
W109 300 SEL 6.3 -70
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Jos nyt edes saisi tekniikan paikoilleen... 
Tuuppasin taka-akselinkin jo osin kohdilleen. Tällaiseen harrastekinneriin riittää tämmöinen vähän sinnepäin viimeistely, viitsii sitten ajellakin.


Timppa

Tuuppasin taka-akselinkin jo osin kohdilleen. Tällaiseen harrastekinneriin riittää tämmöinen vähän sinnepäin viimeistely, viitsii sitten ajellakin.


Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Vähän piti testailla ajokorkeutta... Pari senttiä tästä pois, niin se on siinä.

Timppa

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Onhan se M100 kohtuullinen möykky... 150cm pitkä vaihteiston kanssa...ja massaakin yli 400kg...Hihnapyörä on juuri euro-lavan vasemman reunan päällä.

Kuvan M100 6.9 on saman pituinen, mutta varmaan 15cm matalampi kuin M100 6.3:nen. Imusarjat ja öljypohja sen tekevät. Pitäisi vissiin kohta kammeta tuo kasa rautaa keulalle.
Timppa

Kuvan M100 6.9 on saman pituinen, mutta varmaan 15cm matalampi kuin M100 6.3:nen. Imusarjat ja öljypohja sen tekevät. Pitäisi vissiin kohta kammeta tuo kasa rautaa keulalle.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Onhan se aika kookas möykky...mutta kyllä se sinne mahtui...


Timppa


Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Pientä edistystä.
Ilmajousituksen korkeussäätöön löytyi raskaankaluston puolelta sopivat Knorrin 2-tasoventtiilit. Taakse venttiili sopi heittämällä.

Eteen piirtelin muutaman palikan ja leikkautin ne laserilla. Etummaisen ilmaventtiilin teline on nyt ok.

Etu kallistuksenvakaajan vipu pitää piirtää uudestaan. Unohdin vakaajan mutkat etupalkin vieressä, nyt vipu ei ole linjassa korkeusventtiilin venttiilin kanssa. Ilmaputket pitää sitten vedellä siististi, kunhan saan kaikki toimimaan ja kohdalleen.

Kaasuvivuston rakentelin W108, W123 ja W116 6.9:n osista. Pitää koneen ja tuliseinän välinen "joustinosa" vielä etsiskellä jostain varaston nurkista...W107:n palikka on varmaan aika sopiva.


jospa sitä saisi nuo osat keväällä purettua pois ja passivoitua. Nyt kun ne on sopivat ja kohtuu asialliset...voipi toisaalta olla ensitalven hommia.
Timo
Ilmajousituksen korkeussäätöön löytyi raskaankaluston puolelta sopivat Knorrin 2-tasoventtiilit. Taakse venttiili sopi heittämällä.

Eteen piirtelin muutaman palikan ja leikkautin ne laserilla. Etummaisen ilmaventtiilin teline on nyt ok.

Etu kallistuksenvakaajan vipu pitää piirtää uudestaan. Unohdin vakaajan mutkat etupalkin vieressä, nyt vipu ei ole linjassa korkeusventtiilin venttiilin kanssa. Ilmaputket pitää sitten vedellä siististi, kunhan saan kaikki toimimaan ja kohdalleen.

Kaasuvivuston rakentelin W108, W123 ja W116 6.9:n osista. Pitää koneen ja tuliseinän välinen "joustinosa" vielä etsiskellä jostain varaston nurkista...W107:n palikka on varmaan aika sopiva.


jospa sitä saisi nuo osat keväällä purettua pois ja passivoitua. Nyt kun ne on sopivat ja kohtuu asialliset...voipi toisaalta olla ensitalven hommia.
Timo
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Hienoa Timppa! Tuollaiseen sleepperiin kun laittas vielä eurovalot, ja toki takapaksista tyyppikilpi pois. Vois sitten näyttää närhenmunat jollekin, jos sille päälle sattuu...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Juuri tilasin 6.9 kyltin...se sopii sopivan omalaatuisesti ruosteiseen takakontin kanteen....siitäpä sitten katselijat miettivät...
"PT-Racing" huomasi hienosti, että w126:n tehostin sopii suoraan ja on 5kg kevyempi. Jarrut on samat vielä w126:ssa joten mitään säätöjä ei tarvitse tehdä. Kaikissa -86 jälkeen valmistetuissa W126:ssa on sama tehostin 300-560 malleissa.

6.3:sen USA verisossa on noita releitä reilusti. Nyt kun vaihdoin 6.9:iin ja K-jettiin jäi 9 relettä käyttämättä...johtonippu on melko paksu...

Timppa
"PT-Racing" huomasi hienosti, että w126:n tehostin sopii suoraan ja on 5kg kevyempi. Jarrut on samat vielä w126:ssa joten mitään säätöjä ei tarvitse tehdä. Kaikissa -86 jälkeen valmistetuissa W126:ssa on sama tehostin 300-560 malleissa.

6.3:sen USA verisossa on noita releitä reilusti. Nyt kun vaihdoin 6.9:iin ja K-jettiin jäi 9 relettä käyttämättä...johtonippu on melko paksu...

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Jousitukseen sain piireltyä nyt paremmin sopivan vipusen. Pistin siihen tuollaisen uran, jotta venttiilin toimintageometrian saa sopivaksi. Vieläkin vipu piti sovittaa rälläkällä, varmaan joudun vielä yhden version piirtämään.

Kuivasumpun säiliön sovitelu on oma hommansa, käytän alkuperäistä 6.9:n säiliötä ainakin alkuun. Se näyttää menevän siististi tuonne lokasuojan sisään. Osat on vielä käsittelemättä ja maalaamatta. Ne sitten aikanaan, kun säiliö sopii kunnolla...nyt vain kolhin sitä kuitenkin. Sisälokasuojakin on karsean näköinen, siistin sitä hieman, mutta muuten se jää noin. Minulla on uusi alkuperäinen odottelemassa, jos innostun auton joskus entisöimään...


Kiinnikkeet pitää rakentaa tietysti kokonaan uusiksi.

Ja täyttöaukolle piti avata melkoinen reikä konehuoneeseen.

Timppa

Kuivasumpun säiliön sovitelu on oma hommansa, käytän alkuperäistä 6.9:n säiliötä ainakin alkuun. Se näyttää menevän siististi tuonne lokasuojan sisään. Osat on vielä käsittelemättä ja maalaamatta. Ne sitten aikanaan, kun säiliö sopii kunnolla...nyt vain kolhin sitä kuitenkin. Sisälokasuojakin on karsean näköinen, siistin sitä hieman, mutta muuten se jää noin. Minulla on uusi alkuperäinen odottelemassa, jos innostun auton joskus entisöimään...


Kiinnikkeet pitää rakentaa tietysti kokonaan uusiksi.

Ja täyttöaukolle piti avata melkoinen reikä konehuoneeseen.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Aika täyttä alkaa olla...

Timppa

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
on se aika julman kokoinen möykky tuo 6,9. koskas tästä saadaan "savut" ?
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
toistaiseksi ei tähdellistä elämässä.
menneitä:
r170 230 K
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
toistaiseksi ei tähdellistä elämässä.
menneitä:
r170 230 K
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Kovaa hommaa
Pakko nostaa hattua. Et siis meinaa maalata koria vaan saa jäädä ajan patinat?

W210 E320cdi
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Onhan se aika kookas hökötys, vaan ulkomitoiltaan 6.3 on itseasiassa isompi...imusarjat on isommat ja öljypohja kookkaampi. Lohko on samankokoinen. Tarkoitus olisi saada tässä kuussa käyntiin.
Ulkopuoli on tosiaan tarkoitus jättää vähän "kämäseksi" ja sisustan hieman kuluneeksi. Alle 16" mustat peltivanteet. Pohjasta teen sitten paljon siistimmän. Konttiin laitan vain 6.9 kyltin jätän tähden...ja ruosteet.
Timppa
Ulkopuoli on tosiaan tarkoitus jättää vähän "kämäseksi" ja sisustan hieman kuluneeksi. Alle 16" mustat peltivanteet. Pohjasta teen sitten paljon siistimmän. Konttiin laitan vain 6.9 kyltin jätän tähden...ja ruosteet.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Pakkaset mahdollistaa tallipuuhastelun...
Putsailin sitruunahapolla vanhan K-Jet bensapumpun telineen ja lisäosat. Maalasin osat ja vaihdoin pumpun, letkut ja suodattimen uuteen. Oikeastaan satiinimustana hauskan näköinen. Pari telinettä jäi vielä yli...ne mahtaa lähteä keltapassivointiin..jos innostuu päivittämään systemin sellaiseksi jollainen se ehkä olisi, jos olisi tehty...


Timppa
Putsailin sitruunahapolla vanhan K-Jet bensapumpun telineen ja lisäosat. Maalasin osat ja vaihdoin pumpun, letkut ja suodattimen uuteen. Oikeastaan satiinimustana hauskan näköinen. Pari telinettä jäi vielä yli...ne mahtaa lähteä keltapassivointiin..jos innostuu päivittämään systemin sellaiseksi jollainen se ehkä olisi, jos olisi tehty...



Timppa
Viimeksi muokannut unski, To 21.01.2016 14:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Hienoa työtä, W108/109 koreissahan oli D-jet pumppusysteemi pikkukaseissa mutta ei koskaan siis K-jettiä 

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
K-Jet tuli tosiaan markkinoille vasta muutama vuosi W108/9:n kuoppaamisen jälkeen. Mutta niinkuin ilmaisin, olisi ehkä keltapassivoituna sellainen, jos olisi tehty. 
Timppa

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Aika on mennyt talviurheiluharrastusten ja käyttöautoksi hankitun w124 300TE 4maticin kanssa. Mutta eilen sentään täräytin koneen käymään huikkabensalla. Ne muutamat sekunnit mitä kävi, kävi ihan hiljaa ja kaikilla sylintereillä...tämä tietysti lisää intoa väsätä jäähdytys ja poltoaineensyöttö kuntoon...veikkaan, että viikon sisällä liikkuu omin voimin, tosin ilman luukkuja ja käyttöjarruja ja hyvin hyvin hiljaa ja lyhyen matkaa... 
Timppa

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Jonkunsortin videota olis mukava kattella kun saat padan kunnolla hörisemään
W210 E320cdi
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Hiekkapuhaltelin ja maalailin laturin ja ohjaustehostimen korvakot. Korvakot on ihan "overkill", 3mm. terästä ja painavat yhteensä n. 4-5kg.

Ohjaustehostimen pumpun vaihdoin kevyempään, siitä sentään tippuu n. pari kiloa.
alkaa tuo konetila taas täyttymään...kohta ei taas käsi mahdu sekaan.

Timppa

Ohjaustehostimen pumpun vaihdoin kevyempään, siitä sentään tippuu n. pari kiloa.
alkaa tuo konetila taas täyttymään...kohta ei taas käsi mahdu sekaan.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Kai tämän voi jonkinsortin rajapyykiksi nimetä...
http://vid225.photobucket.com/albums/dd ... v8n5zx.mp4
Timppa
http://vid225.photobucket.com/albums/dd ... v8n5zx.mp4
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Jees, hyvä homma! Hyvin hörähtää 

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Pe 04.04.2014 14:17
- Paikkakunta: Oulu
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Hieno homma ja nätisti kuulostaa käyvän! Mukava ollu seurata tätä projektia, kiitos siitä! 

Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Kiitos! Kyllähän iso kivi tipahti, kun tuskien jälkeen sai koneen käymään edes jotenkin. Kunhan saan jäähdytyksen kuntoon ja pakoputket rakennettua pareremmin, voi koneen käyttää kuumaksi. Se on seuraava jännitysmomentti, mitä silloin tapahtuu. Kone nimittäin on seissyt useita vuosia...ehkä jopa kymmenen vuotta. Saa sitten nähdä onko männänrenkaat jumissa tms. kivaa.
Bensan siirron kanssa sai taistella ennen käynnistystä. Bensanpaineen säätökara oli jumissa...no tuli linjastokin tarkastetua, uusi PA-pummpu ajoi itsensä jumiin, joten painetta oli ainakin 10 bar. Eikä linjasto vuotanut painepuolella. Seuraavana tukos siirtyi sitten tankin sisälle paluulinjaan...se onkin jo astetta vaikeampi paikka. Nyt paluulinja menee täyttöaukosta pitkällä bensaletkulla.
Määränjakajan linjat vääntelin 722.1xx:n öljynlauhdutusputkista...ne sopii oikastaan tyyliin aika hyvin, halkaisijakin on 2mm. isompi kuin vakiossa. Osan suutinputkista on joku joskus uusinut, ilmeisesti epähuomiossa on tullut hommanneeksi yhden liian pitkän 6. sylinteriin. Nyt se kiemurtelee hieman häiritsevästi...

Timppa
Bensan siirron kanssa sai taistella ennen käynnistystä. Bensanpaineen säätökara oli jumissa...no tuli linjastokin tarkastetua, uusi PA-pummpu ajoi itsensä jumiin, joten painetta oli ainakin 10 bar. Eikä linjasto vuotanut painepuolella. Seuraavana tukos siirtyi sitten tankin sisälle paluulinjaan...se onkin jo astetta vaikeampi paikka. Nyt paluulinja menee täyttöaukosta pitkällä bensaletkulla.
Määränjakajan linjat vääntelin 722.1xx:n öljynlauhdutusputkista...ne sopii oikastaan tyyliin aika hyvin, halkaisijakin on 2mm. isompi kuin vakiossa. Osan suutinputkista on joku joskus uusinut, ilmeisesti epähuomiossa on tullut hommanneeksi yhden liian pitkän 6. sylinteriin. Nyt se kiemurtelee hieman häiritsevästi...

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Indeed!unski kirjoitti:Kai tämän voi jonkinsortin rajapyykiksi nimetä...
http://vid225.photobucket.com/albums/dd ... v8n5zx.mp4
Timppa

//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Vanhus kömpi ihan omin voimin tallista pihalle...paineilmaa tosin piti vähän antaa, ettei ihan kenttään nyykähtänyt. Likkeet oli hitaita ja rauhallisia...käsijarrun toimiessa ainoana pysäyttimenä...

Timppa

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-
- Mersumies
- Viestit: 3096
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Hyvä että kestää, nimittäin tuolla paineella bensa suihkuaa konehuoneessa iloisesti!unski kirjoitti:Bensan siirron kanssa sai taistella ennen käynnistystä. Bensanpaineen säätökara oli jumissa...no tuli linjastokin tarkastetua, uusi PA-pummpu ajoi itsensä jumiin, joten painetta oli ainakin 10 bar. Eikä linjasto vuotanut painepuolella.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Hienoa työtä ja hiljaa hyvä tulee. 

Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Timppa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.