W124 3.0 m104 moottorin jakoketjun asennus
Re: W124 3.0 m104 moottorin jakoketjun asennus
Eli nyt unodat sen 30 astetta ja pelkästään merkit kohdalleen ja myötäpäivään säädin eli se ei saa muutattaa ajoitus merkki enää kun pyörität.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 3.0 m104 moottorin jakoketjun asennus
Olisko kenelläkään antaa tähän vastausta? Kone olisi kasassa ja starttausta vaille.rikugien kirjoitti:Äkkiä muistelen näin että OT merkki kohdalleen ja ne 4mm tapit kantta vasten nokkapyörillä ja sitä imunokan pyörää ei pureta. Imunokan säätö pitää liikkua käsin.
Syttyennakkoa varten on ne muut merkinnät ei ajotusta.
Luonnollisesti käydään koneen kierto lävitse räikällä ennen kun startataan.
Yövuoron jälkeen annettu kommentti on tämä sitten.
Laitoin tosiaan kampiakselin O/T asentoon. Sitten nokkapyöriin 4mm tapit ja lepäämään kantta vasten. Imupuolen säätäjää käänsin käsin myötäpäivään ja löysät pois. Sitten ketju paikalleen ja lopuksi purettu ja kasattu ketjunkiristäjä paikalleen. Räikällä pyörii hyvin. Tuossa välissä ei pyöritellä enää 30 astetta? Meni varmaan oikein?[/quote]
Ihan oikein meni...

Se 30 asteen kohta oli muistaaksen sellainen että mikään mäntä ei ole ylhäällä joten siinä kohti nokkia uskaltaa pyöritellä yksinään ilman että venttiilit ottaa mäntiin.
Viimeksi muokannut Sorsso, Pe 10.07.2015 23:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: W124 3.0 m104 moottorin jakoketjun asennus
Olisko kenelläkään antaa tähän vastausta? Kone olisi kasassa ja starttausta vaille.rikugien kirjoitti:Äkkiä muistelen näin että OT merkki kohdalleen ja ne 4mm tapit kantta vasten nokkapyörillä ja sitä imunokan pyörää ei pureta. Imunokan säätö pitää liikkua käsin.
Syttyennakkoa varten on ne muut merkinnät ei ajotusta.
Luonnollisesti käydään koneen kierto lävitse räikällä ennen kun startataan.
Yövuoron jälkeen annettu kommentti on tämä sitten.
Laitoin tosiaan kampiakselin O/T asentoon. Sitten nokkapyöriin 4mm tapit ja lepäämään kantta vasten. Imupuolen säätäjää käänsin käsin myötäpäivään ja löysät pois. Sitten ketju paikalleen ja lopuksi purettu ja kasattu ketjunkiristäjä paikalleen. Räikällä pyörii hyvin. Tuossa välissä ei pyöritellä enää 30 astetta? Meni varmaan oikein?[/quote]
Eikös se ole sillon starttia vaille.
En kyllä oikeen vieläkään ymmärrä tuota 30astetta?
Viime kerralla kun laitoin OT:n kohalleen ja muutenkin näillä muilla ohjeilla niin hyvin lähti käymään ja jopa pelas oikein.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Re: W124 3.0 m104 moottorin jakoketjun asennus
Eikös se ole sillon starttia vaille.Manu300cea24 kirjoitti:Olisko kenelläkään antaa tähän vastausta? Kone olisi kasassa ja starttausta vaille.rikugien kirjoitti:Äkkiä muistelen näin että OT merkki kohdalleen ja ne 4mm tapit kantta vasten nokkapyörillä ja sitä imunokan pyörää ei pureta. Imunokan säätö pitää liikkua käsin.
Syttyennakkoa varten on ne muut merkinnät ei ajotusta.
Luonnollisesti käydään koneen kierto lävitse räikällä ennen kun startataan.
Yövuoron jälkeen annettu kommentti on tämä sitten.
Laitoin tosiaan kampiakselin O/T asentoon. Sitten nokkapyöriin 4mm tapit ja lepäämään kantta vasten. Imupuolen säätäjää käänsin käsin myötäpäivään ja löysät pois. Sitten ketju paikalleen ja lopuksi purettu ja kasattu ketjunkiristäjä paikalleen. Räikällä pyörii hyvin. Tuossa välissä ei pyöritellä enää 30 astetta? Meni varmaan oikein?
En kyllä oikeen vieläkään ymmärrä tuota 30astetta?
Viime kerralla kun laitoin OT:n kohalleen ja muutenkin näillä muilla ohjeilla niin hyvin lähti käymään ja jopa pelas oikein.[/quote]
Kyllä se oli starttia vaille

Käy ja kukkuu!
Kiitos kaikille avusta.
W123 200 -84
Re: W124 3.0 m104 moottorin jakoketjun asennus
Pelasi päivän verran hyvin. Nyt alkoi venttiilinnostaja nakuttamaan, muuten käy edelleen nätisti. Katsastuksessakin huippu päästöarvot ja huudattihan ne siellä ainakin minuutin kovilla kierroksilla.
Oliskohan vanhaa kuivanutta öljyä välissä. Ihmettelen kyllä, koska kansi kävi kuitenkin koneistamolla.
Ajattelin tehdä Forte-käsittelyn öljyjen sekaan ja perään uudet pesevät öljyt.
Onko parempia ideoita?
Oliskohan vanhaa kuivanutta öljyä välissä. Ihmettelen kyllä, koska kansi kävi kuitenkin koneistamolla.
Ajattelin tehdä Forte-käsittelyn öljyjen sekaan ja perään uudet pesevät öljyt.
Onko parempia ideoita?
W123 200 -84
Re: W124 3.0 m104 moottorin jakoketjun asennus
Onko mittarin mukaan paineet muuttuneet?
Joissakin suodatin järjestelmissä tukos ohittaa suotimen ja paineet vaihtelee..eli vanhoilla suotimella ja öljyillä kai mennään..toinen on öljynpaineen ylipaineventtiilin välissä voi olla roska.
muutenkin kone on aina likaisimmillaan täys remontin tai yleensä avatun moottorin kysessä ollessa eli likaa on vaikka miten olisi huolellinen...öljyt ja suodin vaihtoon kun ajanut jonkin verran.
Joissakin suodatin järjestelmissä tukos ohittaa suotimen ja paineet vaihtelee..eli vanhoilla suotimella ja öljyillä kai mennään..toinen on öljynpaineen ylipaineventtiilin välissä voi olla roska.
muutenkin kone on aina likaisimmillaan täys remontin tai yleensä avatun moottorin kysessä ollessa eli likaa on vaikka miten olisi huolellinen...öljyt ja suodin vaihtoon kun ajanut jonkin verran.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 3.0 m104 moottorin jakoketjun asennus
Paineet on normaalit ja vanhoilla öljyillä mennään. Missäs kohti tuo ylipaineventtiili on?atlas kirjoitti:Onko mittarin mukaan paineet muuttuneet?
Joissakin suodatin järjestelmissä tukos ohittaa suotimen ja paineet vaihtelee..eli vanhoilla suotimella ja öljyillä kai mennään..toinen on öljynpaineen ylipaineventtiilin välissä voi olla roska.
muutenkin kone on aina likaisimmillaan täys remontin tai yleensä avatun moottorin kysessä ollessa eli likaa on vaikka miten olisi huolellinen...öljyt ja suodin vaihtoon kun ajanut jonkin verran.
Kai tuolla uskaltaa rauhallisesti ajella vai tuleeko nostimeen kuoppa kun se ei ehkä pyöri normaalisti ja nokka painaa koko ajan samasta kohdasta? Jos ajelis huviajoa jonkun 100 km ja sitten Forte ja öljynvaihto
W123 200 -84
Re: W124 3.0 m104 moottorin jakoketjun asennus
Joissakin bensakoneissa se on jakokopassa kuskin puolella ja öljypohja linjan yläpuolella mutta eroja löytyy.
Tällöin kyllä paineet on nollilla tyhjiksellä ja nousee kierroksilla...mittaus antaa osviittaa eli mitata ensin.
Voi ajaa rauhassa koska kierroksilla on tuottoa varmasti että kyllä se saa öljyä.
Nostajat olivat vanhoja...on olemassa nostajien pesu aineita joilla moni saanut apuja.
Tällöin kyllä paineet on nollilla tyhjiksellä ja nousee kierroksilla...mittaus antaa osviittaa eli mitata ensin.
Voi ajaa rauhassa koska kierroksilla on tuottoa varmasti että kyllä se saa öljyä.
Nostajat olivat vanhoja...on olemassa nostajien pesu aineita joilla moni saanut apuja.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 3.0 m104 moottorin jakoketjun asennus
Nakutus hävisi itsestään. Teetän nyt Öljypisteellä puhdistuskäsittelyn. Ajelen sitten pari tuhatta km uusilla öljyillä ja vaihdan uudestaanatlas kirjoitti:Joissakin bensakoneissa se on jakokopassa kuskin puolella ja öljypohja linjan yläpuolella mutta eroja löytyy.
Tällöin kyllä paineet on nollilla tyhjiksellä ja nousee kierroksilla...mittaus antaa osviittaa eli mitata ensin.
Voi ajaa rauhassa koska kierroksilla on tuottoa varmasti että kyllä se saa öljyä.
Nostajat olivat vanhoja...on olemassa nostajien pesu aineita joilla moni saanut apuja.
W123 200 -84