w124 220E tuli taloon

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
JuCCiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: To 31.12.2009 19:20
Paikkakunta: Kuopio

Re: w124 220E tuli taloon

Viesti Kirjoittaja JuCCiS »

juhakor kirjoitti:Mites on lambda-anturi? Omassa autossa ainaki sen vaihdolla hävisi tyhjäkäynti- ja röpellys ongelmat.
Ei herjaa vikakoodeissa, mittarilla mittailtu tikittää hyvin ja päästöjä mittaillessakin säätää ihan oikeella tavalla eli ei pitäis tossa olla häikkää.
Tällä hetkellä ihmetyttää kun kylmänä käynnistettäessä tyhjäkäynti on niinkun pitääkin, mutta kun koneen ajaa lämpimäks niin kiekat on joutokäynnillä 1200-1400 jengaa. Eli esim. aamulla töihin lähtiessä heti käynnistyksen jälkeen kaikki ok, parinkymmenen kilsan ajon jälkeen enää ei. Nooh, tossa kyllä muutenkin noi oireet vaihtelee lähes tulkoon päivittäin, lie sattunu italialainen luonne tohon autoon :wink:
W212 200 bluetec
W204 180 CDI
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 822
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Re: w124 220E tuli taloon

Viesti Kirjoittaja Wade »

JuCCiS kirjoitti:mersuun laitettu uusi johtosarja ja tulpat, kaikki öljyt ja suodattimet myös vaihdettu. Huollon jälkeen käynnistäessä ihmetystä aiheutti erittäin huono tyhjäkäynti, oikeastaan kone ei käyny ollenkaan! Nooh, todettiin siinä, että ilmamäärämittarille menevä johto oli viallinen. Samalla päätettiin Savolaisen kanssa, että lyödään mersu piuhan päähän ja katotaan mitä se herjaa....Monenlaisten tutkimusten jälkeen kaasuläppäkotelo on nyt päätetty laittaa vaihtoon. Perjantaina näkee saadaanko sillä mersu taas kulkemaan kunnolla! Tällä hetkellä johtotähti on telakalla, käyntihäiriö on haittaa ajoa niin paljon ettei sillä pysty ajamaan turvallisesti. Välillä se saattaa sammua keskelle kylää, välillä taas ryntäilee edellä ajavien perään. Muttajepsistä, perjantaina selviää miten mersun käy :wink:

Pesin tänään noita autoja, päätinpä siinä sitten ottaa pari kuvaa tosta uudesta kakkulasta. Niitä löytyy tuolta--->
http://s1234.photobucket.com/albums/ff413/JuCCiS/

Terve!

Tämä topicin 220E on nyt Etelä-Karjalassa, Taipalsaaressa. Ollut meillä vaimon autona elokuusta 2013. Ajettu sinä aikana karvan yli 20tkm ja leimattu kahesti ilman ongelmia. Pari polttimoa oon tainnut uusia. Olikos tuo käyntihäiriön syy sitten kaasuläppäkotelossa? Meillä ei ole oikutellut, ihan pientä humppaamista tyhjäkäynnillä joskus. Mahtava yhistelmä tuo M111 ja automaatti. Nyt on vaan tunnelmaa häirinnyt joku mekaaninen jurnutus, jota en oo ehtinyt tutkia. Liekö laakerista tai kardaanista?

T:Wade
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Avatar
JuCCiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: To 31.12.2009 19:20
Paikkakunta: Kuopio

Re: w124 220E tuli taloon

Viesti Kirjoittaja JuCCiS »

Uusi kaasuläppäkotelohan siihen loppujen lopuksi vaihdettiin. Myin auton Iisalmeen 2013, ja nyt kun katsoin vanhoja kuvia niin kylläpä se näyttikin hyvältä :shock:

Onnellisia kilometrejä teille 8)
W212 200 bluetec
W204 180 CDI
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 822
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Re: w124 220E tuli taloon

Viesti Kirjoittaja Wade »

JuCCiS kirjoitti:Uusi kaasuläppäkotelohan siihen loppujen lopuksi vaihdettiin. Myin auton Iisalmeen 2013, ja nyt kun katsoin vanhoja kuvia niin kylläpä se näyttikin hyvältä :shock:

Onnellisia kilometrejä teille 8)

Kiitoksia! Pitäisi ottaa pari alkavaa ruostetäppää kiinni ja oikein jos haluaisi hienon, niin etupuskurihan oli joskus pöksäytetty halki ja korjailtu hieman puolivillaisesti. Sen voisi laittaa kunnolla, mutta ei tuo pahasti silmiin pistä. Tunkinreikiä pitää myös sipostella, ihan normisettiä siis. Huolta siitä pidetään. Yhdistelmähän on mitä mainioin, vielä myrkkymaalikori ja uusi monivena M111. :thumbup: Ilmastointi kun vielä ois, mutta kovin yleinenhän se ei oo näissä.

Iisalmesta mie sen hain meille ja tosi tyytyväisiä olemme olleet. Orggissoitinkin on tallessa (Becker), pitäisi napoa paikalleen ja laittaa CD-boksi kaveriksi. Hommasinpa myös 90l tankin verhoiluineen. Sen kun asentaa, niin tankkausväli on tuhannen kilsaa... :)

T:Wade

PS. Onkos tuo avattaren Ikonengold W123 vielä kuvioissa?
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Avatar
JuCCiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: To 31.12.2009 19:20
Paikkakunta: Kuopio

Re: w124 220E tuli taloon

Viesti Kirjoittaja JuCCiS »

Kuskin etulokarissa oli alkavaa ruostetta jo minun omistuksen aikana. Puskuria oli tosiaan korjailtu jossain vaiheessa jo ennen minua, eli tuttuja juttuja :)

Minäkin tykkäsin tuosta moottorista ja autosta ylipäänsä. Etenkin ulkoväri ja sisusta oli niitä asioita jotka saivat minut ostamaan tuon yksilön. Se vaan on katala tauti kun autokuume iskee ja pakko saada jotain muuta tilalle. Päädyinkin sitten ostamaan tuliterän A-sarjalaisen, mutta hämmästyttävää kyllä tykkäsin ajaa pitkää siivua enemmän tuolla satalankulla :wtf: On kyllä hieno kuulla että auto on saanu hyvän kodin!

Tuo keltainen löytyy navetasta. Odottelee siellä pelastajaa ja parempaa tulevaisuutta :thumbup:
W212 200 bluetec
W204 180 CDI
Vastaa Viestiin