ilmajousista
Re: ilmajousista
Nyt oli itelläkin aamulla oikea puoli takaa alhaalla. Käynnistäessä kyllä nousee omasta mielestä tosi hyvin ylös. Pakkasta siinä -30
Tämä ja joku toinen keskustelu luettu läpi, mutta vähän epäselvänä vielä muutama asia...
Jos ilmapussi täytyy vaihtaa, niin kuuluisiko se myös uusia toiselle puolen???
ilmeisesti tuo vika ei voi olla, nyt muussa kuin kompurassa, pussissa tai jossain jäätyneessä venttiilissä???(tietenkin letkuvuodot)
Kuinka tarkkaan starilla saa vian paikallistettu, ettei tulisi turhia osien vaihtoja???
Odotan kyllä, että saa auton talliin tällä viikolla ja seurata mitä tekee silloin, mutta kaikkeen pitää varautua.
Kyseessä S211 ei airmatic (lisäsäiliö syöpymisen voi kaiketi pois sulkea??)
Tämä ja joku toinen keskustelu luettu läpi, mutta vähän epäselvänä vielä muutama asia...
Jos ilmapussi täytyy vaihtaa, niin kuuluisiko se myös uusia toiselle puolen???
ilmeisesti tuo vika ei voi olla, nyt muussa kuin kompurassa, pussissa tai jossain jäätyneessä venttiilissä???(tietenkin letkuvuodot)
Kuinka tarkkaan starilla saa vian paikallistettu, ettei tulisi turhia osien vaihtoja???
Odotan kyllä, että saa auton talliin tällä viikolla ja seurata mitä tekee silloin, mutta kaikkeen pitää varautua.
Kyseessä S211 ei airmatic (lisäsäiliö syöpymisen voi kaiketi pois sulkea??)
Viimeksi muokannut Markusrei, Pe 05.10.2012 22:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:45
Re: ilmajousista
itellä alkoi muutaman pakkaspäivän jälkeen laskea perä aina yön aikana.nousi kyllä vaateriin ku käynnisti.sitten ilmeni vasemman takakulman lasku joka ei sitte nousukkaan kokonaan vaan perä jäi vinoon.vuorokauden pidin lämpimässä tallissa ja vika korjaantui.liekköhän ollut sitten joku ilmajousen venttiili jumissa? ei airmaticcia, w211 220 cdi avantgarde farkku vm. 05.
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: ilmajousista
Minulle kävi loppiaisena niin että perä putosi ajossa kokonaan. No lähimmälle levähdyspaikalle, avaimet pois ratista ovet lukkoon ja kauhun sekainen tupakkitauko ja niinhän tuo pumppasi iloisesti ylös. Maanantaina kuittailemaan hälyn ja koettaa selvittää mistä oikein oli kysymys. Yksi paikallinen käytettyjen MB ja BMW korjaaja sanoi että jos se perä putoaa tasaisesti parkissa alas eikä ihan heti niin ei mitään hätää. Pari vehon korjaamoa antoivat saman diasgnoosin ja ohjeet että vie lämpimään kuivaan talliin auto ainakin päiväksi. Syy kompressori on asennettu ilmeisesti melun takia paikkaan joka on kylmälle ja kostealle arka. Epäilivät että joko suodatin jäätyy tai lähtevä ilmaputki. Vika on ihan tyypillinen ja olivat sitä mieltä ettei ilmajousituksen suunnittelijat ovat ajatelleet meidän olosuhteita. Tuossa 20 - 35 asteen pakkasessa tuli tavallisia visit to workshop ilmoituksia ja ne loppuivat siihen kun annoin auton käydä tyhjäkäyntiä jonkun aikaa että perä oli varmasti ylhäällä. Tottakait se putoaa alas parkissa tuollaisella pakkaskelillä koska paine, lämpötila ja tilavuus ovat riippuvaisia toisistaan tämä opetetaan peruskoulun kemian alkeissa.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: ilmajousista
Oberland kirjoitti:. Tottakait se putoaa alas parkissa tuollaisella pakkaskelillä koska paine, lämpötila ja tilavuus ovat riippuvaisia toisistaan tämä opetetaan peruskoulun kemian alkeissa.
Minkäs takia kaikki eivät sitten kylmillä keleillä laskeudu alas ?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: ilmajousista
Kiitoksia vastauksista. Ei se nyt minustakaan itsestään selvyys ole että laskee tai ei sen ainakaan pitäisi suunnitelmien mukaan, mutta onhan nämä rajuja kelejä autolle.
Mikä on mielipide sitten siitä, että jos perä on alhaalla muutaman päivän, niin onko siitä kauheata haittaa??
Vai pitäisikö laittaa auto sen takia käyntiin, että nousee ylös??
Mikä on mielipide sitten siitä, että jos perä on alhaalla muutaman päivän, niin onko siitä kauheata haittaa??
Vai pitäisikö laittaa auto sen takia käyntiin, että nousee ylös??
Re: ilmajousista
Eri autoilla on erilainen kemiaCDI203 kirjoitti:Oberland kirjoitti:. Tottakait se putoaa alas parkissa tuollaisella pakkaskelillä koska paine, lämpötila ja tilavuus ovat riippuvaisia toisistaan tämä opetetaan peruskoulun kemian alkeissa.
Minkäs takia kaikki eivät sitten kylmillä keleillä laskeudu alas ?

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: ilmajousista
Kumile käy pikku hiljaa samalla tavalla kuin tyhjälle pyörän kumille(murtuilee)Markusrei kirjoitti:Kiitoksia vastauksista. Ei se nyt minustakaan itsestään selvyys ole että laskee tai ei sen ainakaan pitäisi suunnitelmien mukaan, mutta onhan nämä rajuja kelejä autolle.
Mikä on mielipide sitten siitä, että jos perä on alhaalla muutaman päivän, niin onko siitä kauheata haittaa??
Vai pitäisikö laittaa auto sen takia käyntiin, että nousee ylös??
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: ilmajousista
Pakkasta Oulusa taas -30 oikea puoli tippuu alas uusista ilmapusseista huolimatta voiha prkl....mitähän sitäsitte tekis.
Jos vaan oottelis kesää ja kärpäsiä ja antas olla.
Jos vaan oottelis kesää ja kärpäsiä ja antas olla.
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Re: ilmajousista
Oman auton Airmaticin "pakkasraja" näyttää olevan -25. Tämän ylittyessä tippuu keula yön yli parkissa alas. On vielä noussut ylös asti, mutta onhan tuo saatanan hermostuttava tuo airmatic.
Nyk. S211 E320. Ex-autot: japanilaisia (3 kpl) ja ranskalaisia (3kpl), pari fiiattia. Exien Moottorit väliltä 1.0-3.0, bensaa ja dieseliä, manuaalia ja tomaattia.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:45
Re: ilmajousista
no nyt on pakkaset laskenu ja perä pysyy ylhäällä.paitsi että vasen puoli takaa katsottuna on jäänyt alemmas hieman. sama puoli laski pakkasillakin enemmän.tuntuu että koko auto vinossa.mitähän seuraavaks.pakkasta nyt -5, ennen pakkasia pysyi näillä ns. normikeleillä ihan vaaterissa auto.kompura vaihettu joulun alla ja silloin tutkittiin järjestelmä, ei pitäny olla vuotoja.ei herjaa mitää auto liian matalalla tms. ei airmaticcia w211 220 cdi 05 avantgardefarkku.
kiitos etukäteen!
kiitos etukäteen!
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: ilmajousista
Ensimäinen mitä kannatta kokeilla, auto tasaiselleplutolainen kirjoitti:no nyt on pakkaset laskenu ja perä pysyy ylhäällä.paitsi että vasen puoli takaa katsottuna on jäänyt alemmas hieman. sama puoli laski pakkasillakin enemmän.tuntuu että koko auto vinossa.mitähän seuraavaks.pakkasta nyt -5, ennen pakkasia pysyi näillä ns. normikeleillä ihan vaaterissa auto.kompura vaihettu joulun alla ja silloin tutkittiin järjestelmä, ei pitäny olla vuotoja.ei herjaa mitää auto liian matalalla tms. ei airmaticcia w211 220 cdi 05 avantgardefarkku.
kiitos etukäteen!
Alustalla, kaliproidun tason tarksitua ja uudeleen kaliprointi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: ilmajousista
Meilläkin perä on taas toiminut normaalisti. Pakkasten vielä paukkuessa sulattelin autoa pariin eri kertaan 8-24 tuntia parkkitalon lämmössä. Sulattelun jälkeen perä ei muutamaan päivään painunut, mutta autossa oli samaa vaivaa kun plutolaisella, eli toinen puoli 1/2 tuumaa alempana kuin toinen. Tämä vika korjautui viikonloppureissun aikana, kilometrejä tuli noin 700, noin 350km yhdellä istumalla. Ajattelisin että siellä joku venttiili oli hieman jumissa ja pidempi yhtenäinen ajo lämmitti/notkisti paikat. Eipä tämäkään vielä lopullinen ratkaisu ole, vaan välttelee just nyt.
Re: ilmajousista
Meikän airmaticci temppuili viime talvena näihin aikoihin, sen jälkeen korjasi itse itsensä ja perä on pysynyt tänä talvena ylhäällä... 

W211 E320cdi V6
Re: ilmajousista
Vasen taka ei nouse ihan yhtä ylös kuin muut kulmat kaikkein ylimmässä asennossa. Pussi näyttää ehjältä, eikä ajossa temppuile. Paree varmaan tarkistaa jossan välissä.
Nyk. S211 E320. Ex-autot: japanilaisia (3 kpl) ja ranskalaisia (3kpl), pari fiiattia. Exien Moottorit väliltä 1.0-3.0, bensaa ja dieseliä, manuaalia ja tomaattia.