W124 200D-85 Tbo projekti,taas käy ja kukkuu
Riippu tietty paljonko pitää porata, se 0,1 millin välys on hyvä kovempaa käyttöä ajatellen, hiukan enemmänkin voisi menetellä.
Viimeksi muokannut Mauri H., Ma 06.09.2004 21:40. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Vakiona tuossa vaparissa taitaa olla tosi pienet välykset, jotain 0,03 mm
Niin siis korjaus meikän sekoiluun, se 0,1 mm on aika hyvä.
Niin siis korjaus meikän sekoiluun, se 0,1 mm on aika hyvä.
Viimeksi muokannut Mauri H., Ma 06.09.2004 21:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nuo lämpöjäljet on käsittääkseni kaulojen karkaisusta peräisin. Jos ne olis noin kuumina käyny olis laakerit sulaneet alta pois.epk kirjoitti:entäs nuo kangen ja akselin lämpöjäljet ?
Kuva vakio koneen kampiakselista. Tuossa on kaulojen kohdalla sävyero.
http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/Mese/ ... stetut.jpg
Ei helvettiMauri H. kirjoitti: eli millin välys missä? sylinteri versus mäntä halkaisijassa, säteessä ?
Männän ja sylinterin välissä.


Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
heh, pullakahvit sulleagip kirjoitti:Enkös veikannut mäntää aiemmin![]()
Ne kampiakselin kaulat on uutenakin siniset. ne on jotenkin käsitelty....

onkos muuten tietoa mitä maksaa ylikoko männät jos pahin tulee eteen ?
mauri, eli sylinterin ja männän välys 0.1 ?
oon tässä pähkäillyt mikä tenän tähän koneeseen, kun miettii että rajummalla käytöllä olevat "huonommat" 200D turbo kokoonpanot kestää (ainakin vielä ovat läjässä) ?? tulee mieleen että oliko koneessa jotain vian tynkää alkujaan jo

Viimeksi muokannut epk, Ma 06.09.2004 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niin, luulisin että tuolla 0,1 mm sylinterin ja männän välyksellä jo ehkäistään leikkaantuminen. Samanlaista välystä käytetään aika yleisesti kovissa virityksissä myös bensakoneissa. Jäähdyttämätön mäntä pyrkii laajenemaan enemmän kuin nuo turbon jäähdytetyt.
0,08 mm välys on tiettävästi ollut liian vähän yli 100 hv/ litra virityksissä.
0,08 mm välys on tiettävästi ollut liian vähän yli 100 hv/ litra virityksissä.
eilen hörähti taas turbokone käyntiin
käynnistys sujui yllättävän kivuttomasti, ö-suodin pois ja stoppi vipu pohjassa niin kauan että öljyä pulppuaa suodattimen jalassa->suodin paikalla ja stoppi vipu ylös. Vähän aikaa veivausta ja lähti käyntiin, vähän aikaa kilkutti. Pieni lenkki ja karstaa niin johan käy pehmeästi
ainoa vaan että taitaa olla sama vika mikä vapari koneessa, eli kuukahtaa yli 100 nopeuksissa->ainoa vika voi olla tankissa/polltoaine letkuissa.
vielä pitäis muutoskatsastaa viimeistään lauantaina, onko jollain verrokki lappua ? niin ei menis metsästykseksi mihin vie katsastukseen. Jyskän pojat tais kaikki mennä kl-luottelon voimin katsastuksesta.

käynnistys sujui yllättävän kivuttomasti, ö-suodin pois ja stoppi vipu pohjassa niin kauan että öljyä pulppuaa suodattimen jalassa->suodin paikalla ja stoppi vipu ylös. Vähän aikaa veivausta ja lähti käyntiin, vähän aikaa kilkutti. Pieni lenkki ja karstaa niin johan käy pehmeästi

ainoa vaan että taitaa olla sama vika mikä vapari koneessa, eli kuukahtaa yli 100 nopeuksissa->ainoa vika voi olla tankissa/polltoaine letkuissa.
vielä pitäis muutoskatsastaa viimeistään lauantaina, onko jollain verrokki lappua ? niin ei menis metsästykseksi mihin vie katsastukseen. Jyskän pojat tais kaikki mennä kl-luottelon voimin katsastuksesta.
Jep, paikallinen yksityinen katsastuskonttori suhtautui erittäin asiallisesti muutoskatsastukseen. Mulla oli EPC:ltä otetut jarrukuvat 190D:stä ja vertailuautona oli 190 E 122hp vastaavilla dokumenteilla.Kl:n luettelollakin voi ilmeisesti heille todistaa jarrujen riittävyyden. Savutestissä oli pienoisia ongelmia...Ensiksi kävin kyseleen AKE:lta, ennenkuin olin aloittanut projektia, mutta siellä meni vaikeaksi...epk kirjoitti:Jyskän pojat tais kaikki mennä kl-luottelon voimin katsastuksesta.
Onko sulla isommat elementit vaihdettu pumppuun? Odottelen omaa "evo"-pummpua loppuviikoksi PP.ltä kotia päin, jos vaikka Sunnuntaina sais paikalleen.
leima tuli ja taas saa vuoden päästellä
mutta että jeesus oli työn takana
, kaarinan a-katsastuksessa kävin.
Ukko siellä oli täysin kusipää, ekaks pyysi naama pokerilla lupalappua turboa varten ja sitten uskos vähän ajan päästä että otetaan verrokkiauto, jonka sitten arpos 2.5 DT:ksi
, ja kyseli että lyötyykö jäähdytetyt laikat edestä
eikä millään uskonut että ei voi muka verrata bensa autoon, ketun idiootti. Noh katsastus päättyi siihen. Soittelin ympäriä suomea ja selvittelin asiaa, lopulta sain kiinni a-katsastuksen teknisen neuvojan joka suostui soittamaan kaarinaan miten asiat ovat, suuri kiitos hänelle, lopulta olivatkin sitten jo kieliruskeana että tule tänne takas vaan , laitetaan asiat kuntoon ja leima paperiin

mutta että jeesus oli työn takana

Ukko siellä oli täysin kusipää, ekaks pyysi naama pokerilla lupalappua turboa varten ja sitten uskos vähän ajan päästä että otetaan verrokkiauto, jonka sitten arpos 2.5 DT:ksi


eikä millään uskonut että ei voi muka verrata bensa autoon, ketun idiootti. Noh katsastus päättyi siihen. Soittelin ympäriä suomea ja selvittelin asiaa, lopulta sain kiinni a-katsastuksen teknisen neuvojan joka suostui soittamaan kaarinaan miten asiat ovat, suuri kiitos hänelle, lopulta olivatkin sitten jo kieliruskeana että tule tänne takas vaan , laitetaan asiat kuntoon ja leima paperiin

hyvä homma, tää mun katsastus setä oli sen verran tietämätön että ei uskonut vaikka oli kaikki dokumentitkin mukana, jopa epc oli kannettavalla mukana.petska kirjoitti:juu sellaista se tahtoo olla viime lauantaina käytiin muutoskatsastaan serkun 1.5 turbo lada ja tuppas olemaan katsastus mies sellaisella ilmeellä kun olis paskaa syönyt mutta leimattua saatiin kun oli tarvittavat dokumentit mukana...