W124 200D, johtotähden pelastus.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Niin kai se helpoiten loppupelissä menee, mutta saa sen paikallaankin säädettyä imusarjaa irrottamatta. Kuulemma, minulla on niin isot kourat etten ole yrittänyt.
wiimax.fi
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
tukitaan ja hutkitaan, Kohta pitää hakea käytetyt umpiot, sisustan osia ym. Sitten kuvaa autosta. Kyllähän tuo rupee jo hyvällä mallilla olemaan, takapään ruuveja jo pähkäiltii ja tehtii sotasuunnitelma tohon takakilven irrotuksee "valelamput" irti ja ym.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Nyt on laitettu sisustan osia kiinni ja huomenna pitäs hitsata tunkin reijät.
Kuvia keskustan reissulta.



En nyt tiiä mikä toho iski ku motaril tuntu olevan takarenkaat löysällä ja koko auto heilu, mut kireellä ne on
No pysyttii omal kaistal just ja just.
Kuvia keskustan reissulta.



En nyt tiiä mikä toho iski ku motaril tuntu olevan takarenkaat löysällä ja koko auto heilu, mut kireellä ne on

Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Vauhdilla (etanan) mennään eteenpäin. Pieniä paikkamaalauksia tehty ja vedetty värivaha päälle. Takakonttia siivottu ja noi ns. umpiot sai lähteä. Vielä joutuu ilmeisesti vetämään kerran pohjiin asti tuon kontin ja maalit päälle.
Kuitenkin ennen isoa ulkonäköön panostamista listalla on vielä:
-Rättinivelen vaihto, huomasin tänään että pulttejen ympärillä koloa / venymää, eli ilmeisesti vaihdon tarpeessa.
-Etuiskareiden yläkiinnikekumit vaihtoon, kuskin puolelta menee sormi läpi
Linkkejä saa laittaa osiin, iskareiden kumit on ainakin kai http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /28006/810" onclick="window.open(this.href);return false; mietityttää vain nuo "kiinnitys" pultit mihin kiinni ja kuinka iso urakka vaihtaa, lukasin nopeasti että 5min. Mutta yksityiskohtasemmin tietoa operaatiosta kelpaa myös.
Tukikumi on varmaan tuo melkein 20e maksava, samanlainen kun viestiketjun ekassa kuvassa tosin mulla vähän paremmassa hapessa:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=123560" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuitenkin ennen isoa ulkonäköön panostamista listalla on vielä:
-Rättinivelen vaihto, huomasin tänään että pulttejen ympärillä koloa / venymää, eli ilmeisesti vaihdon tarpeessa.
-Etuiskareiden yläkiinnikekumit vaihtoon, kuskin puolelta menee sormi läpi

Linkkejä saa laittaa osiin, iskareiden kumit on ainakin kai http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /28006/810" onclick="window.open(this.href);return false; mietityttää vain nuo "kiinnitys" pultit mihin kiinni ja kuinka iso urakka vaihtaa, lukasin nopeasti että 5min. Mutta yksityiskohtasemmin tietoa operaatiosta kelpaa myös.
Tukikumi on varmaan tuo melkein 20e maksava, samanlainen kun viestiketjun ekassa kuvassa tosin mulla vähän paremmassa hapessa:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=123560" onclick="window.open(this.href);return false;
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Ei nuo iskarin yläkumit kovin paha homma ole vaihtaa. Keula ilmaan ja iskarit irti yläpäästä ja sitte painaa vaikka pyörästä niin että iskari putoaa tarpeeks alas jotta kumin saa pois välistä.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Kakemake kirjoitti:Ei nuo iskarin yläkumit kovin paha homma ole vaihtaa. Keula ilmaan ja iskarit irti yläpäästä ja sitte painaa vaikka pyörästä niin että iskari putoaa tarpeeks alas jotta kumin saa pois välistä.
Ok kiitokset, ilmeisesti 3 pulttia + tuo yksi iso auki ja homma hoituu näin.
Mites osamarkkinat, tuota kumia näytti olevan erillaisia 2 pultilla ja 3 pultilla, ilmeisesti kuitenkin 3:lla.
Rättinivelen tai ton kumihässäkän vaihdosta en tiiä vielä mitään, kuinkahan iso homma.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
tästä puhe YV:ssä:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
autodidakti
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Jos toi rättinivel on etummainen niin käykös se taakse, eli peräpäähän. Silmämääräsesti ei ole eroa sekä kl-varaosilta löytyy Kardaanin kuminivel etu/taka 90mm (kts. tuotekuvaus) mutta myös ERIKSEEN eteen ja taakse, sekä jossa mainitaan kummatkin. Minkä näistä ostaa??
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Kuvan alkuperänumero on 124 411 04 15 eli 90 mm
Esim. motonetin sivulta:
Kard kuminivel MB-W201/124/210
260E/300E/300D Etunivel 90->93 (90/24mm) [1990-1993]
230E/260E/250D/300D ja 4-matic Takanivel (90/24mm) [1985-1995]
ASD-lukkoperä 200/E/D/250D Takanivel ??->89 (90/24mm) [1985-1989]
300E 85->89 Takanivel (90/24mm) [1985-1989]
Esim. motonetin sivulta.
Tämän alkuperänumerohan oli 124 411 04 15 eli 90 mm
Jos ASD voi olla tuo 90 mm, mutta muuten autossasi tämä?
Kard takakuminivel MB W124/80m
200/200E/200D/250D ja 4matic Takanivel (80/21mm, ei ASD) [1985-1995]
ASD-lukkoperä 200/E/D/250D Takanivel 85->?? (80/21mm) [1985-1995]
eli 80 mm
mittaamallahan tuo selviää. Koko ratkaisee.
Tosin olen nähnyt auton, jossa oli vaihdettu laatikko. Pultit oli saatu vielä kiinni
Laatikon kiinnitys oli 90 mm:lle ja kardaanin kiinnitys oli 80 mm:lle, siellähän se oli pyörinyt useamman vuoden
Esim. motonetin sivulta:
Kard kuminivel MB-W201/124/210
260E/300E/300D Etunivel 90->93 (90/24mm) [1990-1993]
230E/260E/250D/300D ja 4-matic Takanivel (90/24mm) [1985-1995]
ASD-lukkoperä 200/E/D/250D Takanivel ??->89 (90/24mm) [1985-1989]
300E 85->89 Takanivel (90/24mm) [1985-1989]
Esim. motonetin sivulta.
Tämän alkuperänumerohan oli 124 411 04 15 eli 90 mm
Jos ASD voi olla tuo 90 mm, mutta muuten autossasi tämä?
Kard takakuminivel MB W124/80m
200/200E/200D/250D ja 4matic Takanivel (80/21mm, ei ASD) [1985-1995]
ASD-lukkoperä 200/E/D/250D Takanivel 85->?? (80/21mm) [1985-1995]
eli 80 mm
mittaamallahan tuo selviää. Koko ratkaisee.
Tosin olen nähnyt auton, jossa oli vaihdettu laatikko. Pultit oli saatu vielä kiinni

Laatikon kiinnitys oli 90 mm:lle ja kardaanin kiinnitys oli 80 mm:lle, siellähän se oli pyörinyt useamman vuoden

autodidakti
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Joskus onnistuu helposti:M4ketech kirjoitti:Rättinivelen tai ton kumihässäkän vaihdosta en tiiä vielä mitään, kuinkahan iso homma.
pultit auki, törkkää kardaania eteenpäin ja vaihto. Sitten pultit kiinni.
Joskus on ahdasta ja joutuu keskeltä vähän hölläämään
autodidakti
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Eli nyt menee oudoksi kävin mittaamassa peräpäätä.
Kardaanin paksuus on 60mm ja kun se ohenee ennen rättiniveltä niin jonkin verran pienempi, eli mikähä rättinivel tähän menee.
Plus että kardaanin rättinivelene pultit menee 2 lähekkäin, isompi väli ja pultti, ja taas iso väli ja kaksi tiheästi.
laitan kuvan mikä selventää:

Kardaanin paksuus on 60mm ja kun se ohenee ennen rättiniveltä niin jonkin verran pienempi, eli mikähä rättinivel tähän menee.
Plus että kardaanin rättinivelene pultit menee 2 lähekkäin, isompi väli ja pultti, ja taas iso väli ja kaksi tiheästi.
laitan kuvan mikä selventää:

Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Kertoo väsyneestä rätistä.
Mittaa pulttien piiri (halkaisija), osaat hankkia oikean kumin
http://www.nokindustry.com/customer/sho ... 200010%200
tuossa on 90 mm kumin mittoja. eli 90 mm mitatataan keskimmäisten reijistä keskeltä keskelle
Mittaa pulttien piiri (halkaisija), osaat hankkia oikean kumin
http://www.nokindustry.com/customer/sho ... 200010%200
tuossa on 90 mm kumin mittoja. eli 90 mm mitatataan keskimmäisten reijistä keskeltä keskelle
autodidakti
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Eli moni varmaan tietääkin että rättinivelen kanssa on tullut jumpattua, no nyt on jo uusi rätti kiinni ja enään kardaani paikoilleen.
Aikaisemmin mainitsin pohjassa "muovisen kotelon" joka oli naruilla kiinni. No eilen päätin pieneen ärtymykseen nykäistä koko helahoidon pohjasta irti ja nyt voin sanoa että onneksi. Muutama pieni ruostereikä siellä alla oli eikä minkäänlaista pohjan suojausta
Eli kun kohta taas ajoon alkaa pohjan työstö ja iskarin kumien vaihdot.
Aikaisemmin mainitsin pohjassa "muovisen kotelon" joka oli naruilla kiinni. No eilen päätin pieneen ärtymykseen nykäistä koko helahoidon pohjasta irti ja nyt voin sanoa että onneksi. Muutama pieni ruostereikä siellä alla oli eikä minkäänlaista pohjan suojausta

Eli kun kohta taas ajoon alkaa pohjan työstö ja iskarin kumien vaihdot.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Jokos olet hakenu kumit
Kun lähetysseuranta hokee:
Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä saapumisilmoituksella tai lähetystunnuksella.
Kun lähetysseuranta hokee:
Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä saapumisilmoituksella tai lähetystunnuksella.

autodidakti
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Tässä just soittelen serkulle että heittäskö käväsee postissa kun pitäs paketti samalla viedä, jossei muuta nii huomenna pitänee mennä matkahuoltoon hakemaan ohjaustehostimen pumppu ja metrolla tohon postille ja taks... bussilla kotiofelmit kirjoitti:Jokos olet hakenu kumit
Kun lähetysseuranta hokee:
Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä saapumisilmoituksella tai lähetystunnuksella.

Outoa olla ilman autoa :/ ja viikonloppuna ajoin marealla niin huuhhu

Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Hatunnosto sinnepäin. Tosin, onko tämä pelastus vai saattohoitoa?
Ajatteleppa kuitenki että sulla ON siellä metro, linja-autot, sporat yms. joita voit käyttää. Useimmilla ei ole muutaku tunturi.
Ajatteleppa kuitenki että sulla ON siellä metro, linja-autot, sporat yms. joita voit käyttää. Useimmilla ei ole muutaku tunturi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Pelastushan tämä on, ISOIN kiitos kuuluu tälle foorumilleSergey kirjoitti:Hatunnosto sinnepäin. Tosin, onko tämä pelastus vai saattohoitoa?
Ajatteleppa kuitenki että sulla ON siellä metro, linja-autot, sporat yms. joita voit käyttää. Useimmilla ei ole muutaku tunturi.

Vaike kulkea yleisillä kun on tottunut mersun pehmeisiin penkkeihin ja omaan musiikkimakuun eikä kiljuviin lapsiin ja metron koviin muovijakkaroihin

Tosiaankin huomenna matkahuoltoon pumpun noutoo, sitten Felmitin kumit postista ja kaipa pitää tuo auton toinen pää siinä rättiniveltä odotellessa tunkata ilmaan ja alkaa remontoimaan.
Ruostetta ei pahemmin ole, ja onneksi vielä helpoissa paikoissa ettei tartte puikkojen ja maskejen kanssa rymytä ahtaissa väleissä ym.
Jos tuossa kl:n touhussa kauan menee niin sitten alotetaankin alustan massaus, pitänee varata rikkalapiot ym vaan talliin

Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Ei perskule, nyt menee jo pikkuhiljaa yli, pitänee ostaa kohta auto joka ei hajoa.
Meinaa mietittii kaverin kanssa että autohan seisoo nytten. Sinä aikana voisi vaihtaa takajarrut jotka löytyy jo hyllystä ja viedä katsurille heti kun on kaik osat vaihettu mitä pitää.
Katsurin päätös oli mikä tahansa niin ideana tuli turbottaa kone tai tehdä koneelle jotain muuta kun kerta kaveri on koneistajaksi opiskelemassa. Oma ideani oli subbarista repsikan penkin alle ja vielä kaiuttimet hattuhyllylle lisää.
Kolmantena ideana tuli auton maalaus viinin punaiseksi tai jokin muu väri mersun värikartasta
Eli näitä(kö) tulossa lähiaikoina
E: tekeekö katilla mitään tässä mallissa tai vaikuttaako katsastukseen, ilmeisesti semmonen killutinkin tuolla pohjassa rämisee
Meinaa mietittii kaverin kanssa että autohan seisoo nytten. Sinä aikana voisi vaihtaa takajarrut jotka löytyy jo hyllystä ja viedä katsurille heti kun on kaik osat vaihettu mitä pitää.
Katsurin päätös oli mikä tahansa niin ideana tuli turbottaa kone tai tehdä koneelle jotain muuta kun kerta kaveri on koneistajaksi opiskelemassa. Oma ideani oli subbarista repsikan penkin alle ja vielä kaiuttimet hattuhyllylle lisää.
Kolmantena ideana tuli auton maalaus viinin punaiseksi tai jokin muu väri mersun värikartasta

Eli näitä(kö) tulossa lähiaikoina

E: tekeekö katilla mitään tässä mallissa tai vaikuttaako katsastukseen, ilmeisesti semmonen killutinkin tuolla pohjassa rämisee

Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Nyt on rättinivel vaihettu. Taitaa tuolla autolla olla murrosikä tai jotain kun hanittaa vastaan kaikessa
No huomenna homma jatkuukin tallin siivouksella (irtoaa muute paljo paskaa pohjasta).
Sitten aletaankin kattomaan tota pohjan massausta, äkkiäkö sen nyt vetäsee kun on pohjat tehty.
Sen jälkeen vaihtoon menee iskarin yläkumi, saa nähä lentääkö iskarin jousi tai jotain silmille.
Ja lopuksi vaihdetaan ohjaustehostimen pumppu sekä tsekataan takajarrut (vaihetaan jos tarve vaatii).
Sitten kutsuu kiltti katsuri ja kärry maalattavaks (ehkä).
Turbotus, lisää jytää ym ideat vieläkin elelee korvan takana.
PS. Kiitokset osista Napa sekä Felmit


No huomenna homma jatkuukin tallin siivouksella (irtoaa muute paljo paskaa pohjasta).
Sitten aletaankin kattomaan tota pohjan massausta, äkkiäkö sen nyt vetäsee kun on pohjat tehty.
Sen jälkeen vaihtoon menee iskarin yläkumi, saa nähä lentääkö iskarin jousi tai jotain silmille.
Ja lopuksi vaihdetaan ohjaustehostimen pumppu sekä tsekataan takajarrut (vaihetaan jos tarve vaatii).
Sitten kutsuu kiltti katsuri ja kärry maalattavaks (ehkä).
Turbotus, lisää jytää ym ideat vieläkin elelee korvan takana.
PS. Kiitokset osista Napa sekä Felmit


Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Just äsken vaihettiin kaveri 201 madallussarja eteen(lue: jouset + iskarit kummallekki puolelle). Taakse pitäis vielä vaihtaa.
Helppo homma ja kävi näppärästi yhellä tunkilla ja tarvittavilla tuilla auton helman alla.
Muistat vaan laittaa alatukivarren alle tunkin, jolla tunkkaat, jotta on helpompi laittaa iskarin yläkiinnityspultti takaisin kiinni.
Yläpäästä 1 iso + 3 pientä mutteria irti. Jos tarvii alapäästä irrottaa niin kolmella mutterilla kiinni.
Helppo homma ja kävi näppärästi yhellä tunkilla ja tarvittavilla tuilla auton helman alla.
Muistat vaan laittaa alatukivarren alle tunkin, jolla tunkkaat, jotta on helpompi laittaa iskarin yläkiinnityspultti takaisin kiinni.
Yläpäästä 1 iso + 3 pientä mutteria irti. Jos tarvii alapäästä irrottaa niin kolmella mutterilla kiinni.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Nyt on ohjaustehostimen pumppu vaihettu, olipa siinäkin kyllä urakka.
Muutenhan tuo on taas mukava ajaa mutta kytkin ottaa nykyään eri kohdassa (vai luulisko sitä vaan) ja tuntuu paljon laiskemmalta
No etiäppäin jospa sitä ettis 7koon kuuskulma-avaimen ja 22 käyrän avaimen niin sais noi iskarin kumit vaihettua.
Myös jäähdytin on alkanut vuotamaan. Keulaa kun katsoo niin oikeasta yläkulmasta, pitänee koittaa paikkausainetta.
Huomenna pitäiskin auto pestä ja tarkastaa pohja ja iskeä massat.
Muutenhan tuo on taas mukava ajaa mutta kytkin ottaa nykyään eri kohdassa (vai luulisko sitä vaan) ja tuntuu paljon laiskemmalta

No etiäppäin jospa sitä ettis 7koon kuuskulma-avaimen ja 22 käyrän avaimen niin sais noi iskarin kumit vaihettua.
Myös jäähdytin on alkanut vuotamaan. Keulaa kun katsoo niin oikeasta yläkulmasta, pitänee koittaa paikkausainetta.
Huomenna pitäiskin auto pestä ja tarkastaa pohja ja iskeä massat.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
älä turmele moottoria jäähdyttimen paikkausaineilla 
uutta tai käytettyä osaa vaihtoon

uutta tai käytettyä osaa vaihtoon
autodidakti
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
No tuotakin mietin, mutta kun ei tuo ole iso vuoto mutta kuitenkin vuotaa.
Katoin felmit eka et oli väärät osat mut oliki oikeat kun kääns ympäri
Nyt enään pitäs ratkoa et millä saa vaihettua ja sitten pohjan työt
katsurille

Katoin felmit eka et oli väärät osat mut oliki oikeat kun kääns ympäri


Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
etujousen kanssa saa olla varovainen ilman asiallista puristinta
sinänsä helppo vaihto. Pitäisi onnistua helpommin, kuin rätin vaihto
Paikkausaine tukkii paljon muutakin, ei se pelkkää reikää löydä. Iso työmaa jatkossa, mutta helppo käyttää
sinänsä helppo vaihto. Pitäisi onnistua helpommin, kuin rätin vaihto

Paikkausaine tukkii paljon muutakin, ei se pelkkää reikää löydä. Iso työmaa jatkossa, mutta helppo käyttää

autodidakti
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Keksittiin myös että ylävesiletku irti ja taskulampulla näyttää valoa sieltä. jos näkyy edestä päin katottuna läpi niin antaa olla ja uutta metsästämään. Jos ei näy kun pikkureikä, niin se on ainakin paikallistettu ja voihan sen ulkopuolelta paikata.felmit kirjoitti:etujousen kanssa saa olla varovainen ilman asiallista puristinta
sinänsä helppo vaihto. Pitäisi onnistua helpommin, kuin rätin vaihto![]()
Paikkausaine tukkii paljon muutakin, ei se pelkkää reikää löydä. Iso työmaa jatkossa, mutta helppo käyttää
E: hetkinen mikä helkutin koko kuuskolossa tossa iskarin yläpäässä on. Kävin sarjan läpi ja ei käyny mikää (2,4,6,8,10 ja 12). Ilmeisesti 7 tai 9 ? UPDATE oliskohan tuumakokoja, kellää kokemusta?
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Seiska on osassa noita mersun iskareita. Itse kun vaihdoin edelliseen autooni niin uudessa oli sitten 6mm. Ei varmaan montaa euroa maksa uus syyläri niin suosiolla vaihtaa jos isompaa vuotoa on
.
Tosiaan älä sitä paikkausainetta laita, kaverilla oli entinen omistaja ST182 Celicaan laittanut ja sen kanssa oli sitten vähän tappelua...

Tosiaan älä sitä paikkausainetta laita, kaverilla oli entinen omistaja ST182 Celicaan laittanut ja sen kanssa oli sitten vähän tappelua...
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Tippoja tulee 3km lenki jälkee sen verra että puol desiä vettä siitä taltee saa. Eli ei nyt kovin paljoa.
7mm löyty, nyt enään keksii jostain 22mm lista-avaimen mis on pää vähä erillainen. Ellen löydä ironsidee semmosta kivaa 22mm avainta räikkään
7mm löyty, nyt enään keksii jostain 22mm lista-avaimen mis on pää vähä erillainen. Ellen löydä ironsidee semmosta kivaa 22mm avainta räikkään

Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Mites muuten tuo ilmanputsarin kotelo, tuo putkilo jo pitäisikin uusi ja ilman saantia parantaa. Mietin tossa juuri autolla käyneenä kun kotelo heiluu jonkin verran ja päälinmäinen klipsi on löysä + alhaalt puuttuu yksi. Keinoja tiivistää kyseinen kotelo?
E: Ensviikolla katsastukseen näillä näkymin ja sitä ennen käydäänkin klaukkalan dieselillä penkittämässä
tämä tulevaisuuden vertailukohdaksi 
E: Ensviikolla katsastukseen näillä näkymin ja sitä ennen käydäänkin klaukkalan dieselillä penkittämässä


Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Olotila taas sitäluokkaa että itellä hirvee kosla ja muilla kaikki hyvin
Kaipa sitä pitäs vaa tehä tuosta parempi, juuri tuo ilmaputsarin kotelo ja iskarin yläkumit nyt ekana. Kuhan nyt jaksais.

Kaipa sitä pitäs vaa tehä tuosta parempi, juuri tuo ilmaputsarin kotelo ja iskarin yläkumit nyt ekana. Kuhan nyt jaksais.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: W124 200D, johtotähden pelastus.
Hyvä siitä tulee kun rauhassa jaksaa väkertää! 

W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89