AIRMATIC/Farmarin takapussit topic
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Katoppa ku ne venttiilit voi parkissa ollessa olla vaikka missä basic-asetuksessa... I (titteli)... With this reputation... Ei voi tietää.
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Soittelin juuri Vehon varaosamyyntiin, ja koitin saada selkoa minkälaisia korjaussarjoja airmaticin kompuran johtoihin olisi saatavilla. Puhelimeen vastannut kaveri ei löytänyt yhtään mitään.
Olisiko kellään foorumilaisista parempia tietoja (esim. osanumeroita)? Kysehän on siis siitä, että johdot ovat olleet oikosulussa, ja kompura on uusittu mutta johtoja ei (korjattu apicoilla). Uusikaan kompura ei toimi kunnolla, joten seuraavaksi pitäisi varmaan saada johdot ehjättyä.
VIN on WDB2112891X210232
Olisiko kellään foorumilaisista parempia tietoja (esim. osanumeroita)? Kysehän on siis siitä, että johdot ovat olleet oikosulussa, ja kompura on uusittu mutta johtoja ei (korjattu apicoilla). Uusikaan kompura ei toimi kunnolla, joten seuraavaksi pitäisi varmaan saada johdot ehjättyä.
VIN on WDB2112891X210232
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Osat ei näy korjaussarjana EPC:ssä, tuo kit oikeasti onkin vain liitinkuori ja kontaktit.
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Ainakin 2,5v sitten Veholta sai "korjaussarjan" jolla korjattiin suunnitteluvirheen takia liian lyhyt poistoventtiilin ohjausvirran johto, joka nirhautui poikki. Tässä korjaussarjassa oli muistini mukaan vähän johtoa ja liittimet. Ajattelin, että jotain vastaavaa löytyisi myös varsinaiseen kompuran virtajohtoon (ja mitä muita mahdollisia johtoja sinne sitten tuleekaan).DBFI kirjoitti:Osat ei näy korjaussarjana EPC:ssä, tuo kit oikeasti onkin vain liitinkuori ja kontaktit.
Jos noissa johdoissa on vikaa, ja ne pitäisi uusia, niin onko ainoa vaihtoehto ostaa sähkötarvikeliikkeestä sopivaa piuhaa ja ryhtyä askartelemaan? Sillenkö Veho / muu merkkikorjaamo ne korjaisi?
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Kyllä se minun tietääkseni on tuo "Contact repair kit", en ole varma tuleeko siinä vieläkin johdonpätkä mukana.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
testasin huvikseen ajaa auto yläasennossa eli painon sen nappulan pohjaan missä on nuoli ylöspäin.. kilometrin ajoin ja sitten tuli kuvaruutuun teksti jossa luki muistaakseni vehicle select cancelled tai jotain sinneppäin ja palautu normaaliasentoon..??
Toinen kysymys!: missä sijaitsee w211 -03 A sedan airmaticin rele!? kuskin etusamissa ilmeisesti mutta mikä niistä!?
Toinen kysymys!: missä sijaitsee w211 -03 A sedan airmaticin rele!? kuskin etusamissa ilmeisesti mutta mikä niistä!?
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Kyllä se siellä konepellin alla,kuskinpuolella tulipellin luona olevassa laatikossa on http://data.motor-talk.de/data/gallerie ... 537336.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;anamankeli kirjoitti:testasin huvikseen ajaa auto yläasennossa eli painon sen nappulan pohjaan missä on nuoli ylöspäin.. kilometrin ajoin ja sitten tuli kuvaruutuun teksti jossa luki muistaakseni vehicle select cancelled tai jotain sinneppäin ja palautu normaaliasentoon..??
Toinen kysymys!: missä sijaitsee w211 -03 A sedan airmaticin rele!? kuskin etusamissa ilmeisesti mutta mikä niistä!?
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Näkyykö tossa kuvassa se rele vai oonko sokee? Saako niitä varaosa kaupast vai täytyykö marssia veholle?
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Ei näy kuvassa mut kun avaat sen sulakerasian niin näet, taitaa saada ainakin kl-varaosista alle 20€ jos en ihan väärin muista.anamankeli kirjoitti:Näkyykö tossa kuvassa se rele vai oonko sokee? Saako niitä varaosa kaupast vai täytyykö marssia veholle?
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Menikö nopeus yli 80km/h?anamankeli kirjoitti:testasin huvikseen ajaa auto yläasennossa eli painon sen nappulan pohjaan missä on nuoli ylöspäin.. kilometrin ajoin ja sitten tuli kuvaruutuun teksti jossa luki muistaakseni vehicle select cancelled tai jotain sinneppäin ja palautu normaaliasentoon..??
Se mökkitieasento toimii vain alle 80 vauhdissa. Itse en ole kokeillut tuleeko tuollaista ilmoitusta, kun olen aina käsin vaihtanut asetusta, kun olen päässyt paremmalle tielle ja nostanut nopeutta.
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Rele on aivan viimeinen oikeassa reunassa, tulipellin lähellä. Helsingistä löytyy Merteilitä hyllystä. Tavallinen rele se on yksi sulkeutuva kosketin.anamankeli kirjoitti:Näkyykö tossa kuvassa se rele vai oonko sokee? Saako niitä varaosa kaupast vai täytyykö marssia veholle?
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Näin se toimii, eli jos kytket maasto-asennon päälle, niin korkea asento palautuu normikorkeuteen takaisin 80 km/h. Ja yli 120 km/h nopeudessa Sport 1-asento, (laskee alustaa 2 cm) kytkeytyy automaattisesti päälle ja poistuu vastaavasti nopeuden laskiessa, toki sen voi kytkeä jatkuvaksi. Sport 2-asento täytyy kytkeä myös itse, jolla jousitus vain jäykistyy.JVa79 kirjoitti:Menikö nopeus yli 80km/h?anamankeli kirjoitti:testasin huvikseen ajaa auto yläasennossa eli painon sen nappulan pohjaan missä on nuoli ylöspäin.. kilometrin ajoin ja sitten tuli kuvaruutuun teksti jossa luki muistaakseni vehicle select cancelled tai jotain sinneppäin ja palautu normaaliasentoon..??
Se mökkitieasento toimii vain alle 80 vauhdissa. Itse en ole kokeillut tuleeko tuollaista ilmoitusta, kun olen aina käsin vaihtanut asetusta, kun olen päässyt paremmalle tielle ja nostanut nopeutta.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Airmatic tuli kuntoon muutama viikko sitten (korjattiin kompuran johdot, itse kompura oli vaihdettu jo aiemmin) ja vaihdettiin vielä kerran oikea takajousi (edellinen asentaja oli tumpuloinut asennuksessa). Toimi hyvin, mutta nyt taas pari päivää sitten rupesi pudottamaan koko takapään alas. Nousee kyllä startatessa ylös eikä anna mittaristoon mitään herjaa.
Mistähän se nyt vuotaa, eikös pussin / lisäilmasäiliön vuodot laske aina ko. puolen alas?
(uusia osia ovat siis kompura, rele, kompuran johdot ja oikea takailmajousi lisäilmasäiliöineen)
Mistähän se nyt vuotaa, eikös pussin / lisäilmasäiliön vuodot laske aina ko. puolen alas?
(uusia osia ovat siis kompura, rele, kompuran johdot ja oikea takailmajousi lisäilmasäiliöineen)
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Mulla oli ohjausventtiilin ilmaliitosten tiivistepinnat niin hapettuneet, ettei ilma pysynyt enää sisällä. Niitä ilmaliittimiä kun availee, kannattaa O-renkaat vaihtaa aina saman tien.
Itse kun tein, niin puhdistin tiivistepinnat ja uusilla O-renkailla kasasin liitokset öljyten ja lopulta kotelosuojalla hapettuvat osat suojaten.
Itse kun tein, niin puhdistin tiivistepinnat ja uusilla O-renkailla kasasin liitokset öljyten ja lopulta kotelosuojalla hapettuvat osat suojaten.
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Tässä on airmaticin kompuraan kyllä halpa vakuutus! vaihtaa tuon paskaputken kunnolliseen vahvistettuun letkuun (esim väyrysen lampunpesurin letku) niin eipähän ime itteensä täytee hiekkaa. Aivan järjetöntä laittaa tollanen vahvistamaton kovamuoviletku sinne. Taino on se kai joskus ollut pehmeähkö? Hyvä jos 100tkm kestää. 20c korjauksella saa varmasti vuosikymmenen lisää käyttöikää ja välttyy puolen tuhannen kompuran vaihdolta (jonka laatu on myös aliarvoista paskaa
).



Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
tuollainen surkea imupuolen letku löytyyy r-sarjasta hanttimiehen eturenkaan etupuoleltaSergey kirjoitti:Tässä on airmaticin kompuraan kyllä halpa vakuutus! vaihtaa tuon paskaputken kunnolliseen vahvistettuun letkuun (esim väyrysen lampunpesurin letku) niin eipähän ime itteensä täytee hiekkaa. Aivan järjetöntä laittaa tollanen vahvistamaton kovamuoviletku sinne. Taino on se kai joskus ollut pehmeähkö? Hyvä jos 100tkm kestää. 20c korjauksella saa varmasti vuosikymmenen lisää käyttöikää ja välttyy puolen tuhannen kompuran vaihdolta (jonka laatu on myös aliarvoista paskaa).
[ http://i219.photobucket.com/albums/cc131/SergeyPRKL/20131124_154221.jpg ]

Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Itsellä ollut takana oikealla vähä reilu puoli vuotta tuo alempi vaihtoehto kun edellinen alkoi vuotamaan. Ei tarvinnut mitään ylimääräistä tehdä ja hyvin toimii eikä ajossakaan huomaa eroa. Toiselle puolelle on pussi odottamassa jos sattuu antautumaan.DBFI kirjoitti:Ei taida mistään selvitä onko tuo satasen hintaero siitä että Airmatic vaatii huijauspalikan sen lisäilmasäiliön venttiilin ohjaukselle ettei tule vikakoodeja ohjausboksilta. Eli onko itse ilmajouset kuitenkin samat?JarkkoN kirjoitti: Siten S211:n takajousipari ilman Airmaticia A-2576 / 2113200925 maksaa alle 600 taalaa:
https://www.arnottindustries.com/part_M ... id181.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ja Airmaticin kanssa (ei lisäilmasäiliöitä tässäkään) noin 715 taalaa:
https://www.arnottindustries.com/part_M ... id184.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Hoijaa, nyt alkaa pikkuhiljaa perän vajoaminen riittää... Kyseessä siis sigun vaunu pelkällä tasonsäädöllä, viimetalvena muutamia kertoja veti perän pakkasilla maahan, kesällä taas meno normaalia. Nyt kun kelit muuttu kirpeemmiksi niin vasen takakulma vajoaa säännöillisesti 2-3 tunnissa pohjaan
Silmämääräisesti tutkailin asiaa ja vuodonilmasuspräytä ruiskuttelin niihin kohtiin mitä helposti alta näki tuloksetta. Raotin myös palkeen suojaa mutta ei siitä kovinpaljoa nähnyt ( ja kohta uudet nippusiteet varmaan lentää siitä hemmettiin
). Pystyykö starilla tutkimaan myös pelkän perän tasonsäädön sielunelämää niin että pystys sanomaan jotain mahdollisesta vuotokohdasta ? Vaikka mittarissa on yli 300tkm niin ei viitsisi suoraan tilataan pussisarjaa ennenkuin olisi jonkinmoinen varmuus asiasta.....
Kiitos mahdollisista vastauksista jo etukäteen!


Kiitos mahdollisista vastauksista jo etukäteen!
S211 320CDI 4matic -08
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Mulla on vielä systeemiin tutustuminen vähän kesken, mutta vikojen ilmaantuminen kylmällä viittaisi joko lämpölaajenemisesta (= kutistumisesta) johtuvaan liitosten vuotamiseen, tai sitten solenoidiventtiilien jäätymiseen. Tuo jälkimmäinen saattaisi olla hyvinkin todennäköinen syy, sillä omasta S211 -04 farkusta puhkeamisen takia irrotetusta jousipussista kuului sisältä iloinen vesitilkan lirahtelu...ainuman kirjoitti: Nyt kun kelit muuttu kirpeemmiksi niin vasen takakulma vajoaa säännöillisesti 2-3 tunnissa pohjaan!
Tätä mersun sielunelämään tutustumista jarruttaa edelleen perusfarkun jousipussien saanti, sillä Bilsteinillä on nyt jokin todella paha ongelma niiden toimittamisessa. Olen odottanut niitä syyskuun alusta lähtien kahdelta eri saksalaiselta toimittajalta ja kummallekin Bilstein on siirtänyt jatkuvasti toimitusaikaa.
Ensimmäisellä (MK-Fahrwerkstechnik) mentiin kuukausi, sitten toinen ja kun edelleen parin viikon odottelun jälkeen seuraava luvattu aika siirtyi ensi vuoden tammikuun puoleen väliin, pyysin rahat pois ja laitoin tilauksen Miessler Automotiveen (Air Suspension Shop) josta ensin lupasivat toimituksen saman tien. Olen nyt odotellut sitä "heti" -toimitusta kohta kuukauden päivät kun ilmeisesti olettivat hekin että Bilsteinilta saa tavaran sen kun varastosta hakee. Viimeisin lupaus on kuulemma tämän viikon aikana, sitä edellinen oli viime viikolla.
Laitoin joitain viikkoja sitten Saksaan suoraan Bilsteinille kyselyn, että mikä mättää. Vastausta ei ole kuulunut, kuten ei myöskään Bilsteinin suomalaiselta maahantuojalta (ATOY), jolle soitin viime viikolla. Lupasivat kyllä selvittää asian ja muistelivat kuulleensa jossain Mersun ilmajousessa ilmenneen valmistusongelmia...
Onhan sitten se toinenkin valmistaja eli Arnott, mutta sielläpä nettisivulla on koko ajan lukenut kyseisen jousen kohdalla, että suuren kysynnän vuoksi sitä ei voida toimittaa.
Tää alkaa käydä tosi mielenkiintoiseksi, kun alle kymmenvuotias premium-luokan auto makaa pihalla perseellään neljättä kuukautta käyttökelvottomana OEM-toimittajan varaosan puutteen takia. Siitäkin varaosasta varsinainen rikkoutunut osa on parin kympin arvoinen kumipalje.
Tätä ennen elämäntapanani oli 25 vuoden ajan Citikan eri mallit ja niiden kaasunestejousitus, joten kuvittelin jo käyneeni läpi kaikki mahdolliset säätyvään jousitukseen liittyvät vastoinkäymiset, mutta näköjään se olikin vasta alkusoittoa tämän rinnalla. Onneksi sentään perheen kakkosautossa on rautajouset.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
ATOY maahn toimitamissa on tosiaan ollut laatu onkelmia mitä eivät helpolla myönnä...valotus kirjoitti: Laitoin joitain viikkoja sitten Saksaan suoraan Bilsteinille kyselyn, että mikä mättää. Vastausta ei ole kuulunut, kuten ei myöskään Bilsteinin suomalaiselta maahantuojalta (ATOY), jolle soitin viime viikolla. Lupasivat kyllä selvittää asian ja muistelivat kuulleensa jossain Mersun ilmajousessa ilmenneen valmistusongelmia...
mutta nyt ilmeisesti joutuneet pikku hiljaa myöntymään
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Nyt on omaan airmaticiin vaihdettu Arnottin takapussit, kun perä tahtoi vajota jo parin tunnin seisonnan aikana. Nyt perä pysyy ylhäällä, mutta visit workshop ja auton kuva + nuoli ylös ilmaantuu lähes aina parin kilometrin ajon jälkeen. Vikamuistissa oli jotakuinkin näin: päävaraajan täyttöaika liian pitkä. Onkohan nyt kompura lopuillaan vai mistä lähtisi vikaa etsimään?
Auto on siis tuo W211 320CDI -03 airmatic
Auto on siis tuo W211 320CDI -03 airmatic
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Kompurasta tai sen suodattimesta jos suodatinta ei ole vaihdettu niin kannattaa aloitta siitä halvin vaihtoehto
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Suodatin on vaihdettu muistaakseni keväällä, joten pitänee alkaa jo kattelemaan kompuroita ebaysta...arska10 kirjoitti:Kompurasta tai sen suodattimesta jos suodatinta ei ole vaihdettu niin kannattaa aloitta siitä halvin vaihtoehto
Ei se oo näköjään vika eikä mikään, jos ei touhutonnia saa menemään.
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Itsellä oli sama vaiva ja korjaantui kompuran vaihdolla.
http://www.ebay.de/itm/400528263837?ssP ... 1497.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;
Itse tilasin tuolta. Tuli meinaan nopeasti, maanantai aamuna tilasin niin keskiviikkona oli jo kotona Joensuussa.
Vaihto on helppo homma ja tuossa kompuran mukana tulee uusi rele
http://www.ebay.de/itm/400528263837?ssP ... 1497.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;
Itse tilasin tuolta. Tuli meinaan nopeasti, maanantai aamuna tilasin niin keskiviikkona oli jo kotona Joensuussa.
Vaihto on helppo homma ja tuossa kompuran mukana tulee uusi rele

C180 kompressor(S204) vm.2008
ex. E320 CDI(W211) vm.2003
ex. E320 CDI(W211) vm.2003
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Noita kattelin itekki. Käytetystä ei kannata kyllä paljon maksaa, kun uusia saa jo 300€:llä. Tonnilla tarkotin kokonaissummaa, kun palkeet ja kompuran laittaa. 630€ maksoi pussit toimitettuna
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Autoon on kompurakin vissiin vaihdettu joskun 2010-2011 välillä. Voisko se tykätä niin huonoa siitä, että nyt meni 2-3kk niin, että alkuun viikonlopun aikana, jos ei ajettu, perä laski maahan ja sitten myöhemmin yön aikana ja viimeiset pari viikkoa laski jo parin tunnin seisonnan jälkeen jonkin verran?
Päästeleekö muilla systeemi paineita jostain kompuran suunnilta parkissa ollessa? Itse en ole sitä ainakaan huomannut, ennen, kun nämä ongelmat alkoi. Eli usein kun auton ajaa parkkiin, niin hetken kuluttua etupäästä kuuluu pihinä, kun se päästää paineita ja samalla joku nurkka laskee. Pyrkiikö se jättämään auton vaakaan maaston mukaan vai mitä se tekee ja onko sieltä joku letku irti, kun en sitä pihinää ole aiemmin kuullut?
Päästeleekö muilla systeemi paineita jostain kompuran suunnilta parkissa ollessa? Itse en ole sitä ainakaan huomannut, ennen, kun nämä ongelmat alkoi. Eli usein kun auton ajaa parkkiin, niin hetken kuluttua etupäästä kuuluu pihinä, kun se päästää paineita ja samalla joku nurkka laskee. Pyrkiikö se jättämään auton vaakaan maaston mukaan vai mitä se tekee ja onko sieltä joku letku irti, kun en sitä pihinää ole aiemmin kuullut?
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Itselläkin oli kompura vaihdettu 2009. Viime talvena uusin takajouset kun vuotivat ja samalla tarkistin/uusin kompuran suodattimen. Suodattimen ja kompuran välinen kumiletku oli aivan riekaleina ja tietenkin vetänyt pölyistä ilmaa kompuralle, kompuran käynti ajat olivat pitempiä/tiheämpiä, koska pussit vuotivat. Ja tänä vuonna ekoilla pakkasilla ilmestyi herja näyttöön kompurasta. Starilla testi osoitti pumppaus ajan ylittyvän ja ei kyllä jaksanut kunnolla paineitakaan lyödä.
Uudella kompuralla vetää testin kirkkaasti läpi.
Ennen takapussien vaihtoa ilmeni samoja oireita myös itsellä, pakkanen kun ylitti -10 rajan, niin oli perä maassa aamulla.
-20 asteen pakkasessa laskeutui jo muutaman tunnin kuluessa
Uudella kompuralla vetää testin kirkkaasti läpi.
Ennen takapussien vaihtoa ilmeni samoja oireita myös itsellä, pakkanen kun ylitti -10 rajan, niin oli perä maassa aamulla.
-20 asteen pakkasessa laskeutui jo muutaman tunnin kuluessa
C180 kompressor(S204) vm.2008
ex. E320 CDI(W211) vm.2003
ex. E320 CDI(W211) vm.2003
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Onko kukaan tutkinut mikä noista kompuroista menee, kun ei jaksa enään täyttää pusseja? Ebaystä löysin korjaussarjoja jotka sisälsi pari tiivistettä ja erikseen myytiin ilmeisesti sitä imuletkua. Ajattelin vain, ettei nuo kompurat mahda mitään rakettitiedettä olla ja luulisi olevan korjattavissa jos vika ei ole sähkömoottorin puolella.
http://www.ebay.co.uk/itm/AIR-PIPE-AIRM ... 35cf24acd6" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.co.uk/itm/MERCEDES-W211 ... 540104b1ad" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.co.uk/itm/AIR-PIPE-AIRM ... 35cf24acd6" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.co.uk/itm/MERCEDES-W211 ... 540104b1ad" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Oisi yksi kompura myynnissä .
Otettu kolari autosta jolla oli ajettu n,90hkm.
180€ olisi pyyntö.
yv,tavoittaa.
Otettu kolari autosta jolla oli ajettu n,90hkm.
180€ olisi pyyntö.
yv,tavoittaa.
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Yv:tä laitettu.
Piti muuten tännekin kommentoida, että asentaja kehui kovasti noita Arnottin pusseja. On huomattavasti helpommat asentaa, kuin alkuperäiset. Osin lisäsäiliön puuttumisen vuoksi, mutta myös siksi, kun näissä on alaosassa valmiiksi vino reuna, joka tulee tukivartta vasten, joten näitä ei voi asentaa väärään asentoon, joka varmaan on ollut se suurin asennusvirheestä johtuva uusien pussien rikkoutumisen syy.
Piti muuten tännekin kommentoida, että asentaja kehui kovasti noita Arnottin pusseja. On huomattavasti helpommat asentaa, kuin alkuperäiset. Osin lisäsäiliön puuttumisen vuoksi, mutta myös siksi, kun näissä on alaosassa valmiiksi vino reuna, joka tulee tukivartta vasten, joten näitä ei voi asentaa väärään asentoon, joka varmaan on ollut se suurin asennusvirheestä johtuva uusien pussien rikkoutumisen syy.