Webasto ongelma w203.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
leikkanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: La 13.06.2009 14:06
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja leikkanen »

No niin, tuli asennettua tohon 203:seen tuo alkuperäinen webasto paketti t80 kakella! -> Helppo homma, aikaa vaan ottaa jonkun verran.

Sain opetettua ton kaken eilen, toimii sillä hienosti vaikka mittaristoa ei ole vielä ohjelmoitu.

Mutta mites noi kaken kaikki muut hienoudet esim. lämmitys ajan säätö, pitäskö toimia vaikka mittaristoa ei koodattu?
Niitä en saa toimimaan vaikka painelisin miten tota kakea!

Auttakaa tyhmää :D
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

leikkanen kirjoitti:No niin, tuli asennettua tohon 203:seen tuo alkuperäinen webasto paketti t80 kakella! -> Helppo homma, aikaa vaan ottaa jonkun verran.

Sain opetettua ton kaken eilen, toimii sillä hienosti vaikka mittaristoa ei ole vielä ohjelmoitu.

Mutta mites noi kaken kaikki muut hienoudet esim. lämmitys ajan säätö, pitäskö toimia vaikka mittaristoa ei koodattu?
Niitä en saa toimimaan vaikka painelisin miten tota kakea!

Auttakaa tyhmää :D
Oisko apua:
http://www.kaha.fi/UserFiles/File/pdf/w ... 80_T90.pdf
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

simppa80 kirjoitti:
leikkanen kirjoitti:No niin, tuli asennettua tohon 203:seen tuo alkuperäinen webasto paketti t80 kakella! -> Helppo homma, aikaa vaan ottaa jonkun verran.

Sain opetettua ton kaken eilen, toimii sillä hienosti vaikka mittaristoa ei ole vielä ohjelmoitu.

Mutta mites noi kaken kaikki muut hienoudet esim. lämmitys ajan säätö, pitäskö toimia vaikka mittaristoa ei koodattu?
Niitä en saa toimimaan vaikka painelisin miten tota kakea!

Auttakaa tyhmää :D
Oisko apua:
http://www.kaha.fi/UserFiles/File/pdf/w ... 80_T90.pdf
Minkä ikäinen 203 :?:
koko paketti T80 ja webasto just 203 tarkoittetuja :?:
väylä malleja molemmat ja samaan pakettin kuuluvia :?:
jos toi T80 ei ole tarkoitettu väläohjattun mallin, niin voi olla että auta muu kun vaihtaa se
Avatar
leikkanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: La 13.06.2009 14:06
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja leikkanen »

Tuo on hommattu tuolta eeperi.com kautta, eli saksan tavaraa! On mersun alkuperäis sarja mersun tarrat ym., väyläohjattu--> ainakin yksi liitin tuli siihen kuskin ovilistan alla olevaan pitkään väyläliittimeen missä ruskeita johtoja! Nappia siihen kojelautaan ei tullut eikä piuhaa!

Kakessa on mersun logo jne.

Niin ja auto C270CDI -02 :wink:
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

leikkanen kirjoitti:Tuo on hommattu tuolta eeperi.com kautta, eli saksan tavaraa! On mersun alkuperäis sarja mersun tarrat ym., väyläohjattu--> ainakin yksi liitin tuli siihen kuskin ovilistan alla olevaan pitkään väyläliittimeen missä ruskeita johtoja! Nappia siihen kojelautaan ei tullut eikä piuhaa!

Kakessa on mersun logo jne.

Niin ja auto C270CDI -02 :wink:
Jonkun moinen muisti kuva että toi T80 ei ole sen ikäiseen tarkoittetuun orkis väylä sarjaan suoraan sopiva(onko siniset vai mustat napuulat?)

ihan ensin kannatais kyllä laitta autosta koodaus kohdallen

montako piuhaa tulee sinne telstart boxsiin?
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

Mistä lähteä hakemaan vikaa kun ei sisäpuhallin käynnisty webastokäytössä, 30min. päällä ja ei tuu lämmintä sisään? Sulakkeet on ok. Auto on W202 250D-95 vai onko tämä oikea paikka kysellä "noin" vanhoihin autoihin apua :roll:
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

harrikka95 kirjoitti:Mistä lähteä hakemaan vikaa kun ei sisäpuhallin käynnisty webastokäytössä, 30min. päällä ja ei tuu lämmintä sisään? Sulakkeet on ok. Auto on W202 250D-95 vai onko tämä oikea paikka kysellä "noin" vanhoihin autoihin apua :roll:
Puhalin toimii muuten normaalisti niin
Puhaltimen Ohjaus rele+piuhat kannatta tarkistaa(webaston johto sarajassa)
Avatar
leikkanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: La 13.06.2009 14:06
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja leikkanen »

Jonkun moinen muisti kuva että toi T80 ei ole sen ikäiseen tarkoittetuun orkis väylä sarjaan suoraan sopiva(onko siniset vai mustat napuulat?)

ihan ensin kannatais kyllä laitta autosta koodaus kohdallen

montako piuhaa tulee sinne telstart boxsiin?
Mustat napit on: ON/Off ja musta kapula!
Boxsiin yksi liitin missä n.5 piuhaa sekä antenni!

Sarjan mukana tuli tuo normi webaston t80 ohje.
Ohjeen mukaa kapulan tulisi kuitata vastaan otettu singaali (punasella ledillä jos lämmitys käyttö) ja (vihreällä ledillä jos tuuletus käyttö). Tällä hetkellä kapula kuittaa aina vihreällä valolla vastaan otetun singaalin kun painaa lämmittimen päälle ja vastaavasti punasella kun painan sen pois päältä! -->Auto lämminnyt hyvin sisältäkin jo puolessa tunnissa eli ei kyllä mikään tuuletus käyttö ainakaan päälle lähde --> Tuntuu toimivan ihan oikein, epäilen että tuossa kapulassa mitään tuuletus käyttöä ym. juttuja kuulu edes olla???

No koodataan ja ihmetellään lisää :wink:
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

leikkanen kirjoitti:
Jonkun moinen muisti kuva että toi T80 ei ole sen ikäiseen tarkoittetuun orkis väylä sarjaan suoraan sopiva(onko siniset vai mustat napuulat?)

ihan ensin kannatais kyllä laitta autosta koodaus kohdallen

montako piuhaa tulee sinne telstart boxsiin?
Mustat napit on: ON/Off ja musta kapula!
Boxsiin yksi liitin missä n.5 piuhaa sekä antenni!

Sarjan mukana tuli tuo normi webaston t80 ohje.
Ohjeen mukaa kapulan tulisi kuitata vastaan otettu singaali (punasella ledillä jos lämmitys käyttö) ja (vihreällä ledillä jos tuuletus käyttö). Tällä hetkellä kapula kuittaa aina vihreällä valolla vastaan otetun singaalin kun painaa lämmittimen päälle ja vastaavasti punasella kun painan sen pois päältä! -->Auto lämminnyt hyvin sisältäkin jo puolessa tunnissa eli ei kyllä mikään tuuletus käyttö ainakaan päälle lähde --> Tuntuu toimivan ihan oikein, epäilen että tuossa kapulassa mitään tuuletus käyttöä ym. juttuja kuulu edes olla???

No koodataan ja ihmetellään lisää :wink:
A: webaston oma ohje ei muutenkaan pidä näissä ihan paikkansa
sulakeet ym... resetointi
napuloiten väri ok on väylä mallin kake
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

Joo puhallin toimii normaalisti muuten, rele vaihdettu, sulakkeet 25A,20A,1,0A tarkistettu moneen kertaan ja ovat ehjiä, johtosarjaa on ravisteltu webaston ollessa päällä, lämmönsäätöpaneeliin vaihdoin lamput niin sinne tulee ylimääräinen jälkeenpäin laitettu johto joka kaiketi on juuri webastolta tuleva, kaikki pitäs olla ok. mutta ei vaan lyö puhallinta päälle? Omituista :?:
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

harrikka95 kirjoitti:Joo puhallin toimii normaalisti muuten, rele vaihdettu, sulakkeet 25A,20A,1,0A tarkistettu moneen kertaan ja ovat ehjiä, johtosarjaa on ravisteltu webaston ollessa päällä, lämmönsäätöpaneeliin vaihdoin lamput niin sinne tulee ylimääräinen jälkeenpäin laitettu johto joka kaiketi on juuri webastolta tuleva, kaikki pitäs olla ok. mutta ei vaan lyö puhallinta päälle? Omituista :?:
Koita mitatta että johdot on ehjiä(jos vaikka väliltä poikki)
antaa puhaluksen ohjaus releelle ohjaus+pää virta ohi syöttönä
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

CDI203 kirjoitti:
harrikka95 kirjoitti:Joo puhallin toimii normaalisti muuten, rele vaihdettu, sulakkeet 25A,20A,1,0A tarkistettu moneen kertaan ja ovat ehjiä, johtosarjaa on ravisteltu webaston ollessa päällä, lämmönsäätöpaneeliin vaihdoin lamput niin sinne tulee ylimääräinen jälkeenpäin laitettu johto joka kaiketi on juuri webastolta tuleva, kaikki pitäs olla ok. mutta ei vaan lyö puhallinta päälle? Omituista :?:
Koita mitatta että johdot on ehjiä(jos vaikka väliltä poikki)
antaa puhaluksen ohjaus releelle ohjaus+pää virta ohi syöttönä
Voisko sitä webastolta tulevaa johtoa kytkeä suoraan puhallinmoottorille esim. vaikka kakkosnopeuteen?
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

harrikka95 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
harrikka95 kirjoitti:Joo puhallin toimii normaalisti muuten, rele vaihdettu, sulakkeet 25A,20A,1,0A tarkistettu moneen kertaan ja ovat ehjiä, johtosarjaa on ravisteltu webaston ollessa päällä, lämmönsäätöpaneeliin vaihdoin lamput niin sinne tulee ylimääräinen jälkeenpäin laitettu johto joka kaiketi on juuri webastolta tuleva, kaikki pitäs olla ok. mutta ei vaan lyö puhallinta päälle? Omituista :?:
Koita mitatta että johdot on ehjiä(jos vaikka väliltä poikki)
antaa puhaluksen ohjaus releelle ohjaus+pää virta ohi syöttönä
Voisko sitä webastolta tulevaa johtoa kytkeä suoraan puhallinmoottorille esim. vaikka kakkosnopeuteen?
Releele tuleva johto?
jos niin on ohjaus virta releele(suoralla kytkenällä savu karkaa)
releeltä lähtevän johdon voi kytkeä jolekin nopeudelle suorran tai katkaisian syöttön(toimii kaikkinopeudet)ihan kaikkia kytkentöjä muista, pitkä aika kun ton ikäisten kanssa tullut touhutua
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

Sitä releeltä lähtevää johtoa joka menee nyt sinne lämmityslaitteen säätöyksikön oikean puoleiseen töpseliin tarkoitin siirtää suoraan puhaltimelle, samalla tutkia tuleeko siihen yleensä mitään releeltä webaston ollessa päällä. Kyse on jälkiasennus webastosta ja mulla ollessa ei ole toiminut puhallus sisälle. Sinne lämmönsäätimien taakse tulee kaksi johtoa releeltä, joista vain toinen on kytketty ja se toinen teipattu ylimääräisenä.
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Mainio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 02.02.2009 22:05
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Mainio »

Laitan samaan ketjuun kun aihe melkein sama.

Eli W203 -03 ja saksasta tilattu webasto T70 kaukosäätimellä.
Kaikki toimi alkuun hienosti, niin kaukosäädöllä kuin ajastettunakin.

Tänä aamuna ei kuitenkaan ollut auto lämmin kun kaukosäädöllä sen olin laittanut päälle. Eikä tosiaan toimi ollenkaan kaukosäädöllä.

Vika koodi löytyy (B1943 Fault in Can communication with control unit N22)
Nollasin koodin, eikä sitä tullut uudelleen, eikä kyllä auttanukaan.

Mistä osaisi lähteä vikaa katsomaan? tuntuu ettei kaukosäädin toimi ollenkaan.
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Mainio kirjoitti:Laitan samaan ketjuun kun aihe melkein sama.

Eli W203 -03 ja saksasta tilattu webasto T70 kaukosäätimellä.
Kaikki toimi alkuun hienosti, niin kaukosäädöllä kuin ajastettunakin.

Tänä aamuna ei kuitenkaan ollut auto lämmin kun kaukosäädöllä sen olin laittanut päälle. Eikä tosiaan toimi ollenkaan kaukosäädöllä.

Vika koodi löytyy (B1943 Fault in Can communication with control unit N22)
Nollasin koodin, eikä sitä tullut uudelleen, eikä kyllä auttanukaan.

Mistä osaisi lähteä vikaa katsomaan? tuntuu ettei kaukosäädin toimi ollenkaan.
Onko akkua käytetty irti? Olisko tuo hukannut kaken, eli pitää opettaa uudelleen.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Niinpä talvi tulee ihankohta,
toimiko nollauksen jälkeen ajotietokoneen kellon kautta normaalisti?
Tai testeerilä koittamalla?
Koittanut asetaa kaken uudestaan?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Mainio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 02.02.2009 22:05
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Mainio »

En käyttänyt vielä akkua irti.
Ainakin näytti että yksi kaukosäädin olisi testerin mukaan olisi.
En nollauksen jälkeen koittanut vielä ajotietokoneen kautta, mutta testerin kautta lähti normaalisti päälle.

Eli pitääkö käyttää akku irti että saa kaken asetettua uudelleen?
Avatar
leikkanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: La 13.06.2009 14:06
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja leikkanen »

Tarttis saada auto kans testeriin, tarttis ohjelmoida mittaristo että sais sinne sen kello ohjauksen webastolle. Jäi laittamatta viimetalvella!

Tarttee viedä pajalle, vai löytyskö täältä ketään joka sen tekis?
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

leikkanen kirjoitti:Tarttis saada auto kans testeriin, tarttis ohjelmoida mittaristo että sais sinne sen kello ohjauksen webastolle. Jäi laittamatta viimetalvella!

Tarttee viedä pajalle, vai löytyskö täältä ketään joka sen tekis?
Tossa muutaman viestin ylempänä "CDI203" nimim. tekee Wepasto asettelut sulle niin kuin hän tossa allekirjoituksessaan ilmoittaakin. Ota vaikka YV:llä yhteyttä.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mainio kirjoitti: Eli pitääkö käyttää akku irti että saa kaken asetettua uudelleen?
Ei riitä että ottaa sen kaken vastaanottimen(telestart) virta piuhan irti
tai *:rila opetta sen uusiksi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Mainio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 02.02.2009 22:05
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Mainio »

Ok kiitoksia tiedosta, pitää koittaa starilla sitä uudelleen.
Mainio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 02.02.2009 22:05
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Mainio »

Ei tarvinnut enään alkaa testailemaan. Vaihdoin kaukosäätimeen patterit niin alkoi toimia! Eilen siinä paloi ledit normaalisti vaikka mitään ei tapahtunut ja tänään ihmettelin kun ei tapahtunut mitään.

Kauanko näissä patterit kestää? taisi olla vajaa 2 viikkoa kun uudet patterit meni tyhjäksi.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13723
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

hannun1 kirjoitti: Onko akkua käytetty irti? Olisko tuo hukannut kaken, eli pitää opettaa uudelleen.
Ei kai se vastaanotin koodausta hukkaa jos on sähköt välillä lopussa, ei ole kyllä omassa autossa vielä tullut vastaan.

Kaukosäätimen kuitenkin saa ohjelmoitua ilman Stariakin, ohjeet löytyy WISistä ja webaston sivuilta. Ei tarvitse kuin ottaa vastaanottimesta sähköt ja heti sähköjen uudelleenkytkennän jälkeen vastaanotin on ohjelmointitilassa, pitää vaan painella sopivasti avaimen nappuloita.

Mittariston ajastinohjelmat pitää aktivoida Starilla jos kyse on uudesta asennuksesta.
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

DBFI kirjoitti:
hannun1 kirjoitti: Onko akkua käytetty irti? Olisko tuo hukannut kaken, eli pitää opettaa uudelleen.
Ei kai se vastaanotin koodausta hukkaa jos on sähköt välillä lopussa, ei ole kyllä omassa autossa vielä tullut vastaan.

Kaukosäätimen kuitenkin saa ohjelmoitua ilman Stariakin, ohjeet löytyy WISistä ja webaston sivuilta. Ei tarvitse kuin ottaa vastaanottimesta sähköt ja heti sähköjen uudelleenkytkennän jälkeen vastaanotin on ohjelmointitilassa, pitää vaan painella sopivasti avaimen nappuloita.

Mittariston ajastinohjelmat pitää aktivoida Starilla jos kyse on uudesta asennuksesta.
Akun vaihdon jälkeen piti ainakin yhteen 203 koriseen tehdä tuo opetus uudelleen. Liekö sitte ollut joku poikkeus tuo...
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13723
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

hannun1 kirjoitti: Akun vaihdon jälkeen piti ainakin yhteen 203 koriseen tehdä tuo opetus uudelleen. Liekö sitte ollut joku poikkeus tuo...
Mielestäni tuossa täytyy olla kyse jonkinlaisesta epänormaalista sekaantumisesta. Purkkiinhan saa opetettua kaksi avainta ja uusi avain ohjelmoidaan ottamalla purkista sähköt riittävän pitkäksi aikaa ja sitten ohjelmointi-ikkunana aikana opetetaan avain. Jos ekan avaimen tiedot häviäisivät sähkökatkoksessa niin ei sinne purkkiin tuolla tavalla saisi koskaan kahta avainta koodattua. Jos joku löytää toisenlaisen toimintakuvauksen niin sitten olen valmis vaihtamaan oletustani.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jotain kummalista on kyllä tapahtunut(aina välillä tapahtuu)
jos on ollut alkujaan asetukset/opetus kohdallan,

opetus menee tohon tyylin mitä mitä DBFI kirjoiti
(tarkematkin ohjeet on tullut laitettua jonekin tänne)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

webaston kaukosäätimen perus asetamine

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ohjeta näkyviin talven lähestyessä,
(samat ohjeet löytyy jo tästä jutusta kuin myös kaikki muu tieto mitä tarvii asenuksen itse tekoon)

Ohje perus asetamiseen(kun kaikki oikeen kytketty) T70

1 irrota kaikki liitäntäjohdot telestart
Vastaan ottimesta vähintään 120sekuniksi

2kiinitä 6napainen liitin paina kaken off nappia viimeistään 5sek sisällä ja niin kauan että on napulan päälä oleva merkki syttyy, kake vähintään 2metrin päässä auton anteenista jos ei mahdolista peitä kaken anteeni kädellä

3kiinnitä anteenin johto telestart purkkin

4Valmis nyt kaken on nappulasta lämppäri pääle

Jos joku aika raja meni väärin tee kokonaan alusta

toinen tapa
mutta helpomalla päässe kun otta takkontissa olevasta sulakerasiasta sulakken 3ylhäältä irti (sitten noi muut konstit jos se ei auta) homman voi tehdä myös *:rila kun koodauksen tekee muutenkin että autossa kaikki toimii niin kuin pitää

E: niitä kannatta laitella vällillä jo pääle on sitten toiminta kunnossa kun pakkaset kohta tulle(heti kun saatavilla niin talvi laatua tankkin ja web tulille niin ei ole putket hyhmässä)
yksi paketti hyllyssä...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Mainio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 02.02.2009 22:05
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Mainio »

Osaakos joku kertoa miten saa nollattua ajastuksen ajotietokoneesta?
Eli jos on laittanut vaikka ekaan ajastukseen klo 16.00?
Miten saa ajatuksen pois päältä? Ei sitten meinannu onnistua mitenkään.
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Tää asia ei nyt suoranaisesti kuulu w203 webasto asentamiseen mutta kysytän silti...
Eli kyseessä on w202 cdi mersu jossa on alkuperäisasenteinen webasto (ilmeisesti siis termo top Z?) joka on täysin mykkä.Kellosta lähtee kiertovesipumppu pyörimään mutta webasto ei sano mitään.
Onko joku perehtynyt sen verran että ovatko termo top Z ja C muuten samanlaisia paitsi että C mallissa on tuo kiertovesipumppu integroutuna?

Tämmöistä mietin siksi että tommosen w203 pelkän webaston saa saksasta siihen 290 euroon ja toi "suoraan sopiva" maksaa sen 900 :?
Vastaa Viestiin