MB 250D & Cadillac projektit (MB Myyty)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

EVO X kirjoitti:Muista sitten pohjustus! Ite käytin tohon pohjaan 1k alumiiniprimeriä, mutta perus happopohjamaali ajaa saman asian. Tavallinen pohjamaali ei kyllä pysy vuotta kauempaa vaan se hikoilee irti siitä pinnasta.
Mun Lorinsereissa on ihan normaali hiontaväri pohjana, hyvin on maalit pysyny.
Mutta itekkin kyllä epäilin sillon uskaltaako...
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12810
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

juu mutta sulla olikin vanhat pohjat alla, kun evo poisti kaiken ja jäljelle jäi vain puhdas alumiini ?
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

epk kirjoitti:juu mutta sulla olikin vanhat pohjat alla, kun evo poisti kaiken ja jäljelle jäi vain puhdas alumiini ?
Jep.. Ja tietysti talvikäytössä nuo joutuu vähän kovemmalle rasitukselle.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Sergey kirjoitti:jassoo siis oma aine pulverimaaleille... Tääl ei ees ole pulverimaalaamoja, Norrtäljessä on lähin.

Mutta paikallinen hiekkapuhaltaja on saanut nyt käyttöön sooda, hiilihappojää ja pähkinäpuhalluksen. Osti helmikuus jenkeistä siihen soveltuvan puhallusvehkeen. Oli kuulema "arvokas". Ei pitäs noilla syödä alumiinia lainkaan.
Joo nitromorssi tms. ei oiken tehoo tohon pulveriin. Tolla pähkinä sekotuksella pitäs saada toi caddykin puhallettua..vai että se tarttee oikein erikoiset vehkeetkin, sitten ei taida veljen laitteilla tehdä mitään. Jotkuthan on käyttänyt mun tietääkseni lasia ton pähkinänkuori hässäkän kanssa. Jos se vaan irrottaa sen pulverin, niin varmaan hyvä ratkaisu. Omasta kokemuksesta tiedän että se ei kyllä kovin helpolla irtoo, painetta pitää olla pirusti ja karkeeta moskaa..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

olisko vinkkiä nitromorssia paremmalle aineelle? Morssi vaan teki vaaleita läiskiä siihen :)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Pitää kysästä tuolta pulverimaalaamosta, samalla kun haen noi kehät, että mikä sen aineen nimi on.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Tällästä tänään:

Pulveroidut sisäkehät sain eilen, kuten myös uudet pultit:

Kuva

Sitten pääsi vihdoinkin kasaushommiin:

Kuva

Ja just kun pääsin eilen sanomasta ettei ole ollut ongelmia tuon sopivuuden kanssa niin hetihän niitä tuli:

Kuva

Keskiössä on kaksi liimapintaa, etureunassa ja takareunassa:

Kuva

Kuva

Sitten vaan kiinni, ja liimaa taas reunalle:

Kuva

Kuva

Pultit kohdalleen:

Kuva

Tippa kierrelukitetta ruuveihin:

Kuva

Sitten vaan kiristelemään:

Kuva

Kuva

Lopussa taas hymyilyttää:

Kuva

Kuva

http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... lmiit3.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... lmiit2.jpg

Jottei vaan aika tulisi pitkäksi hain perjantaina tällaiset:

http://img.photobucket.com/albums/v433/evoxgolf/1.jpg

Kysessä on 2x RS 008 & 2x RS 023 (16" x 8"+7")
Ihan hyvin säilyneet orkkikset, näistä on hyvä tehdä, kun eivät ole niin hapettuneet.. Tarjouksia? 8)
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Saakeli kun on komeet vanteet. Kelpaisi.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12810
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

On vanteita ja sitten on VANTEITA! 8)
Avatar
giisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Pe 15.06.2007 21:30
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja giisseli »

Toimiiii!!!! 8)
W123 300TDT
W123 300D
W126 300SDL Turbo
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

lopussa kiitos seisoo. Meinaatko sit myydä RS:t? :D Minä nääs en mainaa myydä omiani ikin...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

En mä näitä 8/10:jä myy, mutta noi 8/7 voin myydä.

EDIT: Kuinkas sitten kävikään 8)
Viimeksi muokannut EVO X, To 30.07.2009 20:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Paljonkos euroja laatu maksaa 8) ?
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

EVO X kirjoitti:Jottei vaan aika tulisi pitkäksi hain perjantaina tällaiset:

http://img.photobucket.com/albums/v433/evoxgolf/1.jpg

Kysessä on 2x RS 008 & 2x RS 023 (16" x 8"+7")
Ihan hyvin säilyneet orkkikset, näistä on hyvä tehdä, kun eivät ole niin hapettuneet.. Tarjouksia? 8)
Löytyy nettivaraosasta, mutta Forumin hinnan saa YV:llä
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Nonniin, elikkä nuo 8/10 x16 RS:t ei oikein onnannut tohon 123:een ilmaan venytettyjä kumeja, joten niitä ei siihen sitten laiteta. Etuvanteissa ei ongelmaa sopivuuden kanssa, takavanteet tulee 20mm ulos kaaren reunasta. Erittäin härskin pallot kylläkin, mutta museokatsastukseen menevää autoa ei ruveta modifioimaan. Siitä siis saa joku ostaa todellakin näyttävät kiekot vaikka 123/126 tai sitten ihan mihin muuhun vaan. Kai ne sinne 124:eenkin saa jos tarpeeksi kapeeta kumia vääntää kun kerran tämä nimimerkillä j.a sai 17" vastaavilla luvuilla mahtumaan.

Vanteet ovat nettivaraosassa, mutta soita niin katsotaan se hinta. Sanotaanko nyt että Canon EOS 50D KIT hintaluokassa ollaan koska sellanen setti pitäs saada ennen syksyä käyttöön.
SOITA: 040-7468209

Ja nuo pienemmät 7/8 x 16 RS:t on myös purettu, hiekkapuhallettu ja pulverimaalattu kultaisiksi. Myös uudet kultaiset pultit on hyllyssä. Kehiä ja keskimuttereita ei ole vielä aloitettu. Ja jos nuo edelliset menee kaupan niin nämä menee sitten tuohon 123:een.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Joop, Nuo leveet BBS:t lähti tosiaan rannikon suuntaan Eepin autoon, kuten varmaan kaikki on jo huomanneetkin, joten tekasin noi 8/7 x 16 RS:t pois vaivoista, että pääsee jatkamaan muita hommia. Kuvia en ehtiny hirveesti ottaa, mutta kunhan tuo velimies saa ne tuohon 123:een alle niin voin napsaista pari fotoa. Kokemus näköjään auttaa tässkin hommassa sillä näistä kyseisistä vanteista tuli ehdottomasti siistikuntoisimmat ja virheettömimmät RS:t mitä olen tehnyt.
Saapi nähdä milloin näitä saa taas haalittua, ne 18" "Super RS:t" olis härskit 8)

Kuvassa 7" vanne.

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

näkee jo kuvastakin että nyt o kiiltoa reippaasti. Näyttää märältä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

BBS:t saatiin viimeinkin tuon veljen klassikon alle:

Kuva

Kuva

Kuva

http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... MG3483.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... MG3479.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... MG3485.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... MG3486.jpg


Autosta maalattiin ennen "hääreissua" lokarit, mutta ennen museokatsastusta se maalataan yli ja fiksataan kaikki pienimmätkin epäkohdat. BBS:t tuskin menee läpi, mutta sen näkee sitten mitkä pallot siihen museoon tulee. Autohan on -82 loppuvuoden malli eli 3. sarjaa. Koneena 250 Bensa. Tähän sitä "luun" väristä sisustaa on etitty jo lähes 5 vuotta mutta ei ole hyvää tullut vastaan.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no ihme jos ei mee läpi... Täällä meni yhellä tuttavalla jolla '79 bemari museoitu. Ja siis BBS RS:t ei penarin orkkis bebsit.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14225
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mukava oli nähdä viimenkin tuo vehje. Ja Ardicihan se siellä! :-) Toimiiko?
Pelkään että museoleimaan joutunee käyttämään nuo tekstein varustetut kynnyslistat irti... mutta helppohan ne on vaihtaa.
Lisäkromeista tietty montaa mieltä... mutta aikansa kuvia nekin! Siistit vanteet.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Timo L. kirjoitti:Mukava oli nähdä viimenkin tuo vehje. Ja Ardicihan se siellä! :-) Toimiiko?
Kyllä sen pitäs toimia..!? Ei vaan ole oikein käyttöä tässä autossa, mutta ei sitä kai poiskaan olla ottamassa.
Pelkään että museoleimaan joutunee käyttämään nuo tekstein varustetut kynnyslistat irti... mutta helppohan ne on vaihtaa.
Lisäkromeista tietty montaa mieltä... mutta aikansa kuvia nekin! Siistit vanteet
Juu, nuo kynnyksen varmaan lähtee ja samoin ulkopuolen kromit jos katsastaja niin vaatii. Onhan tässä vielä 3 vuotta aikaa prepata tuota originaaliksi 8)
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Nonni, tein juuri moottoripyörästä kaupat, joten ainut myytävä ajoneuvo on enää tämä 250D. Auto on "purettu" alkuperäiseksi jokin aika sitten, ja lähiaikoina lähtee vielä tuo Webasto. *Auton saa tulla ostamaan orkkis kuosissa hintaan 5000e / Paras tarjous!

Tuolla lisää informaatiota:
http://www.nettiauto.com/2773759

Sitten kun tuokin on myyty, alkaa W211 metsästys.

Jos joku noita 17" RS:iä himoaa, niin 2700e on niiden hinta renkaineen, tämän kummemmin en niitä ala kaupittelemaan. Voin vaihtaa 19t. rial daytona raceihin 5x112 jaolla tai 19t. BBS Le Manseihin edelleen 5x112 jaolla. Väliraha tai ns. "heittämällä"-kauppa riippuen vaihdossa tulevien vainteiden kunnosta. ÄLÄ TARJOA YHTÄÄN MITÄÄN MUUTA VAIHDOSSA!

Myös nuo 16x8 Aidot LORINSER KAIVONKANNET TULEE MYYNTIIN PIAKKOIN! Tarjoa rohkeasti yv:llä
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Vieläkin olis hyvää 250D:tä tarjolla!! 8) eihän se nyt halvin ole, mutta kyllä muuhun tarjontaan nähden kunto on sitten jotain muuta. Jos oikein tingitään, niin ilman Webastoa, poppiksia ja vanteita auton saa 4600e. Isäntä tuossa jokunen viikko sitten vaihtoin TDT:nsä E280CDI -07 Avantgardeen, ja nyt ei sitten mitään muuta teekkään mieli kuin W211:sta :roll: Ainut vaan että tuo Cadillacin korjaus on, sanotaanko nyt nätisti, hieman eri hintahaarukassa kuin tollasen 90-luvun mb:n fiksailu mihin on tottunut.. Tästä nyt kertoo jotain se että -01vm. Honda CBR:n hinnalla saa juuri ja juuri kromit uusittua :shock: Joten ostellaankos sitä sitten opiskelija tuloilla W211:iä...
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Laitetaas nyt vähän kuvaa tuosta Cadillacista, että missä mennään tällä hetkellä. koriin hitsattiin vahvikkeet ja nostettiin porukalla koppa irti rungolta. Ensi viikolla tulee kaveri pirkkalasta puhaltamaan auton kuivajää/Sooda/Hiekka laitteilla, saa nähdä mitä se nyt sitten päätyy käyttämään. Luultavasti isot pinnat jäällä ja pahimmat paikat Sooda/Hiekka sekoituksella. Puhalluksen jälkeen pintaan tulee Happo, ja sitten alkaa peltityöt, joita korissa on yllättävän vähän. Peltitöiden jälkeen päästäänkin pohjien tekoon ja maalatuksi kori olisi tarkoitus saada kevät/kesä 2010 aikana. Runko puretaan tässä lahiaikoina ja se hiekkapuhalletaan ja maalataan pulverilla kuten myös muut mustat osat. Koneesta irroitettaan laatikko ensi viikolla ja sitten aletaan miettimään koneistuksia ja mitä kaikkea mottiin täytyy uusia. Samoin laatikko löytää tiensä jollekkin spesialistille joka osaa varmasti tarkistaa/korjata sen. Kaikki kromi osat lähtevät ensi myös viikolla välittäjänä toimivalle kaverille ja ne valmistuvat Puolassa talven aikana. Voin laitella kuvia taas kun projekti edistyy.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Hieno rojekti! Ei ainakaan tartte miettiä mitä tekee vapaa-aikana. :lol: Tuossa sitä onki värkkäämistä että on ajokunnossa.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jombe »

EVO X kirjoitti:...Koneesta irroitettaan laatikko ensi viikolla ja sitten aletaan miettimään koneistuksia ja mitä kaikkea mottiin täytyy uusia. Samoin laatikko löytää tiensä jollekkin spesialistille joka osaa varmasti tarkistaa/korjata sen...
http://www.autotransmission.fi/ Pekka Nätkin kuulemma Suomen parhaimpia laatikkospesialisteja.

Hieno projekti! 8)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Nätkiniä olen itsekkin ensisijaisesti miettinyt, mutta tuossa on pari muutakin varmasti asiansa osaavaa tekijää,joten pitää miettiä..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kaivellaas tätäkin roppanaa taas esille.

Autohan oli tarkoitus myydä, mutta ajattelin sitten tuossa syksyllä jättää sen vielä itselle. Tuossa jo vähän kuitenkin autoa kyseltiin, joten saapi nähdä jos sen taas laittais myyntiin. Mitään järkeähän tuossa myymisessä ei ole sillä parempaa autoa tuohon rahaan ei oikein saa, ja W210:han ei kelepaa joten aikamoisen lisäsijoituksen saa tehdä että W211 irtoaa edes isoilla kilometreillä..

Uutta talvista kuvaa kiinnostuneille:

Kuva

http://img.photobucket.com/albums/v433/evoxgolf/2-1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/evoxgolf/4-1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/evoxgolf/6.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/evoxgolf/1-2.jpg

Kunnossa ei pitäisi olla sanottavaa ikäisekseen :roll:

Kadinlakkiakin on vähän taas tehty, Kori irto-osineen on nyt soodapuhallettu, ja itse kori on epoksissa. Muut osat maalataan epoksilla vasta kun ne on korjattu. Yllättävän vähän tekemista noista luukuista ym. silti löytyy. Ovet menee ihan sellaisenaan, ei ruostetta eikä kolhuja, lokasuojissa molemmissa n.5x10cm paikka hitsattavaa samoissa kohdissa. Konepellissa ja takaluukussa molemmissa reunoissa sanottavaa, mutta täysin korjattavissa. Kaikki lattiapellitkin on saapuneet, joten pääsis aloittelemaan hitsausta, takapenkkien alle pitää vielä valmistaa palat. Lattioiden lisäksi siis korissa on hitsattavaa takasiipien alustat sekä takapyörän kaaren ja kyljen välinen alue n. 3cm kummaltakin puolen. tietysti muutaman pienenpienen paikan joutuu heppaamaan sinne tänne, mutta ihan hyvähän tuo on. Runko purettiin, hiekkapuhallettiin, maalattiin hapolla ja sen jälkeen pulveroitiin mustalla ja kirkaslakalla, hieno tuli. Seuraavaksi olisi akselistojen vuoro ja uusien alustan osien tilailua.

Muutama kuvatus:

Puhallus:
Kuva

Valmista:
Kuva

Epoksi:
Kuva

Kontin pohja:
Kuva
Kuva

Kylkeä:
Kuva

Lattiapellit ja kunnostetut ilmakanavat:
Kuva

Runko hapossa:
Kuva

Maalissa kuljetuksen jälkeen:
Kuva

Muuta kunnostusta:

Ennen:
Kuva

Jälkeen:
Kuva

Ennen:
Kuva

Jälkeen:
Kuva

Ennen:
Kuva

Jälkeen:
Kuva

Lisäksi on puhallettu ja pulverimaalattu vaikka mitä, samoin puhallettu ja sinkitetty jne.. ja vielä on pirusti jäljellä :shock:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

hyväpeltinen käkkylä vaikuttais olevan
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
aadolf
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: To 22.03.2007 15:28
Paikkakunta: pohjois-savo kaavi

Viesti Kirjoittaja aadolf »

eihän ollu talossa yhtään puhalluspölyä hommelin jälkeen :?: :roll: :roll: :roll:
Vastaa Viestiin