E270cdi Automaattilaatikko ongelma?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

LopenUupunut kirjoitti:
arska10 kirjoitti:Muistaakseni tuo öljymäärän korkeus on 64mm kun kun laatikko on kuuma kannataa tilata mittatikku kl varaosista niin näkee
sen öljyn määrän noissahan ei ole mittatikkua jos on liika täyttöä niin sekään ei tee laatikolle hyvää
Tässä linkki josta näet nuo laatikon öljymäärät
http://www.rvs.fi/diagnostic/page70.html" onclick="window.open(this.href);return false;

pilkkuanussien tuo oma mittatikku näyttäs 65,5mm...... :D :wink:

E:ja eikös tuo mitata lämpinä (80C) ja kone käynnissä P:llä....?


.
5v sähkö loota öljyn oikea taso 64.4mm öljyn lämpö 80c kone käynnissä

jos öljyt vahtaa vaan ropusta laskemalla niin onkelmia on varmasti tiedossa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Tuota tuota, näemmä 'bensamiehen' vikaa vielä. Tuossa ~2000RPM tietämillä kun on bensakoneisissa jo 3000RPM niin nuo pers-tuntumalla annetut lukemat on tosiaan aivan päin prinkkalaa. eli 1800-2000RPM vaihtaa. Kylmänä S-ohjelmalla jää välillä siihen 1900RPM pintaan tasakaasulla junnaamaan 2:lle josta ei tahdo vaihtaa 3:lle kuin A: nostamalla kierroksia noin 100RPM, tai B: käskemällä kepistä. Noin joka kolmas kerta kun kepistä käskee, heittää vaihteen silmään nykäisten. Tuo vajaa 2000RPM tosiaan tuntuu suurinpiirtein samalta kuin edellisessä autossa sellaset 3000RPM. Aika normaalilta tuntuu toiminta sinällänsä.

Tosiaan tuo W-ohjelma tuntuu pidättelevän autoa mäessä ihan kivasti. En tiedä onko siellä erikseen joku mikä sitä pidättää, vai luistattaako W-ohjelma sopivasti jotta ei ryömi mäessä.

Eniten arvostaisin sitä että S-ohjelma toimisi kuin manuaali, siis joka vaihtaa vaihteita käskystä eikä omien mieltymystensä mukaan. (järjen rajoissa tietysti).

SBC / SBC H ominaisuus on kai tullut optiona W211 -> Ilmeisesti ohjelmallinen kun vanhemmista autoista on puuttunut ja sitten jälkikäteen mersulla "aktivoitu".. olis ihan kiva jos tuon saisi W210:n myös vaan onkohan tosiaan softa vai rauta mikä sitä pidättelee..
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6523
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Kaipa tuo mäkilähtöavustin liittyy siihen että W211:ssa tuli myös sähköjarrut, siksi sitä ei väykkyyn saa kun siinä niitä ei ole...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5551
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?

Viesti Kirjoittaja S202 »

blackslide kirjoitti:Tuota tuota, näemmä 'bensamiehen' vikaa vielä. Tuossa ~2000RPM tietämillä kun on bensakoneisissa jo 3000RPM niin nuo pers-tuntumalla annetut lukemat on tosiaan aivan päin prinkkalaa. eli 1800-2000RPM vaihtaa. Kylmänä S-ohjelmalla jää välillä siihen 1900RPM pintaan tasakaasulla junnaamaan 2:lle josta ei tahdo vaihtaa 3:lle kuin A: nostamalla kierroksia noin 100RPM, tai B: käskemällä kepistä. Noin joka kolmas kerta kun kepistä käskee, heittää vaihteen silmään nykäisten. Tuo vajaa 2000RPM tosiaan tuntuu suurinpiirtein samalta kuin edellisessä autossa sellaset 3000RPM. Aika normaalilta tuntuu toiminta sinällänsä.

Tosiaan tuo W-ohjelma tuntuu pidättelevän autoa mäessä ihan kivasti. En tiedä onko siellä erikseen joku mikä sitä pidättää, vai luistattaako W-ohjelma sopivasti jotta ei ryömi mäessä.

Eniten arvostaisin sitä että S-ohjelma toimisi kuin manuaali, siis joka vaihtaa vaihteita käskystä eikä omien mieltymystensä mukaan. (järjen rajoissa tietysti).

SBC / SBC H ominaisuus on kai tullut optiona W211 -> Ilmeisesti ohjelmallinen kun vanhemmista autoista on puuttunut ja sitten jälkikäteen mersulla "aktivoitu".. olis ihan kiva jos tuon saisi W210:n myös vaan onkohan tosiaan softa vai rauta mikä sitä pidättelee..
W asennossa laatikko ei käytä 1 vaihdetta muutaku polkaisemalla kaasun ihan pohjaan lähdössä.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

blackslide kirjoitti: Tosiaan tuo W-ohjelma tuntuu pidättelevän autoa mäessä ihan kivasti. En tiedä onko siellä erikseen joku mikä sitä pidättää, vai luistattaako W-ohjelma sopivasti jotta ei ryömi mäessä.

Eniten arvostaisin sitä että S-ohjelma toimisi kuin manuaali, siis joka vaihtaa vaihteita käskystä eikä omien mieltymystensä mukaan. (järjen rajoissa tietysti).

SBC / SBC H ominaisuus on kai tullut optiona W211 -> Ilmeisesti ohjelmallinen kun vanhemmista autoista on puuttunut ja sitten jälkikäteen mersulla "aktivoitu".. olis ihan kiva jos tuon saisi W210:n myös vaan onkohan tosiaan softa vai rauta mikä sitä pidättelee..
Oikeestaan oli sitten kumpi vaihtamisohjelma vaan käytössä pitäisi auton pysyä loivassa mäessä,

rautaa ainakin tarvitaan(ainakin sähköjarrujen yksikön verran xxxx€) jos hold toiminnon haluaa 210 mallin lisäksi vielä toisen laiset ohjainboxsit 210/211 on ohjain boxsien osalta aika erilaiset
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Tuossa omassa on kyllä ryömimistä havaittavissa W-ohjelmalla oikein loivassa mäessä. S-ohjelmalla ryömii ainakin täällä joka mäessä joten jarrulla seistään tai vaihdan N:lle jos ei jaksa, tosin silloin tarvii polkaista parkki jos on mäessä. Joskus vaihdan W:lle juuri tuosta syystä kylillä ajellessa. Liikaa pitoja lootassa :D
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
jomppeW211
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
Paikkakunta: Oulu

Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?

Viesti Kirjoittaja jomppeW211 »

Itelläki liikkuu oli kumpi ohjelma päällä tahansa. Tuo SBC H toiminto on kyllä hyvä käytän sitä aina valoissa. Eikö sen kuulukki ryömiä vaihde päällä jos et paina jarrua?
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jomppeW211 kirjoitti:Itelläki liikkuu oli kumpi ohjelma päällä tahansa. Tuo SBC H toiminto on kyllä hyvä käytän sitä aina valoissa. Eikö sen kuulukki ryömiä vaihde päällä jos et paina jarrua?
Jep vähän(hyvin vähän)
mutta pienessä mäessä pitäis pysyä myös
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 16:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jomppeW211
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
Paikkakunta: Oulu

Re: E270cdi Automaattilaatikko ongelma?

Viesti Kirjoittaja jomppeW211 »

Mene autoon ovet kiinni virta päälle kaasu ihan pohjaan pidä pohjassa n.15sek virta pois kaasu edelleen pohjassa pari sek löysää kaasu ja odota autossa virrat pois noin 5min käynnistä auto ja lähde ajamaan pakko ykkösellä ja vaihda aina kun haluat vitoselle asti. Näin pitäis oppia sun ajotyyli. Itellä toimi ainakin. Kylmänä nykäsee hieman mutta sit ku lämpiää niin toimii hienosti.
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Vastaa Viestiin