EeKin s204/w209 + ex mursut

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
evolution
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 301
Liittynyt: Ma 18.06.2007 22:45

Viesti Kirjoittaja evolution »

nyt kun on kapeemmat kumeksit niin taas olis varaa ottaa pyörää ulospäin :D
[url=http://tiku.kuvat.fi/kuvat/Autot/C180%20Sport/]C180 Sport[/url]
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Nooh, ei viittis maksaa monia euroja vain parista hassusta millistä. Kuitenkin ajatuksena olis madaltaa tota lisää, etenkin nyt kun on taas lisää tilaa.
Tai siis viiime vkl yritettiin laittaa tonttiin, mut täytyy tehä kikka3 eli iskareiden väliin palikkaa, näin iskari nousee ja auto madaltuu.
Helvetin mersut, ei saa vaan helposti tonttiin. 3 kerta jo kun koittaa madaltaa, ei vaan tipu tarpeeks.
Kävi jo bemariin vaihto mielessä, niihin ees saa eteen coilarit. :lol:
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

saa ne e36 bemun iskarit tuohonkin laitettua. ei sitä autoo kandee mollata jos ei tonttiin saa.
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Noniin noniin, ketuttaa vaan ku kaverit ketkä ajaa VAGilla, menee talliin, menee yks ilta jos siätkään kuin vaihtaa säädettävän. Ja mataluusvaihtelee mielialan mukaan. Coiloverit w201:seen?
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

no mutta vag konsernilaisia sitten harmittaakin kaikki muu :lol: :lol:

Juu e36 bemun tolpat menee pienellä työllä mersuunkin.

ois mulla nyttenkin yhet matalat iskarit mersuun. tehty evo8 mitsun tolpista,tosin niissä ei sitä korkeuden säätöä ole mutta niillä saa tonttiin ja on aika jäpäkät.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eepi kirjoitti:Noniin noniin, ketuttaa vaan ku kaverit ketkä ajaa VAGilla, menee talliin, menee yks ilta jos siätkään kuin vaihtaa säädettävän. Ja mataluusvaihtelee mielialan mukaan. Coiloverit w201:seen?
Ei siihen mene ku 1h sillon kun tietää mitä tekee.

Ja mitäs kaikkea pitää tehä että ne e36 bemarin tolpat sinne saa menemään?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

124:seen sai ihan hyvin 4cm maavaran kun muisti rälläköinnin välissä ottaa iskarin pohjaanlyöntikumista palasta pois 8) Ei muuten kauaa ollut noin matala, aavistuksen jo haittasi liikennöintiä...
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

yläpään kiinnitys uusiks. ja tottakai vahvistaa sitä "iskaritolpaa" hiukan kun nyt tulee myös jousivoima siihen.

Täällä hämeenlinnassa yks superi w201 ajossa tuommosella bemarin d2 alustalla.

herra kirjottelee kyllä tälläkin foorumilla.
Avatar
^Club
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 289
Liittynyt: To 20.01.2005 22:46
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja ^Club »

eepi kirjoitti: Tai siis viiime vkl yritettiin laittaa tonttiin, mut täytyy tehä kikka3 eli iskareiden väliin palikkaa, näin iskari nousee ja auto madaltuu.
Siis mihin väliin iskaria sää sitä palikkaa laitat, meikä ei ny oikeen tajua :lol:
Kesäauto: Mercedes Benz w123 300DA -77
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97

Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12762
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

konehuoneen puolelle, korin ja iskarin yläpään "kumilautasen väliin" ~2cm korkea plootu.
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Jos tosiaan tonttiin w201:sen haluaa niin kannattaa noi mersun iskarit unohtaa edestä ja takaa. -> coiloverit eteen ja taakse ja kaikki tukivarret säädettäviksi että pyörät saa oikeaan asentoon. VAG tuotteisiin saapi ehkä mukavemmin osaa mutta pakko kyllä sanoa ettei ne mitään järjen riemu voittoja mielestäni ole...

Omasta w201:sestä saa coileista säädettyä pohjapellin maahan 215/40 16" rengastuksella, yhden kerran oon sen sillain tallin lattialle laittanut, lankkua renkaiden alle että sai tunkin auton alta pois -> autoa vähän eteenpäin, pois lankkujen päältä ja KOPS auto tippui pohja lattiaan kiinni..
Aika mielenkiintoinen koittaa nostaa takaisin ylös kun tolpissa oli silloin 2mm ulosjoustoa.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12762
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

no juu tuolla lailla saisi varmasti jo rata-autoa vastaavan setupin, taitaa vaan tulla kyytikin sen mukaiseksi... vai millä osilla olet tehnyt varret säädettäväksi ? ainoo todellinen ongelma muutenkin taitaa olla liiallliset camberit, ne nyt saa orkkis osillakin mulkattua kohilleen :?: :idea:
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

orkkis tangoista saa tehtyä myös säädettävät. näin jää kumipuslat käyttöön mitkä on mukavat normaali ajoon. ja tuosta samin alustasta saa myös säädettyä jopa pehmeän ettei ole kivireki.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12762
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kairaamalla tukivarsien ja koiranluiden pulttien reiäit soikeeksi ? vai miten tarkemmin toteutettu.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

vaihtoehtojahan on. joko katkasee orkkistangot ja väliin pultti missä kierteet erisuuntiin ja tankoon mutterit kiinni.

Ottaa orkkis tangoista kumihelat ja tekee koko tangot uusiks.

Tekee takarunkoon säädön alatukivarrelle.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Käytännöllisyys on ihan ylimainostettua :D Tulee vain parempi saksalookki kun campperit kunnolla miinuksella.
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Kyllä mersu on hienompi silloin kun camberit on mallia hieman auraa takaa aivan niin kuin mr AM:kin on mieltä, se kuuluu takavetoiseen. Ei se niin paljon enempää sitä kumia syö ainakaan mulla, aika tasaseen kuluu :idea:

ja mitä tulee mataluuteen niin en tässä heti oikein ymmärrä miksi eepin autoa olis madallettava lisää kun se on jo siistin matala, mitäs se mulle kuuluu mutta jos tosta vielä madaltaa niin ei hyvä :roll: mulla on vissiinkin yhtä matala 201:könen kun eepillä ja ite pidän sitä jo tosi MATALANA linttana 8)
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

koittakaa ajella jollain +400hp autolla sillain että ei söis renkuloita sisälaidalta. ja tuleehan niitä pitojakin hiukan kun saa renkaat optimaaliseen asentoon. kaikki tekee tyylillään,ei oo pakko laitella campereita kohilleen. taikka ees madaltaa autoaan.
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Tossa Eepin autossa tuskin on +400hp :roll: . Ehkä eri asia noi camberit jos kyse jostain ihan muusta.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

no mutta vaikka vakio autossa jossa madallusta vakiosta noin 10-15cm. ehkä jopa enemmänkin,niin on camberit niiiin vinksallaan että renkaat kuluu hulluna sisä laidasta. eihän niitä välttämättä pakko ole kokonaan kääntää suoraan mutta hiukan parempaan asentoon.

Toisia ei ehkä haittaa se renkaitten kuluminen jos ajoa tulee joku tonni kesälle,mutta omassakin autossa jolla ajetaan noin 15-20tkm kesässä ni pakko on asialle tehdä jotain. ei jaksa sitä ainaista rengasruljanssia vaikkei ne ittelle ns mitään maksakka!
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Mulla on molemmat autot matalia eikä kumassakaan ole camberit liiemmin lintallaan, eikä tosin niitä neljääsataa hevosvoimaakaan, johtuneeko osittain myös siitä että kaikki on alustassa tiukassa kunnossa ettei juurikaan harota vaikka madallusta molemmissa on se ~ 60mm, ei ole tullu mieleenikään oikoa niitä joillain tangoilla kun kuluvat varsin tasiseen kuitenkin nuo renkaat. Eri asia sitten jos madalletaan enemmän, mutta sitten tulee vielä sekin että sen jälkeen ei enää paljon ajellakaan ns. normaaleja ajoja :twisted:

Mutta ymmärrän kyllä täysin jos joku haluaa niin tehdä, ja vielä paremmin silloin jos tehoja on se +400 ja yli, kuten sanottu kukin tekee niin kuin parhaaksi näkee, emmie tiiä jatkakaa :wink:
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Benzo kirjoitti:ja mitä tulee mataluuteen niin en tässä heti oikein ymmärrä miksi eepin autoa olis madallettava lisää kun se on jo siistin matala, mitäs se mulle kuuluu mutta jos tosta vielä madaltaa niin ei hyvä :roll: mulla on vissiinkin yhtä matala 201:könen kun eepillä ja ite pidän sitä jo tosi MATALANA linttana 8)
Toi matala?! mitäs helvettiä, toi un on säälittvän mukamas madallettu, alle 60 mm on lukiopojille.
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Nii ei ku ite vaan mietin esim tosta omasta että jos madaltas niin sillä ei vois enää ajella kun suoraan tasasia teitä kun nytkin etukaari makaa aivan renkaan päällä kiinni kun kääntää pyöriä. Sama tilanne on tossa toisessakin.

ja sekään ei ole kun vasta noin 60 milliä madallettu.
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Mjuu, mulla on joku oikeasti 70-80 mm tiputettu. Hyvin tolla pääsee jokapaikkaan, pohjapanssarista joku reilu 8cm. Kun ei oo mitään rellun härpäkelippoja, niin ei otakkaan mihinkään kiinni. Vai mitä epk... :lol:

E: tosta pystyy havainnollistamaa että tilaa on
http://eepi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Das%20 ... %20007.jpg
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Onhan se mahdoton traktori...

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

http://eepi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Das%20 ... %20random/
Viimiset kuvat tän vuoden kesälookissa...

Vkl maalasin talvivanteet uusiksi. Motonetistäkin hain vähän vilkkua. On kyllä perseestä teiden suolaaminen, Lorinsereiden rantit ihan kulahtaneet. :shock:
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Nyt o pappalookki valmis, kattotelineet olis aika kovat viel. :D 4300k ksenonitkin tuli laitettua ja myös vahaus tuli suoritettua. Tosin liian myöhään, pinta ihan hirveä. Kiitos suolauksen ja kaikki koivujen shaisset.
Parempia kuvia myöhemmin.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ehkä eteen pienempää profiilia, jotain 55-60, raapasee joskus vähäsen kaareen... Muutenkin näyttäis vähän paremmalta, ja saa hivenen enemmän etukenoon.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

ei toi kyllä ees näytä matalalta. paljon mitat kaaresta keskiöön?
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

En oo mitannu, talvirenkaat nostaa joku 1,5-2 cm. Jep, jos joskus sais ees sen verran matalaks et vois sanoo jo että olis madallettu.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

juu emmä kattonu tota helma-maa linjaa korkeudesta vaan kattelin tarkemmin tuota kaari-keskiö kohtaa ni eise kyllä kauhian matala ole.

Mulla on nyt tuo tenava 29-28cm kaaresta keskiöön,eikä oo ees madallettu madallettu. rallia kun ajaa ni renkaat raappaa kyllä koko ajan kaariin :roll:
Vastaa Viestiin