722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic failure
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
Nojaa, minähän en tuosta laatikosta mitään tiedä, muutakun sen että perstuntumalta hyvä ajaa (kyllä, superissa...) ja että sisuskalut on vahvemmat mitä 722.3. Ohjauksesta en tiiä, muut miehet on sen tehny. Voin antaa veskolalle puh. numeron josta seleviää nuo ohjaussysteemit.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
Joskus se vain on hyvä teoreettistenopintojenkin jälkeen varmistaa mitä oikeassa elämässä tapahtuu, siitä noissa kuvissa on kyse. Sähkö- ja hydrauliikkakuvista mitkä arstasta saa ulos ei selviä hölkäsenpöläystä millainen ohjelma, prosessori, ohjelma ja sen datakartat on käytössä, miten ne toimivat kun fysikaalinen ulkomaailma muuttaa antureiden signaaleja, ne on perusasioita, jotka oppii jo tämän alan perusopinnoissa.rumilus kirjoitti:Ettet vaan nyt kiipeä perse edellä puuhun, kun yrität selvittää sellaisia asioita jotka ovat olemassa jo ohjauksen sähkö-ja hydrauliikkakaavioissa.
Minä kiipeän vaikka perse edellä puuhun kun kukaan muu ei siihen näköjään pysty

Anna numeroa vain tulemaan, tiedä vaikka kohta uskaltaisi soittaa

Lisää tietoa: www.skg.fi
Veskolalle vielä vastaisin, että miksi ihmeessä katukäyttöön näet turhaa vaivaa automaattilaatikon toiminnan selvittämisen suhteen. Uskon että ne insinöörit porukalla ovat sen ratkaisseet. Ei niihin paljoakaan ole parannuksia saatavissa, tahtoo mennä vaan huonommaksi mitä enemmän peukaloidaan.
Jos taas haluat tehokasta,yksinkertaista ja varmasti toimivaa voimansiitoa....kannattaisi laittaa hydrostaattinen vetosysteemi.
Jos taas haluat tehokasta,yksinkertaista ja varmasti toimivaa voimansiitoa....kannattaisi laittaa hydrostaattinen vetosysteemi.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Siinä on huono hyötysuhde. Öljyn vatkaaminen on perseestä
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Insinöörit on porukalla suunnitelleet sen laatikon aivan liian pienille tehoille, ei semmoisella autolla kukaan viitsi ajella kun saa henkensä kaupalla pelätä ehtiikö alta pois kun kääntyy valtatielle ja nyppylän takaa tulee tukkirekka.
Harrastus se on katukiihdytys siinä missä suun soittaminen netissäkin
Harrastus se on katukiihdytys siinä missä suun soittaminen netissäkin

rumilukselle taas vastaisin, että insinöörit suunnittelee varsinkin porukalla mitä sattuu... 95% insinöörien tuotoksista on aihio tasolla, joita sitten loppukäyttäjä joutuu aina itse parantelemaan... itse en ole törmännyt ainoaakaan tekniseen laitteeseen johon en itse ole/olisi pienellä vaivalla jotain parannusta saanut tehtyä...rumilus kirjoitti:Veskolalle vielä vastaisin, että miksi ihmeessä katukäyttöön näet turhaa vaivaa automaattilaatikon toiminnan selvittämisen suhteen. Uskon että ne insinöörit porukalla ovat sen ratkaisseet. Ei niihin paljoakaan ole parannuksia saatavissa, tahtoo mennä vaan huonommaksi mitä enemmän peukaloidaan.
insinööreillä kun tahtoo aina olla rasitteita esim. taloudellisessa mielessä, eli ei kannata tehdä kerralla valmista...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Älkäähän nyt pojat alkako pullistelemaan tietotaidoillanne.
Kyllä se insinööritaito vaan on aivan omassa luokassaan, kun puhutaan näistä asioista.
Tavallinen tallaaja ei vaan kykene hankkimaan sellaista tietotaitoa saatika välineistöä, joilla tehdään insinööriosaamisessa vastaavaa tuotetta.
Omasta mielestään jollekin voi tuntua jokin parannus paremmalta, mutta yllätys yllätys...muuttuukin se kakku vain päältä kauniiksi.,,,jos sitäkään.
Silloin kun tehokasta raakaa voimaa otetaan vastaan, on siihen paljon parempaa tekniikkaa mitä "polkuautoissa " on. Kyllä kun sitä kitkaa vaan on riittävästi ottamaan voimaa vastaan, niin ei tule mitään nesteiden vatkaamisilmiötä.
Nämä suunsoitot Veskolalle, Napalle ja S202:lle.
Ps.
Edellämainituille "pellepelottomille " vielä senverran, että mitä tiedätte tekniikan piirissä menetemäkokeista ?
Itse kun olen jonkin verran ollut tekemisissä niiden kanssa, voi alkaa ymmärtämään mitä niissä tehdään ja haetaan.
Niissä kun vaan pyörii suuria rahamääriä, jollaisia ei joka hepulla ole taskussa.
Jonkun kone-elimen menetelmäkoe saattaa maksaa muutaman kymmenen tai satatuhatta. Suurempien kokonaisuuksien miljoonia. Aikaakin niihin tuppautuu kulumaan.

Kyllä se insinööritaito vaan on aivan omassa luokassaan, kun puhutaan näistä asioista.
Tavallinen tallaaja ei vaan kykene hankkimaan sellaista tietotaitoa saatika välineistöä, joilla tehdään insinööriosaamisessa vastaavaa tuotetta.
Omasta mielestään jollekin voi tuntua jokin parannus paremmalta, mutta yllätys yllätys...muuttuukin se kakku vain päältä kauniiksi.,,,jos sitäkään.
Silloin kun tehokasta raakaa voimaa otetaan vastaan, on siihen paljon parempaa tekniikkaa mitä "polkuautoissa " on. Kyllä kun sitä kitkaa vaan on riittävästi ottamaan voimaa vastaan, niin ei tule mitään nesteiden vatkaamisilmiötä.
Nämä suunsoitot Veskolalle, Napalle ja S202:lle.

Ps.
Edellämainituille "pellepelottomille " vielä senverran, että mitä tiedätte tekniikan piirissä menetemäkokeista ?
Itse kun olen jonkin verran ollut tekemisissä niiden kanssa, voi alkaa ymmärtämään mitä niissä tehdään ja haetaan.
Niissä kun vaan pyörii suuria rahamääriä, jollaisia ei joka hepulla ole taskussa.
Jonkun kone-elimen menetelmäkoe saattaa maksaa muutaman kymmenen tai satatuhatta. Suurempien kokonaisuuksien miljoonia. Aikaakin niihin tuppautuu kulumaan.

Viimeksi muokannut rumilus, La 02.07.2011 13:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Se on tärkeä asia että alkaa ymmärtämään asioita, joiden kanssa saa tai joutuu olemaan tekemisissärumilus kirjoitti:Ps. Edellämainituille "pellepelottomille " vielä senverran, että mitä tiedätte tekniikan piirissä menetemäkokeista ?

"menetemäkokeista" en ole koskaan kuullutkaan, valaise ihmeessä tietämätöntä joka kesäpolkuja tallaa. Kaikki muutkin vinkit ovat olleet tervetullaita tuohon minun projektitopiikkiin ja siellä kuvattuhin insinöörien kömmähdyksiin, joka on siellä ollut auki noin 6 vuotta, hiljaista vain on ollut, ainoat järkevät vinkit ovat olleet luokkaa myy se, mutta kun en ole periksiantaja luonteeltani niin ei pysty

Ei niitä "menetemäkokeita" ainakaan minun työpaikoilla ole ollut käytössä viimeisen 25 vuoden aikana

Ahaa siellä olikin kirjoitusvirhe, "menetelmäkoe" esimerkiksi mercedeksen ensimmäisen etuvetoisen pakettiauton kohdalla tarkoittaa sitä, että haalitaan halvimmat mahdolliset olemassa olevat kone-elimet, tungetaan ne pakettiauton keulalle väärin päin, ja kokeillaan palaako asiakkaiden pinna kun ne autot hajoavat sekä ruostuvat puhki juuri takuuajan päätyttyä.
veskola kirjoitti:Se on tärkeä asia että alkaa ymmärtämään asioita, joiden kanssa saa tai joutuu olemaan tekemisissärumilus kirjoitti:Ps. Edellämainituille "pellepelottomille " vielä senverran, että mitä tiedätte tekniikan piirissä menetemäkokeista ?
Itse kun olen jonkin verran ollut tekemisissä niiden kanssa, voi alkaa ymmärtämään mitä niissä tehdään ja haetaan.![]()
"menetemäkokeista" en ole koskaan kuullutkaan, valaise ihmeessä tietämätöntä joka kesäpolkuja tallaa. Kaikki muutkin vinkit ovat olleet tervetullaita tuohon minun projektitopiikkiin ja siellä kuvattuhin insinöörien kömmähdyksiin, joka on siellä ollut auki noin 6 vuotta, hiljaista vain on ollut, ainoat järkevät vinkit ovat olleet luokkaa myy se, mutta kun en ole periksiantaja luonteeltani niin ei pysty![]()
Ei niitä "menetemäkokeita" ainakaan minun työpaikoilla ole ollut käytössä viimeisen 25 vuoden aikana
Nythän sitä sitten ymmärtääkin, miksi sukset on ristissä " tavallisen tallaajan " kanssa.

Toki sitä tietoa löytyy ja saa, mutta se tahtoo maksaa se tietokin.

Ja sitten on vielä erikseen se kansanryhmä, jolle sitä tietoa ei jaeta/anneta rahallakaan.

Nämä rajaukset kulkee käsi kädessä turvallisuusluokituksen mukaisesti.

samaa menetelmäkoetta tuntuu muuten käyttävän yllättävän moni muukin tehdas joka valmitaa sellaisia teknisiä laitteita, joissa on enemmän kuin 2 liikkuvaa osaaveskola kirjoitti:esimerkiksi mercedeksen ensimmäisen etuvetoisen pakettiauton kohdalla tarkoittaa sitä, että haalitaan halvimmat mahdolliset olemassa olevat kone-elimet, tungetaan ne pakettiauton keulalle väärin päin, ja kokeillaan palaako asiakkaiden pinna kun ne autot hajoavat sekä ruostuvat puhki juuri takuuajan päätyttyä.

mutta en kyllä ymmärrä tuota rumiluksen lapsenomaista uskoa insinööreihin

Ohjelmistoalalla, joka edes jollakin lailla pitäisi liittyä tämän topiikin otsikkoon eli 722.6:n sähköiseen ohjaamiseen ei ole käytössä menetelmäkokeita ohjelmiston kehittämisessä tai laadunvarmistamisessa, ei suomessa eikä maailmallakaan. Tuskin se menetelmäkoe olisi kuitenkaan mitenkään parantanut tuota ohjelman ominaisuutta siten, että se soveltuisi sellaisenaan vähän rajummin pyörähtävään moottoriin. Siihen ei yleens auta muu kuin ottaa tyhjä paperi eteen ja alkaa laskemaan paljonko pulsseja anturit antavat ja miten nopeasti paine pitää säätää täysille, jotta pakat eivät luista liikaa kun momentti on kohdillaan.
Hemmetti kun tulee välillä kyseenalaistettua noita insinöörien taitoja ja menetelmiä, mutta johtuisko se siitä että olen työskennellyt jo liian pitkään insinöörien, dippareiden, maistereiden sekä lisensiaattien parissa, korjaillut heidän haksahduksiaan ja usein omiakin, niin ja olenhan minä itekkin insinööri

Hemmetti kun tulee välillä kyseenalaistettua noita insinöörien taitoja ja menetelmiä, mutta johtuisko se siitä että olen työskennellyt jo liian pitkään insinöörien, dippareiden, maistereiden sekä lisensiaattien parissa, korjaillut heidän haksahduksiaan ja usein omiakin, niin ja olenhan minä itekkin insinööri

dodiin, nyt on jutusteltu puhelimessa aiheesta ja niin se vain on että pitää jäädä odottamaan mitä tällä kehitysrintamalla tapahtuu ja milloin -> meikäläiselle taitaa tupsahtaa w124 projektiin lootaksi 722.3 kuten aattelinkin ja vitorojektissa jatketaan jo aloitetulla linjalla, eli huijataan antureita minkä keritään diy tietokoneella 

napa kirjoitti:
mutta en kyllä ymmärrä tuota rumiluksen lapsenomaista uskoa insinööreihinainakin ne insinöörit joita itse tunnen/tunsin omaavat/omasivat myös tervettä itsekritiikkiä omaa alaa ja jopa omaa osaamistaan kohtaan...
Ei tässä Napa nyt mitään ennakkoluuloja ole insinööritaidon suhteen.
Onhan se tiedossa, että harva insinööri suuntautuu siihen opintosuunnan ammattiin, johon on varsinaisesti saanut koulutuksen.
Lähtökohta insinööritaidolle tai tiedolle on siinä, että monialainen opiskelupohja antaa suhteellisen hyvät mahdollisuudet edetä tietotaidollisessa mielessä eteenpäin.
Nämä aktiiviset ja oman korvienvälin osaamista omaavat kandidaatit suuntautuu yleensä speciaalialoille.
Kun tehdään tiimityötä huippuosaajien eri alueiden osaajien kanssa, syntyy yleensä hyvä lopputulos.
Siinä monesti tuntee oman osaamisen rajallisuudet, kun tiimissä on oman alansa huippuosaajia.
Kyllä se vain näin on, että harvoin pystymetsästä tulee sellaista heppulia, joka hallitsee sitten muutakin kuin sen yhden osaamis/ tiedon jyvän.
Elämä vaan ehtii loppumaan, ennekuin alkaa olemaan riittävän laaja-alainen tietotaidollinen ja omaksumisen määrä.
Tällä tarkoitan sitä, että jos ei olisi oikoteitä oppimisen suhteen, jotuisi vielä pidemmän elämänkaaren elämään....saavuttaakseen sen tason, jotka antaa kyvyt painiskella näiden asioiden pareissa.
no miksi vitussa sitä paskaa sitten suolletaan tehtailta ulos niin paljon mitä ehditään, jos asia olisi näinrumilus kirjoitti:napa kirjoitti:
mutta en kyllä ymmärrä tuota rumiluksen lapsenomaista uskoa insinööreihinainakin ne insinöörit joita itse tunnen/tunsin omaavat/omasivat myös tervettä itsekritiikkiä omaa alaa ja jopa omaa osaamistaan kohtaan...
Ei tässä Napa nyt mitään ennakkoluuloja ole insinööritaidon suhteen.
Onhan se tiedossa, että harva insinööri suuntautuu siihen opintosuunnan ammattiin, johon on varsinaisesti saanut koulutuksen.
Lähtökohta insinööritaidolle tai tiedolle on siinä, että monialainen opiskelupohja antaa suhteellisen hyvät mahdollisuudet edetä tietotaidollisessa mielessä eteenpäin.
Nämä aktiiviset ja oman korvienvälin osaamista omaavat kandidaatit suuntautuu yleensä speciaalialoille.
Kun tehdään tiimityötä huippuosaajien eri alueiden osaajien kanssa, syntyy yleensä hyvä lopputulos.
Siinä monesti tuntee oman osaamisen rajallisuudet, kun tiimissä on oman alansa huippuosaajia.
Kyllä se vain näin on, että harvoin pystymetsästä tulee sellaista heppulia, joka hallitsee sitten muutakin kuin sen yhden osaamis/ tiedon jyvän.
Elämä vaan ehtii loppumaan, ennekuin alkaa olemaan riittävän laaja-alainen tietotaidollinen ja omaksumisen määrä.

ja kyllä, tiedostan kyllä että tällä mun tyylillä ei rahaa tehdä, kun yleensä kaikki mitä teen, yritän tehdä niin, että siitä jää jotain myös jälkipolville tai korjailen niitä vaarin aikaisia koneita itselle käyttöön

eli se mitä tarkoitan/yritän sanoa on, että jos insinööreillä olisi enemmän moraalia, ne ei suostuis siihen, että sitä paskaa päästetään markkinoille tai eivät ottais sellaista edes suunnittelupöydälle, jos tiedossa on että nyt lähdetään tuottamaan paskaa... raha, raha, raha... mä olen niin ketun kypsä tähän kaikkeen nykymenoon, että eristäydyn pian lopullisesti koko yhteiskunnasta ja alan luomuviljelijäksi, hommaan pari hevosta ja helvetisti ammuksia varalle, jos yhteiskunnan edustajia yrittää tulla markille kyselemään, miksi en ole vastannut verottajan tai muiden tahojen kyselyihin

Voin kertoa sellaisen salaisuuden nykyajan tuotekehityksestä, että insinööreiltä ja muilta vastaavilta suunnittelijoilta ei kysytä laitetaanko tuote maailmalle vai ei laiteta. Sen päättää markkinointi ja johtotason ihmiset, joilla ei ole pienintäkään kykyä ajatella teknisesti. Tuotteiden ominaisuudet määritellään näiden samaisten ihmisten piirileikkinä ja lopputulos on usein kaoottinen, epälooginen, epäluotettava, työläs toteuttaa jne.
Tuotteet laitetaan myyntiin silloin kun tämä byrokratioporukka on niin ajatellut tapahtuvat vaikka miten suunnittelija kertoisi, että tästä syntyy nyt sutta ja sekundaa, ainoa kriteeri on jotkut viranomaismääräykset ja CE merkin vaatimukset yms. jotka on pakko olla kunnossa.
Minunkaan autot ei tästä tuoreennu, aikoinaan kokeilin miltä semmoinen kallis uusi auto tuntuu ja palasin näihin vanhoihin romuihin mitä meidän eukkokin häpeää
Nämä antavat paljon enemmän sisältöä elämääni kaikin puolin ja elämää kannattaa elää juuri siten kuin se parhaalta itselle tuntuu.
Tuotteet laitetaan myyntiin silloin kun tämä byrokratioporukka on niin ajatellut tapahtuvat vaikka miten suunnittelija kertoisi, että tästä syntyy nyt sutta ja sekundaa, ainoa kriteeri on jotkut viranomaismääräykset ja CE merkin vaatimukset yms. jotka on pakko olla kunnossa.
Minunkaan autot ei tästä tuoreennu, aikoinaan kokeilin miltä semmoinen kallis uusi auto tuntuu ja palasin näihin vanhoihin romuihin mitä meidän eukkokin häpeää

no juu, kyllähän minä tuon kuvion periaatteessa tiesinkin, mutta insinöörien pitäisikin kylmästi ottaa hatkat sellaisesta firmasta jossa noin toimitaan... mutta se rahaveskola kirjoitti:Voin kertoa sellaisen salaisuuden nykyajan tuotekehityksestä, että insinööreiltä ja muilta vastaavilta suunnittelijoilta ei kysytä laitetaanko tuote maailmalle vai ei laiteta. Sen päättää markkinointi ja johtotason ihmiset, joilla ei ole pienintäkään kykyä ajatella teknisesti. Tuotteiden ominaisuudet määritellään näiden samaisten ihmisten piirileikkinä ja lopputulos on usein kaoottinen, epälooginen, epäluotettava, työläs toteuttaa jne.

tässä on tietysti nämä omat ongelmansa, kun ei suostu pelkästä rahasta tekemään töitä tai mitä sattuu töitä... mutta ompahan ainakin omatunto puhdas ja voi sanoa viettävänsä onnellista elämää ainakin sen puolesta (omakohtainen kokemus siis) olen aina ollut aika hanakka sanomaan itseni irti, jos työpaikka ei täytä omia vaatimuksia... itsepetokseen en pysty.
Napalle vastaus;
Niinhän se on, että teknokraatit tuhoavat tämän siviilisaation.
Tätä menoa kun jatketaan, sitä enemmän teknokraattiien saannokset luovat eriarvoisuuttaa.
Suuret rahat menee entistäkin vähälukuisempien taskuun.
Mitä tulee ajoneuvotekniikkaan, on sekin mennyt harvojen ja valittujen bisnekseksi. Tietotekniikka valtaa alaa ja sitä suurempi riski on niiden hallinnassa.
Se että suojaudut yhteiskunnan kaikillta lieveilmiöiltä on hyvä asia....niin teen minäkin.
Toisaaltahan on hyvä asia, että hyväosaiset ostavat niitä kestokulutushyödykkeitä, ja verokertymää saadaan hyvinvointiyhteiskunnan pyörittämiseen.
Niinhän se on, että teknokraatit tuhoavat tämän siviilisaation.
Tätä menoa kun jatketaan, sitä enemmän teknokraattiien saannokset luovat eriarvoisuuttaa.
Suuret rahat menee entistäkin vähälukuisempien taskuun.
Mitä tulee ajoneuvotekniikkaan, on sekin mennyt harvojen ja valittujen bisnekseksi. Tietotekniikka valtaa alaa ja sitä suurempi riski on niiden hallinnassa.
Se että suojaudut yhteiskunnan kaikillta lieveilmiöiltä on hyvä asia....niin teen minäkin.
Toisaaltahan on hyvä asia, että hyväosaiset ostavat niitä kestokulutushyödykkeitä, ja verokertymää saadaan hyvinvointiyhteiskunnan pyörittämiseen.
eikös tässä topikissa pitänyt puhua mersun automaattilaatikoista eikä isinööreistä ja osaako ne suunnitella?
itse olen myös tomaatti harrastaja/käyttäjä niin aihe kiinnostaa mutta ei se kaunka kauan rumilus jaksaa asiasta inttää!
itse olen myös tomaatti harrastaja/käyttäjä niin aihe kiinnostaa mutta ei se kaunka kauan rumilus jaksaa asiasta inttää!
w201 om605
jekku90 kirjoitti:eikös tässä topikissa pitänyt puhua mersun automaattilaatikoista eikä isinööreistä ja osaako ne suunnitella?
Jaaha, että meni rumiluksen piikkiin.
Toki pyrin vastaamaan huutoon, ei sitä yksin monologina kauaa tarvitse räyhätä.
Ja jos sinulla on jotakin faktaa esittää rumiluksen inttämisestä, niin kerro minullekin ?
No jos palataan tuohon 722.6 laatikon käyttöön tuossa Peltolan drifterissä, en viitsi löperrellä turhia juttuja kun eivät he itsekkään vielä ole valmiita kertomaan, mutta tosiaan tuo loota on ollut siellä Mantorpissa ekaa kertaa käytössä. Ohjauskin on minun mielestä toteutettu "oikealla" tavalla, mutta tietenkään systeemi ei ole valmis kadunmiehen käyttöön, joten mitään tuollaista on turha odotella ihan lähiaikoina omaan autoonsa. Ohjaus ei ole väykyn oma lootan boxi, se on hyvä se.
Sen verran siinä turistiin ja selvisi asia, joka minulle oli uusi ja joka voi olla todella tärkeäkin varsinkin väyrysten virityksia tekeville tai semmoisille, ketkä meinaavat korvata 722.3:n sähkölaatikolla ja vaikka ihan väyrysen omilla ohjaussysteemeillä. 722.6:a on ainakin nuo pari eri versiota, mopoautojen versio ja tehokaampien autojen versio. Tuota kevyempää versiota ei kannata hankkia, sitä ei saa päivitettyä vastaamaan vahvempaa vaikka itsekkin niin ajattelin (arvelin) olevan. Sinne sisälle on tehty jotain muutoksia, jotka eivät onnistu tai sitten tulevat liian kalliiksi tehdä siihen keposempaan versioon.
Tämä on sinänsä kohtuu surullinen uutinen mopomoottoristen autojen ja uudempien vitojen omistajille (mopomoottoriset < 4 litraa)...tai no, en minä siis tiedä missä malleissa on se parempi aja missä huonompi, mutta pitäkääpäs silmät auki kun niitä koodeja katselette.
Tuntuu muuten käsittämättömältä, että tehdas tekee vahvempia ja heikompia ja nimeää ne molemmat samalla tunnuksella, mutta näinhän se on moottoreissakin ollut OM6nn.97n takaa moottorin olevan parempi, olisko lootissakin sitten tuommonen koodaus perässä...
heh...toivottavasti en nyt lörpötellyt liikoja...en kai...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RcrP7_hee-w[/youtube]
Sen verran siinä turistiin ja selvisi asia, joka minulle oli uusi ja joka voi olla todella tärkeäkin varsinkin väyrysten virityksia tekeville tai semmoisille, ketkä meinaavat korvata 722.3:n sähkölaatikolla ja vaikka ihan väyrysen omilla ohjaussysteemeillä. 722.6:a on ainakin nuo pari eri versiota, mopoautojen versio ja tehokaampien autojen versio. Tuota kevyempää versiota ei kannata hankkia, sitä ei saa päivitettyä vastaamaan vahvempaa vaikka itsekkin niin ajattelin (arvelin) olevan. Sinne sisälle on tehty jotain muutoksia, jotka eivät onnistu tai sitten tulevat liian kalliiksi tehdä siihen keposempaan versioon.
Tämä on sinänsä kohtuu surullinen uutinen mopomoottoristen autojen ja uudempien vitojen omistajille (mopomoottoriset < 4 litraa)...tai no, en minä siis tiedä missä malleissa on se parempi aja missä huonompi, mutta pitäkääpäs silmät auki kun niitä koodeja katselette.
Tuntuu muuten käsittämättömältä, että tehdas tekee vahvempia ja heikompia ja nimeää ne molemmat samalla tunnuksella, mutta näinhän se on moottoreissakin ollut OM6nn.97n takaa moottorin olevan parempi, olisko lootissakin sitten tuommonen koodaus perässä...
heh...toivottavasti en nyt lörpötellyt liikoja...en kai...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RcrP7_hee-w[/youtube]
pahitelen rumilus kun asettelin sanani ja sanamuotoni väärin. en tarkoittanut mollata rumilusta mutta toivoin vain etta puhuttaisiin topikkiin liittyvistä asioista.
w201 om605
et kai tajua että tämä kyseinen topikki on kasattu "jämäpaloista" ja suunsoitosta jo alunperinkin (superturbo topikista...)jekku90 kirjoitti:pahitelen rumilus kun asettelin sanani ja sanamuotoni väärin. en tarkoittanut mollata rumilusta mutta toivoin vain etta puhuttaisiin topikkiin liittyvistä asioista.
pitäis tuo topikin otsikkokin jo jotain kertoa

" Tuntuu muuten käsittämättömältä, että tehdas tekee vahvempia ja heikompia ja nimeää ne molemmat samalla tunnuksella, mutta näinhän se on moottoreissakin ollut OM6nn.97n takaa moottorin olevan parempi, olisko lootissakin sitten tuommonen koodaus perässä... "
[/quote]
Katselin starin WIS:stä, jossa oli 722.6xx vaihteistovaihtoehtoja C-mallissakin parikymmentä eri vaihtoehtoa.
Yli 4-litran C/E-sarjan tekniikoissakin näyttää olevan 16 eri 722.6xx vaihtoehtoa.
[/quote]
Katselin starin WIS:stä, jossa oli 722.6xx vaihteistovaihtoehtoja C-mallissakin parikymmentä eri vaihtoehtoa.
Yli 4-litran C/E-sarjan tekniikoissakin näyttää olevan 16 eri 722.6xx vaihtoehtoa.
Kyllä se ajaa osaa tuo peltola, näyttää kyllä hyvältä! 
Eikait veskola, eiköhän siellä ollu suodatin täälläkin päässä että mitä kärsi sanoa ja mitä ei.
Miten nii ei oo toimiva katukäyttöön? Onhan tuo jo nyt mun mielestä parempi mitä 722.3? Tietysti vaihot on vielä "aika" rajuja että jos siihen sais sen pehmeemmän vaihtomoden kans, nii sitte olis jo hyvä. Tietysti voidaan kyseenalaistaa myös tuon 722.3:sen alipaine ohjaus, että pehmentääkö se nyt sitte oikeasti sitä vaihtoa...?

Eikait veskola, eiköhän siellä ollu suodatin täälläkin päässä että mitä kärsi sanoa ja mitä ei.

Miten nii ei oo toimiva katukäyttöön? Onhan tuo jo nyt mun mielestä parempi mitä 722.3? Tietysti vaihot on vielä "aika" rajuja että jos siihen sais sen pehmeemmän vaihtomoden kans, nii sitte olis jo hyvä. Tietysti voidaan kyseenalaistaa myös tuon 722.3:sen alipaine ohjaus, että pehmentääkö se nyt sitte oikeasti sitä vaihtoa...?

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
w203 c55 amg
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
Ihan vaan lisää sotkien soppaanne...
Oletteko muuten päässeet vilkaisemaan niitä 60-luvun K4-vaihteistojen sisään.
Jumankekka että niissä on isot kitkalevyt. ¨
Sellasen laatikon ei pitäis ikinä hajota minkään 4 sylinterisen alitehosen dieselin perässä...
Oletteko muuten päässeet vilkaisemaan niitä 60-luvun K4-vaihteistojen sisään.
Jumankekka että niissä on isot kitkalevyt. ¨
Sellasen laatikon ei pitäis ikinä hajota minkään 4 sylinterisen alitehosen dieselin perässä...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Tahtoo vaan olla että näissä nykyajan alitehoisissa 4 pyttyisissä kolkuttimissakin on sitä vääntöä pelkällä lastulla jo melkein 400nm.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
veskola kirjoitti: Tuntuu muuten käsittämättömältä, että tehdas tekee vahvempia ja heikompia ja nimeää ne molemmat samalla tunnuksella, mutta näinhän se on moottoreissakin ollut OM6nn.97n takaa moottorin olevan parempi, olisko lootissakin sitten tuommonen koodaus perässä...
Kaikkia uusia juttuja sitä kuulee? Mitäs eroa moottoreissa on?
Piti kertoa 722.6xx sähköohjatusta laatikoista tarkemmin...mutta olkoon...jos jotakin satuttaa ...kun nuo tiedot ovat starin WIS-tietokannassa.

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Olisko rumiluksella mahdollisesti tarkempaa tietoa tuon 722.6:sen toiminnasta? Lähinnä ne vapaakytkimet
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Sen mitä Starin tietokanta kertoo.S202 kirjoitti:Olisko rumiluksella mahdollisesti tarkempaa tietoa tuon 722.6:sen toiminnasta? Lähinnä ne vapaakytkimet
En ole tarkkaan tutkinut sähköohjauksen sielunelämää, mutta kun mielenkiinto heräsi, niin eiköhän starin tietokanta jotakin anna. Täytyy tietysti tutkia myös ajonaikainen toiminta starin nokassa.
Mitä olisit lähinnä tarvinnut tietoa vapaakytkimestä ? Tuskin kyseisessä laatikossa sellaista on, luulisin venttiilikoneiston käskyttävän senkin puolen.
Kyseinen laatikko avattiin ja tutkittiin tässä taannoin. Mielestäni ei mitään kummallisuuksia itse peruslaatikossa.
Sähköinen venttiilikoneisto sensijaan poikkesi perinteisestä. Ilmeisesti huono laatikko, kun tuotantoerä oli noinkin lyhytaikainen. Hyvin vikaherkkä rakenteeltaan sekä myös sähköiseltä ohjauskseltaan.