En tiedä, mitä kirjoitan väärin, kun minut tulkitaan huoltokirjan vihaajaski. Taitavat tahallaan trollata.

(ja minä hölmö vastaan yhä uudestaan ja uudestaan.)
En vain anna sille arvoa, koska sen sisältö kertoo autosta yhtä paljon kuin myyjän puheet. Molemmat voivat olla totta tai tiedät mitä. Jos kyseinen läpyskä puuttuu kokonaan, niin antaa sekin autosta tietyn kuvan, ja saa minut tutkimaan autoa vieläkin tarkempaan. Mikään ihmemies auto-asiantuntija en todellakaan ole, vaan kaukana siitä. Mutta jos auto koe-ajolla, nosturille nostettuna, yms. vaikuttaa terveeltä ja hinta on kohtuullinen, niin voin ko. auton ostaakkin. Ostan autoa en kirjaa. Jos auto on niin hyvin meikattu, ja kone on pysynyt niin hyvässä kunnossa vaikkei öljyjä ole koskaan vaihdettu, etten huomaa siinä mitään outoa, niin sitten pitää vain kärsiä nahoissaan ja olla seuraavalla kerralla tarkempi.
Minussa tosin on joihinkin foorumilaisiin verrattuna sellainen ero, että ostan vain sellaisia autoja joihin minulla on varaa. Autolainat yms. osamaksut on yli-varojensa eläville pröystäilijöille.
dealer kirjoitti:Auton todellisen kunnon tutkiminen ei käytännössä onnistu millään kaikilta osin.
Esimerkkinä vaikka 300tkm ajettu neljä vuotta vanha MB.
Automaattivaihteistoöljyt; huoltokirjassa leimalliset merkinnät että ne on vaihdettu ajallaan = uskaltaa ostaa sen puolesta.
Ei merkintöjä, kenties myyjä kertoo että "on ne vaihettu" = siihen jäi kaupanteko.
Neljä vuotta vanha mersu jossa on 300tkm ajettu laatikko ilman öljyn vaihtoja, tarkoittaa että siihen on jo jouduttu vaihtamaan uusi laatikko

Itse asiassa, otit aika hyvän esimerkin. Tuossa allekirjoituksessa näkyvän 320cdi:n vein merkkiliikkeeseen (Mega-auto Porvoo) Sen takia että joskus kunnon katurallin jälkeen laatikko teki nykäiseviä vaihtoja. Merkkiliike vaihtoi 3 litraa uutta laatikko öljyä, laittoi saman vanhan vuotavan töpselin holkin takaisin paikoilleen ja laksutti kamalasti.
Tämä temppu aiheutti sen että kaikki vanha paska siellä laatikossa lähti uudestaan liikenteeseen. -> laatikko ei toiminut enään senkään vertaa. Megaan uuteen vikakoodien lukuun. Eivät löytäneet mitään vikakoodeja vaikka Carsoftalla löysimme itse vikakoodit nopeustunnistimesta, (ennen ja jälkeen megalla käynnin). Mega-auto myös "tarkisti" pyynnöstäni laatikon ohjausboxin, siinä ei ollut kuulemma mitään vikaa, ehdottivat että jos vika ei poistu lähiaikoina (mitä sitten tarkoittaakaan) niin olisivat kokeilleet vaihtaa laatikon venttiilikoneiston. (maksaa hunajaa pelkät osat) Tähän en suostunut vaan ajoin kotiini, ja avasin itse laatikon ohjausboxin, se oli täynnä öljyä. Putsasin sen itse.
Lopulta tämän (ja naapuri) foorumin kautta löysin tieni Hotarille järvenpäähän, joka vaihtoi johdinlevyn (jossa on siis se magneettinen nopeusanturi joka kerää itseensä sitä paskaa) uusi turbiinin lukkovenan solkku (joka harrastaa samaa keräämistä) uusi holkki lootan kylkeen, suodatin yms. (kaikki osat yht. noin 10% megan ehdottamien osien hinnasta)
ja se tärkein: eli laatikko öljyt huuhtelemalla, niin että se muju tulee ulos sieltä laatikosta. (yli 10 litraa menee öljyä)
Nyt on Hotarilla käynnin jälkeen ajettu yli 3tkm ilman minkään laisia vikatiloja tai nykimisiä. Kokonais kustannukset järvenpäässä jäivät alle mega-auton korjaus arvion pelkän työn osuuden.
Eli Automaattivaihteistoöljyt; huoltokirjassa leimalliset merkinnät että ne on vaihdettu ajallaan = jotakin on ehkä joskus tehty, herra yksin tietää mitä.
dealer kirjoitti:Osta Jeremy tuosta, voin repiä huoltokirjan

:
240D -85
Hieno tämä Vehon VaihtoTähden kojelaudan keskilokero
Myynti-ilmoituksessa mainitaan Veho, ei kelpaa.