
Täsmääkö W124:sen öljynpainemittari!!
Kyllä on mittari tapissa jatkuvasti meikäläiselläkin... 

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Mielestäni _jossain_ on mittavirhe jos kuumalla koneella öljynpainemittari
näyttää 3 bar (tai yli).
En millään jaksa uskoa että valmistaja ilmoittaisi
minimi öljynpaineeksi tyhjäkäynnillä 0,5 bar (vai oliko se jopa 0,3 bar)
_jos_ todellinen paine olisi 3 bar luokkaa uudessa koneessa.
Puhumattakaan kymmeniätuhansia tai satojatuhansia ajetusta
koneesta,
Eli -jossain- on mittavirhe ja sen hakeminen on helpoin aloittaa
öljynpaineanturista
No tämä nyt on VAIN minun vaatimaton mielipide
@ HBo
PS. Toisessa öljynpaineisiin liittyvässä keskustelussa (pari viikkoa sitten)
anturin vaihdolla korjattiin "kansivika"
näyttää 3 bar (tai yli).
En millään jaksa uskoa että valmistaja ilmoittaisi
minimi öljynpaineeksi tyhjäkäynnillä 0,5 bar (vai oliko se jopa 0,3 bar)
_jos_ todellinen paine olisi 3 bar luokkaa uudessa koneessa.
Puhumattakaan kymmeniätuhansia tai satojatuhansia ajetusta
koneesta,
Eli -jossain- on mittavirhe ja sen hakeminen on helpoin aloittaa
öljynpaineanturista

No tämä nyt on VAIN minun vaatimaton mielipide

@ HBo
PS. Toisessa öljynpaineisiin liittyvässä keskustelussa (pari viikkoa sitten)
anturin vaihdolla korjattiin "kansivika"

Isona minustakin tulee Mersumies... ehkä.
Hannu B kirjoitti:Mielestäni _jossain_ on mittavirhe jos kuumalla koneella öljynpainemittari
näyttää 3 bar (tai yli).
En millään jaksa uskoa että valmistaja ilmoittaisi
minimi öljynpaineeksi tyhjäkäynnillä 0,5 bar (vai oliko se jopa 0,3 bar)
_jos_ todellinen paine olisi 3 bar luokkaa uudessa koneessa.
Puhumattakaan kymmeniätuhansia tai satojatuhansia ajetusta
koneesta,
Eli -jossain- on mittavirhe ja sen hakeminen on helpoin aloittaa
öljynpaineanturista![]()
No tämä nyt on VAIN minun vaatimaton mielipide![]()
PS. Toisessa öljynpaineisiin liittyvässä keskustelussa (pari viikkoa sitten)
anturin vaihdolla korjattiin "kansivika"
Nyt kyllä Hannu B on lukenut ainakin minun kertomuksen väärin.
Siis. Jos paineet autossani olisivat lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä tapissa, eli lukemassa 3, niin ilman muuta mittarissa olisi vikaa.
Mutta kerroin että paine on tyhjäkäynnillä lämpimällä moottorilla n. 3mm( ehkä jopa 4 mm ) alle sen lukeman 3. eli noin 2.8 - 2.9, joka kyllä mielestäni kertoo sen että öljypumppu ja ylipäänsä moottori on "tikissään" . Koska nuo lukemat ovat uuden moottorin öljynpaine lukemat,,, joten pakko siihen on luottaa, koska autolla on "takuukilometrit" ja ne ovat vasta sisäänajo lukemia, jonkun verran yli 100 tonnia.