 316i-92,320 japskeja laidasta laitaan- masta 626(n. 5kpl)Cedric, laurel jne, ranchero gt -78, buick electra-64, bonneville-63,saabeja ,volvoja- v70, 745 td jne,fiateja, fordeja, pari audii,joku honda-civicejä, accord, mitsu sapporo,pajero, vw passat, kolveja, jettoja, mitähän niit merkkejä viel olis. menee autot yli sadan ettei tiedäkään.
ei ole ollut muistaakseni lataa, lanciaa,alfaa, skeidaa,volgaa, simcaa
ei ole ollut muistaakseni lataa, lanciaa,alfaa, skeidaa,volgaa, simcaa
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
- Paikkakunta: Rovaniemi
Kortti saatu vuonna -98
omistamani autot järjestyksessä:
Opel Ascona B 2,0s -79 (rakkain auto, vai kultaako aika muistot
)
Mazda 616 Cappella -77 (jäärata)
Opel Ascona C 1,8i -84 (huonoin autoni)
Opel Ascona A 1,9 -74 (jäärata)
Ford Sierra 2,0 -84
Ford Escort mk 1 1,6 -72 (jäärata)
Toyota starlet 1,3 (jäärata, ketuttaa kun myin sipissä)
Ford Sierra 2,0 -87
Bmw 316 1,8 -85 (josta rakensin 325i:in)
Ford Sierra 2,3D (maanpäällinen helvetti todellakin koettu
)
Bmw 316 1,8 -88 (josta rakensin 325i:in)
Bmw 525i -89 (eka ite haettu Saksan pirssi)
Saab 96 -77 (oli pakko omistaa hetki possusaabbi
)
ja sitten asiaan:
Mercedes-benz 190d -86 (josta rakensin monelle tutun smurffin
)
Mercedes-benz c230 kompressor -95 (toka Saksan-reissu)
Mercedes-benz c36 amg -94 (kolmas Saksan-pirssi)
AMG:llä tarkoitus pöristellä vielä ainaki seuraava kesä jos sitten jatkais listaa
omistamani autot järjestyksessä:
Opel Ascona B 2,0s -79 (rakkain auto, vai kultaako aika muistot

Mazda 616 Cappella -77 (jäärata)
Opel Ascona C 1,8i -84 (huonoin autoni)
Opel Ascona A 1,9 -74 (jäärata)
Ford Sierra 2,0 -84
Ford Escort mk 1 1,6 -72 (jäärata)
Toyota starlet 1,3 (jäärata, ketuttaa kun myin sipissä)
Ford Sierra 2,0 -87
Bmw 316 1,8 -85 (josta rakensin 325i:in)
Ford Sierra 2,3D (maanpäällinen helvetti todellakin koettu

Bmw 316 1,8 -88 (josta rakensin 325i:in)
Bmw 525i -89 (eka ite haettu Saksan pirssi)
Saab 96 -77 (oli pakko omistaa hetki possusaabbi

ja sitten asiaan:
Mercedes-benz 190d -86 (josta rakensin monelle tutun smurffin

Mercedes-benz c230 kompressor -95 (toka Saksan-reissu)
Mercedes-benz c36 amg -94 (kolmas Saksan-pirssi)
AMG:llä tarkoitus pöristellä vielä ainaki seuraava kesä jos sitten jatkais listaa

W204 220 cdi -09
S211 280 cdi -06
W639 115 cdi -06
S211 280 cdi -06
W639 115 cdi -06
Pistetään nyt sitten ensimäinen oma postaus tänne alkuun niin tiedetään mistä ollaan tultu ja mihin 
ajokortti ollut viitisen vuotta ja autoista löytyy:
- Ford Sierra -88 käyttöautona toimi pitkään
- BMW 518i -91 myöskin käyttöautona kunnes meni viimeviikolla vaihdossa nykyiseen talviautoon
- BMW M535 -86 joka toimii nykyisin kesän viihdyttäjänä
- M-B E 200 D -95 joka siis löysi itsensä taloon menneellä viikolla
halpaa ja mukavaa menoa etten sanosi.

ajokortti ollut viitisen vuotta ja autoista löytyy:
- Ford Sierra -88 käyttöautona toimi pitkään
- BMW 518i -91 myöskin käyttöautona kunnes meni viimeviikolla vaihdossa nykyiseen talviautoon
- BMW M535 -86 joka toimii nykyisin kesän viihdyttäjänä
- M-B E 200 D -95 joka siis löysi itsensä taloon menneellä viikolla

BMW M535 -86
Volvo V90 D3 -18
Volvo V90 D3 -18
Terve vaan kaikille.. meikälläki vihdoin oikeus tulla tänne..!!
Kortti ollu 5 vuotta,
Autot:
-escort -83, 850mk (mukavia muistoja, hintansa väärtti!)
-sunny -85, 1200mk (huh mikä romu)
-626 -87, 900e (aika hikine)
-405 -88, 850e (oli hyvä)
-106 -92 1170e (pieni)
-volvo 360 -84 125e (kakkosauto, hintansa väärtti!)
-seat cordoba tdi -99 1300e (sukulais hinta, sain myydessä 4500e)
-bmw 316 -88 1200e (kakkosauto)
-clio -93 1600e
-astra -94 1275e (hyvä hinta/laatu suhde)
-omega -91 200e (kakkosauto, romu, mut mukava heittää perää)
-kadett -91 250e (kolmosauto)
ja sitten viimeisenä mutta ei vähäisimpänä (todellakaan)
:
-mb 500SEL -89 ....e (tää on sitä Jotain..!!!)

Kortti ollu 5 vuotta,
Autot:
-escort -83, 850mk (mukavia muistoja, hintansa väärtti!)

-sunny -85, 1200mk (huh mikä romu)

-626 -87, 900e (aika hikine)

-405 -88, 850e (oli hyvä)

-106 -92 1170e (pieni)

-volvo 360 -84 125e (kakkosauto, hintansa väärtti!)

-seat cordoba tdi -99 1300e (sukulais hinta, sain myydessä 4500e)

-bmw 316 -88 1200e (kakkosauto)

-clio -93 1600e

-astra -94 1275e (hyvä hinta/laatu suhde)

-omega -91 200e (kakkosauto, romu, mut mukava heittää perää)

-kadett -91 250e (kolmosauto)

ja sitten viimeisenä mutta ei vähäisimpänä (todellakaan)

-mb 500SEL -89 ....e (tää on sitä Jotain..!!!)






täältä pesee:
kortti vuodesta -88
- Honda MBX 125
- Ford Taunus 1600 -81: mahtava vehje. ison auton tuntu (ajotuntuma kuin valtamerilaivassa) pienen auton kuorissa. vempaimen saisi jakarilla ja ruuvvarilla kilon kokoisiksi paloiksi ja taas osiin päivässä.
- W115 200 -71: ei paljoa tullut ajoa kuin oli niin kosminen ruostepommi kuin olla voi. opin hitsaamaan migillä
- W123 230 -76: vahingosta viisastuneena ostin projektin joka oli täysin toimintakunnossa. eikä mätä...
- BMW 525ixTA -95: kokeillaan vaihteeksi baijerilaista. haetutin saksasta -02 eikä kaduttanut. verovalituksen päätöksen vastineen hakemuksen aviisi tms. vieläkin Tullilla.
- BMW X3 3.0d -05: neliveto on yliveto. kokeillaan katumaasturia. plussat: mahtava kone & loota, miinukset: traktori jonka ovet natisevat.
- S211 E500T4M -04: takaisin mersuihin
terveisin,
kortti vuodesta -88
- Honda MBX 125
- Ford Taunus 1600 -81: mahtava vehje. ison auton tuntu (ajotuntuma kuin valtamerilaivassa) pienen auton kuorissa. vempaimen saisi jakarilla ja ruuvvarilla kilon kokoisiksi paloiksi ja taas osiin päivässä.
- W115 200 -71: ei paljoa tullut ajoa kuin oli niin kosminen ruostepommi kuin olla voi. opin hitsaamaan migillä

- W123 230 -76: vahingosta viisastuneena ostin projektin joka oli täysin toimintakunnossa. eikä mätä...
- BMW 525ixTA -95: kokeillaan vaihteeksi baijerilaista. haetutin saksasta -02 eikä kaduttanut. verovalituksen päätöksen vastineen hakemuksen aviisi tms. vieläkin Tullilla.
- BMW X3 3.0d -05: neliveto on yliveto. kokeillaan katumaasturia. plussat: mahtava kone & loota, miinukset: traktori jonka ovet natisevat.
- S211 E500T4M -04: takaisin mersuihin

terveisin,
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Alkaa käydä olo holistille tukalaksi kun kevät lähestyy.
- MB W123 200D - 79 ( 5000 mk, ja aivan mahtava eka auto, ajoin kolmen vuoden aikana 120 tkm ja lisäsin ainoastaan öljyä vaihdoin startin ja tuulettimen hihnan. Sain 1000 mk kun vaihdoin ja mittarissa 780 tkm )
- Clio 1.4 -01 ( uutena, ihan jees sinkkumiehen liikutin )
- Sierra Poxwhort -89 ( Forrdi rakenettu ajokuntoiseksi kesäkinneriksi )
- Saab 900 - 82 ( kulki lumessa kun juna, bensasyöppö,, loistava talviauto )
- MB W123 240D -82 ( talviauto )
- Opel vectra elegance wagon 2.2 dti ( perus perhekinneri)
- MB W210 290 tdt A avantgarde ( rupes ketuttaa kun vahinkovankkutit ei mahtunut vectraan ja tähän asti toiminut kaikkine ominaisuuksine)
Jos olisin saanut luvan kotiväeltä olisin vaihtanut takaisin 123:een 210:in sijaan. Ja joskus se vielä vaihtuu......
Kesää odotellassa
- MB W123 200D - 79 ( 5000 mk, ja aivan mahtava eka auto, ajoin kolmen vuoden aikana 120 tkm ja lisäsin ainoastaan öljyä vaihdoin startin ja tuulettimen hihnan. Sain 1000 mk kun vaihdoin ja mittarissa 780 tkm )
- Clio 1.4 -01 ( uutena, ihan jees sinkkumiehen liikutin )
- Sierra Poxwhort -89 ( Forrdi rakenettu ajokuntoiseksi kesäkinneriksi )
- Saab 900 - 82 ( kulki lumessa kun juna, bensasyöppö,, loistava talviauto )
- MB W123 240D -82 ( talviauto )
- Opel vectra elegance wagon 2.2 dti ( perus perhekinneri)
- MB W210 290 tdt A avantgarde ( rupes ketuttaa kun vahinkovankkutit ei mahtunut vectraan ja tähän asti toiminut kaikkine ominaisuuksine)
Jos olisin saanut luvan kotiväeltä olisin vaihtanut takaisin 123:een 210:in sijaan. Ja joskus se vielä vaihtuu......
Kesää odotellassa