7G-tronic öljynvaihto?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 7G-tronic öljynvaihto?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

simppa80 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
simppa80 kirjoitti: jokin venttiili voi jumittaa ja tehdä tuollaista kylmänä?
Jep samat ventiilit kuin 5V laatikossa
Voitko tarkentaa ja minkälainen on vaihtotyö? Mitähän mahtaa kustantaa? :wtf:
Laita linkki jos jossakin on ohjeistusta tähän.
Turbinlukon solenoidi, sen "venttili" kara ja jousi,
vaihto, paine solenoidit ja niiten "venttilit" karat ja jousi,

solenoidit on ventiili koneisto päällä
"ventiilit" karat ja jouset sen sisällä
Täyttä "hepreaa" meikäläiselle :lol:

Kysytäämpä näin. Pitääkö laatikko avata/käyttää pois paikoiltaan?
Koitan selventää (jossain välissä)
Joo laatikon öpohja pois sitten se näkyviin tuleva mötikkä(venttiili koneisto) irti,
onnistuu ilman laatikon irrotusta,
Siinä on ne osat,
(taisi wisissä olla myös jotain tosta)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Tientukko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 06.08.2014 13:55

Re: 7G-tronic öljynvaihto?

Viesti Kirjoittaja Tientukko »

Olisko jollakulla tarvittavia osanumeroita öljynvaihtoon...

7Gtronic plus on laatikko.

Eli suodatin, tiivisteet yms. tarvittava.

Jos nettikauppoihin linkkiä mistä oletta tilanneet niin kiitos niistä :)



Fuchs TITAN ATF 7134 FE öljyä ajattelin tilata jostai tuon 20l pöntön. Shellin vastaavaa kukaan käyttänyt? Ei tunnu oikein hintaa löytyvän ja tuo RAVENOL ATF M 9-FE Serie myös vielä kyselyssä...
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: 7G-tronic öljynvaihto?

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Titania saa saksan ebay 120euroa kotiovelle 20l pytyn. Tiivisteet ja suodatin taitaa löytyä ihan motonetista kun katsot :roll:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 7G-tronic öljynvaihto?

Viesti Kirjoittaja epk »

tarttis omaan vaihtaa öljyt, wissin ja netin tutkailun jälkeen jäi muutamat epämääräiset kohdat mietityttämään. :


-eka täyttö 6l jonka jälkeen tarttis lisätä, mutta kuinka paljon ? wissi puhuu määristä jotka päteee jos laatikkoa korjattu, ei sanota kuinka paljon laitetaan lisää jos normaali öljynvaihto .
-mittaus lämpötila kerrotaan vanha/uusi öljypohja/extra coolerilla, mistä tunnistaa keulan extra öljycoolerin, mielestäni keulassa sellainen löytyy, auto -09 320cdi (219 kori) .


edit, sen verta vielä että tarviiko missään vaiheessa se öljyntäyttö letku olla kiinni pohjassa jos auto käynnissä ? saan ne kyllä tuupattu sisää mutta jos tarvii kiinteesti saada niin ei onnistu. Entäpä 7g huuhtelu öljyn vaihto, kannattaako se siinä vaiheessa tehdä kun on laittanut tuon 6l sisään ?
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 7G-tronic öljynvaihto?

Viesti Kirjoittaja noroljan »

epk kirjoitti:tarttis omaan vaihtaa öljyt, wissin ja netin tutkailun jälkeen jäi muutamat epämääräiset kohdat mietityttämään. :


-eka täyttö 6l jonka jälkeen tarttis lisätä, mutta kuinka paljon ? wissi puhuu määristä jotka päteee jos laatikkoa korjattu, ei sanota kuinka paljon laitetaan lisää jos normaali öljynvaihto .
-mittaus lämpötila kerrotaan vanha/uusi öljypohja/extra coolerilla, mistä tunnistaa keulan extra öljycoolerin, mielestäni keulassa sellainen löytyy, auto -09 320cdi (219 kori) .


edit, sen verta vielä että tarviiko missään vaiheessa se öljyntäyttö letku olla kiinni pohjassa jos auto käynnissä ? saan ne kyllä tuupattu sisää mutta jos tarvii kiinteesti saada niin ei onnistu. Entäpä 7g huuhtelu öljyn vaihto, kannattaako se siinä vaiheessa tehdä kun on laittanut tuon 6l sisään ?
Sama homma olisi edessä ja ohjeissa on lisäksi, että +4 litraa, jos turbiini on "vaihdettu", eli käytönnössä sama jos siellä on proppu. Mietin kanssa missä vaiheessa tuo sitten lisätään... Tuota ylimääräistä jäähdytintä kanssa mietin, kun en tiedä onko omassa W164:ssa sellainen, silloin piti öljyt olla ensiksi +90 asteistakin, muuten se 35 tai 45 astetta riippuen öljypohjasta.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 7G-tronic öljynvaihto?

Viesti Kirjoittaja epk »

siinähän sanotaan jos tranny+turb korjattu niin +4l ja jos turb ei tyhjätty niin +2l . Eli jos on jo tyhjentänyt öljyt ja turbiinin, käsketään lisäämään ekaksi 6l , sitten hetken päästä käsketään uudelleen lisäämään muttei kerrota muuta kuin noi kaksi vaihtoehtoa ?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 7G-tronic öljynvaihto?

Viesti Kirjoittaja epk »

Hmm, juttelin vehon asentajan kanssa, 9l on total ja 6l sinne vaan saa ekaksi, eli jos sinne sitte 6l jälkeen tuuppaa sen 4l ja oikeessa lämpötilassa loput ulos niin eikös se sitten oo hyvinkin siinä?

Meinas kanssa että voi lisätä konehuoneen puolelta öljyt "mittatikun" reiästä, onko tälle jotain estettä?

Huuhtelu taitaa vähän hankala olla tuossa missä on lisäcooleri, kun pitää pitää huolta että sen termari auki jotta pystyy huuhteleen?
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 7G-tronic öljynvaihto?

Viesti Kirjoittaja noroljan »

epk kirjoitti:Hmm, juttelin vehon asentajan kanssa, 9l on total ja 6l sinne vaan saa ekaksi, eli jos sinne sitte 6l jälkeen tuuppaa sen 4l ja oikeessa lämpötilassa loput ulos niin eikös se sitten oo hyvinkin siinä?

Meinas kanssa että voi lisätä konehuoneen puolelta öljyt "mittatikun" reiästä, onko tälle jotain estettä?

Huuhtelu taitaa vähän hankala olla tuossa missä on lisäcooleri, kun pitää pitää huolta että sen termari auki jotta pystyy huuhteleen?
Onko jossain 7G-laatikossa mittatikun reikä? 5-vaihteisessa tuosta olen öljyt toki laittanut sisään.

Tolla tyylillä ne varmaan sinne menee sitten ihan hyvin. Ajattelin vain jotenkin, että paljon se turbiini haukkaa sitä öljyä, jottei vaan missään vaiheessa lopu öljypohjasta öljyt, jolloin haukkaisi tyhjää.

Tossa WISsin dokkarissa on laatikon 722.93 tilavuus 7.1l ja muissa sitten kaiketi tuo 9l.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 7G-tronic öljynvaihto?

Viesti Kirjoittaja epk »

ainakin mulla on, asentaja meinas että 6l ekaksi sen takia että ei sinne enempia mahdu ens alkuun, taitaa olla sen takia että turbiini juuri tyhjä vielä ?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17275
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 7G-tronic öljynvaihto?

Viesti Kirjoittaja dealer »

epk kirjoitti:Hmm, juttelin vehon asentajan kanssa, 9l on total ja 6l sinne vaan saa ekaksi, eli jos sinne sitte 6l jälkeen tuuppaa sen 4l ja oikeessa lämpötilassa loput ulos niin eikös se sitten oo hyvinkin siinä?

Meinas kanssa että voi lisätä konehuoneen puolelta öljyt "mittatikun" reiästä, onko tälle jotain estettä?

Huuhtelu taitaa vähän hankala olla tuossa missä on lisäcooleri, kun pitää pitää huolta että sen termari auki jotta pystyy huuhteleen?
Olisiko kuvaa mittatikun reiästä konehuoneessa ?
Mitä se haittaa vaikka lisäcooleriin jää desi pari vanhaa öljyä ?
wiimax.fi
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 7G-tronic öljynvaihto?

Viesti Kirjoittaja noroljan »

epk kirjoitti:ainakin mulla on, asentaja meinas että 6l ekaksi sen takia että ei sinne enempia mahdu ens alkuun, taitaa olla sen takia että turbiini juuri tyhjä vielä ?
No siitä minä ne sitten sinne laittasin, ei tarvi pelleillä auton alla pumpun kanssa. Joku varmasti kertoo, jos on joku syy miksi siitä ei voisi niitä ölyjä lorotella?

Ei taida pohjalta tosiaan tulla noin paljon öljyä pihalle, joten siellä lienee varaa tolla 6 litralla olla turbiinia varten. En kyllä tiedä, kunhan arvailen.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 7G-tronic öljynvaihto?

Viesti Kirjoittaja epk »

eikäkun tässähän mun autossa olikin moottorin tikku tuolla tulipellin kohdilla, yleensä ollut edessä. Eli ei ole mittaputkea tässäkään.

Eikös ne siittä lisäcoolerista kannata kanssa kaikki vaihtaa, oisko ideaa lämmittää sitä termaria sen verta ilmapuhaltimella jotta saa tuloputkesta laitettua uutta tavaraa huuhdellen (menee näemmä myös moottorin jäähdyttäjän reunaan tässä kierto, onko samaa ongelmaa kuin 5v, eli kennon o-rengas voi pettää ? ) . Täytyy tuohon öljypohjaan nyt sitten joku adapteri laittaa jotta saa öljyä lisättyä sitä kautta, mitä mieltä dealer on , tuossa 9l kokonaistilavuuden omaavassa, 6l sinne nyt kannattaa ekaksi laittaa? -> 45c->loput (4l ?) sisään ja taas se 45c-> p-r-n-d jumppa->ylimääräiset ulos ?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17275
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 7G-tronic öljynvaihto?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eivät taida Veholla näihin öljyjä vaihtaa lainkaan kun mittatikun reiästä neuvovat uudet kaatamaan sisään, ainakaan mainittu asentaja.
Minä olen laittanut ensin 5 litraa, sitten käyntiin ja samalla kun kaveri autossa käy vaihteita läpi 4 litraa lisää. Sitten letku irti ja odottaa että taso OK.
Varmasti sopii 6 litraakin aluksi. Turbiinissa proppu (ja kohtuudella avattavissa) = en ole huuhdellut.
wiimax.fi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 7G-tronic öljynvaihto?

Viesti Kirjoittaja epk »

mitäs sieltä on ulos tullut tavaraa muilla ? itellä tuli 3,5l turbiinista ja öljypohjasta 4l = 7.5l

Oliko nyt niin että 7,5+ 0,5l (ylivuoto extrat) laitetaan sisään ? ja jos 7,5l tuli ulos niin siellä on nyt sitten kierrossa 1,5l vanhaa kerran öljyä koko systeemissä on 9l.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 7G-tronic öljynvaihto?

Viesti Kirjoittaja epk »

noniin homma suoritettu, vaikuttais nyt vähän siltä että laatikko oli lähtötilanteessa litran verran vajaa täytetty. Päädyin tähän koska ulos tuli tosiaan tuo 7,5l . Ajattelin että lyön varmuudeksi sen 6l+3l=9l , tulee ylimääräiset sitten ulos jos tulee. Seuraavaksi laatikko @45c ja ulos tuli 0,5l = 8,5l sinne nyt meni kokonaisuudessaan.

Mitäs meinaatte ? voiko olla että se litran puutos ei aiheuttanut mitään isompia oireita ?, koska ainoa oire ennen vaihtoa oli pienehkö nykäisy alaspäin vaihdoissa taajamanopeuksilla.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: 7G-tronic öljynvaihto?

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Taitaa olla hiukan mb ominaisuus tuo nykäisy pudottaessa vaihdetta ainakin kylmänä. Odota kun kelit kylmenee niin ominaisuus korostuu. Ensimmäiset kylmän koneikon vaihdot 3->2->1 on pahimmat. Ainakin mulla ollut noin E W211 ja C W203 mallissa. Lämpinä ei ole nykinyt. W204 ei nykinyt juuri kylmänäkään.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17275
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 7G-tronic öljynvaihto?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ainakin on mennyt uutta öljyä saman verran kuin yleensä noihin vaihtaessa (n. 8,5 litraa).
wiimax.fi
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 7G-tronic öljynvaihto?

Viesti Kirjoittaja noroljan »

2015-09-06 16.52.24.jpg
Ei tää nyt ihan putkee taas mene, milläs ton propun nyt kiinni saa?

Ei kait ton öljypohjan ķierreosan olisi ollut tarkotus irrota ?
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 7G-tronic öljynvaihto?

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Mitähän tossa nyt oikein tapahtu, rupesin vaihtamaan öljyjä lootaan ja kokeilin aukeaako se pohjaproppu. Se pyöri vaan tyhjää ja sieltä välistä rupesi tulemaan öljyä.

Selllanen 4 litraa sieltä tuli, kun sen pohjan irrotti ja turbiinista tuli 3.5-4l.

Mutta eikös ton kierreosan pitäisi olla kiinni siinä pohjassa, eihän se proppu tohon nyt kiristy millään. Sinne se nyt jäi ilman öljyjä, kun jäin miettimään mitä tolle tekesi. En ole ehjää öljypohjaa nähnyt, mutta ei se kyllä noin voi olla.

Pohja putsattuna näkee, että ihan irtise "kierrenappula" siellä on (sen ylivuotoputken tosta poistin). prkl.
vaihteisto_1.jpg
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17275
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 7G-tronic öljynvaihto?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Juu rikki on öljypohja :roll:
wiimax.fi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 7G-tronic öljynvaihto?

Viesti Kirjoittaja epk »

kai sen voi tigillä tempaista kii mutta sitten on se ongelma että milläs varmistat että keittänyt maali ja mahdollinen uusi maalipinta ei lähde kiertoon ?
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 7G-tronic öljynvaihto?

Viesti Kirjoittaja noroljan »

No niin mä vähän päättelinkin. Voi paska.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 7G-tronic öljynvaihto?

Viesti Kirjoittaja epk »

hmm, jos osaavan tekijän löydät niin uskoisin että tuon kyllä sais tehtyä, vetäis alapuolelta reiän sisältä kiinni tms, käyttäis palogeeliä estämään maalin palamisen sisäpuolelta ? ei maksa juuri mitään koittaa kerran ei enää hävittävää :)
Avatar
sl350
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 197
Liittynyt: Ti 14.10.2003 13:14
Paikkakunta: Oulu

Re: 7G-tronic öljynvaihto?

Viesti Kirjoittaja sl350 »

http://www.benzworld.org/forums/w212-e- ... ronic.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ohessa hyvät ohjeet kuvien kera. Laatikko hieman uudempi versio.
BMW 330iA Cabrio m-sport-09
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 7G-tronic öljynvaihto?

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Vein ton öljypohjan faijalle ja se räkäs sen nappulan siihen migillä kiinni. Propulla ensin kiristi sen kierreosan oikealle paikalleen, niin ei ollut vaaraa, että menee väärään paikkaa/vinoon. Vähän siitä tietysti paloi maalit, mutta huolellisen putsauksen jälkeen, siitä tuskin sontaa enää irtoaa kiertoon ja onhan siellä suodatin. Tai sitten ostetaan kohta uutta laatikkoa :roll:

Tein vielä yhden mokan tuossa vaihdossa, laitoin 6+3l ja lämmitin öljyn 40-asteiseksi. Sitten SAMMUTIN auton ja pohjaproppu pois, no sieltähän tuli pihalle melkein 1.5l. Lueskelin ohjeita ja tosiaan tässäkin (kuten 5-vaihteisessa), se öljyn taso mitataan auto käynnissä. No pumppasin sinne 1,5l takaisin ja sieltä tuli n. 0.5l pihalle öljyä lopulta.

Kannattaa kyllä ottaa tosissaan se varoitus, että moottorinlämpötila voi olla jotain ihan muuta, kun laatikonöljyn. Moottori oli yli 60-asteinen, kun laatikkoöljyn lämpö vasta juuri tuon 40.

40-asteeseen päädyin, kun vaihtoehdot oli 35-astetta vanhalla pohjalla ja putkella. 45-astetta uudellapohjalla ja putkella. Mullahan nyt on vanhanmallinen pohja ja uudenmallinen putki, joten tälle ei suoraan oikeaa lämpötilaa löytynyt. Ei se nyt ainakaan paljon pieleen voinut mennä, ehkä :?

Eilen tuli vaihdettua siinä samalla jakovaihteiston ja etuperän öljyt. Takaperä jäi vielä vaihtamatta, kun autoa olisi pitänyt ajaa montulla eteenpäin metrinverran ja loota oli tyhjänä :roll:

E: ja puhun tästä autosta tarinassa: W164 ML 320 CDI -06
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
320 CDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ke 22.07.2015 19:27

Re: 7G-tronic öljynvaihto?

Viesti Kirjoittaja 320 CDI »

Kohta tulee taas öljyvaihdon vuoro laatikkoon ja pohdin että mitä kannattaisi tehdä samalla kun kierrokset pomppii tasakaasulla. Mitä kaikkea kannattaa vaihtaa siis öljyjen kanssa?
W204
Motti M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: La 16.02.2008 10:06
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 7G-tronic öljynvaihto?

Viesti Kirjoittaja Motti M »

Pitäisi W204 4-matic 7G-troniciin vaihtaa öljyt. Kumpaakohan öljyä siellä on, 236.14 vai 236.15? Tunnistaako öljyn alkuperäisen värin (punainen=236.14, sininen=236.15) likaisista öljyistä?
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1642
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: 7G-tronic öljynvaihto?

Viesti Kirjoittaja shade_z »

10/2010 jälkeen 236.15 pitäs olla . Star sen kertoo viimeistään
Motti M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: La 16.02.2008 10:06
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 7G-tronic öljynvaihto?

Viesti Kirjoittaja Motti M »

shade_z kirjoitti:10/2010 jälkeen 236.15 pitäs olla . Star sen kertoo viimeistään
Myös 4-maticissa?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17275
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 7G-tronic öljynvaihto?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä osien myyjä tietää mikä öljy kyseiseen yksilöön on oikea. Ellei tiedä menee osienkin valinta arpajaisiksi.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin