Ruiskutuspumpun säätäminen

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja johani »

Eikös näissä syöttömäärä rupia tippumaan jo 4000 kierroksen jälkee ? jos vetäviä ruuvaa ylöspäin niin lähteekö se syöttömäärä laskemaan vasta sitte esim 4500rpm kierroksen jälkeen. eihän sitä oo pakko kierrättää yli 5500 vaikka kiertäski 6000, mutta tarkotus saada tosiaan niitä vetäviä kierroksia korkiammalle ku se 4000, sen jälkeen rupiaa veto jo hiipumaan, tuntus että parashan ois että se syöttömäärä nousis korkealle asti tasasesti nousten ja sitte loppus kierrosrajottimen tapaan, eikä miten nyt että tyhjäkäynniltä - 4000 kierrokseen syöttömäärä nousten ja sitte 4000 - 5200 laskee. näin minä sen olen käsittänyt vaikken välttämästä mistään mitään tiedä :D
Viimeksi muokannut johani, Ti 08.11.2011 01:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
patchy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 28.04.2009 18:04

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja patchy »

Milläs kannalla 124 pumpun takakannen pultit on? Torx?

Entäpäs itse syttöruuvi? Kuvista en aivan selvää saa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja veskola »

Takakansi voi olla torxilla tai tavallisella pulttikannalla. Syöttöruuvi on tavallinen lukitusmutteri ja ruuvitaltalla käännetään. Vetävien kierrosten ruuvi voi olla samoin torx, kuusiokolo ja/tai sitten tavallinen mutteri.

Semmosen bilteman halvan torx sarjan kun ostaa pakkiin niin hyvin pärjää, sen jossa on pitkiä ja lyhyitä tappeja.
Lisää tietoa: www.skg.fi
metsuri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 11.05.2011 23:44

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja metsuri »

toppaako toi syötön säädön ruuvi muuten johonkin kun sitä avaa ja paljon ja monta kierrosta pitäs avata että olis tapissaan
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja johani »

metsuri kirjoitti:toppaako toi syötön säädön ruuvi muuten johonkin kun sitä avaa ja paljon ja monta kierrosta pitäs avata että olis tapissaan
Rajana ei ole syöttöruuvi vaan se että tyhjäkäyntiruuvia pitäs saada samanverran ulos ku syöttöruuvia, ja jos tyhjäkäyntiä ei ruuvaa ja pelkästään syöttöä ruuvaa niin jää kierrokset huutamaan, eli ruuvaa niin monta kierrosta syöttöä ulos kun tyhjäkäyntiruuvi tulee ulos, saattaa ottaa siihen kanteen kiinni ?? jostain muistan lukeneeni ? :think:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tyhjäkäyntiruuvista loppuu säätövara, eli se ei tule ulommaksi vaikka miten haluaisi. Ainakin niissä mitä itse olen käännellyt. Tietysti järkikäteen tässäkin, eli ei kannata ruuvata mitään sieltä kokonaan ulos, jos sattuisikin tulemaan :shock:
Lisää tietoa: www.skg.fi
jenkula
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Pe 04.11.2011 21:43

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja jenkula »

Moi.Uusi olen täällä ja mersun säätämisessä. Kyseessä on w124 200d joka oli turbotettu aikasemmin,nyt ahdin irti kun leimalle menossa.(ostin auton tälläisena että ahdin irti).
Ongelma oli että savutti mielestäni liikaa leimasetää ajatellen.Luin näitä sivuja pikaisesti ja säädin pumppua ohjeiden mukaan,tavoitteena saada savutus maltillisemmaksi.
Savutuksen suhteen homma onnistui hienosti,mutta tein pumpun takakantta aukastessa sellasen virheen et ruuvasin tyhjäkäynnin hienosäätömötikän kokonaan irti kierteiltään enkä saanut sitä takaisin kierteilleen menemään.Seurauksena on että tyhjäkäynti nyt tasaiset 1500kierrosta.(ruuvasin mötikkää sen takia aukipäin että kansi mahtuisi kivuttomasti pois tulemaan)

Nyt kysyn viisammilta ja enemmän rassanneilta että mikä on järkevin/vähätöisin tapa jotta tyhjäkäynti saatas palautettua normaaliksi?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tarkoitatko tämän kuvan:

http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0091.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

aivan ylimmäistä ruuvia, joka on kannen ulkopuolella ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
jenkula
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Pe 04.11.2011 21:43

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja jenkula »

veskola kirjoitti:Tarkoitatko tämän kuvan:

http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0091.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

aivan ylimmäistä ruuvia, joka on kannen ulkopuolella ?


Jep,just se oikeen puolimmainen kuva.Nyt siitä hävis sammutus avaimestakin,joutuu stopparista pumpusta sammuttamaan sen.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kyllä se mötikkä pitäs jotenkin sinne takaisin kiertää :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
jenkula
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Pe 04.11.2011 21:43

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja jenkula »

Ok,mutta onko tietoa millä se mötikkä on kiinni pumpussa,vaijerilla vai jousella vai miten? Saan sen kyllä takasin menemään kun otan rälläkän kouraan ja hion kierteitä sopivasti pois.
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja johani »

Katteleppa siitä reijästä sisään sinne pumpun sisälle ja järkeile sen osan kanssa vähän aikaan, näin sain kaverin mopoautoon syöttöruuvin takas ku kaverit oli innostunu ruuvaileen ja irtihän se lähti :D (puskihan se putkentäydeltä syöttö täysillä vaikka kuristukset oli poistettu ja ilmansaantia parannettu, tehokashan se ei ollu ja lujempaahan se ei kulkenut kun maksimikierrokset pysy vakiona, rikka variaattorissa :) )
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jätetään se rälläkkä nyt pois tästä remontista. En nyt millään vitsisi ruuvata omasta pumpusta tuota osaa irti, ihan vain tutkiakseni miksei se mene sinne takaisin.

Ehkä sun kannattaa ottaa lakki kouraan ja käyt kysymässä jostain dieselkorjaamolta onko siinä jokin kikka miten sen saa sinne takaisin, ihminenhän sen on sinne aikoinaankin ruuvannut :wtf:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja pera8x »

heh, tiedän mitä tässä tarkotetaan. joskus aikoinaan, kun ensimmäistä kertaa irrottelin pumppua ja olin sitä pp:lle lähettelemässä, niin tein saman mokan. ajattelin, että toi osa ei kuulu pumppuun tai jotain muuta yhtä järkevää ja ruuvvailin sen irti. no jengoiltaanhan se irtos, muttei lähteny kokonaan irti. sain sen kyllä takas, kun laitoin suorassa vaan meneen ja pyörittelin takasin. vähän hankalahan se on sinne laittaa.

koittaisin lattaa vaan vaikka väkisin, jos ei muuten mene. koska jos se tossa menee rikki, niin se on jokatapauksessa pumpun irrotus, että pääsee kunnolla räplään. ja siinä kohtaa, kun pumppu on irti, niin sinne on aika sama sitten vaikka vaihtaa sen pumpun taka osankin.
W201 250DT 20V
w201 190E
jenkula
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Pe 04.11.2011 21:43

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja jenkula »

pera8x kirjoitti:heh, tiedän mitä tässä tarkotetaan. joskus aikoinaan, kun ensimmäistä kertaa irrottelin pumppua ja olin sitä pp:lle lähettelemässä, niin tein saman mokan. ajattelin, että toi osa ei kuulu pumppuun tai jotain muuta yhtä järkevää ja ruuvvailin sen irti. no jengoiltaanhan se irtos, muttei lähteny kokonaan irti. sain sen kyllä takas, kun laitoin suorassa vaan meneen ja pyörittelin takasin. vähän hankalahan se on sinne laittaa.

koittaisin lattaa vaan vaikka väkisin, jos ei muuten mene. koska jos se tossa menee rikki, niin se on jokatapauksessa pumpun irrotus, että pääsee kunnolla räplään. ja siinä kohtaa, kun pumppu on irti, niin sinne on aika sama sitten vaikka vaihtaa sen pumpun taka osankin.

Juuri näin.Osa ei lähde irti vaan on jollain tapaa kiinni pumpussa,jousella tms.Vähän hankalaa saada jengoille kun se vetää aina sen kieroon siihen alkuun.Teen niin et pistän sen väkisin=rälläkkää/väkivaltaa hyväksi käyttäen paikoilleen ja vaihdan koko pumpun paremmalla aikaa.Puran vanhan pumpun ja kerron millä se käikäle on siellä kiinni,,
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja johani »

olin aikeissa kysyä tuosta ajotushommasta mutta kannattipa googlettaa ensin :) http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... oittaminen" onclick="window.open(this.href);return false;

Kysymyksenä vielä että mistä sitä automaattilootaa pystykään säätämään :) w124 OM603 jatkona oleva.
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

riippuu vähän mitä meinaat säätää?
w201 om605
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja johani »

Saako sieltä sitte mitä kaikkea säädettyä ? :o kikcdown ei pudota pienempää joten jotain siinä on ainakin vikana (arvauksia saa antaa missä vika) ja vaihteiden vaihtojen luistamistaki vois kokeilla saako sitä hiukka pehmeämmäksi ?
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

turbolla vai ilman? jos turbolla niin joissakin malleissa on sellainen sininen mokkula johon tulee noin 5 letkua ja sen alta saa säädettyä 4mm hylsyllä pehmeyttä tai kovuutta.
jos tätä mokkulaa ei ole niin syötytöpumpum kyljessä on toinen mokkula johon tulee 3 letkua jota kääntämällä jompaankumpaan suuntaan saa saman aikaiseksi.
w201 om605
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja johani »

veskola kirjoitti:Tyhjäkäyntiruuvista loppuu säätövara, eli se ei tule ulommaksi vaikka miten haluaisi. Ainakin niissä mitä itse olen käännellyt. Tietysti järkikäteen tässäkin, eli ei kannata ruuvata mitään sieltä kokonaan ulos, jos sattuisikin tulemaan :shock:
veskola kirjoitti:Takakansi voi olla torxilla tai tavallisella pulttikannalla. Syöttöruuvi on tavallinen lukitusmutteri ja ruuvitaltalla käännetään. Vetävien kierrosten ruuvi voi olla samoin torx, kuusiokolo ja/tai sitten tavallinen mutteri.

Semmosen bilteman halvan torx sarjan kun ostaa pakkiin niin hyvin pärjää, sen jossa on pitkiä ja lyhyitä tappeja.
Tänää ruuvasin kaverin pumppua (w124 300D automaatti, oisko ollu vm87), takakansi oli kiinni Talttapääruuveilla, tyhjäkäyntiruuvi tuli 4 kierrosta ulos, ois tullu irti astikki varmaan, mutta pyöritin sitte kierroksen takas ku ei tuntunu tyhjäkäyntiin vaikuttavan (kokeiltiin auto käynnissä säätää tyhjäkäyntiä alas, 2,5 kierrosta pyöritin syöttöä, ruuvasin syöttöä puolikierrosta takas ku ei muuten tuntunu laskevan tyhjäkäynti, jäi vielä 1000rpm, eikä silti saatu mustaa tulemaan putken päästä, kyllä se piristy jonkiverran, kierroksia ottaa karvan yli 6000rpm vapaalla mutta automaatti pykältää 5000rpm isommalle niin ei sikäli haittaa. pitää jatkaa harjotuksia joku toinen päivä, säätää ennakko 13 asteeseen. Alda painekelloakaan ei ollut pumpunpäällä ollenkaan joten sekään ei voi rajottaa syöttöä :think: saa ehottaa mitä sille voi tehä että saadaan pöläyttämään hiukan voimasavua ??

eli ruuvasin:
2kierrosta syöttöä ulos
3kierrosta tyhjäkäyntiä ulos
3kierrosta vetäviä sisään
tyhjäkäynti jäi silti 1000rpm eikä tule savua.

Muokkaus:

hiukankaan pumpun sielunelämästä kiinnostuneitten kannattaa kattoa tämä http://www.youtube.com/watch?v=6z2qJx1y ... ideo_title" onclick="window.open(this.href);return false; / 7:38 hiukka eroa säätämättömässä sylinterien syöttömäärissä :D ei tarvi ihmetellä jos siihen puolimiljoonaan ajettuun tulee se 30%kin lisää tehoa :D

http://www.youtube.com/watch?v=VLjT6nGqMZ4" onclick="window.open(this.href);return false; tuollanen ulkonen syötönsäätö ois helppo rakentaa, katastuksee ruuvata pienemmälle :o :) Ku katotta tuota pumpun rakenne kuvaa sivusta nii ihan vakiopumppuun onnistuu, 2s = pumpun stoppinappi on yhteydessä osaan 2r joka rajottaa elementeille menevää säätötangon 2t liikerataa, jos stoppinappi on vähän painettuna, säätötanko 2t ei pääse liikkumaan täyttä liikerataa vasemmalle, tuossa vielä kuva pumpun sisältä sekottamaan päätä http://www.w124performance.com/images/O ... ad_mod.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuva

ja löysimpä googletellessa tällaset, pitääpäs ajan kanssa tutkailla nuita :)
http://www.superturbodiesel.com/std/showthread.php?tid=" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.w124performance.com/images/OM603_injection/" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut johani, To 24.11.2011 03:38. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja johani »

Jep, harjotuksia jatkettu, huomattu että kaasuvivusto pumpussa kyllä pohjaa kaasu pohjassa mutta jäi ~7mm vajaaksi tyhjäkäynnillä, eli jäi kantamaan, ei siis siksi laskenu kierrokset, sääti vähän sitä kaasuvivuston välityssuhdetta niin saatiin pohjaamaan tyhjäkäynnille ja kaasupohjassa molempiin laitoihin, syöttöä lisää. Vetäviäkierroksia otin yhen ulos ettei kovin yli 6000rpm jenkaa, kuitenkaan venttiilinjouset ole parhaassa iskussa 500tkm ajetussa ;)

eli säädöt muuttunu ruuvaamattomasta:
4 kierrosta tyhjäkäyntiä ulos
4 kierrosta syöttöä ulos
2 kierrosta vetäviä sisään
tyhjäkäynti 8-900rpm.
vetävät ~6100rpm (ennenki ruuvattu vetäviä ?)

ajotus vielä säätämättä 13 asteeseen :) kyllähän tuo nyt jo huomattavasti ilosemmin liikkuu, tumman haivenen puhaltaa putken päästä :D pyttyjen välillä varmasti syöttömäärissä eroa mutta itte säädetyksi hyvä :)

Vaihteen vaihdot muuten muuttu pehmeämmiksi kun syöttöä ruuvaa enemmän (automaattilootasessa), se pitää kompensoida siitä pumpun kyljestä jolla voidaan säätää sitä pehmeyttä, alipaineletku oli irti jonka takia oli vaihdot kovia ja ei pudottanu pienempää kun venttiilikoneiston päällä oleva kaasuvivosto oli säädetty väärin ja siinä oli väljää.
Viimeksi muokannut johani, La 31.12.2011 18:46. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Weke-
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 04.12.2011 16:25

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Weke- »

Elikkäs auto on MB 300D vm76. Viispyttynen vapari kone, onko tuo nyt sitten om617. Jäärata käyttöön tulossa ja pitäs syöttöjä saada nostettua. En oo kuitenkaan löytänyt mistään kuvaa taikka ohjeita tuommosen pumpun säätämiseen. Olisko jollakin tietoa mitkä noista ruuveista olis niitä joita tarttis pyöritellä
pumppuvalmis.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Lestrange
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 24.09.2009 16:54

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Tuossapa ois kuva ja siitähän selviää mitä tapahtuu mistäkin ruuvista:

Kuva

Lainattu Veskolan viestistä.
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja johani »

http://yes.planet.ee/foorumid/dislapump/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuva
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Mistä johtuu se kun ruuvaa vain vetävät kierrokset tappiin niin tyhjäkäynti nousee reippaaseen 1000rpm? Kyseessä 300D mynän huoltama pumppu vakio elementeillä.
wempur
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 19.12.2011 22:35

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja wempur »

Moro. Ajattelin säätää omaa pumppuani, mutta oli hiukka erinäköinen kuin tämän topikin kuvat. Eikä nyt hakukaan tuottanut tulosta.
Auto on 250d W124 -89. Vieläkö tuosta pitäisi jotain saada irti? Kaveritkaan eivät osanneet muuta kun kummastella, tosin ovat vaan noita kolmesatkuja ruuvailleet :roll:

Kuva


Kuva
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja pera8x »

siitä vielä toi ylempi alumiinilätkä menee, niin alkaa löytyyn niitä ruuvveja.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja johani »

ja sitten kun tuon syöttöruvin päälle tulee se mokkula ja siinä mokkulassa on se tappi, ja jos 2 kierrosta ruuvaat syöttöä ulos ja kierteen nousu on 1,5mm niin sitä tappia lyhentäisin 3mm jotta toimii samallalailla kun ennen. se mokkula vähentää syöttöä jossain tilanteissa, miksi ? ei mitään hajua.. kävi mielessä että sähköinen alda, vähentää syöttöä vuoristossa jottei lykkäis mustaa. (voi kokeilla myös jättää sen johdon kytkemättä?)


tuli huomattua myös sellasta että pitäs kaverilta nostaa sitä tyhjäkäynnin tasain mokkulaa ? ku tyhjäkäyntiä ruuvattiin 4 kierrosta ulos (ja syöttöä), käy kylmällä koneella tyhjäkäyntiä 700rpm, lämpimällä 1000rpm.
Viimeksi muokannut johani, La 24.12.2011 03:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jarppijeij
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 13.06.2010 02:34
Paikkakunta: Vihanti

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja jarppijeij »

Sitä syöttöruuvin pääsä olevaa tattia painamalla kyllä kierrokset putuaa. Se sähkönen solenoidi on nykimisen esto, joita löytyy manuska-askillisista merssuista. Isotappisilla pumpuilla k.o solenoidi ei ennään pellaa vaa menosta tullee tasakaasulla nykivää.
w201 om605
henteri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 09.12.2007 18:33

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja henteri »

mites oisko tuossa ideaa(kukaan kokeillu) jonka johani laittoin lainaten yuotuben video pätkää mihin oli rakennettu sammutin vipuun syötön säätö.olisi tulossa omaan 603 turbolliseen moottori vielä pukissa niin olisi nätti rassailla.eli onko sillä käytännön vaikutusta?
Vastaa Viestiin