mese230te kirjoitti:Tätä tuntuu olevan liikkellä, sama vamma sunnuntai iltana, -tana.
joo ei ne tarvitse sen enempää "väännätystä" /riuhtomista katketakseen, tässä huollon yhteydessäkin farkusta meni vetoakseli,ja tietenkin sieltä juuresta kumin sisäpuolelta, eli samasta kohti ne katkeaa aina.
valmistusvirhe ? no jaa-a, mikään osa ei ole ikuinen
Mulla molemmat mennyt poikki ja ihan normaaliajossa naps ja se siinä. Molemmat osat hain Merteilistä ja sain heti ja hinta taisi olla ainakin alta 380 euron muistaaksen 280 tai 320, tärkeintä oli silloin että saan heti. ja sitten ostamaan torx kärkiä jotta laipain irti. Navan puoleisen pultin joudin tuuman paksuille (siis terän paksuus) taltalla hakkamaan. vei enemmän aikaa kuin muuten irroitus ja vaihto, kyllä vvvv.. mutta ei ollut sopivan kokoista hylsyä matkassa. kiinnitykseen sain duunikarin hakemaan lainaksi herttonimen vehosta sopin hylsyn.
Mä sain onneks Felkeltä Hyvinkäältä 100 eskolla hyväkuntoisen käytetyn...
Vaihto oli kyl kettumainen... Varsinkin juuri tuon navan pultin kans...
Sopiva hylsy oli, mutta pultti oli niin jumissa ettei auttanu ku hinata lähimmälle nyrkkipajalle missä surauttivat pulttimopolla auki...
Tallista löyty onneks pitkän etsinnän jälkeen sopiva torxi johon sitten tehtiin omavalmiste-erikoishypertyökalu
Kokoaminen olikin sitte jo melkein kivaa...
(jos ei ois ollu pimee, kylmä ja märkä keli)
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
Toisen akselin vaihdoin päivällä pääsiäisaattona kun illalla piti lähteä mökille ja toisessa auto seisoi päivän akseli katki ja illalla 7 aikoihin pääsi vaihtamaan taivasalle syksyllä. onneksi kaverilta lainaan tuo makuualusta pyörillä ja omalla kunnon hallitunkilla perä ylös ja vaihtamaan. ilkeät nuo nivelen kumit kun pitää pakottaa hylsyväliin. Uudessa akselissa tuli kyllä jo kuuskulmanen pultti mutta ei raaskinut käyttää ja laitoin vanhoilla --> ei olllut sopivaa 6-kulma avainta kun osti vain torxit.
vaihto vei kyllä pidemmän ajan eli tuosta 19.00 - 01.00 taisin olla sitten kotona.
Vetarin vaihto? Jos siinä saa tuntia enemmän aikaa menemään niin sit on tupakoitu?
Napamutteri auki Monikanttinen 30mm hylsy + riittävä varsi , torx hylsy + muutama jatko räikkään.( siksi pitkälti jatkoja,että voi työskennellä pyöräkotelosta.)
Takinmainen äänenvaimentaja pois!
Kimmo L kirjoitti:Vetarin vaihto? Jos siinä saa tuntia enemmän aikaa menemään niin sit on tupakoitu?
Napamutteri auki Monikanttinen 30mm hylsy + riittävä varsi , torx hylsy + muutama jatko räikkään.( siksi pitkälti jatkoja,että voi työskennellä pyöräkotelosta.)
Takinmainen äänenvaimentaja pois!
Joo, ei siinä montaa tuntia mene jos sen on ennenkin tehnyt. Mulla oli ne napamutterit niin jumissa ettei lähtenyt pulttikoneellakaan, (tosin melko amatöörivehje) joten joutui poraamaan ja vääntelemään ne mutterit sieltä irti.
Seuraavalla kerralla homma hoituikin jo alle tuntiin, kun tiesi mitä tekee ja pultit irtosi nätisti.
Kimmo L kirjoitti:Vetarin vaihto? Jos siinä saa tuntia enemmän aikaa menemään niin sit on tupakoitu?
Napamutteri auki Monikanttinen 30mm hylsy + riittävä varsi , torx hylsy + muutama jatko räikkään.( siksi pitkälti jatkoja,että voi työskennellä pyöräkotelosta.)
Takinmainen äänenvaimentaja pois!
Niin ja kun uusi akseli on sopivasti pitkä, niin joutuu ottaa alatukivarren irti ja kaverin vääntää rautakangella sen verran väljää sinne että saa vetarin sujautettua paikoilleen. Ei menny suoriltaan, jäi 4 mm kiinni...
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
No niin, taas kulkee, uusi vetari paikallaan, aikaa meni pari tuntia.
Poikki vakiopaikasta, noin puolet paksuudesta oli ruostunut pois.
124 omistajat, kannattta laittaa jotain mömmöä kumin juureen
niin ettei vesi pääse sisään.
Tiedoksi, RTO-tuonti tuonut saksasta häkillisen vetareita,
hinta tosin aika suolainen 180€, mutta kun nopeasti piti saada.
mese230te kirjoitti:No niin, taas kulkee, uusi vetari paikallaan, aikaa meni pari tuntia.
Poikki vakiopaikasta, noin puolet paksuudesta oli ruostunut pois.
124 omistajat, kannattta laittaa jotain mömmöä kumin juureen
niin ettei vesi pääse sisään.
Tiedoksi, RTO-tuonti tuonut saksasta häkillisen vetareita,
hinta tosin aika suolainen 180€, mutta kun nopeasti piti saada.
Näyttää, että menee kahdella tavalla poikki, joko väsymällä tai ruostumalla. Omasta meni pari vuotta sitten niin, että oli myös ruostunut alle pikkurillin vahvuiseksi. Eikä siltikään katkennut kuin tosi reippaalla kiihdytyksellä, taisi jopa automaatti vaihtaa kakkoselta takaisin ykköselle, kun painoin kaasua kiihdytyksessä kunnolla (300turbodiesel). Noi väsyneet tuntuvat katkeavan helpommin?
Omani vaihtoi Rolle, kokonaishintaan 110 euroa, osa oli uudenveroinen Saksasta tuotu käytetty.