w203:sen vaihteisto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Vehon tiedon mukaan sitä vaihdelaatikon rakennetta on muutettu juuri 1-2 vaihteitten sunkronoinnin osalta. Noin olivat väittäneet tälle asentaja Vierimaalle, kun se oli mennyt tilaamaan 2-vaihteen synkroja. Että nuita synkroja ei enää olisi saatavana koska vaihteiston rakennetta muutettu ja siksi täytyisi tuohonkin laatikkoon muutokset tehdä.

Kun sitten tuli uudet palikat niin eihän ne rattaat sun muut edes olisi kyseiseen laatikkoon passanneet, kaiketi ihan vääriä, mutta synkrot kävivät suoraan, joten meinasi että uudemman mallin laatikko on jo tuossa.

Kyllä tuossa laatikko on tehtaalla asennttu, joten itse en usko että tuota rakennetta olisi muutettu.

Veholla myyvät nyttemmin samaista "parannuspakettia" tietämättömille, jos menee valittamaan huonoa vaihteen kytkeytymistä.
Uusissa ei kuulemma ole ollut mitään ongelmia enää, tiedä sitten.

Enpä jaksa enää kyseiseen vikaan sen enempää puuttua, kuten jo todettua vaihtoon menee heti kun pudjetti sallii. Tai sit laitan myyntiin ja saksasta tuotan automaattilaatikolla facelift mallin tilalle.
W205 220d autom. AMG -15

Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

messerbenz-man kirjoitti:Alkaa olla jo niin monta "kohtalotoveria" että eiköhän lähdetä porukalla käymään jossain Vehossa joka olisi kaikille kohtuumatkan päässä.
Autoliikkeethän tunnetusti väittävät valitustilanteessa, että kappas kummaa, eipä ole kellään muulla tuollaista sattunut. Tai ainakin, ettei nyt kovin yleinen vika ole. Siihen voisi kerätä semmoisen 15 kohtalotoveria, jotka menisivät peräjälkeen huoltopäällikön puheille. Katsoo sitten, monennenko kohdalla lakkaa toistamasta tuota fraasia "ei se mikään yleinen vika ole; käyttövirhe, rääkätty laatikkoa". :lol:
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

bensac-man kirjoitti:...meikäkäisellä vähän vaikeampi kun ehdin jo vaihtaa automaattiin....
Miten muuten on, onko farmarissa ja sedanissa erilaiset automaatin välitykset pikkuvaihteilla? Sedanini lähti W-asennossa liikkeelle takapuolituntumalta samalla innolla kuin farmari lähtee S-asennossa? Painoeroahan autoilla ei ole kuin vajaa parisataa kiloa.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
bensac-man
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Su 16.01.2005 21:22
Paikkakunta: Hki

moro eerola..

Viesti Kirjoittaja bensac-man »

Sorry että toi nimimerkki on vaihtunu, ei tullu pahemmin mietittyy sitä kun liityin mutta onhan se man siinä säilyny...olkoon nyt tuo toistaiseksi...
Sekin on jääny kertomatta että mulla ei ole niitä takaovia ja perälootakin on alamittanen.. Laitoin nyt tuohon allekirjotukseen että se on Sport Coupe.

Niistä automaattilootan välityksistä, mulla on on vaan tuo sc:n ohjekirja josta siitäkin löyty vain nopeudet eri vaihteilla:

1 = 56 km/h
2= 93 km/h
3= 153 km/h
4= 219 km/h
5= 220 km/h
Mutta etsiskelin netistä ja löysin linkin www.carzone.ie/
jossa oli hyvin mersuista teknistä tietoo ja näyttäis että C-mallissa menis nuo lootan välitykset koneen mallimerkinnän mukaan eli samat välitykset niin sc:ssä , sedanissa ja farmarissa. Perävälityksistä en kyllä tiedä, en löytänyt mistään sitä tietoo.
kiihtyvyysarvot ja huippunop. paperilla : sedan ja sc 0-100= 9.9 sek.
ja farm. 10.2
huippunop.: sedan ja sc = 220 ja farm. 213 km/h mikä lie sitte alentaa farmarin huippunopeutta? Paino, ilmanvastus vaiko tiheämpi perävälitys ?
Mulla on muuten vaihdekepin juuressa nappulat C ja S joita autokauppias nimitti C= comfort ja S on standart. Itse kyllä nimittäisin S-asentoa sport asennoksi, se kun vetää kierrokset pitkälti yli 5000 ja tuskin manuaalivaihteistollakaan "normaalisti" tarvitsee tai tulee käytettyä tuollaisia kierroksia noinkin vääntävällä koneella(=220 Nm max)
W203 C180 - 04 sport coupe kompr. automatic
Avatar
bensac-man
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Su 16.01.2005 21:22
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja bensac-man »

Vepelle kommentoin että tapauksessani eivät syyllistäneet käyttäjää tai käyttötapojani, tosin tietysti eivät voineetkaan kun oli vasta hankittu ja takuu päällä.
Selittelivät vain että semmoinen ja semmoinen se on(synkronointi jne.)
Ja se pitää vaihtaa rauhallisesti 1:seltä kakkoselle.Eivät tietenkään voi/neet
asialle mitään kun se laatikko on susi tehtaalta tullessa.
Olisin kyllä odottanut että rehellisesti olisivat sen myöntäneet eivätkä ajatuta asiakasta ympäri kyliä ja tehdään sitte muka "säätöjä" ,kerrotaan että nyt se on kunnossa, ja asiakas "tyhmä" muka uskoo.
Mullakin kuitenkin ollut "muutamia ", en heti edes muista montako autonritsaa.
Kaikissa ollut parempi laatikko kuin tuo mersun 6-vaihteinen, paitsi 70- luvun Morris marinassa.
W203 C180 - 04 sport coupe kompr. automatic
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Jos tehdas sanoo ettei mene takuuseen niin ei se ole VEHON vika. Eivät äijät tiskin takana takuuasioita päätä. 203 on vähän huonohkonlainen vaihteensiirtovivusto keppi on niissä vähän kuin kumipallo eikä mitään kunnon tuntoa, mutta kun rauhallisesti jaksaa vetää vaihteen loppuunasti päälle niin pitäisi kestää. Jos tuolla laatikolla yrittää tehdä kovin nopeita ryskäsyitä eikä mene vaihde kunnolla päälle niin jokakerta rusahtaa ja kohta on synkronit rikki ja tuolla käytöllä hajoaa nimenomaan 2 vaihteen synkroni koska 2 repäistää yleensä rajusti päälle kovassa kiihdytyksessä.
RED POWER IHC DT-358
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Nyt menee vaihteet hyvin päälle. Möin pois tuon keppivaihteisen ja saksasta tilalle tuli nykynen automaattilootalla oleva peli.
W205 220d autom. AMG -15

Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Avatar
bensac-man
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Su 16.01.2005 21:22
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja bensac-man »

Oliko Joxi paljon nykyinen Mercedeksesi kilometrejä taittanut ennenkuin ostit?
Paljonko olet jo ajellut sen jälkeen? Ja automaattiloota toimii VIELÄKIN hyvin ? Kai ?
W203 C180 - 04 sport coupe kompr. automatic
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Eihän toi ole vielä ehtinyt mulla olla kuin reilun kuukauden vasta. Ajettu tolla oli 53th. km ostettaessa, nyt on reilut 55000 km. Automaatti toimii edelleen hyvin, eikä muutakaan vikaa autossa ole ilmennyt.
W205 220d autom. AMG -15

Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
jarviti1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 23.12.2005 08:56

w203 vaihteisto

Viesti Kirjoittaja jarviti1 »

Mulla on sama vm.-01 Ajettu noin 65000. Vaihdevivistosta pääsee sellainen muoviosa kääntyyn ja takertaa pakkasella. Myöskin kannattaa vivustot rasvata. Tuon takia on kuulemma vaihdettu VEHOlla jopa synkronirenkaita ja laatikoita. Irroita jalopuu vaihdevivun ympäriltä. Sieltä pääsee näkemään.
heppuhei
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: La 10.12.2005 12:22

Viesti Kirjoittaja heppuhei »

Minulla on 6vaiht.E 220cdi 02.ajettu 108 tkm.Vaihteiston 1-2 välin takertelu poistui assyst
B huollossa.Tankojen niveliä rasvattiin ja vaihteistoon vaihdettiin Mb öljyt.
(Pakkasta tällä viikolla lähe 20celc.)Vaihteet toimii kevyesti,samoin kuin
entisessä 5 vaihteisessa 96.ssa-
Avatar
bensac-man
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Su 16.01.2005 21:22
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja bensac-man »

Öljyn vaihto tuskin tilannetta paransi( viittaan Joxin ja meikäläisenkin aikaisempiin kirjoituksiin)
Mutta jos ne vivustojen rasvaukset auttaa
( ja mikälie muovipalikka siellä takertee, onko vaihdettava/korjattava osa?)
niin ihmettelen edelleen suuresti että Veholla ryhdytään kalliimpiin operaatioihinkin ja jätetään pienempi/halvempi korjaus/huolto tekemättä joka vaikuttaakin olevan pääsyy vaihteiden jäykkyyteen?
Kerro nyt ihmeessä muillekin manulaatikon kanssa tuskaileville MISSÄ näin taitavat asentajat piileksii??? Miksiköhän eivät jaa tietotaitoa muille kollegoilleen ?
Vai oliko se joku muu kuin Vehon huolto jossa E:täsi käytit, heppuhei ?
W203 C180 - 04 sport coupe kompr. automatic
Vastaa Viestiin