w140 ässä.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No se moottorin johtosarjahan se yleisesti rapistuu kaikista 93-95 malleista.

Ja M119 V8:ssa on sylinterikansissa muoviset öljykanavat jotka ajankanssa alkavat vuotaa öljynpaineen liitoksistaan "ohi" ja aiheuttaa venttiilinnostajien naputusta.

Ei tosin mikään kovin kallis korjaus uusia ne putket sinne venttiilikoppien alle. Varsinkin jos itse osaa tehdä.
rumilus
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Mika.T kirjoitti:No se moottorin johtosarjahan se yleisesti rapistuu kaikista 93-95 malleista.

Ja M119 V8:ssa on sylinterikansissa muoviset öljykanavat jotka ajankanssa alkavat vuotaa öljynpaineen liitoksistaan "ohi" ja aiheuttaa venttiilinnostajien naputusta.

Ei tosin mikään kovin kallis korjaus uusia ne putket sinne venttiilikoppien alle. Varsinkin jos itse osaa tehdä.

Minkälaisista ajokilometrimääristä silloin puhutaan ? :roll:

Olisiko valmistajan huolto-ohjeita noudattamalla mitään merkitystä ?

Vai mahtaakohan noi Mersun bensamoottorit sitten olla ihan paskoja kauttaaltaan, kun tulee tuollaisia vakavia vikoja ! 8) :lol:
On se hyvä, että ovat ainakin tehneet hyviä dieselmoottoreita, joissa ei vikoja ole....paitsi nyt kun ollaan siirrytty biopohjaisiin polttoaineisiin...tahtoo polttoainelinjoihin tulla pieniä vuotoja, jotka ei nekään paljon haittaa....joskin hiukan hajuhaittaa. :angel:

Jaa niin.... olen kuullut että laturin hiilet mahdollisesti kuluu loppuun 350000 km tienoilla ja automaattisen ilmastoinnin portaattoman puhallinnopeuden säädössä olisi joskus jotakin häikkää. Ja olihan vielä tuo tuulilasinpyyhkijän kuskinpuoleinen pyyhkijä saattaa mennä epäkuntoon niin, ettei se pyyhkäise laajemmalla alueella. :wtf:
Ja vielä jos oikein pinnistän muistiani, niin taka-akselin tukivarsissa saattaa ilmetä kulumaa 300000 ajokilometrin jälkeen.
Kerran olen kuullut, että on jopa vetoakselikin mennyt poikki. En tiedä sitten, onko ollut käyttäjässä vai tyyppivikaa.
Huonosti nuo jarrupalatkin kestää, kun joudutaan vaihtamaan 200000 ajokilometrin jälkeen. Ja tuulilasin noin 200000 km välein, kun ajetaan näillä Suomen loistavasti hoidetuilla teillä....tai ajetaan sorarekan perässä kymmeniä kilometejä.
Jaa....meinasin unohtaa tuon 722.3 automaattilaatikon mahdolliset viat. Saatana kun omassakin autossa meni pakki epäkuntoon 315000 km kohdalla, enkä tymyyttäni heti hoksannut katsoa huoltohistoriaa tarkemmin.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

320 viisvaihteisella automaatilla on yllättävän ripeä liikkumaan. Johtunee erittäin tiheistä välityksistä, eli kierroksia piisaa matka-ajossa mutta eipä se mitään haittaa kerran bensaa ei kulu tuon enempää.
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
rumilus
Mersumies
Mersumies

kasiässä kirjoitti:320 viisvaihteisella automaatilla on yllättävän ripeä liikkumaan. Johtunee erittäin tiheistä välityksistä, eli kierroksia piisaa matka-ajossa mutta eipä se mitään haittaa kerran bensaa ei kulu tuon enempää.

Oletko tietoinen anonyyminä foorumilla rekisteröityneenä, että avatar-kuvassa oleva henkilö on Suomessa tunnettu poliitikko.
Jos esiinnyt kuvan nimissä olevaa henkilönä, vaikka asuinpaikkasi onkin Etelä-Korea, niin tuskin mainitussa maassa on kaksoisolentoa kyseiselle henkilölle. Toisen henkilön nimissä esiintyminen on Suomessa lainsäädännöllä kriminalisoitu.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija

rumilus kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:No se moottorin johtosarjahan se yleisesti rapistuu kaikista 93-95 malleista.

Empä usko että kilometreillä niinkään on merkitystä.. Ennemminkin iällä. Ikää kun alkaa olla yli 15vuotta.
rumilus
Mersumies
Mersumies

Mika.T kirjoitti:
rumilus kirjoitti:

Empä usko että kilometreillä niinkään on merkitystä.. Ennemminkin iällä. Ikää kun alkaa olla yli 15vuotta.

Eikös ne ajokilometrit ja ikä kulje käsi kädessä. Molemmat vanhenee käytön tai iän myötä. :D
Tämän olen oppinut termodynamiikan myötä. :angel:
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

rumilus kirjoitti: Eikös ne ajokilometrit ja ikä kulje käsi kädessä. Molemmat vanhenee käytön tai iän myötä. :D
Sinä kysyit että minkälaisista ajokilometreista puhutaan kun se johtosarja on pilalla. Mika.T vastasi että kilometreillä ei ole mitään väliä, ja niinhän se vaan on, sillä siisti.

Termodynamiikan käsitettä ei tarvitse edes tuntea että ymmärtää, että sen johtosarjan on hapristuttanut joko kuluneet vuodet ja vähäinen käyttö, tai ajokilometrien mukana tuoma lämpö ja muut rasitukset, tai sitten kahden edellä mainitun yhdistelmä. Päätellen tuosta omastakin vastauksestasi ymmärrät tämän itsekin.

Käsittääkseni Möhkön huoltosuunnitelmaan ei kuulu uusi johtosatsi 10 vuoden iän jälkeen, vaikka ehkä pitäisi.
Huoltosuunnitelman noudattaminen tai noudattamatta jättäminen ei siis sitä johtosatsia laadukkaammista materiaaleista tehdyksi muuta.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
rumilus
Mersumies
Mersumies

Juha_M117 kirjoitti:
rumilus kirjoitti: Eikös ne ajokilometrit ja ikä kulje käsi kädessä. Molemmat vanhenee käytön tai iän myötä. :D
Sinä kysyit että minkälaisista ajokilometreista puhutaan kun se johtosarja on pilalla. Mika.T vastasi että kilometreillä ei ole mitään väliä, ja niinhän se vaan on, sillä siisti.

Termodynamiikan käsitettä ei tarvitse edes tuntea että ymmärtää, että sen johtosarjan on hapristuttanut joko kuluneet vuodet ja vähäinen käyttö, tai ajokilometrien mukana tuoma lämpö ja muut rasitukset, tai sitten kahden edellä mainitun yhdistelmä. Päätellen tuosta omastakin vastauksestasi ymmärrät tämän itsekin.

Käsittääkseni Möhkön huoltosuunnitelmaan ei kuulu uusi johtosatsi 10 vuoden iän jälkeen, vaikka ehkä pitäisi.
Huoltosuunnitelman noudattaminen tai noudattamatta jättäminen ei siis sitä johtosatsia laadukkaammista materiaaleista tehdyksi muuta.
En nyt ihan ymmärtänyt mitä sanomallasi yritit selvittää, mutta elettävä se on sen mukaan.
Se mitä ymmärrän termodynamiikasta, otaksuisin johtosarjojen kuuluvan sen tieteen alaan, jolla ennustetaan tuotteelle jonkinlainen käyttöikä, oli se sitten aikamääräinen tai lämpösäiteilyyn verrannollinen :angel:
Ajokilometrimäärällä on suora vaikutus lämpösäteilyyn, joka vanhentaa tuotetta samassa suhteessa mitä taustalämpö aiheuttaa.
Näin olen omaksunut termodynamiikan lakien perusteella. :angel:
Jos asia jäi vielä epäselväksi, voin vääntää mallennuksen rautalangasta. :D

EDIT;
Täytyy lähteä möhköllä ajelemaan, se rauhoittaa mieltä.
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viesti:

Ei hätää, voin vakuuttaa, että minulla ei ole tästä asiasta mitään epäselvyyksiä.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
rumilus
Mersumies
Mersumies

Juha_M117 kirjoitti:Ei hätää, voin vakuuttaa, että minulla ei ole tästä asiasta mitään epäselvyyksiä.

Hyvä juttu, ettei huolestumiseen ollut aihetta.
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja pera8x »

paskanjauhannalta palatakseni takas aiheeseen, niin onkohan mitään järkeä tuottaa ko autoa saksasta? en ole koskaan tuottanut kenelläkään yhtään autoa mistään. kerran olen itse ollut hakemassa sakuista. kiinnostais lähinnä, että kuka noita toimittaa ja millä aikataululla ja hinnalla? ja tietysti ne verot, mitähän luokkaa ne tollasessa on?
W201 250DT 20V
w201 190E
Oberland
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Oberland »

Jos mieli tekee ja on rahaa toteuta itseäsi ja hoida S kotiin. Pikkuvikoja voi sitten oman budjetin mukaan korjata itse tai teettää muilla. Kun autolla on ikää pikkuista vaille 20 vuotta pakasta kiskottua yksilöä ei ole olemassa kuin märissä unelmissa. Mutta jos mieli tekee niin osta se. Kaikki ylimääräinen raha on meikäläisellä mennyt kolmeen kohteeseen mersuun, patruunoihin ja loput viinaan ja jokaiseen on aina löytynyt hyvät perustelut.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viesti:

pera8x kirjoitti:paskanjauhannalta palatakseni takas aiheeseen, niin onkohan mitään järkeä tuottaa ko autoa saksasta? en ole koskaan tuottanut kenelläkään yhtään autoa mistään. kerran olen itse ollut hakemassa sakuista. kiinnostais lähinnä, että kuka noita toimittaa ja millä aikataululla ja hinnalla? ja tietysti ne verot, mitähän luokkaa ne tollasessa on?
Ilman muuta on järkeä.

Hyvin valittu saksantuonti on erinomainen aihio, japanintuonti vielä parempi.

Jos olet ihan vakavissaan asian suhteen, niin Mercedes-klubin lehdessä on usein ilmoitus Saksassa asuvalta herrasmieheltä joka on ottanut oikein asiakseen nämä Mersujen tuonnit sieltä Suomeen.

Veroja tullee noin 1000 - 2500 euroa riippuen vuosimallista, moottorista, varustelusta ja kunnosta. Esimerkkejä tuolla: http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija

+ ensikuun alussa tuleva veronkorotus.
rumilus
Mersumies
Mersumies

pera8x kirjoitti:paskanjauhannalta palatakseni takas aiheeseen, niin onkohan mitään järkeä tuottaa ko autoa saksasta? en ole koskaan tuottanut kenelläkään yhtään autoa mistään. kerran olen itse ollut hakemassa sakuista. kiinnostais lähinnä, että kuka noita toimittaa ja millä aikataululla ja hinnalla? ja tietysti ne verot, mitähän luokkaa ne tollasessa on?

Ruotsistakin niitä saa aika sopivasti, vaikka Ruotsin kruunu onkin aika korkealla.

Tässä linkki halpisversiot;
http://www.blocket.se/alvsborg/Mercedes ... ?ca=11&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blocket.se/sodermanland/Merc ... m?ca=5&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Vähän jytkympää;
http://www.blocket.se/goteborg/Mercedes ... ?ca=11&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Diesel versio;
http://www.blocket.se/sodermanland/Merc ... m?ca=5&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko

jeps. nämä on jo sen hintaluokan autoja, että viimeks ostin/omistin vastaavan arvosen auton joskus vuonna 2005. sen jälkeen on ollu enemmän, tai vähemmän romuja. no, toi nykynen pikkumese on viimevuosien autoista se "helmi", vaikkei niin kovin arvokas nykyään olekkaan. orkkis ja ehjä kuiteskin. sen takia ajattelin, että jos sitä taas vähän panostais kerrasta sitten enemmän hyvään autoon ja ajelis sillä sitten taas viitisen vuotta ainaskin, niin ei tulis sitä semmosta auton vaihto rallia, missä kaikki häviää. niin, niin vois laittaa vaihtoehtoihin myös auton tuonnin ulkomailta. faija siellä saksassa ramppaa yhtenään ja tuo millon mitäkin. tarvii kysästä siltä ihan ensimmäisenä, josko sillä olis aikaa perehtyä asiaan, jos sitä nyt sitten tosissaan alkais ulkomailta autoa hankkiin.

se ainakin on jo varma, että mitään tonnin, taikka kahden romua en enää osta. nykysin on niin paljon muutakin tekemistä, kun olla tallissa päivästä toiseen raatamassa jotain mersua. oli toi farkkumesekin hauska laite ja ihan riittävän tehokas, mutta on sen kanssa ollu kyllä niin paljon laittamistakin, että sillä työmäärällä ja rahalla olis kyllä tehny paljon muutakin mukavaa. mutta mitäpä sitä ruikuttaan sen enempää, omat hyvät puolet noissakin hommissa on ollu.

tarkkaa aikataulua tän auton hankinnan kanssa ei ole vielä olemassakaan. näin alkuunsa tarvis saada tää torppa kuntoon. ja kunnossa se on joskus tässä ihan näillä näppäimillä, jos vaan jaksaa raataa. sitten vasta "kannattaa" alkaa osteleen autoja. muuten menee se vähänenkin raksainto johonkin ihan muuhun. ja toisekseen, jos se meijän faija on menossa sakuihin joskus tässä lähi tulevaisuudessa, niin sekin saattaa vaikuttaa asiaan. kovasti kyllä himottais tollanen vekotin. pikkusen tässä jopa tarkentunu, että semmonen pitkä malli olis asiallisempi. ainakin se vanhakoppanen 126 SEL oli ltekee myös takapenkkiläisille. ei ollu ahdasta. tässä kopassa taitaa olla vielä enemmänkin tilaa takana, vai? sitten jäi mietityttään noi mallimerkinnät. mitä eroa on S, SE, ja ne muut, jos niitä nyt onkaan. SEL on siis se pitkäkoppanen. onko noilla muilla mitään käytännön merkitystä?
W201 250DT 20V
w201 190E
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Mika.T kirjoitti:+ ensikuun alussa tuleva veronkorotus.
mikäs tää on? autoveroa, vai vuotuista ajoneuvoveroa? en ole tollasesta kuullutkaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
rumilus
Mersumies
Mersumies

pera8x kirjoitti:
mikäs tää on? autoveroa, vai vuotuista ajoneuvoveroa? en ole tollasesta kuullutkaan.

Näin on, 1.4 nousee autovero 5....9 prosenttia uusista sekä käytetyistä. Autoverotuksen korotus perustuu päästöisyyteen.
Mersun ässät kuuluu niihin enemmän verotettuihin autoihin.
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko

rumilus kirjoitti:
pera8x kirjoitti:

Näin on, 1.4 nousee autovero 5....9 prosenttia uusista sekä käytetyistä. Autoverotuksen korotus perustuu päästöisyyteen.
Mersun ässät kuuluu niihin enemmän verotettuihin autoihin.
aivan. ylläri! pistää kyllä vihaks kaikki noi tommoset. päästö sitä ja päästö tätä... pää-asia, että saadaan verottaa vaan autoilijoita. verottais edes rehellisesti, mutta ei! pitää jollain päästötekosyillä rokottaa. joopa joo. taidan sitten ostaa jonku semmosen, mikä saastuttaa kaikista eniten, niin on sitten jotain, mistä maksaakkin niitä veroja.
W201 250DT 20V
w201 190E
tähdellinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja tähdellinen »

Tyyppivikana voisi nyt ainakin mainita noiden ylätukivarsien kiinnitysten ruostumisen.Mulle ne vaihdettiin,olivat melko ruosteessa,ts.ihan pitsiä kiinnitysten kohdalta.Etulevyt alkavat helposti täristämään,mulla vaihdettu niitä jo monta kertaa täristysten vuoksi.Nyt viimeisimmät levyt ovat kestäneet reilun kymmenen tuhatta kilometriä.

320 möhkö oli kiva ajettava,mutta siitä kun siirryin aikanaan 500:seen,niin kyllä sen tehon huomaa.Syö soppaa saman verran kuutosella kuin kasillakin maltilisella ajolla.Nämä ovat jo sen ikäisiä laitteita,että kaikkea kivaa saa laitella ja jotkut osat ja remontit sitten maksaa maltaita,jos itse ei tee.Esim. alipainepumppu takapenkin alla,joka ohjaa mm.keskuslukitusta on kallis piru,veholla pyysivät 1600 euroa+asennus,mutta sain sen asennettuna huomattavasti halvemmalla eräästä autosähkökorjaamosta.Siis alkuperäislaatuisen pumpun.Kiinapumppuja saa muutamalla satasella,joten jos halvalla haluaa tehdä kiinaosilla,niin sekin onnistuu.Ebaysta löytyy.Automaatti-ilmastoinnin ohjainrele on myös tyyppivika,vanhuuttaan väsyy.Kaikenmoista pientä esiintyy aina vanhoissa,mutta kyllä möhkö on laadukkaasti tehty auto.Todella vaivaton ajettava ja hiljainen.Parkkitutkien antureita olen uusinut,mutta ne ei maksa vehollakaan hurjia summia.Mielestäni isossa autossa mukava varuste.

Halvimpia yksilöitä kannattaa välttää,tuppaavat olemaan melkoisen vikaisia ja ihme virityksiä täynnä.Kaverini myös haki tässä vuoden vaihteessa harrasteautoksi w140 korista ja kyllä niitä käytiin kymmenkunta katsomassa,ennen kuin natsasi.Ihmeen paljon on markkinoilla huonosti pidettyjä ässiä.Huollettu ja dokumentoidun korjaushistorian omaava olisi hyvä hankinta.Moni on haukkunut turhaan möhköt romuiksi,kun ostavat halvimman mitä löytyy ja sitten saa heti alkuunsa upottaa tuhansia remontteihin.W140 koriset ovat jo niin edullisia,että rahalle saa todellakin vastinetta.Muutaman tonnin autolla saa ministeritason kyytiä.Vaikka hyvän yksilön saisitkin ostettua,kannattaa varata jokunen seteli tuleviin remontteihin.

Osta ässä ihmeessä,jos mieli tekee.Muutaman kun olet käynyt ajamassa,niin löytyy varmasti se oikea.Oma mielipiteeni on,että möhkössä pitää olla vähintään kasi nokalla,liikkuu jotenkin vaivattomammin 8) Itse olen kiintynyt möhkööni niin kovasti,että päätin jättää mokoman harrastusautoksi.Joskus tulee jopa hoidettua työajoja sen kanssa,kun dieselin raksutus kyllästyttää ja haluan nauttia äänettömyydestä :)
Tähti näyttäköön tien.
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija

Juu tosiaan tällaista pientä alkavaa kuppaa voi ylätukivarsien kiinnike pellistä löytyä. :D

Onneksi tuo pelti tulee uuden tukivarren mukana joten ei tarvi sitä vanhaa parsia kasaan kun se ruostuu pilalle.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja atlas »

Mika.T kirjoitti:Jaa mie?

Lambdat on samalla kohtaa kuin vakionakin. Putkissa jonku 10-15cm vaihelootan pyrstöstä taaksepäin.
Tästä tuli muuten mieleen että mitenhän hyvin lambda saatää seoksia kun on noin kaukana moottorista?
jos laittaisi lähemmäs niin tippuisiko kulutus kun lambda toimii optimaallisella lämpötilalla kun katsastuksissakin ollut päästöongelmaa sen takia kun katit on niin takana.
mutta onhan insinööri kaiketi laskenut kaiken oikein :eh:
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija

Ei se oikein 600ssa onnistu. Koneelta kun tulee neljä putkea tuohon vaihelootan kohdalle saakka. Vaihtuu 4-->2 siinä vaihelootan kohilla.

Tai no miksei onnistuisi mutta sitten lamptat ei haistele kaikkia pakokaasuja.
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko

jees. kiitosta vaan taas kaikille vastanneille ja tietoa jakaneille. sen verran olen saanut tässä nyt asiaa puitua selvitettyä itselleni, että ässän tulen ostamaan. sitä en ole vielä päättänyt, että millä koneella. periaatteessa kaikki käy, mutta ehkä kaikista mieluisin olis se kasi kone. toi 12 konekkin kiinnostais melko paljon, mutta niiden hinta tuntuu olevan sen verran kalliimpi, että tarvii sitä vielä miettiä. ja sekin on päätetty, että mitää markkinoiden halvinta paskakasaa en osta. tarvii olla erittäin hyvä, taikka vähintäänkin hyvä kuntonen ja tarpeeks niitä herkkuja. tällä hetkellä rahaa ässään on laittaa n. 7000€. ja jos mersu ja pajero menee kaupaks, niin sitten on niiden verran enemmän, mikä mahdollistaa sitten taas noiden v12 koneistenkin ostomahdollisuuden. tarvii kattella tilannetta. tänään meni laattoja seinään ja viikonlopun aikana pistäis mennä kaikki loput seinät. sitten jää vielä lattiat, mutta nehän nyt lätkii yhdessä illassa. sen jälkeen alan oikein toden teolla touhuaan tämän ässä asian kanssa.

nyt tarviskin vähän lisäinfoo noiden ässien varusteista. mitkä kaikki on vakiovarusteita ja mitkä lisävarusteita? huomaan, että välillä ilmotuksissa on, että tuplalasit, takatilan lämpötilan säätöä, sähkötuolit jne. onko noi vakiovarusteita kaikissa ässissä, vai ruksittavia lisävarusteita? ja kaikki spesiaali jututkin kiinnostaa kovasti. onko vakiona kääntyvät peilit, parkkitutkat, keskuslukituksen voimin toimiva ikkunoiden ja kattoluukun sulku jne jne. jos joku noista on enemmän perillä, niin olisin kovin paljon kiitollinen asian valaisusta. tuntuu, etten tiedä tämän kopan S mekkereistä juuri mitään, vaikka koko ikäni olen niitä ihaillut ja kuolannut.
W201 250DT 20V
w201 190E
plutolainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja plutolainen »

Oberland kirjoitti:Jos mieli tekee ja on rahaa toteuta itseäsi ja hoida S kotiin. Pikkuvikoja voi sitten oman budjetin mukaan korjata itse tai teettää muilla. Kun autolla on ikää pikkuista vaille 20 vuotta pakasta kiskottua yksilöä ei ole olemassa kuin märissä unelmissa. Mutta jos mieli tekee niin osta se. Kaikki ylimääräinen raha on meikäläisellä mennyt kolmeen kohteeseen mersuun, patruunoihin ja loput viinaan ja jokaiseen on aina löytynyt hyvät perustelut.
hienot on miehellä sijoituskohteet, muuta ei voi sanoa! omat vastaavat voi lukea tuosta viestieni alapuolelta :D
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viesti:

Möhkön varustelista jonkunlaisella kattavuudella: http://web.archive.org/web/200108080909 ... codes.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
cille5
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cille5 »

pera8x kirjoitti:on ruvennu tommonen himottaan. onko noissa mitään ihmeellistä, jos ajattelis käyttiksenä pitää? varmaan joku pensakoneinen, kun tiiselivero on tommosessa jo melko korkea. joku 420, tai 500. ehkä 320:kin. pistäkäähän kokemuksia. niin ja paljonko tommosesta kannattaa maksaa? sanotaan nyt vaikka näin, että jos auto on kaikin puolin ehjä.

EDIT: oho, tuli moka. otsikko korjattu w140.
Itselläni on ollut neljä w140. Kolme 320 ja yksi 500. Vuosimalleja 94 ja 95.

Suurempia ongelmia ei ole ollut kuin yhdessä. Autolla oli ajettu kylläkin +400000km. Joten varsin luonnollista, että vikoja löytyi.
-Kansivuosi
-Kori tuntui jo vähän valjältä
-Ruostetta oli
+varaosat edullisia
+saatavana runsaasti

Varsinaisesti sähkövikoja ei ole pahemmin ollut, tai mitään muutakaan.

S500 söi noin 100L bensaa 300km ajolla. Talviaikaan kun oma työmatka oli 10km suunta (matkalla noin 7 liikenne valot suunta). Kone ei varsinaisesti ehtinyt lämpiämään edes... :crazy:

Suosittelen kyllä w140. Kunhan vuosimalli on 94-98 väliä. Facelift malli on 10 vuotta uudemman näköinen...
Driving a car... or sitting in the heaven? Mercedes-Benz S-Class

Entiset mersut...mb-s 500 vm-94 1kpl, mb-s 320 vm-95 2kpl, mb-ce vm-92 2kpl, mb-c vm-94. Mb-e 124 vm-93
rumilus
Mersumies
Mersumies

cille5 kirjoitti:

Suosittelen kyllä w140. Kunhan vuosimalli on 94-98 väliä. Facelift malli on 10 vuotta uudemman näköinen...

Onkohan -91.......-93 mallit sitten ihan paskoja ? :roll: Olisko ne sitten parempia, jos tuunaa ne facelift mallin näköiseksi ! :lol:
Itse vaan ajattelen, että itselläni oleva -93 on varustelutasoltaan runsaampi kuin esimerkiksi -95 mallinen ( varustelutasoja on toki monenlaisia ), vai mistä ne suosittelemasi vuosimallit pitää paremmuudestaan tms. sisällään ? :mrgreen: Onko ne vaan parempia sillä perusteella että ovat uudempia vuosimalleja ?
Korimalli....alusta....tekniikka ja perusvarustelutaso samat kaikissa. No .....onhan möhkön viimeisissä vuosimalleissa tullut dieselmoottori neliventtiilitekniikaksi ja bensiinimoottoreissakin hiukan muutoksia, mutta onko uudemmat silti parempia...paitsi päästöisyysvaatimuksissa :o
Moottorit
Bensiinimoottorit
Malli Moottori Iskutilavuus Teho Vääntö Valmistusaika
300 SE 2.8, S 280 R6 M104.944 2799 cm3 142 kW (193 hv) @ 5500 r/min 270 Nm @ 3750 r/min 9/1992–8/1998
300 SE/SEL R6 M104.990 3199 cm3 170 kW (231 hv) @ 5800 r/min 310 Nm @ 4100 r/min 1/1991–5/1993
S 320 R6 M104.994 3199 cm3 170 kW (231 hv) @ 5800 r/min 310 Nm @ 4100 r/min 6/1993–9/1998
400 SE/SEL V8 M119.971 4196 cm3 210 kW (286 hv) @ 5700 r/min 410 Nm @ 3900 r/min 8/1990–8/1992
S 420 V8 M119.971 4196 cm3 205 kW (279 hv) @ 5700 r/min 400 Nm @ 3900 r/min 9/1992–8/1998
500 SE/SEL, S500 V8 M119.970 4973 cm3 235 kW (320 hv) @ 5700 r/min 470 Nm @ 3900 r/min 7/1990–8/1992
500 SE/SEL, S500 V8 M119.970/M199.980 4973 cm3 235 kW (320 hv) @ 5600 r/min 470 Nm @ 3900 r/min 9/1992–8/1998
600 SE/SEL V12 M120.980 5987 cm3 300 kW (408 hv) @ 5200 r/min 580 Nm @ 3800 r/min 10/1990–8/1992
600 SE/SEL, S 600 V12 M120.980/M120.982 5987 cm3 290 kW (394 hv) @ 5200 r/min 570 Nm @ 3800 r/min 9/1992–7/1998

Dieselmoottorit
Malli Moottori Iskutilavuus Teho Vääntö Valmistusaika
S 300 Turbo-D R6 OM606.961 2996 cm3 130 kW (177 hv) @ 4400 r/min 330 Nm @ 1600 r/min 6/1995–8/1998
S 350 Turbo-D R6 OM603.971 3449 cm3 110 kW (150 hv) @ 4000 r/min 310 Nm @ 2000 r/min 9/1990–8/1996
kari v
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja kari v »

Ja mikäs 1991 - 1993 malleissa sitten on vikana...?????? :?: Eikös ulkonäkö/kori asiat ole makuasioita...? :o :shock:

Ihan vaan heitto...mitä enemmän varusteita, sitä enemmän vikoja... :lol:
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko

tänään kävin yhtä ässää katsomassa jobbareilta. ensinnäkään niillä ei ollut mitään mielenkiintoa alkaa myymään autoa (näytinkö sitten liian persaukiselta, vai mikä oli?) ja toisekseen niillä ei ollut tietoa, että missä auton avaimet on. ja kolmanneks ne ei osannu edes sanoa, että millä koneella se oli.

kaukaa sen jo näki, ettei se ollut mulle tarkotettu. vähän semmosen lärvähtäneen olonen ja sisustakin oli semmonen sininen blyysi? tai joku semmonen. ei kuitenkaan mun makuuni. kunhan silti kävin kyseleen tietoja autosta. hinnaks ne osas arvioida, että 5 ja 7 tonnin väliin. huh huh. kallis hinta lärvähtäneen olosesta autosta. sillä rahalla saa jo paljon parempi kuntosiakin. tarvii jatkaa metsästystä.
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin