
ÄLÄ AJA POLTTOÖLJYLLÄ! 6600eur!
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Kyllä se nyt kohtapuoliin alkaa "oilonöljy" TDT:lle maistua, kun Maarianhaminassakin on bongattu 1,013 e litrahintoja
Kohta moinen "villitys" varmaan Manner-Suomeenkin rantautuu.....
Onneksi ei tarvitse pelata oktaanisäätimien kanssa
Setaaniluku lienee siinä samaa luokkaa (ainakaan ennen oo haitannu....)

Kohta moinen "villitys" varmaan Manner-Suomeenkin rantautuu.....
Onneksi ei tarvitse pelata oktaanisäätimien kanssa

Setaaniluku lienee siinä samaa luokkaa (ainakaan ennen oo haitannu....)

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
olen itse omistanut mersu 1113 joka oli vapautettu diesel verosta jolla sai laillisesti ajaa polttoöljyllä maan tiellä se oli nostokori auto joka oli rekisteröity työ koneeksi joskus 70 luvulla sillä sai ajaa 80km/t laillisesti.
toiseksi nykyisessä työ paikassani on monta nostokori autoa jotka ovat uusia joilla saa ajaa maan tiellä poltto öljyllä 80 km/t jotka ovat työ koneita työn antaja on eräs sähkölaitos.
toiseksi nykyisessä työ paikassani on monta nostokori autoa jotka ovat uusia joilla saa ajaa maan tiellä poltto öljyllä 80 km/t jotka ovat työ koneita työn antaja on eräs sähkölaitos.
juu iloahan siitä riittää revittäväksi astikin!
...Kaiken lisäksi Fortumilla on aivan järjettömät varastot suomessa polttoaineille... Muistaakseni täällä pärjätään useampikin kuukausi, vaikka kaikki rajat eristettäisiin ja polttoainetta ei mistään maahan tulisi!
Eli: Fortum ostaa halvalla tankit täyteen ja sitten kun on tankit täynnä, niin sanotaankin, että maailmanmarkkinahinta on noussut! Tämän jälkeen voidaan siis myydä alhaisen maailmanmarkkinahinnan aikana ostettu tavara korkean maailmanmarkkinahinnan mukaan korotuksineen ja voittoa tulee sitäkin enemmän!
...Noh tämähän on markkinataloutta ja bisnes on bisnestä, mutta kun ajattelee, että fortum on valtion firma ja fortumin laivoistakin suurin osa on liputettu/myyty ulkomaille ja valtaosa rahdeista hoidetaan ulkomaalaisen tonniston voimin, niin ei tämä työllisyys ainakaan tällä parane!!
Lisäksi kysyisin seuraavaa: Miksi miellä polttoaineiden hinnat nousee roimasti ja heti jos kansainväliset markkinahinnat nousee, mutta kansainvälisten hintojen laskiessa meillä pysyy aineet suurinpiirtein samanhintaisina, tai ehkä hieman tiputettuna, mutta ei kovin paljoa ainakaan suhteessa kansainvälisen hinnan laskuun?
Sanonta: "ahneella on paskanen loppu" Ei ilmeisesti pidäkkään paikkaansa, vai koska se loppu sitten tulee

Eli: Fortum ostaa halvalla tankit täyteen ja sitten kun on tankit täynnä, niin sanotaankin, että maailmanmarkkinahinta on noussut! Tämän jälkeen voidaan siis myydä alhaisen maailmanmarkkinahinnan aikana ostettu tavara korkean maailmanmarkkinahinnan mukaan korotuksineen ja voittoa tulee sitäkin enemmän!
...Noh tämähän on markkinataloutta ja bisnes on bisnestä, mutta kun ajattelee, että fortum on valtion firma ja fortumin laivoistakin suurin osa on liputettu/myyty ulkomaille ja valtaosa rahdeista hoidetaan ulkomaalaisen tonniston voimin, niin ei tämä työllisyys ainakaan tällä parane!!
Lisäksi kysyisin seuraavaa: Miksi miellä polttoaineiden hinnat nousee roimasti ja heti jos kansainväliset markkinahinnat nousee, mutta kansainvälisten hintojen laskiessa meillä pysyy aineet suurinpiirtein samanhintaisina, tai ehkä hieman tiputettuna, mutta ei kovin paljoa ainakaan suhteessa kansainvälisen hinnan laskuun?
Sanonta: "ahneella on paskanen loppu" Ei ilmeisesti pidäkkään paikkaansa, vai koska se loppu sitten tulee


Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
Useamman vuoden poltto-öljyllä
Olen ajanut viime vuodet aivan täysin poltto-öljyllä enkä ole dieseliä tankkiin erehtynyt laittamaan. Seuraamukset ei pelottaneet ollenkaan sillä auto oli ruotsin kilvissä ja maksut olisivat olleet aika minimaaliset kiinni jäädessä. nyt auto on tuotu suomeen ja löpöllä ajo on loppunut. Aivan hirvittää tuo dieselpolttoaineen hinta verrattuna polttoainemenoihin aiemmilta vuosilta.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ti 11.01.2005 11:26
Tuskinpa kuitenkaan
Yleensä poliisia alka kiinnostaa kun joku tekee rikosilmoituksen asiasta silloin voi olla että aletaan tutkimaan ja tietysti tutkitaankin. Asia tuskin on niin suuri että ylittäisi kynnystä alkaa tutkia. Se olisi kuitenkin aika työllistävä homma, mietippä nyt onko resursseja laittaa niinkin pieneen asiaan kuitenkaan. Tele tietojen saamiseen tarvitaan oikeuden päätös ja oikeuden päätöksen saamiseen taas riittävät perustelut sille. On siis tutkittava saatava jotain että olisi syytä hankkia tele tiedot. Mutta kun kyse ei ole huumeista ja tähän liittyvistä monista vaarallisista asioista niin enpä uskoisi että täältä käsin on järkeää/tarvetta alkaa selvitellä ajaako täällä joku kirjoittelijoista löpöllä laittomasti.Turmelioitsia kirjoitti:Minä en huutelisi nettifoorumilla ajelevani löpöllä, jos tarpeeksi moni huutelee niin veikkaan että viranomaiset kiinnostuvat ja selvittää tiedot(kyllä ne ne saa selville, helpostikkin). Se on kiva kun joku kaunis aurinkoinen talviaamu kurvaa omasta pihasta mersullaan löpöä tankissa ja miliisisedät tulee ja ottaa testit tankista. Halpaahan tuo on , mutta pitäkää vain omana tietona jos ajelette muullakin kuin diisselillä(niin pysyy halpana tuo ajeleminen). Ja varmasti joku viranomainen seuraa välillä tätäkin foorumia, jos ei seuraa niin kuitenkin joku bensalla ajava kateellinen äpärä laittaa tämänkin foorumin linkin johonkin viranomaistaholle.
Johannes-75
Re: Tuskinpa kuitenkaan
Ei ole kyse huumeista yms. vaan veronkierrosta eli paljon pahemmasta ja yhteiskuntaa pahemmin turmelevasta asiasta, josta maksimirangaistuksena Suomessa olisi varmasti ehdoton kuolemanrangaistus jos sellainen valikoimasta löytyisi. Verotus on vakava asia!JohannesEspoo kirjoitti:Mutta kun kyse ei ole huumeista ja tähän liittyvistä monista vaarallisista asioista niin enpä uskoisi että täältä käsin on järkeää/tarvetta alkaa selvitellä ajaako täällä joku kirjoittelijoista löpöllä laittomasti.

EDIT: Ja huomautettakoon vielä varmuuden vuoksi. Mitenkään en kannata minkään sortin huumausaineiden käyttöä, jos asia jäi jollekin epäselväksi. Tarkoitus on nimenomaan ihmetellä miten valtiovalta tuntuu pitävän yleensä verotusta tarkemmassa syynissä kuin muita mielestäni enemmän yhteiskunnan toimintaa haittaavia rikkomuksia. Eikä tämä ollut kehotus veronkiertoonkaan. Laitonta mikä laitonta, mutta asenne joskus ottaa aivoon.

Viimeksi muokannut Saul, Ma 04.09.2006 15:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Löpöä hmmm..
Taitaapa lakipykälissä lukea että Suomessa ajettaessa yleisellä tiellä(hlöauto,pakettiauto,bussi jne)on käytettävä verollista polttoainetta.
Omat peltorallattelut sentään taitaa jäädä ton ulkopuolelle,mut vaan kilvettömällä autolla...
Myös AKK:n alaisissa autokilpailuissa on käytettävä verollista.
Mutta ostappa jumalattomasti löpöä mukaan ja ajele Suomen ulkopuolella ja tankkaa se siellä ni kiinnostaako se ketään???
Itsekin olin lainrikkoja kun loppu aine ja lähimmässä talossa ei ollu ku löpöä ja oli kylmä ja pakkasta ja lumisade ja kello oli miljoona ja mamma odotti kotona ja oli kiukkunen ja otti aika kovin pataan ni tuli laitettua 10 litraa verotonta,mut oiskohan tosta jo yli 10 vuotta....
Omat peltorallattelut sentään taitaa jäädä ton ulkopuolelle,mut vaan kilvettömällä autolla...
Myös AKK:n alaisissa autokilpailuissa on käytettävä verollista.
Mutta ostappa jumalattomasti löpöä mukaan ja ajele Suomen ulkopuolella ja tankkaa se siellä ni kiinnostaako se ketään???
Itsekin olin lainrikkoja kun loppu aine ja lähimmässä talossa ei ollu ku löpöä ja oli kylmä ja pakkasta ja lumisade ja kello oli miljoona ja mamma odotti kotona ja oli kiukkunen ja otti aika kovin pataan ni tuli laitettua 10 litraa verotonta,mut oiskohan tosta jo yli 10 vuotta....
-Mika-
W124,230 TE -90--ex...
290 TD kombi -97--ex...
C180 -97--ex...
Opel Manta -82
Jeep Wagoneer -77
Toyota Corolla -71, museoauto.....yms
exät 600 SE -92,C220 D -94
190 2,5 16V,CE230,123 300D......
W124,230 TE -90--ex...
290 TD kombi -97--ex...
C180 -97--ex...
Opel Manta -82
Jeep Wagoneer -77
Toyota Corolla -71, museoauto.....yms
exät 600 SE -92,C220 D -94
190 2,5 16V,CE230,123 300D......
.........
Viimeksi muokannut kilander, Ti 31.05.2005 13:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Alko mielenkiinto vähän heräämään tohon Venäjän dieseliin, jos kerran on hinta alle puolet suomen hinnoista.
Mitenköhän noilta kuskeilta kannattaisi kysellä tota Diiseliä ja paljonkohan ne sitä tois? Vois jonku 80L ottaa helposti jos noin halpaa on. Pitäis kyllä suodatin vaihtaa nyt muutenkin, ku ajettu taas helvetin paljon. Näin "kesällä" tolla ryssädiiselillä ajelis ihan mielellään.
Mites muuten, joskus kuulin et noi venakko rekat ei oikein kule kun se Dieseli on sielläpäin niin huonoa. Onko se muka NIIN huonoa?
Mitenköhän noilta kuskeilta kannattaisi kysellä tota Diiseliä ja paljonkohan ne sitä tois? Vois jonku 80L ottaa helposti jos noin halpaa on. Pitäis kyllä suodatin vaihtaa nyt muutenkin, ku ajettu taas helvetin paljon. Näin "kesällä" tolla ryssädiiselillä ajelis ihan mielellään.
Mites muuten, joskus kuulin et noi venakko rekat ei oikein kule kun se Dieseli on sielläpäin niin huonoa. Onko se muka NIIN huonoa?

MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
venäjän diisseli on kuivempaa eli joutuu käyttämään 2-t oljyä seassa. Auto tai mihin nyt sitä käyttää tuntuu paljon laiskemmalta.. selvä ero suomen aineeseen ja sitten takuun kans voi olla ongelmia jos ajaa venäjän aineella.. ja "talvilaatua" kannattee nuuskia ennen kuin tankkaa on joskus aika paljon pensaa seassa!
Elämä on!
Ihan mielenkiinnosta aiheeseen
Onko tuo pö siis ihan samaa tavaraa katalysaattoreille yms, kuin verollinen dieselinkin? Itsellä ei kimmoketta ole pö:n käyttöön, sillä dieseliä kuluu 3.8/satkuun ja toinen imee sitten neliverroin bensaa.
Eli tekeekö euron suutari 300 euron vahingon katille. yms??

Eli tekeekö euron suutari 300 euron vahingon katille. yms??
Minulle yksi konekuski harmitteli, kun tinkasin konetyön hintaa, jotta nykyään joutuu käyttämään työkoneessakin dieseliä, kun ei polttoöljyn laatu riitä.
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
No joo....eihän se mooottoripolttoöljy nyt ole kuin muutaman sentin kalliimpaa kuin halvin tupaöljy....veppe kirjoitti:Minulle yksi konekuski harmitteli, kun tinkasin konetyön hintaa, jotta nykyään joutuu käyttämään työkoneessakin dieseliä, kun ei polttoöljyn laatu riitä.
Ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni...
Tåsså joku päivä sitten sattui sellainen ihme, että tullin miehet oli tien päällä testaamassa polttoaineita, aine oli oikeaa. En koskaan aikaisemmin ole tälläiseen joutunut. Onko hinnan nousu pannut puplikaanit liikkeelle. Tämä sattui heti, kun hinnat hyppäsi ylös.
1999 C 200 CDI A
2008 C 320 CDI AT
2008 C 320 CDI AT
Lusikkani soppaan
Täytyy tässä minunkin työntää lusikkani löpöön
Siis, tositarina, hyvän ystäväni kokemuksista:
Kaveri käy usein Saksassa hakemassa kaikkea kivaa. Hän liikkuu sellaisella ns. kevyellä kuorma-autolla, vai mikä lienee lavapaku. No, kuinka ollakaan Turun tullissa " kunnollinen tullimies" tuli ruiskuineen ottamaan näytettä polttoaineesta, kysyen että saako hän ottaa polttoainenäytteen, johon ystäni vastasi että "mitä jos kiellän?". Tullari siihen että, no, me otetaan kummiskin.
Selvä, ota nyt sitten. Tullari imuttaa ruiskuunsa lientä, ja toteaa että " selvä juttu", hyvää päivänjatkoa. Tähän sitten kaverini, jonka suku lienee Laihialta,
EI SAATANA OO SELVÄ, PAA TAKAS SE LIEMI SINNE TANKKIIN !!!
Tullari tekee työtä käskystä, ja häipyy paikalta.
Funtsattiin porukalla, että mihinkähän se oli viemässä sitä näytettä, omaan autoonsa vai? Luulis että niillä olis oikea ongelma sen polttoaineen kanssa mitä ne ottaa sadoista autoista päivänmittaan, mikäli se ei mene "hyötykäyttöön"


Siis, tositarina, hyvän ystäväni kokemuksista:
Kaveri käy usein Saksassa hakemassa kaikkea kivaa. Hän liikkuu sellaisella ns. kevyellä kuorma-autolla, vai mikä lienee lavapaku. No, kuinka ollakaan Turun tullissa " kunnollinen tullimies" tuli ruiskuineen ottamaan näytettä polttoaineesta, kysyen että saako hän ottaa polttoainenäytteen, johon ystäni vastasi että "mitä jos kiellän?". Tullari siihen että, no, me otetaan kummiskin.
Selvä, ota nyt sitten. Tullari imuttaa ruiskuunsa lientä, ja toteaa että " selvä juttu", hyvää päivänjatkoa. Tähän sitten kaverini, jonka suku lienee Laihialta,
EI SAATANA OO SELVÄ, PAA TAKAS SE LIEMI SINNE TANKKIIN !!!
Tullari tekee työtä käskystä, ja häipyy paikalta.
Funtsattiin porukalla, että mihinkähän se oli viemässä sitä näytettä, omaan autoonsa vai? Luulis että niillä olis oikea ongelma sen polttoaineen kanssa mitä ne ottaa sadoista autoista päivänmittaan, mikäli se ei mene "hyötykäyttöön"


Viimeksi muokannut jjfinland, Ma 26.09.2005 19:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mistäs ne otti näytteen? EIkait näihin uudempii pirsseihin luulis pystyvän letkua tankkiin työntämään.pakkito kirjoitti:Tåsså joku päivä sitten sattui sellainen ihme, että tullin miehet oli tien päällä testaamassa polttoaineita, aine oli oikeaa. En koskaan aikaisemmin ole tälläiseen joutunut. Onko hinnan nousu pannut puplikaanit liikkeelle. Tämä sattui heti, kun hinnat hyppäsi ylös.
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
Re: ÄLÄ AJA POLTTOÖLJYLLÄ! 6600eur!
Henri Junkkala kirjoitti:Oma 124 on niin mustalaismersun näköinen että sillä nyt en ole ikinä uskaltanut polttoöljyllä ajaa vaikka tässä sikaverotuksen maassa kyllä mieli tekisikin joka kerta kun tankille kurvaa. Vaan eksyttyäni rekisteröintiasioissa surffailemaan AKE:n sivuille, tuli vastaan niin rajua tekstiä poltoaineverouudistuksesta että näin parhaaksi panna kanssadieselkuskeille (bästa meddieselförare) virallisen varoituksen tupaöljyllä ajamisesta tänne:
VEROSEURAAMUKSET MUUTTUIVAT VUODEN VAIHTEESSA 1.1.2004:
JOS HAIRAHDUT AJAMAAN POLTTOÖLJYLLÄ TAI VAIKKA RYPSIÖLJYLLÄ/PAISTINRASVALLA, SAAT HENKILÖAUTOLLA 20pv x 330e polttoainemaksun maksettavaksi. Tekee 6600eur (Kyllä KUUSITUHATTA KUUSISATAA EUROA eli noin neljäkymmentätuhatta mummoa). Jos jäät 20 päivän päästä uudestaan kiinni niin sama paukku taas. Jos ajat pakettiautolla niin vielä enemmän.
Lisää aiheesta
Taitaa heimoveljien jurmonmatkat vähentyä pahan kerran tämän lain myötä - tai mitäs moisista menoeristä jos ei niitä meinaakaan maksaa. Mutta useimpia kansalaisia moinen jättipotti kyllä kirpaisisi ja pahemman kerran.
Voisi kyllä itselläkin melkoisen tovin kestää ennen kuin olisi Lumikin vuoden takaisen reaaliarvon verran dinaareja kerätty kasaan verojen maksamista varten - myöhässä tulee maksettua dieselilläkin ajamisesta koituva rangaistusmaksu tai "haistap***amaksu" kuten vuotuista "ajat pahasti alitehoisella autolla jonka tankkaamisesta tulee kädet likaisiksi, jollei vituta tarpeeksi niin tuossa nyt vielä kolmen tuhannen markan vuosittainen verolippu" -maksua dieselkuskien keskuudessa laajalti nimitetään.
Asiasta puheenollen: samaten dieselveron maksamatta jättäminen on nykyään sakkorangaistuksen arvoinen teko, ennen tyytyivät pelkkään kilpien viemiseen mutta nykyään menee kilpien lisäksi rekisteriote ja vastineeksi saa sakkolapun. Eli näköjään minunkin pitänee maksaa se viimeinenkin erääntynyt dieselryöstömaksun erä pois ennen kuin herään putkasta joku kerta työmatkan jälkeen. Höh.Siihen loppui H.Junkkalan yksityinen verokapina tältä erää.
Henkka
"Tunnustan avoimesti tankanneeni erääseen tässä tarkemmin erittelemättömään autoon polttoöljyä jalostamojen lakon aikaan dieselin loputtua paikalliselta huoltoasemalta sekä ko. auton polttoainesäiliöstä. Tankkasin sitten koko tankin täyteen saman vahingon piikkiin ja ajelin 160km työmatkaa 2,56e kustannuksilla koko viikon hymyissä suin. Sitten pitikin vaihtaa parin dieseltankillisen jälkeen polttoainesuodin kun paranoia iski..."
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Oliko nimimerkillä "jobelix" jotain uutta tietoa aiheesta?
Nythän lainattiin vain vanhaa, jo aiemmin kirjoitettua tekstiä
Nythän lainattiin vain vanhaa, jo aiemmin kirjoitettua tekstiä

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Re: Lusikkani soppaan
Ai hitto ku repesin!jjfinland kirjoitti:Täytyy tässä minunkin työntää lusikkani löpöön![]()
Siis, tositarina, hyvän ystäväni kokemuksista:
Kaveri käy usein Saksassa hakemassa kaikkea kivaa. Hän liikkuu sellaisella ns. kevyellä kuorma-autolla, vai mikä lienee lavapaku. No, kuinka ollakaan Turun tullissa " kunnollinen tullimies" tuli ruiskuineen ottamaan näytettä polttoaineesta, kysyen että saako hän ottaa polttoainenäytteen, johon ystäni vastasi että "mitä jos kiellän?". Tullari siihen että, no, me otetaan kummiskin.
Selvä, ota nyt sitten. Tullari imuttaa ruiskuunsa lientä, ja toteaa että " selvä juttu", hyvää päivänjatkoa. Tähän sitten kaverini, jonka suku lienee Laihialta,
EI SAATANA OO SELVÄ, PAA TAKAS SE LIEMI SINNE TANKKIIN !!!
Tullari tekee työtä käskystä, ja häipyy paikalta.
Funtsattiin porukalla, että mihinkähän se oli viemässä sitä näytettä, omaan autoonsa vai? Luulis että niillä olis oikea ongelma sen polttoaineen kanssa mitä ne ottaa sadoista autoista päivänmittaan, mikäli se ei mene "hyötykäyttöön"
![]()

MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Siis hetkinen!?
Onkos nyt kellään oikein lakikirjaa, kun eikös se vero tule sille ajoneuvolle, ei kuljettajalle/omistajalle?
Elikkäs kilvet pois ja osiks. Onko kellään faktatietoa?
Ku mielestäni sedälleni on joku myyny kuorma-auton purkuun joskus sen takia et tuli verot autolle maksuun, eli kannattaa purkaa ja myydä osina..Kukahan lie sen punasen tankin saanu!!


Onkos nyt kellään oikein lakikirjaa, kun eikös se vero tule sille ajoneuvolle, ei kuljettajalle/omistajalle?
Elikkäs kilvet pois ja osiks. Onko kellään faktatietoa?
Ku mielestäni sedälleni on joku myyny kuorma-auton purkuun joskus sen takia et tuli verot autolle maksuun, eli kannattaa purkaa ja myydä osina..Kukahan lie sen punasen tankin saanu!!



MB E 270cdi T STW vm.2000 Almost fully loaded
Mutta on olemassa kolme KOVAA, JUMALA, TAPPARA ja PATE MUSTAJÄRVI!! -Costello
Mutta on olemassa kolme KOVAA, JUMALA, TAPPARA ja PATE MUSTAJÄRVI!! -Costello
- Kestotähti
- Mersumies
- Viestit: 523
- Liittynyt: To 20.11.2003 09:40
- Paikkakunta: Turku
- markus_200E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 292
- Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi