No sehän olikin sitten ilmaista mainosta tämä viestiketju!
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sl/3942135" onclick="window.open(this.href);return false;
350 SL Museorekisteriin
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 421
- Liittynyt: Ma 22.11.2010 08:06
Re: 350 SL Museorekisteriin
Ei tässä mitään mainoksia tarvita. Auto ei ole pakkomyynnissä ja poistuu joka tapauksessa myynnistä vapun jälkeen ja sitten aletaan nauttimaan kesästä.
Auto on kuitenkin selvästi kiinnostanut yleisöä ja jos joku haluaa valmiin harrastepelin, niin mitäs siitä.
Auto on kuitenkin selvästi kiinnostanut yleisöä ja jos joku haluaa valmiin harrastepelin, niin mitäs siitä.
Re: 350 SL Museorekisteriin
Kieli pitkällä oottelen että C 107:stakin voisi alkaa pyydellä tommosia hintoja 

C 207 350 CGI 2009
Ex. R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Ex. R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Re: 350 SL Museorekisteriin
Kyllä C 107 :n hinnat nousee ainakin Saksassa. Classic-Datan mukaan 450 SLC:n arvo on luokka 1: 29000€ ja luokka 2: 15800€
Muutenkin 107 korisarjan hyvien yksilöiden hinnat on muualla euroopassa nousussa.
Eihän näistä varmaan härmässä saa mitään, joten poistin tuon ilmoituksen ja nautin itse kesästä ajaen katto alhaalla.
Muutenkin 107 korisarjan hyvien yksilöiden hinnat on muualla euroopassa nousussa.
Eihän näistä varmaan härmässä saa mitään, joten poistin tuon ilmoituksen ja nautin itse kesästä ajaen katto alhaalla.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47
Re: 350 SL Museorekisteriin
Jep, niinhän se pääsääntöisesti on. Kili-kali-mattamustalla suihkiminen on varsin tavallinen tapa jenkeissä "siistiä" konehuone, varsinkin värinvaidoissa. Näissä molemmissa esillä olleissa yksilöissä seuraavat asiat puhuvat tämän asian puolesta: Syylarin yläosassa lommoja mutta ehjä maali (paisuntasäiliö samaa sävyä). Myöskään kiiltoaste ei vastaa alkuperäistä. Mustan rajaus tuliseinässä eri paikassa näiden yksilöiden välillä. Sinisessä yksilössä näyttäisi olevan hieman mustaa hopeanvärisessä eristeessä.beex64 kirjoitti:Matti R kirjoitti: Mielestäni konehuoneen väri pitäisi olla sama kuin ulkoväritys.
Mattamustalla on erittäin helppo suihkia konehuone. Ohisumut ja roiskeet saa pyyhittyä helposti tinnerirätillä.
Sitten se poikkeus: Ex W111 Coupeni -61. Olin varma, että amerikanpepe oli suihkinut konehuoneen sekä konepellin sisäpinnan mattamustalla. Konepeltiin oli lisäksi ruiskittu todella röpelöinen äänieristysmassa. Olihan sinne tosiaan suihkittu spraymustaa, joka lähti helposti tinnerirätillä pois. Yllättävää oli se, että alta tuli vastaan musta, joka ei sitten lähtenytkään pois. Täydellisessä värinpoistossa pintaväriä (luunvalkoinen) tuli vastaan ainoastaan sisäloksujen yläreunassa. Tuliseinän eristeen alla oli ainoastaan ohut musta väri. Konepellin röpelömassa (meni skrapattaessa aivan pölyksi) oli suoraan kirkkaassa pellissä. Tätä samaa massaa löytyi pyöränkoteloista ja paikoin alustasta alkuperäisen maalin alta.
Auto oli/on alkupään tuotantoa ja homma oli ilmeisesti ollut vielä hieman hakusessa. Autossa oli erikoisia hitsausratkaisuja: mm. akkutelineen kiinnitys runkopalkkiin oli hoidettu 13:lla pistehitsillä (enempää ei niin pieneen plänttiin mahtunut) sekä varmistettu puikkohitsillä... Laipoitettuja pistehitsejä oli myös sulateltu kaasuhitsillä.
Matti
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Re: 350 SL Museorekisteriin
Molemmat Matit on oikeassa. Ulkovärin on oltava samanvärinen kuin konehuone. Nuo huomiosi omassa yksilössäni ovat tarkkoja.
Tosin tuon waunun konehuone on alkuperäisen värinen (DB542 dunkelrot). Jäähdytin on kennotettu talvella ja samalla maalattu paisuntasäiliön kanssa.
Tosin tuon waunun konehuone on alkuperäisen värinen (DB542 dunkelrot). Jäähdytin on kennotettu talvella ja samalla maalattu paisuntasäiliön kanssa.
- Adventurer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
- Paikkakunta: Joensuu
Re: 350 SL Museorekisteriin
Voi olla näin hyvinkin. Mulla oli aikoinaan 107R jonka valmistenumero oli 0000XX, eli ensimmäisestä sadasta ja siinä oli kromattu valitsin ja olen nähnyt sellaisia uudemmissakin. Voihan olla että niitä on mennyt jonkin aikaa kumpaakin.beex64 kirjoitti:Sisusta on mielestäni täysin alkuperäinen. Ohessa kuva saksalaisesta SL:stä jonka valmistusnumero on 4 numeroa pienempi kuin omani. Siinäkin on samanlainen sisusta ja musta valitsimen kehys.Adventurer kirjoitti:.
Ainkin vaihteen valitsin on vaihdettu uudempaan, alkupään 107:ssa oli krominen valitsin (kuten alempana olevassa kuvassa) tuo musta muovinen tuli vissiin 74-malliin.