arska10 kirjoitti:Muistaakseni tuo öljymäärän korkeus on 64mm kun kun laatikko on kuuma kannataa tilata mittatikku kl varaosista niin näkee
sen öljyn määrän noissahan ei ole mittatikkua jos on liika täyttöä niin sekään ei tee laatikolle hyvää
Tässä linkki josta näet nuo laatikon öljymäärät http://www.rvs.fi/diagnostic/page70.html" onclick="window.open(this.href);return false;
pilkkuanussien tuo oma mittatikku näyttäs 65,5mm......
E:ja eikös tuo mitata lämpinä (80C) ja kone käynnissä P:llä....?
.
5v sähkö loota öljyn oikea taso 64.4mm öljyn lämpö 80c kone käynnissä
jos öljyt vahtaa vaan ropusta laskemalla niin onkelmia on varmasti tiedossa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Tuota tuota, näemmä 'bensamiehen' vikaa vielä. Tuossa ~2000RPM tietämillä kun on bensakoneisissa jo 3000RPM niin nuo pers-tuntumalla annetut lukemat on tosiaan aivan päin prinkkalaa. eli 1800-2000RPM vaihtaa. Kylmänä S-ohjelmalla jää välillä siihen 1900RPM pintaan tasakaasulla junnaamaan 2:lle josta ei tahdo vaihtaa 3:lle kuin A: nostamalla kierroksia noin 100RPM, tai B: käskemällä kepistä. Noin joka kolmas kerta kun kepistä käskee, heittää vaihteen silmään nykäisten. Tuo vajaa 2000RPM tosiaan tuntuu suurinpiirtein samalta kuin edellisessä autossa sellaset 3000RPM. Aika normaalilta tuntuu toiminta sinällänsä.
Tosiaan tuo W-ohjelma tuntuu pidättelevän autoa mäessä ihan kivasti. En tiedä onko siellä erikseen joku mikä sitä pidättää, vai luistattaako W-ohjelma sopivasti jotta ei ryömi mäessä.
Eniten arvostaisin sitä että S-ohjelma toimisi kuin manuaali, siis joka vaihtaa vaihteita käskystä eikä omien mieltymystensä mukaan. (järjen rajoissa tietysti).
SBC / SBC H ominaisuus on kai tullut optiona W211 -> Ilmeisesti ohjelmallinen kun vanhemmista autoista on puuttunut ja sitten jälkikäteen mersulla "aktivoitu".. olis ihan kiva jos tuon saisi W210:n myös vaan onkohan tosiaan softa vai rauta mikä sitä pidättelee..
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
blackslide kirjoitti:Tuota tuota, näemmä 'bensamiehen' vikaa vielä. Tuossa ~2000RPM tietämillä kun on bensakoneisissa jo 3000RPM niin nuo pers-tuntumalla annetut lukemat on tosiaan aivan päin prinkkalaa. eli 1800-2000RPM vaihtaa. Kylmänä S-ohjelmalla jää välillä siihen 1900RPM pintaan tasakaasulla junnaamaan 2:lle josta ei tahdo vaihtaa 3:lle kuin A: nostamalla kierroksia noin 100RPM, tai B: käskemällä kepistä. Noin joka kolmas kerta kun kepistä käskee, heittää vaihteen silmään nykäisten. Tuo vajaa 2000RPM tosiaan tuntuu suurinpiirtein samalta kuin edellisessä autossa sellaset 3000RPM. Aika normaalilta tuntuu toiminta sinällänsä.
Tosiaan tuo W-ohjelma tuntuu pidättelevän autoa mäessä ihan kivasti. En tiedä onko siellä erikseen joku mikä sitä pidättää, vai luistattaako W-ohjelma sopivasti jotta ei ryömi mäessä.
Eniten arvostaisin sitä että S-ohjelma toimisi kuin manuaali, siis joka vaihtaa vaihteita käskystä eikä omien mieltymystensä mukaan. (järjen rajoissa tietysti).
SBC / SBC H ominaisuus on kai tullut optiona W211 -> Ilmeisesti ohjelmallinen kun vanhemmista autoista on puuttunut ja sitten jälkikäteen mersulla "aktivoitu".. olis ihan kiva jos tuon saisi W210:n myös vaan onkohan tosiaan softa vai rauta mikä sitä pidättelee..
W asennossa laatikko ei käytä 1 vaihdetta muutaku polkaisemalla kaasun ihan pohjaan lähdössä.
blackslide kirjoitti:
Tosiaan tuo W-ohjelma tuntuu pidättelevän autoa mäessä ihan kivasti. En tiedä onko siellä erikseen joku mikä sitä pidättää, vai luistattaako W-ohjelma sopivasti jotta ei ryömi mäessä.
Eniten arvostaisin sitä että S-ohjelma toimisi kuin manuaali, siis joka vaihtaa vaihteita käskystä eikä omien mieltymystensä mukaan. (järjen rajoissa tietysti).
SBC / SBC H ominaisuus on kai tullut optiona W211 -> Ilmeisesti ohjelmallinen kun vanhemmista autoista on puuttunut ja sitten jälkikäteen mersulla "aktivoitu".. olis ihan kiva jos tuon saisi W210:n myös vaan onkohan tosiaan softa vai rauta mikä sitä pidättelee..
Oikeestaan oli sitten kumpi vaihtamisohjelma vaan käytössä pitäisi auton pysyä loivassa mäessä,
rautaa ainakin tarvitaan(ainakin sähköjarrujen yksikön verran xxxx€) jos hold toiminnon haluaa 210 mallin lisäksi vielä toisen laiset ohjainboxsit 210/211 on ohjain boxsien osalta aika erilaiset
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Tuossa omassa on kyllä ryömimistä havaittavissa W-ohjelmalla oikein loivassa mäessä. S-ohjelmalla ryömii ainakin täällä joka mäessä joten jarrulla seistään tai vaihdan N:lle jos ei jaksa, tosin silloin tarvii polkaista parkki jos on mäessä. Joskus vaihdan W:lle juuri tuosta syystä kylillä ajellessa. Liikaa pitoja lootassa
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Itelläki liikkuu oli kumpi ohjelma päällä tahansa. Tuo SBC H toiminto on kyllä hyvä käytän sitä aina valoissa. Eikö sen kuulukki ryömiä vaihde päällä jos et paina jarrua?
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
jomppeW211 kirjoitti:Itelläki liikkuu oli kumpi ohjelma päällä tahansa. Tuo SBC H toiminto on kyllä hyvä käytän sitä aina valoissa. Eikö sen kuulukki ryömiä vaihde päällä jos et paina jarrua?
Jep vähän(hyvin vähän)
mutta pienessä mäessä pitäis pysyä myös
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Mene autoon ovet kiinni virta päälle kaasu ihan pohjaan pidä pohjassa n.15sek virta pois kaasu edelleen pohjassa pari sek löysää kaasu ja odota autossa virrat pois noin 5min käynnistä auto ja lähde ajamaan pakko ykkösellä ja vaihda aina kun haluat vitoselle asti. Näin pitäis oppia sun ajotyyli. Itellä toimi ainakin. Kylmänä nykäsee hieman mutta sit ku lämpiää niin toimii hienosti.
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008