W123 300 24v turpo diesel

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

tulipa heitettyä tuommonen vajaa 600km:n lenkki laskettelureissulla ja
kulutus n.7.2 l / 100 km , ihan vaan normaalia ajoa muitten mukana + tietysti
muutama ripeä ohitus :D
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

No ei oo paha kulutus raskaalle automaattivaihteiselle autolle, miettien minkälainen ilmanvastus vielä :)
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Joo, ei paha, mulla meni Valkeakosken reissulla 8.2 litraa sadalla. Ajotyylillä oli ehkä osuutta asiaan.
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Mauri H. kirjoitti:Joo, ei paha, mulla meni Valkeakosken reissulla 8.2 litraa sadalla. Ajotyylillä oli ehkä osuutta asiaan.
Taisitte ajaa suurimman osan ajasta suljetulla alueella :wink: :lol: :lol:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Petri K kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Joo, ei paha, mulla meni Valkeakosken reissulla 8.2 litraa sadalla. Ajotyylillä oli ehkä osuutta asiaan.
Taisitte ajaa suurimman osan ajasta suljetulla alueella :wink: :lol: :lol:
No ehkä pienen pätkän :twisted:
jiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 05.12.2004 16:17
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Teillä siellä etelässä-päin taitaa kaikki tiet olla suljettuja :lol:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Täällä on noita lentokenttiä niin paljon :P
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Mauri H. kirjoitti:Täällä on noita lentokenttiä niin paljon :P
Ja jos ei oo niin "pienellä" paineen nousulla siitä tulee lentokenttä :D
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Tässäpä muutama kuva

Kuva

Kuva

Kuva

On se hurrrja peli! :shock:
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

pannaan nyt sitte puhtaastakin pirssistä kuva 8)
Kuva
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

minnekäs olet oikean putkenpään piilottanut - siis ei kait voimasauhut tuosta pillistä sovi ulos :shock:
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

on vuoden vanha tuo kuva niin siinä ei oo vielä kovin isoa pakokaasuympyrää.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mikäs tuo 123 on ollut alunperin? Ei näytä miltään taksinreuhkalta 8)
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

On se kyllä melkonen, tuon sleeperimpää sleeperiä saa hakea :D

Konehuone on aikamoinen taideteos 8)
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Jarkko S kirjoitti:On se kyllä melkonen, tuon sleeperimpää sleeperiä saa hakea :D

Konehuone on aikamoinen taideteos 8)
Ja tuosta laatikosta oon kyllä aika kade :wink:
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Työn viimeistely on kyllä ensiluokkaista! Konehuonetta kestää katsoa läheltäkin. Eikä ota mitään ylimääräisiä resonansseja ajossa.

Ääni ei vaan kuulu w123:een 8)
Joku mersupurkaamo??
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

XUX63 kirjoitti:Ja tuosta laatikosta oon kyllä aika kade :wink:
Aikanaan XUX63 sullakin lienee samanlainen... :roll:
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Aki P kirjoitti:Työn viimeistely on kyllä ensiluokkaista! Konehuonetta kestää katsoa läheltäkin. Eikä ota mitään ylimääräisiä resonansseja ajossa.

Ääni ei vaan kuulu w123:een 8)
"Rehti " on pitkän linjan autonrakentaja, ei tosiaankaa ekakertaa pappia kyydissä.
Muistanko väärin, vai oliko "Rehdin" tekemä auto taannoin jopa elokuvassa.
Kyllä Mersu on aina Mersu

X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mauri H. kirjoitti:
Petri K kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Joo, ei paha, mulla meni Valkeakosken reissulla 8.2 litraa sadalla. Ajotyylillä oli ehkä osuutta asiaan.
Taisitte ajaa suurimman osan ajasta suljetulla alueella :wink: :lol: :lol:
No ehkä pienen pätkän :twisted:
Just tulin Piteåsta ja jännityksellä mittailin kulutusta - ja voe'la 8,08L/100km

Matkalle osui 4 lentokenttää :shock: ja Ruotsin puolella muutamia alueita joissa en ainakaan nähnyt olevan nopeusrajoitusta laisinkaan :roll: Ruotsissa muuten sellaista 110 - 150kmh ja Suomessa paikallisten rajoitusten mukaan.

On tuo käsittämättömän pikkuruokainen lavetti vaikka ei lienee länsinaapurillekaan jäänyt epäselväksi, mitä on voimasauhu (powersmoke ?) :twisted:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kyllä ne aika vähällä menee. Tuo reilusti muokattu turbiini mulla nostaa tietty kulutusta, varmaan 0.5 - 1 litralla. Ei haittaa :lol:
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

no nyt on sitte kokeiltuna vnt ja toimihan se mutta switseri on taas takasi paikallaan , jäi vaan niin paljon puuttumaan sitä makiaa ylävetoa 8) että ei sitä nyt sitte näköjään voikkaan tyytyä yhtäkkiä ehkä n.100 hp vähempään tehoon. :oops:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

rehtijii kirjoitti:no nyt on sitte kokeiltuna vnt ja toimihan se mutta switseri on taas takasi paikallaan , jäi vaan niin paljon puuttumaan sitä makiaa ylävetoa 8) että ei sitä nyt sitte näköjään voikkaan tyytyä yhtäkkiä ehkä n.100 hp vähempään tehoon. :oops:
Kyllä mä vähän ihmettelinkin että voiko sitä tosiaan pudottaa niitä tehoja...

Oliskohan tuollainen HX herkempi kuin se Schwitzer?
Frankie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 17.08.2004 20:48
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Frankie »

rehtijii kirjoitti:no nyt on sitte kokeiltuna vnt ja toimihan se mutta switseri on taas takasi paikallaan , jäi vaan niin paljon puuttumaan sitä makiaa ylävetoa 8) että ei sitä nyt sitte näköjään voikkaan tyytyä yhtäkkiä ehkä n.100 hp vähempään tehoon. :oops:
Mikä VNT se oli?
BMW-kuski on aina oikeassa
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Mauri H. kirjoitti: Oliskohan tuollainen HX herkempi kuin se Schwitzer?
Kannatetaan, ei muutako kokeilemaan Rehti. :wink:
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Frankie kirjoitti:
rehtijii kirjoitti:no nyt on sitte kokeiltuna vnt ja toimihan se mutta switseri on taas takasi paikallaan , jäi vaan niin paljon puuttumaan sitä makiaa ylävetoa 8) että ei sitä nyt sitte näköjään voikkaan tyytyä yhtäkkiä ehkä n.100 hp vähempään tehoon. :oops:
Mikä VNT se oli?
VNT 23 320 cdi:stä
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

konjamiini kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti: Oliskohan tuollainen HX herkempi kuin se Schwitzer?
Kannatetaan, ei muutako kokeilemaan Rehti. :wink:
pannaampa mietintään :wink:
samiharju
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 18.04.2005 23:32
Paikkakunta: Ilimajoki

Viesti Kirjoittaja samiharju »

Jarkko S kirjoitti:No ei oo paha kulutus raskaalle automaattivaihteiselle autolle, miettien minkälainen ilmanvastus vielä :)
Mitämitä? W123 mersun ilmanvastuskerroin on ihan aikuisten oikeesti aikansa pienimpiä..
www.voorttimies.org
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

samiharju kirjoitti:Mitämitä? W123 mersun ilmanvastuskerroin on ihan aikuisten oikeesti aikansa pienimpiä..
Mjaah, no onhan se muihin ikätovereihinsa nähden ehkä pikkusen liukkaamman muotoinen :P
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Joutu lopettaan kiihytys ajot vähän kesken kun rupes vaihelaatikko juonitteleen
siten että ei meinannu enää löytyä isompia vaihteita ollenkaan. :?
No loppupelissä kyse oli siitä että oli päässy laatikon öljyt liian kuumaksi.
Ajoin useita perättäisiä lähtöjä , joten siinä kun jarrua vastaan ahtopaineita
nostatteli niin luulen että turpiini lämmittää melkosesti öljyjä. (Eipä se mauri
sitte ihan turhaan tainnutkaan sitä erillistä laatikon jäähdytintä asentaa.)
Nyt kun auto oli muutaman tunnin seissy kotipihalla niin laatikko oli taas entisellään. Näin taas vähän viisaampana kantapään kautta. :D
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Joo, kunnon jäähdytin ja luotettava ja tarkka mittari on välttämättömyys.
Vastaa Viestiin