124 300d super turbotus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
-Hannu-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 07.07.2005 18:25

Viesti Kirjoittaja -Hannu- »

Asiantuntijakin on taas päässyt tänne meidän "paskaa jauhavien hopeamitalistien" iloksi satuilemaan, vissiin öljyjen lauhduttelun välissä. Hienoa, että teidän perheessä mersut on ihan koko perheen harrastus ja erityisesti odotankin näitä keskusteluja lukevan mersuharrastaja??vaimosi sanallisen arkun avautumista ja hänen oikeinkirjoituksen taidonnäytettään.

Vaikka et mielestäsi filologian ja kielitieteiden ammattilainen olekaan ja olet tullut ymmärretyksi niin itse et ainakaan ymmärrä mielestäni kohtuullisen selvää ja suunnilleen oikein kirjoitettua tekstiä joka on suurimmaksi osaksi vielä ihan suomea. Kaikkea ihan epäoleellista kirjoittelet (kuten minäkin), mutta et osaa vastata yksinkertaiseen kysymykseeni, lauhdutatko vai jäähdytätkö auton moottoriöljyä? Aikaisemmissa kirjoituksissasihan sitä olet lauhdutellut, mitä edelleen suuresti ihmettelen noinkin viisaan asiantuntijan lausumaksi. Jos itse et ymmärrä kysymystäni niin varmaan vaimosi tai aikuinen poikasi voi kääntää tekstini sinulle ymmärrettävään muotoon ja tätä keskustelua seuraava vaimosi voi varmaan myös kirjoittaa vastauksesi tähän jos et itse pysty/kykene/kehtaa/osaa....

Oletko kaikkien muiden pilkkaamisen ohessa ajatellut, että täällä neuvoa kysyvät eivät välttämättä tiedä moottoreista ihan kaikkea ja kun sinä asiantuntijana puhut täällä kaikenlaisia höpöjä niin joku saattaa jopa uskoa tarinoitasi, sinun itsesi ja vaimosi lisäksi? Suurinta osaa asiantuntijalausuntosi kuitenkin varmaan ärsyttävät koska niillä ei ole mitään tekemistä alkuperäisen aiheen kanssa joten eiköhän lopeteta paskan jauhaminen ja anneta tilaa asialle = ilman sinun satuiluja, samoin minun. Vastaustasi kysymykseeni odotan silti mielenkiinnolla.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

-Hannu- kirjoitti:Asiantuntijakin on taas päässyt tänne meidän "paskaa jauhavien hopeamitalistien" iloksi satuilemaan, vissiin öljyjen lauhduttelun välissä. Hienoa, että teidän perheessä mersut on ihan koko perheen harrastus ja erityisesti odotankin näitä keskusteluja lukevan mersuharrastaja??vaimosi sanallisen arkun avautumista ja hänen oikeinkirjoituksen taidonnäytettään.

Vaikka et mielestäsi filologian ja kielitieteiden ammattilainen olekaan ja olet tullut ymmärretyksi niin itse et ainakaan ymmärrä mielestäni kohtuullisen selvää ja suunnilleen oikein kirjoitettua tekstiä joka on suurimmaksi osaksi vielä ihan suomea. Kaikkea ihan epäoleellista kirjoittelet (kuten minäkin), mutta et osaa vastata yksinkertaiseen kysymykseeni, lauhdutatko vai jäähdytätkö auton moottoriöljyä? Aikaisemmissa kirjoituksissasihan sitä olet lauhdutellut, mitä edelleen suuresti ihmettelen noinkin viisaan asiantuntijan lausumaksi. Jos itse et ymmärrä kysymystäni niin varmaan vaimosi tai aikuinen poikasi voi kääntää tekstini sinulle ymmärrettävään muotoon ja tätä keskustelua seuraava vaimosi voi varmaan myös kirjoittaa vastauksesi tähän jos et itse pysty/kykene/kehtaa/osaa....

Oletko kaikkien muiden pilkkaamisen ohessa ajatellut, että täällä neuvoa kysyvät eivät välttämättä tiedä moottoreista ihan kaikkea ja kun sinä asiantuntijana puhut täällä kaikenlaisia höpöjä niin joku saattaa jopa uskoa tarinoitasi, sinun itsesi ja vaimosi lisäksi? Suurinta osaa asiantuntijalausuntosi kuitenkin varmaan ärsyttävät koska niillä ei ole mitään tekemistä alkuperäisen aiheen kanssa joten eiköhän lopeteta paskan jauhaminen ja anneta tilaa asialle = ilman sinun satuiluja, samoin minun. Vastaustasi kysymykseeni odotan silti mielenkiinnolla.

No niin, nyt pitäisi taas kehitellä jotakin repäisevää, kun kirjoittelet siihen sävyyn. Olisiko paikallaan pieni tietotaidon näyte paikallaan, mitä sinä itseasiassa moottoritekniikasta ymmärrät.
Kirjoistuksestasi vaan huokuu näin ammattilaiselle, ettei siellä hatun alla ole merkittävää tietoa tai taitoakaan.
Olisit sinäkin kunnioittanut topcin aloittajan toivetta, ettei tämä mene yksityishenkilön tietojen ja taitojen mittaamiseen.
Jos aikaisemmat sanomiseni eivät ole kolahtaneet, mitkä termit oikeaoppisesti moottoritekniikassa vallitsevat, laudutetaanko öljyä...ja tai jäädytetäänkö vesi/neste kiertoa jne..
Nekin asiat selviää pienellä paneutumisella asiaan.
Olisiko siis syytä kunnioittaa alkuperäistä teemaa tässä asiassa.
Jos haluat tietoa moottoritekniikan öljy-ja jäähdytystekniikan saloista, voit avata uuden aiheen asiasta.
jule83
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ke 26.09.2007 17:31

Viesti Kirjoittaja jule83 »

xr kirjoitti:
jule83 kirjoitti:olisiko tälläinen passeli viri ahdin

kkk K27 53-17 turbiinikotelo #17 jaettu , imu 53mm/ pako 65mm

kone: om603 turbo.

tehotavoite olis n.250-300hv välille
vähän on suuri pesä tuolle teho tavoitteelle joku 10-12 olis passeli
mutta voihan sitä teho tavoitetta nostaa
no joo voihan niitä tavotteita nostaa! mut olis tarkoituksena tehä lankusta rivakka ympäri vuotinen käyttö auto. mitä oon lueskellu niin alkuperäisen turbo mosan pitäs kestää nuo tehot vissiin aika hyvin!?? mikä olis sopiva ahdin tuohon teho luokkaan?
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

kysellään täällä, kun on muutakin juttua ja porukka tuntuu täällä liikkuvan...

onko kukaan sovitellut vastaavia mersun alakertaan :roll: tai siis jonkun jenkkikasin kankia yleensä, kun ne ei tunnu maksavan oikein mitään... tämä 8 kpl:n sarjakin maksaa vain 468 $...

http://www.campbellenterprises.com/part ... 0ahlb8a302

eli kyseessä olis h-profiili veivit, 5.7" pituiset ja 2" alapesällä (mersun kampea kun vähän koneistaa, niin sopii ;)) ja käsittääkseni 23.54 mm yläpäällä (.927"), jota saa uudelleen puslittamalla kyllä pienemmäksi... 7/16 pulteilla (n. 11,1 mm!), saa toki myös 5/16 ja 3/8 pulteilla, mutta eikö nuo isot pultit ole tässä se paras asia...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

rumilus kirjoitti: Kylmätekniikassa käytetään höyrystimiä ja lauhduttimia, siitä syystä, että järjestelmässä käytetään yleisesti kompressoritekniikkaa höyryn puristamiseksi nestemäiseen olomuotoon.
Tää ny meni aika mettään. Hyöryä puristetaan, mutta missään nimessä se ei nesteeksi muutu vaan lähtee kompressorilta eteenpäin lauhduttimelle missä nesteytyminen ja alijäähtyminen tapahtuu.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

scat:n veivejä saa näköjään yksittäinkin... tosin niistä en ole kovin hyvää kuullut viime aikoina... mutta eipä ole hintakaan paha, reilu 50 $/kpl...

http://www.summitracing.com/parts/SCA-6570020R/
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

napa kirjoitti:kysellään täällä, kun on muutakin juttua ja porukka tuntuu täällä liikkuvan...

onko kukaan sovitellut vastaavia mersun alakertaan :roll: tai siis jonkun jenkkikasin kankia yleensä, kun ne ei tunnu maksavan oikein mitään... tämä 8 kpl:n sarjakin maksaa vain 468 $...

http://www.campbellenterprises.com/part ... 0ahlb8a302

eli kyseessä olis h-profiili veivit, 5.7" pituiset ja 2" alapesällä (mersun kampea kun vähän koneistaa, niin sopii ;)) ja käsittääkseni 23.54 mm yläpäällä (.927"), jota saa uudelleen puslittamalla kyllä pienemmäksi... 7/16 pulteilla (n. 11,1 mm!), saa toki myös 5/16 ja 3/8 pulteilla, mutta eikö nuo isot pultit ole tässä se paras asia...
Noissa kannattaa olla tarkkana. Vaikka mainostavatkin että olis 2" alasilmällä, se monesti onkin 2" kaulalle. Diisseliin noissa ei taida riittää vara yläsilmässäkään. Mulla oli Volkkarin koneessa Nascar-pikkulohkon veivit, siinä ja siinä oli että riitti vara 24mm tapillekaan tehdä yläpuslaa.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

MJF kirjoitti:
Noissa kannattaa olla tarkkana. Vaikka mainostavatkin että olis 2" alasilmällä, se monesti onkin 2" kaulalle. Diisseliin noissa ei taida riittää vara yläsilmässäkään. Mulla oli Volkkarin koneessa Nascar-pikkulohkon veivit, siinä ja siinä oli että riitti vara 24mm tapillekaan tehdä yläpuslaa.
tuossa taisin vähän hätäillä, kun tuota juttua kirjoitin, mutta kuitenkin... siis 2" kaulaa tarkoitin ja itse "alasilmä" on jotain muuta...chevyn veivejähän saa yleisesti 2" ja 2.1" kaulalle (tai alasilmällä) en ole vielä edes päässyt mittaamaan, mikä mersun kaula on, joten aika arpomalla tässä vielä mennään, kun näitä veivejä kartoitan... dieselin kampea kuitenkin olen ajatellut käyttää, vaikka bensakonetta teen :D

m-tappi mun sovellukseen tulee kuitenkin 22 mm ja se saa riittää...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Kumpi on parempi, pito vai puikula ja kokemuksia kiitos.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

BTriker kirjoitti:Kumpi on parempi, pito vai puikula ja kokemuksia kiitos.
pito on parempi... :D puikulasta en ainakaan itse saa tehty mitään hyvää :?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

pito on parempi... Very Happy puikulasta en ainakaan itse saa tehty mitään hyvää Confused
OK, samaa mieltä itsekin. Pito on parasta lautasella ja vartilla. Mutta pitäisikö kuuma peruna lautasella lauhduttaa vai jäähdyttää ja kestääkö kattila veden kiehumista kun se vähän värisee?? :roll:
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
muuris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ma 02.06.2008 11:35
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja muuris »

rumilus kirjoitti:Jos aikaisemmat sanomiseni eivät ole kolahtaneet, mitkä termit oikeaoppisesti moottoritekniikassa vallitsevat, laudutetaanko öljyä...ja tai jäädytetäänkö vesi/neste kiertoa jne..
Nekin asiat selviää pienellä paneutumisella asiaan.
Oot kirjottanu tuollaisen vastauksen jo kymmenkunta kertaa tähän topikkiin, mutta vieläkään et osaa itse vastata kysymykseen. Jatketaanko sun juttuja täällä jookojooko.
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

peltsi_racing kirjoitti:nii ja antti m.. joo näin tosiaan itekkin homman aatellut että ajan minkä kestää ja sitten ruvetaan tekee pataa uuteen uskoon.. ja oon myyte nähny ehkä ton sun mustan mersun????? kalajoella viime tai toissa kesänä onko madollista :)

ja nyt juuri kaveri soitti et ois hyllys semmonen valtran ison t-sarjan switcheri ku s2b kuulemma lukis siin?? onko semmosesta kellää kokemuksia?? meillä sen verra et 525 tds bemari lastulla/potikalla ei saatu heräämään sitä et meniskö mullakin liika isollee??
ei varmaa pidä paikkaansa, kohta neljä vuotta siitä ku kone päsähti ja siitä lähtien auto seisonu/ollu projektina...uus koneki ollu jo valmiina täs kaks vai kolme vuotta...pari muuta projektia pitää tehä loppuun ennenku tuon kimppuun taas.

Vois tuo svitseri nykykokoonpanoo äkkiseltää sopiva olla, mutta minusta haiskahtaa äkkiseltää pieneltä sitte lopulliseen vaiheeseen. Rehtijiillähän oli tuommonen joskus 606sen kyljessä ja pelas makiasti, mut siipikokoja en muista.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

törmäsin tälläiseen juttuun, kun selailin nettiä ihan muissa asioissa...

"Kallis on aina suhteellinen käsite mutta useita tuhansia maksaa kunnolla tehty om603.

Ajatellaan nyt vaikka tuollaista w201:sta johon joutuu sen aihio koneenkin hommaamaan

Hyvä OM603 turbo moottori 1500e ylöspäin
Mynän pumppu 6syl koneeseen +1000e
Ahdin, kiinacooleri, ahtoputket +1000e
Kunnon pakosarja 500e
Koneen peruskorjaus (laakerit, männänrenkaat, hoonaus. tiivistesarjat yms +1000e
Automaatin vahvistus tai manuaalina getragin hommaus +1000e molemmat versiot
Vieläkin täytyy tehdä pakoputki, imusarja rakentaa, kaikenlaista pikkunippeliä ja nappelia niin saa yllä oleviin vielä sen 1000-2000e lisätä.

Jokainen oikeasti noita +400hv koneita aikaansaanut sen on montakertaa todennut että se on noin ~10ke mikä menee kun tuollaisen tekee hyvin ja niin että sillä on edes edellytykset pysyä nipussa pidemmän aikaa. "

eli kyllä tästä samasta asiasta väännetään muillakin foorumeilla, kuin mersufoorumilla :wink: tuokin taisi olla joku enemmän tietokoneisiin liittyvä sivusto :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

napa kirjoitti:
MJF kirjoitti:
Noissa kannattaa olla tarkkana. Vaikka mainostavatkin että olis 2" alasilmällä, se monesti onkin 2" kaulalle. Diisseliin noissa ei taida riittää vara yläsilmässäkään. Mulla oli Volkkarin koneessa Nascar-pikkulohkon veivit, siinä ja siinä oli että riitti vara 24mm tapillekaan tehdä yläpuslaa.
tuossa taisin vähän hätäillä, kun tuota juttua kirjoitin, mutta kuitenkin... siis 2" kaulaa tarkoitin ja itse "alasilmä" on jotain muuta...chevyn veivejähän saa yleisesti 2" ja 2.1" kaulalle (tai alasilmällä) en ole vielä edes päässyt mittaamaan, mikä mersun kaula on, joten aika arpomalla tässä vielä mennään, kun näitä veivejä kartoitan... dieselin kampea kuitenkin olen ajatellut käyttää, vaikka bensakonetta teen :D

m-tappi mun sovellukseen tulee kuitenkin 22 mm ja se saa riittää...
Eikös se Mersun kaula oo 48mm. Ja kun pienempi Chevyn kaula on 2" niin väljähän se on :) Kannattaa seurailla jenkkilän iipeitä, siellä on noita pari kisaa ajettua nascar-Carrilloja eri mitoilla.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

MJF kirjoitti: Eikös se Mersun kaula oo 48mm.
:shock: ja minä kun olen päätellyt, että se on jotain +50 mm :? 2.047" tai jotain... ei näihin internetin juttuihin ole näköjään mitään luottamista :x jossain vain törmäsin sellaiseen tietoon, että vanhoissa bemareissa (esim. M10 kone) olis samat kaulat, kuin mersussa ja niiden kankia vois käyttää taas joissakin porschen koneissa jne. tahtoo vain maksaa yli 1000 € 4 kpl sarja näitä eurokoneiden veivejä... jenkkeihin sais paljon halvempaa osaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

jule83 kirjoitti:
xr kirjoitti:
jule83 kirjoitti:olisiko tälläinen passeli viri ahdin

kkk K27 53-17 turbiinikotelo #17 jaettu , imu 53mm/ pako 65mm

kone: om603 turbo.

tehotavoite olis n.250-300hv välille
vähän on suuri pesä tuolle teho tavoitteelle joku 10-12 olis passeli
mutta voihan sitä teho tavoitetta nostaa
no joo voihan niitä tavotteita nostaa! mut olis tarkoituksena tehä lankusta rivakka ympäri vuotinen käyttö auto. mitä oon lueskellu niin alkuperäisen turbo mosan pitäs kestää nuo tehot vissiin aika hyvin!?? mikä olis sopiva ahdin tuohon teho luokkaan?
Noita K27 ahtimia saa #13 pakopesälläkin.
Holset siellä lukee..
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

-
Viimeksi muokannut BTriker, Ti 08.01.2013 00:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

napa kirjoitti:törmäsin tälläiseen juttuun, kun selailin nettiä ihan muissa asioissa...

"Kallis on aina suhteellinen käsite mutta useita tuhansia maksaa kunnolla tehty om603.

Ajatellaan nyt vaikka tuollaista w201:sta johon joutuu sen aihio koneenkin hommaamaan

Hyvä OM603 turbo moottori 1500e ylöspäin
Mynän pumppu 6syl koneeseen +1000e
Ahdin, kiinacooleri, ahtoputket +1000e
Kunnon pakosarja 500e
Koneen peruskorjaus (laakerit, männänrenkaat, hoonaus. tiivistesarjat yms +1000e
Automaatin vahvistus tai manuaalina getragin hommaus +1000e molemmat versiot
Vieläkin täytyy tehdä pakoputki, imusarja rakentaa, kaikenlaista pikkunippeliä ja nappelia niin saa yllä oleviin vielä sen 1000-2000e lisätä.

Jokainen oikeasti noita +400hv koneita aikaansaanut sen on montakertaa todennut että se on noin ~10ke mikä menee kun tuollaisen tekee hyvin ja niin että sillä on edes edellytykset pysyä nipussa pidemmän aikaa. "

eli kyllä tästä samasta asiasta väännetään muillakin foorumeilla, kuin mersufoorumilla :wink: tuokin taisi olla joku enemmän tietokoneisiin liittyvä sivusto :roll:
Pitkälti juurikin noin. Ite naureskelin aluks ku mulle sanottiin että 10ke kannattaa varata. Mutta enpä naureskele enää... Rahat on menny ja vieläkään auto liiku mihinkään... :cry:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

No saahan noihin rahaa uppoaan vaikka kuin...riippuu paljo siitä kuin alkaa hifisteleen ja paljonko tekee ite...äkkiähän sitä hintaa kertyy jos pakosarjat ja kaikki ostaa valmiina.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

napa kirjoitti:
MJF kirjoitti: Eikös se Mersun kaula oo 48mm.
:shock: ja minä kun olen päätellyt, että se on jotain +50 mm :? 2.047" tai jotain... ei näihin internetin juttuihin ole näköjään mitään luottamista :x
Tuota luokkaahan se alasilmä on ilman laakeria jos kaula on 48mm. Kuten jo sanoinkin aikasemmin, kannattaa olla tarkkana kumpi mitta siinä on ilmoitettu 8) Ja kannattaa toki mitatakin onko se kaula sen 48mm vai jotain muuta :lol:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

MJF kirjoitti:
napa kirjoitti:
MJF kirjoitti: Eikös se Mersun kaula oo 48mm.
:shock: ja minä kun olen päätellyt, että se on jotain +50 mm :? 2.047" tai jotain... ei näihin internetin juttuihin ole näköjään mitään luottamista :x
Tuota luokkaahan se alasilmä on ilman laakeria jos kaula on 48mm. Kuten jo sanoinkin aikasemmin, kannattaa olla tarkkana kumpi mitta siinä on ilmoitettu 8) Ja kannattaa toki mitatakin onko se kaula sen 48mm vai jotain muuta :lol:
juu, vaikka löytyy noita jenkkien kankia myös tuolle 48 mm kaulalle tai mikä se tarkka mitta nyt sitten on sille 1.889"...

ja tottakai se mitta mitä tarvitaan/ollaan myymässä selvitetään ennen kuin aletaan mitään tilaamaan :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Antti M. kirjoitti:No saahan noihin rahaa uppoaan vaikka kuin...riippuu paljo siitä kuin alkaa hifisteleen ja paljonko tekee ite...äkkiähän sitä hintaa kertyy jos pakosarjat ja kaikki ostaa valmiina.
No jos teet alle 350e tuollasia kiillotettuja rosteripakosarjoja, niin ostan heti 10kpl. :D Ja pitää olla hiottuja sisältä, ja valamis hukkiksenlähtö, ja kanavat jaettuna laipalle asti.

Voihan sitä ostaa valmiita ruosteisia pakosarjoja, ei siinä mitään... varmaan saa jo tuolla 350e. :wink:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Eikös 400hp saa irtoamaan ihan integroidulla hukkiksella ja vakiopakosarjalla + välilaipalla? Jos ei siis osta mitään 300e holsettia -77 scaniasta :roll: Oon saanut semmosen käsityksen että mersuissa oleva lyhyt pakosarja on kiisselivehkeessä oikeinkin passeli, jos niitä ihan viimisiä tehoja ei hae (500++) :?:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

^Kyllä lyhyt, hyvän muotoinen valupakosarja on paras turbodieselissä.
Holset siellä lukee..
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Solmurauta kirjoitti:^Kyllä lyhyt, hyvän muotoinen valupakosarja on paras turbodieselissä.
En kyllä taho uskoa, että vakio on paras. Voi olla tuo "hyvänmuotoinen", mutta vakio ei sitä kyllä ole. :D
En viittis ite kyllä vakio pakosarjaa jättää, vaikka olis mikä... Ihan vaikka sitten näön vuoksi...
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

Kummeli kirjoitti:
Solmurauta kirjoitti:^Kyllä lyhyt, hyvän muotoinen valupakosarja on paras turbodieselissä.
En kyllä taho uskoa, että vakio on paras. Voi olla tuo "hyvänmuotoinen", mutta vakio ei sitä kyllä ole. :D
En viittis ite kyllä vakio pakosarjaa jättää, vaikka olis mikä... Ihan vaikka sitten näön vuoksi...
Minä jätän ja käytän ainakin vakio valusarjaa.
Cumminsin vakio valusarjakin Dodge Ramissa riittää yli 1200hv ja sekin on ihan paskan sarjan näköinen, ei näillä ulkonäöllä ole ennenkään ollut merkitystä
Holset siellä lukee..
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

4 pyttyisessä se vakio turbopakosarja ainakin näyttääkin ihan järkevältä, 6 mukisessa se nyt on vähän toispuoleisen näköinen, mutta ajaa varmasti asiansa, jos ei ihan 100% tehoja revitä irti koneesta (sitä +500 hp)...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

kuulemma
603 vakio sarjalla 380hv 606 420hv
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Kummeli kirjoitti:
Antti M. kirjoitti:No saahan noihin rahaa uppoaan vaikka kuin...riippuu paljo siitä kuin alkaa hifisteleen ja paljonko tekee ite...äkkiähän sitä hintaa kertyy jos pakosarjat ja kaikki ostaa valmiina.
No jos teet alle 350e tuollasia kiillotettuja rosteripakosarjoja, niin ostan heti 10kpl. :D Ja pitää olla hiottuja sisältä, ja valamis hukkiksenlähtö, ja kanavat jaettuna laipalle asti.

Voihan sitä ostaa valmiita ruosteisia pakosarjoja, ei siinä mitään... varmaan saa jo tuolla 350e. :wink:
En tee :D ,liian huono tuntipalkka jää, enkä mää sarjan hintaa kritisoinukaa, kunhan vaan totesin että hinta riippuu mainitsemistani asioista ja jos nyt vaikka pakosarjasta puhutaan niin sanosin et alle 100E vääntää kutoskoneeseenki perushyvän sarjan ku ite tekee vesijohtoputkesta vaikka. Kaikista tuollasista yksittäisistä asioistahan se lopullinen hinta koostuu.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Vastaa Viestiin