Ruiskutuspumpun säätäminen
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
syöttöä sillä pystyy kyllä rajaamaan muistaakseni pienentää kanssa käynnistyksen yhteydessä tulee polttoaineen määrää. omas 200d joskus oli sellanen säätö ihan toimiva ratkaisu oli siinä ainakin.
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Kyllä tuo syötön säätö sammutinvipuun toimii. Ilman ahtoja sammutinvipu on vähän alempana ja kun ahtoja tulee niin vipu nousee ylös. Heräs itellä tänään pari kysymystä missä tarvittais tietäjien apua. Missä vuosimallissa pumppuihin tulee se "jyrkkä nokka"? Onko se vasta sähköpumpuissa? Pitäis vaihtaa tappien vaihon yhteydessä mutta mistä sellasen etin. Ja toinen kysymys. Omassa pumpussa on 7mm tapit ja kun vapaalla nostaa kierroksia vähän alle 1500 kierrokseen niin kierrokset nousee ihan tappiin eikä laske muuten kuin sammuttamalla. Pumppu on säädetty pp dieselillä samalla kun tapit vaihettiin. Oon sen jälkeen ruuvannu syöttöjä kierroksen lisää ja tyhjäkäyntiä vähän yli kierroksen pienemmälle ja siitä tuli se ongelma että kierrokset on kylmänä alhaalla ja lämpimänä suht korkeella. Mutta tuohon kierrosten nousemiseen se ei vaikuttanu mitenkään. Alasyötöt on pienellä että siitä se ei ainakaan johu.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
en oo varma muutta luulisin jotta nokka loiventui 89
kierosten nousuun sanoisin jotta kaasuvaijeri on kireällä ja pumpun vipu ei pääse tyhjäkäynti asentoon
jos on automaaatti ja pumpun kyljessä automaatin säätö hässäkkä niin sekin voi väärällä säädöllä ollessaan aiheuttaa kaasuvivun kantamista
kierosten nousuun sanoisin jotta kaasuvaijeri on kireällä ja pumpun vipu ei pääse tyhjäkäynti asentoon
jos on automaaatti ja pumpun kyljessä automaatin säätö hässäkkä niin sekin voi väärällä säädöllä ollessaan aiheuttaa kaasuvivun kantamista
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Kierrosten nousu varmaankin johtuu tuosta omasta ruuvailusta, jos siihen ei ole PP:llä tehty ulkoista säädintä sitä varten.
"Vanhasta" pumpusta mullekin kaivettiin nokka, jotta saatiin syöttöä tarpeeksi 7mm elementillä. 97 mallin nokka oli liian mieto ja käyntiääni sivistynyt
Mielestäni mestari sanoi, että piti se takaosakin sitten kaivaa jostakin kolmannesta pumpusta, kun ei muuten alkanut toimimaan, sitä en tiedä mitä eroja niissä voi olla.
Kuitenkin jos itse olisin teettänyt pumpun PP:llä kysyisin sieltä konsultaatiota pumpun ongelmiin
"Vanhasta" pumpusta mullekin kaivettiin nokka, jotta saatiin syöttöä tarpeeksi 7mm elementillä. 97 mallin nokka oli liian mieto ja käyntiääni sivistynyt

Kuitenkin jos itse olisin teettänyt pumpun PP:llä kysyisin sieltä konsultaatiota pumpun ongelmiin

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Kaasuvaijeri on suht löysällä. Ja automaatti on ja sen alipainesäätimen liikuttelu ei vaikuttanu tuohon. Käänsin säätimen kaasu pohjassa niin paljon myötäpäivään kun saa että saa laatikkoon lisäpitoja. Ai se olikin niin päin että nokka loivenee uudemmissa. Käsitin että uudemmissa on jyrkkä nokka. Se olis kyllä ollu aika outo homma "huonontaa" käyntiääntä uudempaan päin. Ja kierrosten nousu ei johdu omasta ruuvailusta kun se ominaisuus oli jo heti pp:ltä tullessa. Enkä viiti maksaa sen säädöstä jos siihen voi itsekkin vaikuttaa. Ja "ulkoinen säädin" on sammutinvivussa mutta kannen alta ei ole laitettu syöttöjä maksimiin. Vika on siis sellanen että kaasua voi todella varovasti painella että kierrokset käy vähän yli 1000 mutta jos ihan vähän enemmän painaa niin kierrokset nousee maksimiin asti eikä laske muuta kuin sammuttamalla.xr kirjoitti:en oo varma muutta luulisin jotta nokka loiventui 89
kierosten nousuun sanoisin jotta kaasuvaijeri on kireällä ja pumpun vipu ei pääse tyhjäkäynti asentoon
jos on automaaatti ja pumpun kyljessä automaatin säätö hässäkkä niin sekin voi väärällä säädöllä ollessaan aiheuttaa kaasuvivun kantamista
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
tietääkseni sellaset pumput esim vaparis missä on päällä se kello löytyy yleensä vähäpäästäsistä autoista. turbon pumpus siin kohtaa on tietysti se ahtopaineeb kello.
yleensä kun kierrokset jää huutaa siel on tyhjäkäynti ruuvista loppunu vara auto käymään vaan ja pienentää niin kauan kun tyhjäkäynti pienenee ja syöttöä saman verran.
yleensä kun kierrokset jää huutaa siel on tyhjäkäynti ruuvista loppunu vara auto käymään vaan ja pienentää niin kauan kun tyhjäkäynti pienenee ja syöttöä saman verran.
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Tyhjäkäynti on niin pienellä että kylmänä käy 600-700 kierrosta. Ja kierrokset ei siis varsinaisesti jää huutamaan vaan nousee ihan maksimiin kun kierroksia nostaa vajaaseen 1500 vaikka kaasun sitten löysää. Samoten ajossa joutuu joskus jarrulla laskemaan kierroksia. Kun ne kierrokset alkaa huutamaan niin ei auta vaikka kuinka vääntää kaasuvivusta vähemmälle. Se ei siis johdu kaasuvivustostakaan. Tuli jo mieleen että jumittaakohan siellä säätötanko..iso E kirjoitti:tietääkseni sellaset pumput esim vaparis missä on päällä se kello löytyy yleensä vähäpäästäsistä autoista. turbon pumpus siin kohtaa on tietysti se ahtopaineeb kello.
yleensä kun kierrokset jää huutaa siel on tyhjäkäynti ruuvista loppunu vara auto käymään vaan ja pienentää niin kauan kun tyhjäkäynti pienenee ja syöttöä saman verran.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
toi, että kierrokset "karkaa" jossain kohtaa on merkki siitä, että pumppu ei ole säädöissään. siellä on joko liikaa syöttöä suhteutettuna pumpun säädin osaan, taikka säädöt pielessä. homma voi korjaantua kummallakin tapaa, taikka sitten vaan toisella. eli jos säädöt on muuten kondiksessa, niin homma korjaantuu (pienentämällä syöttöjä, taikka) säätämällä sitä keskimmäistä ISOo ruuvvia pumpusta. en muista kumpaan suuntaa, mutta sen muistan, että säätö on erinomaisen herkkä. joku varttikierros jompaan kumpaan suuntaan vaikuttaa jo paljon. säätäminen vaikuttaa pumpun keskipakolimppuihin.
eli lyhyesti. jos oletetaan, että pumppu on ppd:n jäljiltä muuten kunnossa ja säädöt muuten kohdillaan, paitsi kiekat karkaa jossain tonnin jälkeen, niin siitä isosta kokolailla keskimmäisestä ruuvista säätää jonnekkin päin n. varttikierroksen. jos taas pp:n jäliltä pumpun säädöt pielessä, niin ei siitä hyvää saa millään yksselitteisellä neuvolla. mutta syöttöruuvia kääntämällä pienemmälle sen voi saada toimiin ilman kunnollisia syöttömääriä.
eli lyhyesti. jos oletetaan, että pumppu on ppd:n jäljiltä muuten kunnossa ja säädöt muuten kohdillaan, paitsi kiekat karkaa jossain tonnin jälkeen, niin siitä isosta kokolailla keskimmäisestä ruuvista säätää jonnekkin päin n. varttikierroksen. jos taas pp:n jäliltä pumpun säädöt pielessä, niin ei siitä hyvää saa millään yksselitteisellä neuvolla. mutta syöttöruuvia kääntämällä pienemmälle sen voi saada toimiin ilman kunnollisia syöttömääriä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Ei viittis syöttöä pienentää niin paljoa että jotain auttais (vähintään 3 kiekkaa)pera8x kirjoitti:toi, että kierrokset "karkaa" jossain kohtaa on merkki siitä, että pumppu ei ole säädöissään. siellä on joko liikaa syöttöä suhteutettuna pumpun säädin osaan, taikka säädöt pielessä. homma voi korjaantua kummallakin tapaa, taikka sitten vaan toisella. eli jos säädöt on muuten kondiksessa, niin homma korjaantuu (pienentämällä syöttöjä, taikka) säätämällä sitä keskimmäistä ISOo ruuvvia pumpusta. en muista kumpaan suuntaa, mutta sen muistan, että säätö on erinomaisen herkkä. joku varttikierros jompaan kumpaan suuntaan vaikuttaa jo paljon. säätäminen vaikuttaa pumpun keskipakolimppuihin.
eli lyhyesti. jos oletetaan, että pumppu on ppd:n jäljiltä muuten kunnossa ja säädöt muuten kohdillaan, paitsi kiekat karkaa jossain tonnin jälkeen, niin siitä isosta kokolailla keskimmäisestä ruuvista säätää jonnekkin päin n. varttikierroksen. jos taas pp:n jäliltä pumpun säädöt pielessä, niin ei siitä hyvää saa millään yksselitteisellä neuvolla. mutta syöttöruuvia kääntämällä pienemmälle sen voi saada toimiin ilman kunnollisia syöttömääriä.

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Ei kai se PP tuommosia pumppuja tee työkseen
vai laitettiinko siihen vain isot elementit ja tasattiin syöttö ja siinä kaikki, eli homma ikäänkuin puolessa välissä ?

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Eikösse ois helpointa soittaa Pasille ja kysyä mikä mättää?
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
En nyt ala ammattilaista moittimaan niin ei tuosta enempää. Isot elementit laitettiin, syöttö tasattiin ja jyrkkä nokka oli ilmeisesti vakiona. Ei ole tietoa tehtiinkö muuta kun en ite omistanu pumppua kun se sieltä tuli. Oli just äskettäin puhetta yhestä viton pumpusta joka teki samaa paitsi kierrokset karkas heti kun laitto käyntiin niin sekin korjautu tasainta säätämällä. Pitää koittaa tähänkin.veskola kirjoitti:Ei kai se PP tuommosia pumppuja tee työkseenvai laitettiinko siihen vain isot elementit ja tasattiin syöttö ja siinä kaikki, eli homma ikäänkuin puolessa välissä ?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
No ei kuulemma, sitä mää tossa jo aluksi ehdottelin 
joo ei moitita, pumppu on varmaan just semmoinen kuin on tilattu, eli säätöhommat sieltä sisältä on tekemättä koska sitä ei ole suunniteltu isoille syötöille...?
Se on just sitä vaikeaa tietoa, jota ei oikein löydy ja siinä hommassa se pumppupenkki on miltei vältämätön apu.

joo ei moitita, pumppu on varmaan just semmoinen kuin on tilattu, eli säätöhommat sieltä sisältä on tekemättä koska sitä ei ole suunniteltu isoille syötöille...?
Se on just sitä vaikeaa tietoa, jota ei oikein löydy ja siinä hommassa se pumppupenkki on miltei vältämätön apu.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Ei ole kun sitten pitäis irrottaa pumppu ja viedä säädettäväks.teppo21 kirjoitti:Eikösse ois helpointa soittaa Pasille ja kysyä mikä mättää?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Jokos kokeilit sitä isoa ruuvia vääntää, oliko apuja? Omassa sama vika, automaatti myös. Ei paljon kärsi painaa kaasuu, ilman että kierrokset karkaa norjaan.Siekkinen kirjoitti:Ei ole kun sitten pitäis irrottaa pumppu ja viedä säädettäväks.teppo21 kirjoitti:Eikösse ois helpointa soittaa Pasille ja kysyä mikä mättää?
Mitähän ne leimallakin siitä tuumaa

w202 220
ex. w124 om606st
ex. w124 om606st
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
itellä autona nyt 300d 124 mersu automaatilla varustettuna. miten tuosta sais tulemaan edes vähän savua? Syöttöä lisäny mutta kierrokset karkaa heti ja tyhjäkäynnin säätäminen ei auta. näkky myös pumpun persiissä olevan se nykimisenesto hommeli,
Menneitä paljon.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Vetäviä oon säätäny 2½ kierrosta eikä mitään vaikutusta. Tyhjäkäynnin tasaimeen en oo koskenu ollenkaan. Pitäis vielä kokeilla auttaako se. Leimaamisen kanssa tuo ei ole ongelma kun ite otan päästöt mutta kaikessa vähäisyydessään aika ärsyttävä vika.Garash kirjoitti:Jokos kokeilit sitä isoa ruuvia vääntää, oliko apuja? Omassa sama vika, automaatti myös. Ei paljon kärsi painaa kaasuu, ilman että kierrokset karkaa norjaan.Siekkinen kirjoitti:Ei ole kun sitten pitäis irrottaa pumppu ja viedä säädettäväks.teppo21 kirjoitti:Eikösse ois helpointa soittaa Pasille ja kysyä mikä mättää?
Mitähän ne leimallakin siitä tuumaa
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
katoppa pumpun ennakko vielä...Siekkinen kirjoitti:pumpussa on 7mm tapit ja kun vapaalla nostaa kierroksia vähän alle 1500 kierrokseen niin kierrokset nousee ihan tappiin eikä laske muuten kuin sammuttamalla.
kaverilla kävi just samoin yhden mersun kans kerran! se osti (hajallisena) pikkumesen 2.5d koneella johonka oli just laitettu uus mynän tekemä 7mm pumppu! no ensi startti ja kone käydä lotkotti hienosti tyhjäkäntiä no sitte pitikin jo kokeilla paikallaan että tuleeko sitä savua sieltä





ppd pumpuissa ei taida olla samat ennakot kun mynän tekemiissä....
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Ennakon oon kahtonu ja 22 jykk se oli. PPD:n ohje on 20-24 jykk. Siitäkään sen ei pitäis johtua.jomppe87 kirjoitti:katoppa pumpun ennakko vielä...Siekkinen kirjoitti:pumpussa on 7mm tapit ja kun vapaalla nostaa kierroksia vähän alle 1500 kierrokseen niin kierrokset nousee ihan tappiin eikä laske muuten kuin sammuttamalla.
kaverilla kävi just samoin yhden mersun kans kerran! se osti (hajallisena) pikkumesen 2.5d koneella johonka oli just laitettu uus mynän tekemä 7mm pumppu! no ensi startti ja kone käydä lotkotti hienosti tyhjäkäntiä no sitte pitikin jo kokeilla paikallaan että tuleeko sitä savua sieltäeipä siinä sitte keriitty palio putken päähän kattella kun vapari kones rupes huutamaan siinä paikallaan 6000tonnia ja sitte juoste hyttihin avainta kääntämään no eihän pumpus ollu alipaine letku kiinni
sitte pellin alle paniikis ettimään pumpusta stoppi vipua no eiköhän siihenki oltu tehty ahtopaineella toimiva syötönsäätö!
ei sielä pellin alla oikeen kauaa huvittanu olla kun kone huuti melkeen kovenpaa kun emäntä
no kyllä kaveri sen sitte jotenki sai väännetyä siitä vivusta sammumaan! huh huh... kyllä siinä sitte hetken istuttiin ja mietittiin että mikä tuota vaivaa! tarkistettin pumpun ennakko niin vanha omistaja olikin laittanut pumpun jykk 16astetta ja mynän ohjeessa oli että ennakko piti laittaa eykk 20astetta ei muutakun ennakko kohdalle niin sitte pelas niin pirun hienosti eikä tarvinnut pelätä että sattuu juhaa leukaan kun luurii pellin alle
![]()
ppd pumpuissa ei taida olla samat ennakot kun mynän tekemiissä....
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Tällä kertaa olis kysyttävää eri asiasta. Onko kukaan mittonut montako kuutiomilliä ppd:n 7mm elementeillä olevassa pumpussa vaikuttaa yks syöttöruuvin kierros?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Minne mynädieselin kotisivut kadonnu?
Tai jos joku sattuu muistamaan mynäpumpun ennakkoa?

w202 220
ex. w124 om606st
ex. w124 om606st
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
16 EYKK on melko passeli.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Se riippuu vähän pumpusta ja kait sen elementeistä, välillä 15-21 eykk ei ainakaan olla kovin kaukana. Ilmeisesti aiemman sarjan pumppujen aikaan oli tapana 15-17 eykk, sitten tuli 18 asteen ja lopulta 20 asteen pumput. Sitä miksi nuo asteet noin on muuttuneet en osaa sanoa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
viistetyllä elementillä saadaan tyhjäkäynnin ennakkoa myöhäitettyä ei niin kalise vaikka perus ennakko on aikaisemmalla
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
osaako joku sanoa tähän mitään. Vaikka kuin ruuvaa nii ei autajaasu kirjoitti:itellä autona nyt 300d 124 mersu automaatilla varustettuna. miten tuosta sais tulemaan edes vähän savua? Syöttöä lisäny mutta kierrokset karkaa heti ja tyhjäkäynnin säätäminen ei auta. näkky myös pumpun persiissä olevan se nykimisenesto hommeli,
Menneitä paljon.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
tarkotatko että vaikka kuinka ruuvaa tyhjäkäyntiruuvia ulos pumpun perästä niin silti nousee kierrokset kun syöttöä ruuvaa ulos ?jaasu kirjoitti:osaako joku sanoa tähän mitään. Vaikka kuin ruuvaa nii ei autajaasu kirjoitti:itellä autona nyt 300d 124 mersu automaatilla varustettuna. miten tuosta sais tulemaan edes vähän savua? Syöttöä lisäny mutta kierrokset karkaa heti ja tyhjäkäynnin säätäminen ei auta. näkky myös pumpun persiissä olevan se nykimisenesto hommeli,
katoppa että pumpunkyljestä kaasuvivusto pohjaa molempiin laitoihin, toiseen laitaan kun kaasu pohjassa ja toiseen tyhjäkäynnillä, jos se ei pohjaa tyhjäkäynnillä niin ei saa ruuvattua syöttöä kun kierrokset vaan nousee ja jos ei kaasupohjassa niin sitte se ei anna täyttä syöttöä. kaverilla oli tämä syynä kun ei saatu tulemaan mustaa, korjattiin ja sitte ku polkas paikalla nii oli maa mustassa. myös jos pumpunpäällä on se alda alipainekellon siitä kannattaa pyöräyttää se 10mm lukitusmutteri auki ja pyöritellä talttapäisellä 3 kierrosta ulos ettei se rajota alasyöttöä.
tyhjäkäynnillä pitäs olla nuin

ja täyskaasulla vastata tuohon kuusiokolopulttiin.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
öö mikä alda? eikös se ole turbo vehkeissä? Mulla on vapari. justii jututin toista jannua jolla samalla konneella ja lootalla oleva mersu nii se kyllä pölläytteli hyvin.
Menneitä paljon.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Se on vaan turboissa. Kaasuvivun pitää mennä pohjaan, stoppivivun pitää olla ihan ylhäällä ja onko ennakot kohillaan? Myöhäsellä kyllä pöläyttelee enemmän. Ite en ainakaan ruuvaa pumppua sen perusteella että tulee paljon savua vaan ihan sen tehon perusteella ja mahollisimman vähän savua. Vaihata seiskan tapit sinne niin alkaa mustaa pukkaamaan.jaasu kirjoitti:öö mikä alda? eikös se ole turbo vehkeissä? Mulla on vapari. justii jututin toista jannua jolla samalla konneella ja lootalla oleva mersu nii se kyllä pölläytteli hyvin.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
savua = kaik happi poltettu = riittävästi syöttöä. optimisäädöissä silloin ku rasituksessa tyhjäkäynniltä yläkieroksille asti puskee sellasen ohuen savun putkesta ? mitäänentiedä kuhan lonkalta vedän.Siekkinen kirjoitti:Se on vaan turboissa. Kaasuvivun pitää mennä pohjaan, stoppivivun pitää olla ihan ylhäällä ja onko ennakot kohillaan? Myöhäsellä kyllä pöläyttelee enemmän. Ite en ainakaan ruuvaa pumppua sen perusteella että tulee paljon savua vaan ihan sen tehon perusteella ja mahollisimman vähän savua. Vaihata seiskan tapit sinne niin alkaa mustaa pukkaamaan.jaasu kirjoitti:öö mikä alda? eikös se ole turbo vehkeissä? Mulla on vapari. justii jututin toista jannua jolla samalla konneella ja lootalla oleva mersu nii se kyllä pölläytteli hyvin.
ja kyllä vapareissakin on ainaki omas om603 syöttöpumpun päällä alipainekello jonka tehtävä vähentää syöttöä ilmanpaineen laskiessa (vuoristo) ja täten ehkäistä musta savu, katsastukseen kätevä siitä pyöritellä syöttöä pienemmälle.