Ourrait, ei siis mikään ihmekkään, etten ole sitten löytänyt. Ihme kyllä tosin että muihin malleihin / autoihin sopivissa sarjoissa ilmoitetaan isommat madallus lukemat. Joten tuskin tästä laki pykälien syystä voisi olla ilmoittamatta sitten tuohonkin sarjaan oikeata madallusta?
Mm, niinkun epk jo kyselikin, onko jollakin sarjaa kiinni kyseisessä autossa?
Kannattaiskohan muuten tilata ihan H&R:n koko alusta sarja, vai tilaisiko mielummin esimerkiksi H&R:n madallus jouset ja sitten jonkin toisen merkkiset iskunvaimentajat? Bilstein? ym?
Mulla on kiinni yksi epk:n vanha sarja. Sellaiset vihreät H&R:t. Paperit oli vaan jääneet jonnekkin matkalle, niin ei tietoa mitkäköhän ne alunperin on? Puhetta oli että ne pitäis olla juurikin nuo -60mm madaltavat. Edessä on nyt kakkosen kumit ja takana kolmoset. Täytyy sanoa että yhtään ei kärsis enää tiputtaa, maavara on aika tarkalleen se 8cm. Ei kyllä raavi mistään.
Ajettavuus on motarilla hyvä, kaupungissa kovahko ja mökkitiellä, - äh, unohtakaa koko juttu .
nii tuota just miettisinkin , että jos se coupen sarja ei madalla tarpeeksi niin sedanin jouset sitten vaan alle, eikös jurilla ollut sen mun ex punaisen sedanin jouset alla ?
Kyllä sillä kaverilla sellainen punainen sedani oli (hieno), jolta noi ostin. Samoista jousista puhutaan. Olikos se niin, että ovat alunperin tarkoitettu 300d:hen? Vai muistelenko nyt ihan omiani.
Mikäs nyt neuvoksi, mersussa alla jonkin näköiset keltaiset h&r:n jouset ja bilstein iskarit, perä ihan ok korkeudella kakkosen kumeilla, mutta keulaa vois sen kolme senttiä laskea vaikka 1 kumit edessä?
Voihan niitä kokeilla katkaistakin... näkee millainen tulee ajaa. Hankaluutena vaan taas kerran nuo mersun jousipuristimet kun niitä niin harvassa, pajalla tuota kokeilua ei oikein kannata teettää.
AM kirjoitti:Voihan niitä kokeilla katkaistakin... näkee millainen tulee ajaa. Hankaluutena vaan taas kerran nuo mersun jousipuristimet kun niitä niin harvassa, pajalla tuota kokeilua ei oikein kannata teettää.
Jousipuristin ei oo ongelma.. Onkos muuten laissa kielletty tämmönen "laikka madallus" vai tuleeko siitä välittömästi katsastuksessa sanomista että on katkenneet jouset jne.. Nuo h&r:n -60mm jouset on sitten jäykemmät noihin omiin keltaisiin verrattuna, taitavat olla -30mm?
Saa lyhentää katkaisemalla. Tosin tuossa oli joku vuosimalli raja.Sitä en muista oliko sitten rajana EU hyväksyntä(eli jossain 98 tienoilla) tai sitten tuo 93 jonka jälkeen vaihdetut madallusjouset pitäisi muutoskatsastaa. Lyhentämistähän tosin tuskin huomaa jos sen tekee hyvin. En kyllä lyhentämistä katsastuksessa mainostaisikaan, konttorien tulkinnat kun ovat tunnetusti melko kirjavia...
No mun 1987 Volkkari ei menny katsastuksesta läpi kun oli katkaistu jouset. Oikein hienostiki viel oli maalattu ja kaikkee! Se oli vaa liian lötkö sen jälkeen. Niin ja ko. katsastus suoritettiin 1994 katsuri mainitsi tuolloin ihan ykskantaan että ei saa katkasemalla lyhentää jousia.
minkälaisen madallukset uskaltaa laittaa ettei renkaat raavi kaaria jos on 8x18" vanteet ET 38 ja siihen 235/40/18 renkaat joka nurkalle vai mahtuuko nuilla pyörimään ees ilman madallusta eessä?
Kokeilin nyt s124 eteen noita 18x9" amg kopioita 38et:llä. Ei ota ainakaan mulla kiinni tolppaan, väliä jää n. 2mm. Katsotaan miten raapivat 225/40 renkailla ja eibachin -30mm madalluksella..
Ajattelin ostaa mersun 15 reikästen tilalle pikkusen nuorekkaammat vanteet ja kiikarissa ois yhet käytetyt AMG monoblockit, mutta mahtuukohan 17x8-ET:28 ja joku 225/40-17 rengas kääntyileen tua 124 alla. Ja kuinkahan paljon tulis kaarelle tommonen. Vanteen keskipisteestä mitattuna kaarelle on 34cm eli korkeuden puolesta ei vissiin tuu ongelmia, mutta toi ET pikkusen mietityttää. Tai ei oikeestaan pikkusen vaan aika paljonki. Toinen vaihtoehto mitä oon kattellu jos toi ei mee, ois Dotz:n kromiset Las Vegasit kokoo 18x8-ET:35 ja niihin sitte varmaan jokku 225/40-18 läskit. Mitenköhän noitten mahtumisen laita on? Ja miten mitenköhän ne toimii ton muuten suht tylsän näkösen auton kans(kuva allekirjoituksessa). Nopeella googletuksella löysin kuvan jossa tommoset vanteet on mustassa 124:ssa ja mun silmään näytti kyllä siinä ihan hyviltä. Linkki. Mutta se onkin tosiaan musta...
Tuli tuossa vanteet (Borbetin A mallit) hommattua 17" koossa mersuun. muuten hyvä mutta renkaat päin helvettiä..
edessä 205/50 ja takana 215/45
vanteet onb 7½ leviät, ET 30. autoa madallettu 40mm.
minkäslaiset renkaat tuohon laittaisi ensi kesäksi?
itse ajattelin että eteen jäis nuo ja taakse vaihtaisi 225/50? pyöriikö vielä nuin "leveät"?
vinkkejä saa laittaa rengastuksesta
Meneekö CE:n alle RH ZW1 17x9.5 et 41 kevyesti vai kauhealla työllä? Kaaret voin mankeloida mutta kaikki muu saa jäähä. mahtuuko viel sitte ku o viel madallettu 2-3cm sportlinestä? Tommoset olis tarjolla yhel tutulla kohtuu edullisesti.
Jos nyt oletetaan että mä ne saan, ja jos ne ei sitten sovikaan millään eteen, niin ainahan voi ostaa pari tuuman kapeampaa eteen ja myydä nuo eteenpäin jollekin joka haluaa tehdä saman tempun. Se hyvä puoli merkkivanteis on että vaihtokin monesti onnistuu päittäin... ainaki ruottissa.
Sergey kirjoitti:Jos nyt oletetaan että mä ne saan, ja jos ne ei sitten sovikaan millään eteen, niin ainahan voi ostaa pari tuuman kapeampaa eteen ja myydä nuo eteenpäin jollekin joka haluaa tehdä saman tempun. Se hyvä puoli merkkivanteis on että vaihtokin monesti onnistuu päittäin... ainaki ruottissa.
ZW1 on kaks osanen kasattava vanne,
Riittää kun ostat kapeemman lipin ebaystä
Mitä eroja on eri mallien 15" 8-reikävanteilla? Onko ET kaikissa sama? Pultinreijän syvyys vaihtelee kans? Toisiin menee pitkät ja toisiin lyhyet. Mitäs mitäs???
Mul nääs o ny sekasi coupen ja tenavan vanteet. Ja nyt o siis sekavanteet.