W126 Coupe: 500 SEC 1984

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

Ainakin Oulun Motonetissa on tälläisen näköisiä Febi ZH-M purkkeja:

http://www.google.fi/imgres?imgurl=http ... x=57&ty=87" onclick="window.open(this.href);return false;
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Timo L. kirjoitti:
taviokuurna kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:ZH-M on alkuperäinen aine. Saa myös Febin pullossa tarvikkeena esim. KL:stä.
Onko tuo keltaista? Motonetista nimittäin saa Febin hydrauliöljyä, jonka numero on 02615. Se korvaa MB:n numeron 000 989 91 03. Se on väriltään keltaista.
Sellaista kellertävän kirkasta se on.

Kyllä tuota 02615-ainetta minullakin oli hyllyssä kun tarkastin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5743
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Messerschmitt kirjoitti:Ainakin Oulun Motonetissa on tälläisen näköisiä Febi ZH-M purkkeja:

http://www.google.fi/imgres?imgurl=http ... x=57&ty=87" onclick="window.open(this.href);return false;
joo, näky motonetissä olevan 9.90€ litra astia
mullon pelkkiä romuja vaan
supersepe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 322
Liittynyt: To 28.01.2010 17:21
Paikkakunta: Masku

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Minkä verran tuota menee sinne SELllin tasonsäätöhassakkaan, onko tuo Motonetin hinta suht edukas, vai mitä muualla maksaa esim Veho
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

Oulun Mb-osassa oli 12e ja niin oli oulun Motonetissakin....
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 738
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Puuilossa on halvempaa! Ainakin Kuopion 8,90 muistaakseni.
taviokuurna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja taviokuurna »

Nyt on vaihdettu jäähdytysneste, ilmanputsari ja sytytystulpat. Autossa oli tasapuolisesti kuluneet NGK BP6ES -tulpat ja samanlaiset pantiin tilalle.

Seuraavaksi on edessä automaattivaihteiston, ohjaustehostimen, moottorin, automaattisen tasonsäädön ja perän öljyjen vaihdot. Valutin vaihteiston mittatikun putkesta tuubillisen Forten Automatic Transmission Treatment:ia. Se saa olla siellä reilun 500 kilometrin verran ja sitten vaihdetaan öljy. Moottorin pesen Forten Motor Flush:illa ennen öljynvaihtoa. Automaattisen tasonsäädön öljyksi tulee Febin 02615 ja ohjaustehostimeen Febin 08972. Peräöljyn viskositeetin pitäisi olla ohjekirjan mukaan 85W-90. Liqui Moly Hypoid-Getriebeöl LS 85W-90 (saa Osasilta) ja Mobilube LS 85W-90 (saa Hessumobiilista) sopivat. Onko näkemyksiä muista sopivista peräöljyistä? Motonetista ei saa peräöljyä viskositeetilla 85W-90. 80W-90 löytyy kyllä monelta jälleenmyyjältä, mutta tuo 85W-90 on harvinaisempi. :?

Nopeaa toimintaa muuten FCP Grotonilla, josta tilasin reaktiotangon korjaussarjan maanantaina. Paketti on saapunut Suomen tulliin keskiviikkoiltana. :wink:
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Itse ajattelin secin perään laittaa hyväksi kehutut Redlinen 75w-90.
Kerrohan miten vaikutti laatikossa tuo Forte.
Kuvia odotellessa...
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5743
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

oliskohan tästä lillusta kyse :shock:

Kuva

Kuva

valitettavasti kameran linssi ei kierrä tuuppin reunoille, mutta tartteepas keksiä siihenkin jottain :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
taviokuurna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja taviokuurna »

touhottaja kirjoitti:oliskohan tästä lillusta kyse :shock:
Kyllä, juurikin tuota valutin vaihteistoon.
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5743
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tuossa olis oikein luettavissa oleva ohoje :shock:

Kuva

nyt sitten kun vaihat uuvet ölpät, niin laitakko sitten uusien öljyjen sekkaan uuven tuupillisen :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
JOHe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Ke 07.03.2007 22:47

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja JOHe »

touhottaja kirjoitti:
nyt sitten kun vaihat uuvet ölpät, niin laitakko sitten uusien öljyjen sekkaan uuven tuupillisen :roll:
Niin, eikö tuo ole nimenomaa lisäaine eikä mikään pesuaine.
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja BTriker »

JOHe kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:
nyt sitten kun vaihat uuvet ölpät, niin laitakko sitten uusien öljyjen sekkaan uuven tuupillisen :roll:
Niin, eikö tuo ole nimenomaa lisäaine eikä mikään pesuaine.
Lisäaine minunkin tietääkseni tuo on, eli jätetään laatikkoon. Mihin oireisiin laitat tuota ainetta ja onko jollakin aikaisempaa kokemusta tästä Fortesta mersun automaateissa?
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5743
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

juu, se jätetään laatikkoon :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
taviokuurna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja taviokuurna »

BTriker kirjoitti:
JOHe kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:
nyt sitten kun vaihat uuvet ölpät, niin laitakko sitten uusien öljyjen sekkaan uuven tuupillisen :roll:
Niin, eikö tuo ole nimenomaa lisäaine eikä mikään pesuaine.
Lisäaine minunkin tietääkseni tuo on, eli jätetään laatikkoon.
Sain kahden eri merkkihuollon huoltomieheltä ohjeen:
1. aine laatikkoon
2. ajoa yli 500 km
3. vaihteistoöljyn vaihto
4. halutessaan voi vielä lisätä tuubillisen uuden öljyn sekaan
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

ei auttanu itsellä ex-mesen perässä Fortet mitään....ei pienentynyt yhtään ääni ainakaan vaikkei se mikään nomaalia jollotusta isompi ollut.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5743
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Messerschmitt kirjoitti:ei auttanu itsellä ex-mesen perässä Fortet mitään....ei pienentynyt yhtään ääni ainakaan vaikkei se mikään nomaalia jollotusta isompi ollut.
olekkos koittanu tällästä öljyä (jos tavallinen perä)

Kuva
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

ei perkkele kerkee enää testaileen ku myyty koko pirssi ja tuohon nykysen ASDn ei uskalla mitään mennä kaateleen
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 997
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Hahaa hieno on peli. Bongasin sut eilen Espoon Muuralassa.

S213 E63 AMG 2018
S211 E320 CDI Designo 2005
Dodge Charger 440 R/T 1969
taviokuurna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja taviokuurna »

Ville126 kirjoitti:Hahaa hieno on peli. Bongasin sut eilen Espoon Muuralassa.
Kiitos. Jep, pyörin perjantai-iltana Muuralan tuntumassa Veholla ja Motonetissä käyden. :wink:
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
taviokuurna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja taviokuurna »

Nyt on reaktiotangon pallonivelet vaihdettu molemmille puolille. Hommaan meni aikas paljon aikaa, kun ei ollut prässiä, jolla kynkän kumit olisi saanut helpommin irti. No, Jaska keksi tähänkin omavalmisteisen työkalun, jolla homma lopulta onnistui :D . Linkeissä on pari kuvaa kynkästä:

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;

Moottoriöljy ja suodatin on myös vaihdettu. Kaadoin öljyn sekaan purkillisen Forten Motor Flushia ja käytin tunnin 1250RPM tyhjäkäynnillä. Sitten vanhan öljyn valutus pois ja hiukan uutta öljyä tilalle. Lopulta tuli kirkasta öljyä ulos. Ulos tullut vanha öljy oli muuten Forten jäljiltä todella juoksevaa :P. Sitten 8 litraa Teboilin 15W-40 Moniastetta tilalle. Sulakesatsi tuli myös vaihdettua.

Seuraavaksi on tehtävälistalla pakoputken irronneen kiinnikkeen hitsaus, ABS-anturien johtojen kunnon tarkistaminen, vaihteiston, perän (sekä perämurikan että automaattisen tasonsäätimen) ja ohjaustehostimen öljyjen vaihto, jarrunesteen ja bensasuodattimen vaihto sekä perän automaattisen tasonsäädön säätäminen.
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
taviokuurna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja taviokuurna »

Ville500 kirjoitti:Tahtoo kuvia!
Nyt on muutama kuva SECistä, jossain vaiheessa tulee vielä lisää :wink: Löytyvät tästä linkistä:

" onclick="window.open(this.href);return false;

Viimeiseksi on vaihdettu ohjaustehostimen öljy ja polttoainesuodatin. Ohjaustehostimen öljyn vaihdossa sovellettiin Karran kuvailemaa menetelmää, jossa imettiin ensin vanhat öljyt pois, otettiin paluuletku irti ja pantiin astia alle. Suodattimen (orkkis Mersun suodatin) vaihdon jälkeen pantiin säiliöön uutta nestettä ja käytettiin moottoria pari sekuntia, jotta saatiin vanhat nesteet pumpattua astiaan. Tämä tehtiin 6-8 kertaa. PA:n vaihto oli hiukan yllätyksellinen, kun uutta suodatinta asentaessani huomasin RTO Tuonnin myyneen minulle liian isokokoisen suodattimen :? No, se sopii 124:een. Motonetista löytyi SEC:iin sopiva Framin suodatin.
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja karra »

taviokuurna kirjoitti:
Ville500 kirjoitti:Tahtoo kuvia!
Nyt on muutama kuva SECistä, jossain vaiheessa tulee vielä lisää :wink: Löytyvät tästä linkistä:

" onclick="window.open(this.href);return false;

Viimeiseksi on vaihdettu ohjaustehostimen öljy ja polttoainesuodatin. Ohjaustehostimen öljyn vaihdossa sovellettiin Karran kuvailemaa menetelmää, jossa imettiin ensin vanhat öljyt pois, otettiin paluuletku irti ja pantiin astia alle.
Jees, komee peli - onnea hankinnalle. Oma silmä vaan ei ole tottunut noihin helmasarjoihin. Mitkä on vanteiden speksit, ihan mielenkiinnosta?

Olin eilen illalla foorumiveljen 560 SECcin kyydissä; ensin takana ja sitten edessä, sen ortopedipenkit antoi paremmin tukea kuin omat vakiot.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
taviokuurna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja taviokuurna »

Linkissä on kolme uutta kuvaa SEC:istä Coupen kanssa :)

" onclick="window.open(this.href);return false;

Tarkistimme ABS-anturien johdot yleismittarilla. Johdoissa ei näyttäisi olevan katkeamia. Silti ABS-valo palaa. On kokeiltu myös toisella ABS-yksiköllä, joka tosin oli 124:en, mutta valo paloi silti. Irrotin kuskin puolen anturin pyörästä. Magneettipinta oli todella likainen, mutta putsasin sen. Apparin puolen anturi on sen sijaan jumissa. Se ei meinaa millään lähteä kolostaan, vaikka olen suihkinut paljon CRC:tä. Se liikkuu kyllä sivusuunnassa, mutta ei kolosta poispäin (moottoria kohti). Onko mitään ideoita, miten anturin saisi irti vai pitääkö vaan nitkuttaa ja liottaa CRC:ssä pari viikkoa?
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5743
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ota pyörä pois ja sitten pyörän napa ja katto onko navan ABS hammastus kuinkakin sittanen :roll: ja voithan koittaa jollakin navan puolelta painaa anturia irti päin mutta ei siitä tapista vaan kuorista ja samalla anturia heiluttaen vaikka pyörittämällä ja samalla lisäämällä jotakin lillua sinne väliin, sitten kun olet saanu sen kokonaan pois putsaa reikä vaikka akun napa harjalla, sitten puhallus ja vaseliini kerros anturin paikalleen asennuksen kanssa :wink:
mutta mites peräöljyt, kuinka vanahat mahtaa olla ja jos paljon metallia seassa niin voi poltella merkkivaloo :shock:
mullon pelkkiä romuja vaan
taviokuurna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja taviokuurna »

touhottaja kirjoitti:mutta mites peräöljyt, kuinka vanahat mahtaa olla ja jos paljon metallia seassa niin voi poltella merkkivaloo :shock:
Ei ole tietoa peräöljyjen vaihdosta. Se on seuraavien toimenpiteiden listalla. Mobilube LS 85W-90 on kaksi litraa jo hankittuna, ja proppuihin olen suihkinut CRC:tä, jotta irtoaisivat helpommin :wink:
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5743
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

taviokuurna kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:mutta mites peräöljyt, kuinka vanahat mahtaa olla ja jos paljon metallia seassa niin voi poltella merkkivaloo :shock:
Ei ole tietoa peräöljyjen vaihdosta. Se on seuraavien toimenpiteiden listalla. Mobilube LS 85W-90 on kaksi litraa jo hankittuna, ja proppuihin olen suihkinut CRC:tä, jotta irtoaisivat helpommin :wink:
ei niihin proppuihin suihkiminen paljon auta, propun kierteet ovat kartiokierteitä ja kiristyvät propun ulkoreunoista :wink:
mutta se on tärkeetä, että putsaa sen propun kuusiokolo reijän mahdollisimman hyvin jollakin metallisella tapilla pohjia myöten, että avvain mennee oikeesti pohjaan asti ja vartta sitten sen verran ettei tartte puhjata koko päivää yhen propun kanssa :wink:
nyt kun oot siellä perän likellä, kannattaa se perän huohotin putsata samalla kertaa että ilima kiertää :D
siitä avaamis avaimesta senverran, että se tappi mikä tulee siihen proppuun on sitten mahollisimman lyhyt ettei se nuljaa liian pitkän tapin takia sitä proppua :idea:
mun mielestä sun kannattas ottaa se perän takakansi pois kokonaan ja putsata se perän kotelon pohjalta kaikki lillu pois ja kansi sitten kiinni jollakin tasoliimalla :lol:
mullon pelkkiä romuja vaan
taviokuurna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja taviokuurna »

Nyt on perän öljyt vaihdettu. Proput lähtivät kohtalaisen helposti irti. Uutta öljyä meni ohjekirjassa ilmoitettu määrä eli noin 1,3 litraa.

Nesteet pitää vielä vaihtaa vaihteistolle, jarruille ja automaattiselle tasonsäädölle. Jumiutuneen ABS-anturin irrottaminen on myös lähiaikojen tehtävä.
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
taviokuurna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja taviokuurna »

Nyt on vaihteistoöljy vaihdettu. Uutta öljyä (ATF220) meni 7,8 litraa. Myös momenttimuunnin tyhjennettiin vanhasta öljystä.

Vaihdoin myös etupyörien ABS-anturit. Apparin puolen anturi oli päästään erittäin kulunut, kun sen vihdoin sai irti. Kuskin puolen anturin johdon kuori oli murtunut monesta kohdasta, joten vaihdoin senkin. Enää ei ABS-valo pala 8)

Jaska taitavasti hitsasi irronneen pakoputken kiinnikkeen paikalleen, joten eipä sekään kolise enää :)
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2563
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Onnea katsastuskin taas voimassa! :clap: :D
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Vastaa Viestiin