w460 om617 -> om606 Akselien vaihto, tehosetupin mietintää
Re: w460 om617 -> om606
kysäiseppäs DuPu nimimerkiltä onko jäänyt. kuulosti purkaneen monivenojakin.
w201 om605
Re: w460 om617 -> om606
Eipäs ollut DuPullakaan. Noh, päätin laittaa tuon kuvissa näkyvän öljypohjan paikalleen, kun ei sisäpuolelta halkeimat näkyneet.
Testasin tiiveyden myös kuumalla vedellä ja eihän se mistään vuotanut.
Viikonlopun aikana flunssa hellitti sen verran, että sain laitettua uuden öljypumpun+ketjun paikalleen ja öljypohjan ruuvailtua kiinni.
Huollosta tulleet laturi ja startti löysi myös paikkansa ja uusi moniurahihna.
Lopuksi torppasin vielä vaihdelaatikon uuden kytkinpaketin ja silmälaakerin kanssa paikalleen.
Työn touhussa en hoksannut kuvaa napata öljypumpusta, tai muistakaan työvaiheista, niinpä nyt joutuu tyytymään lopputuloksiin.
Seuraavana viikonloppuna on tarkoitus alkaa mallaileen tekniikkaa pellin alle...![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Testasin tiiveyden myös kuumalla vedellä ja eihän se mistään vuotanut.
Viikonlopun aikana flunssa hellitti sen verran, että sain laitettua uuden öljypumpun+ketjun paikalleen ja öljypohjan ruuvailtua kiinni.
Huollosta tulleet laturi ja startti löysi myös paikkansa ja uusi moniurahihna.
Lopuksi torppasin vielä vaihdelaatikon uuden kytkinpaketin ja silmälaakerin kanssa paikalleen.
Työn touhussa en hoksannut kuvaa napata öljypumpusta, tai muistakaan työvaiheista, niinpä nyt joutuu tyytymään lopputuloksiin.
Seuraavana viikonloppuna on tarkoitus alkaa mallaileen tekniikkaa pellin alle...
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w460 om617 -> om606
Mitä kaikkea eroa muuten on monivenan ja vajaaventtiilisen öljypohjilla. Eikös tuohon tarvittaessa sovi myös om603:n pohja ? (=mutuilua).
Näytti olevan ebaykin tyhjä noista öljypohjista![Eh :eh:](./images/smilies/icon_eh.gif)
Näytti olevan ebaykin tyhjä noista öljypohjista
![Eh :eh:](./images/smilies/icon_eh.gif)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: w460 om617 -> om606
monivenassa väähän syvempi.
Re: w460 om617 -> om606
Eli öljypumpun imukaulaa joutuu lyhentää, ellei halua käyttää kapiakantisen tehottomampaa joka sopii bolt on.jukkis. kirjoitti:monivenassa väähän syvempi.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: w460 om617 -> om606
Mahtaako niissä pumpuissa olla muuta ero kuin kaulanpituus ? ![Wtf? :wtf:](./images/smilies/icon_wtf.gif)
![Wtf? :wtf:](./images/smilies/icon_wtf.gif)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: w460 om617 -> om606
606 tbo leveemmät rattaat sisäs.veskola kirjoitti:Mahtaako niissä pumpuissa olla muuta ero kuin kaulanpituus ?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: w460 om617 -> om606
Mikä pressulla peitettu pirra tuola kuvissa näkkyy?
Pienempi vika, isompi leka.
Re: w460 om617 -> om606
Mulla on purettuna tuo entinen pumppu niin voin mittailla jos jollain kiinnostaa.jeemu kirjoitti:606 tbo leveemmät rattaat sisäs.veskola kirjoitti:Mahtaako niissä pumpuissa olla muuta ero kuin kaulanpituus ?
Nelipuokki crf, pittää enskerralla jättää pressu pois ku sattuu taustalle.Oloffi kirjoitti:Mikä pressulla peitettu pirra tuola kuvissa näkkyy?
Mistähän löytyis parhaiten tietoa tuosta mekaanisesta pumpusta ja sen sähköistä/letkuista?
Kun yritetään joskus läväyttää peliä käyntiin niin onhan se nolo jos pumpun sammutin estää sen =(
Re: w460 om617 -> om606
Mitä kaikkea sähköjä siinä on? Sammuttimen alipaine menee näin. Siitä jarrutehostimen putkestä lähtee alipaine virtalukon venttiilille. Se putki menee siihen venttiilin pohjaan. Sitten alipaine lähtee siitä toisesta lähöstä suoraan sammuttimen kellolle. Sähkönen tyhjäkäynninsäätö menee niin että pyörimisnopestunnistimelta menee signaali akun taakse elr ohjainlaitteelle. Siihen tulee myös lämpötieto lämpöanturilta. Sitten siitä ohjainlaitteelta menee tieto pumpun perään elr laittelle. Näin siis w124 korisissa ja muuten on sama tuossakin mutta ohjainlaitteiden sijainnista en tiiä. Eikä sitä kyllä ole muutenkaan kun ennen on ollu om617. Joissakin sammuttimen venttiilikin on sähköohjattu.mikaman kirjoitti:Mistähän löytyis parhaiten tietoa tuosta mekaanisesta pumpusta ja sen sähköistä/letkuista?
Kun yritetään joskus läväyttää peliä käyntiin niin onhan se nolo jos pumpun sammutin estää sen =(
Edit. Alipaineen virtalukon venttiilille voit ottaa mistä vaan missä alipainetta koko ajan on. Ei pelkästään jarrutehostimen putkelta.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w460 om617 -> om606
...eli vielä tarkennuksena, se luonnollisesti lähtee käyntiin ilman alipainetta, mikäli alipaine puuttuu niin se sammuu vain kädellä painamalla vivusta. Punaisella mokkulalle ei ole pakko tuoda mitään sähköä ellei halua. Se vain hienosäätää ja pitää tyhjäkäynitä vakiona sen avulla. Tietysti siihen voi itsekkin rakentaa jonkinlaisen tyrhjäkäynnin korottajan jos intoa piisaa tai jopa ihan alkuperäisen ELR systeemin. Se siis kyllä käynnistyy kun saa dieseliä imuletkuunsa ja startille virtaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: w460 om617 -> om606
Kiitos tiedoista, kyllä se elr olisi tarkoitus asentaa, mutta ei ihan vielä tässä vaiheessa projektia.
Aika hyvin tuntuu löytyvän googlen kuvahaullakin nuo alipaine-, sähkö- ja polttoainekaaviot.
Nyt olisi tarkoitus vloppuna tehdä moottorin ja vaihdelaatikon kiinnikkeet ja EHKÄ jos kaikki on mennyt hyvin, käynnistää moottori pellin alla.
Kyllähän tuo käynnistäminen tuo niin paljon lisää motivaatiota, että se on pakollinen juttu tässä vaiheessa =)
Vaatiiko se muuta kuin:
- Öljyt koneeseen
- Nesteet koneeseen ja syyläri letkuttaa
- Polttoainelinjat; imu ja paluu
- Sähköt startille ( ja ehkä laturille )
Alipainehommiin ei tarvi vielä sekaantua? Hehkutuksen taitaa hoitaa vielä ensistartissa 12v tasavirta jännitelähde...
Aika hyvin tuntuu löytyvän googlen kuvahaullakin nuo alipaine-, sähkö- ja polttoainekaaviot.
Nyt olisi tarkoitus vloppuna tehdä moottorin ja vaihdelaatikon kiinnikkeet ja EHKÄ jos kaikki on mennyt hyvin, käynnistää moottori pellin alla.
Kyllähän tuo käynnistäminen tuo niin paljon lisää motivaatiota, että se on pakollinen juttu tässä vaiheessa =)
Vaatiiko se muuta kuin:
- Öljyt koneeseen
- Nesteet koneeseen ja syyläri letkuttaa
- Polttoainelinjat; imu ja paluu
- Sähköt startille ( ja ehkä laturille )
Alipainehommiin ei tarvi vielä sekaantua? Hehkutuksen taitaa hoitaa vielä ensistartissa 12v tasavirta jännitelähde...
Re: w460 om617 -> om606
Kyllä minä olen startannut koneen ilman jäähdytysnestettäkin kun ei sitä pitkään pöristele. Hehkut nappaavat ~80A virtaa, eli etköhän tarkoita että hehkutat akusta manuaalisysteemillä. Mitään muuta tuommonen ei tarvitse...ensi starttaus luonnollisesti kaavuvipua pohjassa pitäen niin se ilmaantuu, ja varmista myös että stop vipu on oikeassa asennossa ja onhan se yleensä. Suodatin kannattaa olla, ellei ole 100% varma, että aine on puhdasta.
!!! Ohjaustehostin ei saa/saisi pyöriä ilman öljyä !!!
Sitten kun/jos tuota ELR järjestelmää alat rakentamaan niin muistahan että w124:n systeemi vaatii, että se kierroslukuanturi siirretään lukemaan vauhtipyörän hampaita. W210 ei sisällä kyseistä ELR relettä, koska pumpun ohjaus on sähköinen ja siellä on oikea tietokoneboxi säätämässä tyhjäkäyntiä.
Omaan autooni/moottoriini saatan rakennella aftermarket ELR boxin tässä joskus...harmi vain kun ei ole kutosen pumppua millä sen tekisi. Minun pumppu kun nököttää Mynä Dieselin hyllyllä.![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
!!! Ohjaustehostin ei saa/saisi pyöriä ilman öljyä !!!
Sitten kun/jos tuota ELR järjestelmää alat rakentamaan niin muistahan että w124:n systeemi vaatii, että se kierroslukuanturi siirretään lukemaan vauhtipyörän hampaita. W210 ei sisällä kyseistä ELR relettä, koska pumpun ohjaus on sähköinen ja siellä on oikea tietokoneboxi säätämässä tyhjäkäyntiä.
Omaan autooni/moottoriini saatan rakennella aftermarket ELR boxin tässä joskus...harmi vain kun ei ole kutosen pumppua millä sen tekisi. Minun pumppu kun nököttää Mynä Dieselin hyllyllä.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: w460 om617 -> om606
kuinkahan nuo öljymittatikkujen pituudet menevät eri konemalleissa?
Minulla OM606 turboversio moottori W460 korissa, konehan tulee alkuperäisillä kiinnikkeillä vähän pystyyn. Mutta mittatikku (mustapäinen) on ilmeisesti 603 moottorista koska meni paljon öljyä koneeseen.
Voisko joku mitata OM606 turbokoneen öljytikun pituuden, vaikka alarajasta kohtaan jossa tikku vastaa mittatikkuputken yläosaan.
Minulla OM606 turboversio moottori W460 korissa, konehan tulee alkuperäisillä kiinnikkeillä vähän pystyyn. Mutta mittatikku (mustapäinen) on ilmeisesti 603 moottorista koska meni paljon öljyä koneeseen.
Voisko joku mitata OM606 turbokoneen öljytikun pituuden, vaikka alarajasta kohtaan jossa tikku vastaa mittatikkuputken yläosaan.
Re: w460 om617 -> om606
Pitää muistaa laittaa ohjaustehostimen öljy kiertämään säiliön kautta kun testaa konetta käyntiin.veskola kirjoitti: !!! Ohjaustehostin ei saa/saisi pyöriä ilman öljyä !!!
Ai nuo kiinnikkeetkö passaa jotenki ristiinkin? Mie vaan oletin ettei mene vierellekkään, että joutuu uudet tekemään.suikkanen kirjoitti: Minulla OM606 turboversio moottori W460 korissa, konehan tulee alkuperäisillä kiinnikkeillä vähän pystyyn.
Mie voin mitata perjantai/lauantai -akselilla sen pituuden. Oli muistaakseni punainen muoviosa tuossa tikussa.suikkanen kirjoitti: Voisko joku mitata OM606 turbokoneen öljytikun pituuden, vaikka alarajasta kohtaan jossa tikku vastaa mittatikkuputken yläosaan.
Re: w460 om617 -> om606
Mulla ainaki 3 eri mittasta tikkua ja kahesa punanen kahava.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: w460 om617 -> om606
Ai nuo kiinnikkeetkö passaa jotenki ristiinkin? Mie vaan oletin ettei mene vierellekkään, että joutuu uudet tekemään.suikkanen kirjoitti: Minulla OM606 turboversio moottori W460 korissa, konehan tulee alkuperäisillä kiinnikkeillä vähän pystyyn.
Moottorinkorvat on W463 korista jossa on om606 tai 603 moottori, niillä sopii 606 tai 603 moottori myös w460 koppaan.
Hinta vähän yli 200 pari, esim KL:stä saa.
Kannataa käydä Offipalstalla tutkimassa, sieltä löytyy vastaavia projekteja
Re: w460 om617 -> om606
Lauantai värkkäiltiin taas geemeliä. Kuvia en saanut kun kännykästä loppu akku, laitellaan viikon päästä kuvia.
Moottori+vaihdelaatikko pakettia mallailtiin pellin alle. Alkuperäiset moottorinkorvalliset raapastiin mäkeen rungosta, kuin myös lohkon kyljistä.
Tilalle tehdään soppelit korvalliset ensviikonloppuna, joihin menee nuo om606 alkuperäiset kumityynyt. Tarvittavat plootut täytyy hankkia viikon aikana.
Vaihdelaatikon kanssa oli onnea mukana. Om617 perässä olleesta 4-lovisesta laatikosta kävi kiinnike kumeineen suoraan om603 perässä olleeseen 5-loviseen. Suurin JES huuto kuului kuitenkin vaihdelaatikon "tumpin" kokeilun lopuksi. Nimittäin vanhasta 4-lovisesta kävi tumppi suoraan 5-vaihteiseen. Näin ollen alkuperäistä geemelin kardaania ei tarvi muokata _mitenkään_ vaan se meni heittämällä paikalleen. Se tumppi on muuten kiinni tiheäkanttisella (tähti?) 30 mm mutterilla, jonka avaamiseen tarvii ko. hylsyn pitkän mallisena. Hallilla oli 30 mm tähtihylsy, mutta se piti katkasta ja hitsata putken pätkä jatkoksi väliin, että sai sopivaksi.
Tarvittavia polttoaine/alipaine/ohjaustehostin -letkuja ja putkia tuli mittailtua, joten viikon aikana pitää nekin käydä teettämässä.
Käyntiin ei tosiaan ehditty konetta yrittää, mutta sen ehtii kyllä ensviikonloppunakin.
Nyt ei ole enää mitään sen suurempia kysymyksiäkään herännyt, joten seuraavaa hallipäivää odotellaan innolla.![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Moottori+vaihdelaatikko pakettia mallailtiin pellin alle. Alkuperäiset moottorinkorvalliset raapastiin mäkeen rungosta, kuin myös lohkon kyljistä.
Tilalle tehdään soppelit korvalliset ensviikonloppuna, joihin menee nuo om606 alkuperäiset kumityynyt. Tarvittavat plootut täytyy hankkia viikon aikana.
Vaihdelaatikon kanssa oli onnea mukana. Om617 perässä olleesta 4-lovisesta laatikosta kävi kiinnike kumeineen suoraan om603 perässä olleeseen 5-loviseen. Suurin JES huuto kuului kuitenkin vaihdelaatikon "tumpin" kokeilun lopuksi. Nimittäin vanhasta 4-lovisesta kävi tumppi suoraan 5-vaihteiseen. Näin ollen alkuperäistä geemelin kardaania ei tarvi muokata _mitenkään_ vaan se meni heittämällä paikalleen. Se tumppi on muuten kiinni tiheäkanttisella (tähti?) 30 mm mutterilla, jonka avaamiseen tarvii ko. hylsyn pitkän mallisena. Hallilla oli 30 mm tähtihylsy, mutta se piti katkasta ja hitsata putken pätkä jatkoksi väliin, että sai sopivaksi.
Tarvittavia polttoaine/alipaine/ohjaustehostin -letkuja ja putkia tuli mittailtua, joten viikon aikana pitää nekin käydä teettämässä.
Käyntiin ei tosiaan ehditty konetta yrittää, mutta sen ehtii kyllä ensviikonloppunakin.
Nyt ei ole enää mitään sen suurempia kysymyksiäkään herännyt, joten seuraavaa hallipäivää odotellaan innolla.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Re: w460 om617 -> om606
Ohjaustehostimen pumpusta.
Alkuperäinen 300gd:n pumppu tuottaa muistaakseni 82 barin paineen.
Tuo 606:n pumppu taitaa tuottaa reilusti suuremman kuin 82 baria ?
Onko näppärin laittaa paineenalennusventtiili tuohon väliin, vai onko ohjaustehostimessa paineenrajausventtiiliä?
Vai kestääkö geen ohjaustehostin 606:n pumpun paineet nätisti?
Alkuperäinen 300gd:n pumppu tuottaa muistaakseni 82 barin paineen.
Tuo 606:n pumppu taitaa tuottaa reilusti suuremman kuin 82 baria ?
Onko näppärin laittaa paineenalennusventtiili tuohon väliin, vai onko ohjaustehostimessa paineenrajausventtiiliä?
Vai kestääkö geen ohjaustehostin 606:n pumpun paineet nätisti?
Re: w460 om617 -> om606
Mulla ei ole ainakaan vielä ole ollut mitään ongelmia tuon 606 tehostinpumpun kanssa.mikaman kirjoitti:Ohjaustehostimen pumpusta.
Alkuperäinen 300gd:n pumppu tuottaa muistaakseni 82 barin paineen.
Tuo 606:n pumppu taitaa tuottaa reilusti suuremman kuin 82 baria ?
Onko näppärin laittaa paineenalennusventtiili tuohon väliin, vai onko ohjaustehostimessa paineenrajausventtiiliä?
Vai kestääkö geen ohjaustehostin 606:n pumpun paineet nätisti?
Mittaatko tuon öljynmittatikun pituuden, tikussa merkintä 60214?
Re: w460 om617 -> om606
Viittiskö joku mitata tuon OM606 turbokoneen öljynmittatikun pituuden...pääsis laittaan oikeen määrän öljyä ja testiajeleen.
Eli minimistä toppariin joka kohtaa mittaputken.
Eli minimistä toppariin joka kohtaa mittaputken.
Re: w460 om617 -> om606
![Kuva](http://www.kolumbus.fi/~w459531/124_606/pic0014.jpg)
Tikku on -99 turboväyrysestä tai ainakin se tuli sellaisen moottorin mukana, muuta vastuuta en ota asiasta
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: w460 om617 -> om606
Ei ole 606sen tikkua mutta tilavuus on aika tarkka 7.5l
Re: w460 om617 -> om606
Juu cdi koneen tikku on tuo 51,5cm. Mutta OM606 turbo, onko sama? Tikussa merkki 60214.veskola kirjoitti:[ http://www.kolumbus.fi/~w459531/124_606/pic0014.jpg ]
Tikku on -99 turboväyrysestä tai ainakin se tuli sellaisen moottorin mukana, muuta vastuuta en ota asiasta
Re: w460 om617 -> om606
eikö ny kellään ookkaan tuommosta om606 moottoria, et sais sen tikun mitan???
Punaset laput tuli haettua viikonlopuks, et pääsis testiajeleen...
Punaset laput tuli haettua viikonlopuks, et pääsis testiajeleen...
Re: w460 om617 -> om606
näytti olevan om605 koneen tikussa öljyn keskikohta tasan 50cm eli tuo veskolan kuva on tod näk om606 koneen tikusta.
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Re: w460 om617 -> om606
Kyllä tuo veskolan kuvaama tikku on juuri se mikä 606 turboon kuuluu. Numero 60214
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: w460 om617 -> om606
Mittasin kans ton öljytikun ja samat tulokset eli natsaa.
Prokkis eteni kans, saatiin rävittyä uudet moottorin kannakkeet ja vaihdelaatikon kannake modattua sopivaksi.
Kuvia en saanu enenpää napsittua kun akku lopahti, mutta pari kuvaa tarttu kuitenki mukaan.
Alkuperäiset kannakkeet eemelistä muokattiin sopivaksi geen runkopalkkien väliin, toisesta otettiin 4 cm pois ja toisesta 5 cm.
Näin saatiin eemelin alkuperäiset kannatinkumit sopimaan, joten ei pitäisi sheikkailla liikaa pellin alla.
Ja vielä
Eemelistä leikattiin alkuperäiset kannatinkumin "pohjat" eli siitä poikittaisesta tukipalkista palat ja liimattiin ne geen runkoon.
Kuvat napsin ensviikonloppuna täydellä akulla
Hehkun, startin ja lämpöanturin sähköt saatiin tinailtua.
Polttoainelinjat tehtiin kans valmiiksi, pari alipaineletkua ja ohjaustehostimen letkua askarreltiin myös.
Seuraavaksi pitää teettää yksi puuttuva letku ohjaustehostimeen ja metsästää ohjaustehostimen nesteille säiliö.
Laturin johdot jatkaa ja syylärille taiteilla letkut. Sitte vielä ahtoputket ja eiku starttaamaan![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Prokkis eteni kans, saatiin rävittyä uudet moottorin kannakkeet ja vaihdelaatikon kannake modattua sopivaksi.
Kuvia en saanu enenpää napsittua kun akku lopahti, mutta pari kuvaa tarttu kuitenki mukaan.
Alkuperäiset kannakkeet eemelistä muokattiin sopivaksi geen runkopalkkien väliin, toisesta otettiin 4 cm pois ja toisesta 5 cm.
Näin saatiin eemelin alkuperäiset kannatinkumit sopimaan, joten ei pitäisi sheikkailla liikaa pellin alla.
Ja vielä
Eemelistä leikattiin alkuperäiset kannatinkumin "pohjat" eli siitä poikittaisesta tukipalkista palat ja liimattiin ne geen runkoon.
Kuvat napsin ensviikonloppuna täydellä akulla
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Hehkun, startin ja lämpöanturin sähköt saatiin tinailtua.
Polttoainelinjat tehtiin kans valmiiksi, pari alipaineletkua ja ohjaustehostimen letkua askarreltiin myös.
Seuraavaksi pitää teettää yksi puuttuva letku ohjaustehostimeen ja metsästää ohjaustehostimen nesteille säiliö.
Laturin johdot jatkaa ja syylärille taiteilla letkut. Sitte vielä ahtoputket ja eiku starttaamaan
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w460 om617 -> om606
Tuon mun tikun nostin om606 turbomoottorista tikun reijäst pois kuvausta varten, onkos tämä nyt selvää josuikkanen kirjoitti:eikö ny kellään ookkaan tuommosta om606 moottoria, et sais sen tikun mitan???
Punaset laput tuli haettua viikonlopuks, et pääsis testiajeleen...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: w460 om617 -> om606
Prokkis on ryöminyt hivenen eteenpäin.
Syyläri asennettu ja sille nesteletkut.
Kiertovesipumppu ja lämmönsäädin asennettu ja niille nesteletkut.
Kaikki sähköt tehty ja suojattu. ( Hehku ja nesteenlämpö =)
Ohjaustehostimen letkut tehty, vielä pitää jo hommattu säiliö asentaa.
Vielä jäljellä
Ohjaustehostimen säiliön asennus ( Säiliö hommattu )
Välijäähdyttimen asennus ja ahtoputkien teko ( Välijäähdytin ja ahtoputkien tarpeet on )
Öljynjäähdyttimen asennus ja sille tehdä letkut ( Jäähdytin on, letkuja ei )
Vaihdekeppi vaihtaa 5-vaihteiseksi ( entinen 4v, nyt paikalla 124:sta 5v manuaali )
Pakoputkisto askarrella
Kaasuvaijeri tehtä syöttöpumpulle
Hukkaportin ohjaus ylipainekellolla
Missä tuossa om606:ssa on öljynpaineanturi? Minkälaista signaalia se antaa, käviskö suoraan alkuperäiselle öljynpainevalolle?
Jatkuu huomenna...![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Syyläri asennettu ja sille nesteletkut.
Kiertovesipumppu ja lämmönsäädin asennettu ja niille nesteletkut.
Kaikki sähköt tehty ja suojattu. ( Hehku ja nesteenlämpö =)
Ohjaustehostimen letkut tehty, vielä pitää jo hommattu säiliö asentaa.
Vielä jäljellä
Ohjaustehostimen säiliön asennus ( Säiliö hommattu )
Välijäähdyttimen asennus ja ahtoputkien teko ( Välijäähdytin ja ahtoputkien tarpeet on )
Öljynjäähdyttimen asennus ja sille tehdä letkut ( Jäähdytin on, letkuja ei )
Vaihdekeppi vaihtaa 5-vaihteiseksi ( entinen 4v, nyt paikalla 124:sta 5v manuaali )
Pakoputkisto askarrella
Kaasuvaijeri tehtä syöttöpumpulle
Hukkaportin ohjaus ylipainekellolla
Missä tuossa om606:ssa on öljynpaineanturi? Minkälaista signaalia se antaa, käviskö suoraan alkuperäiselle öljynpainevalolle?
Jatkuu huomenna...
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)