Tässä katsastuksesta arvot:
CO 0,10 %
CO2 12,90 %
HC 179 ppm
O2 3,2 %
Nuo arvot ei kerro oikeastaan mitään kun siellä on katit. Ainoastaan sen, että ne vähän toimivat, sillä 0,1% Co:lla ei tahdo mikään käydä. Eli katti putsaa jotain. Sitä kertoo myös CO2, kun se kuitenkin on yli 12% täytyy koneen käydä kohtuu oikein. HC:t on ihan ok. Jopa hieman liian matalat, jos autossa ei olisi kattia. Koska kyseessä on säätelemätön, vanha kattimoottori, nuo arvot olisivat pakokaasupäästöt huomioiden hyvät. Mutta moottorin käynnistä ne eivät paljoa kerro.
Eniten veikkaisin viaksi vanhoja suuttimia ja huonoja suutinten tiivisteitä...yhdistettynä liian laihaan seokseen, se aiheuttaa humppamista. K-Jetti kun on "jatkuvaruiskutteinen", eli kaikista suuttimista tulee koko ajan ainetta ilman pätkimistä. Tyhjäkäynnillä huono suutin ei muodota sumua vaan epämääräistä lirua, joka sitten sekoittuu ilmaan epätasaisesti. Välillä isompi erä jossain sylinterissä syttyy jolloin ilmaa tarvittan enemmän. määränjakaja annostelee hieman liikaa ja moottori tukehtuu hieman...näin päästään humppaamiseen. Se kun yhdistetään muuttuvaan alipaineeseen imusarjassa...niin soppa on valmis.
Mersun jakaja ei välitä mitään alle millin klapeista, sitä isommatkin menee vielä hyvin. ikinä en ole nähnyt niin väljää Mersun K-Jetin kärjetöntä jakajaa, ettei se toimisi siististi. Mersun kasikoneen sytytyshäiriöt ovat yleensä selviä nykäyksiä, pätkimistä...ei humppaamista.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.