mutta mulle jäi vain epäselväksi puhuuko veskola vakio morkoolista, vai jostain vanhanmallisesta virimorkoolista...veskola kirjoitti:Ei siis nykyisillä (morkooli on nykyään pumpun kyljessä ja sitä ei valmista mersu/bosh) vaan noissa pumpun päällä olevissa originaalimorkoolit säädettiin yleensä siten, että 1 bar ja kaikki syöttö pelissä. Siihen aikaan kun noi keksittiin eli vuonna 2003, se säätö kait riitti tai sitten ei vain osattu vielä paremmin.
Tuota uutta morkooliversiota en ole sen kummemmin testaillut saako sen säädetty siten, että syöttö lisääntyy tasaisesti kun paine nousee 2 bariin (tai 3 tai 4).
Suosittelen kyllä kovasti sitä bleedausta (tai turbosmarttia tjms. jeemulta) sekä hukkaportille että originaalille morkoolille, niin ei ainakaan sen takia hajoa tai huonone ja muutenkin se syöttö kasvaa silloin oikeasssa suhteessa eikä yhdessäkään kellossa tarvita "liian jäykkää" jousta. Samalla säätimellä/bleedillä hoituu sekä ahtopaine että morkooli.
Mulla siis se oma pumppu ainakin minun mielestä meni jossakin välissä huonommaksi, eikä syöttöä enää tullut kuten ennen. Toi ehkä tapahtui silloin kun vahingossa käytin 1,7 bar painetta kuukauden. Savua ei tullut vaikka pumppu myöhemmin säädettiin täysille. Se mun morkooli ei ollut tuota mallia mitä kuvissa edellä vaan erilainen. Siihen sittemmin vaihdettiin tuo kuvissa näkyvä malli, loppunumero 150...se saattaa siis olla tuon suhteen parempi (vanha malli on tässäkin parempi, sama sen on akkojenkin suhteen, hyvin sisäänajettu tuntuu liukkaammalta) .
kuitenkin ne mersun vakio morkoolit todettiin huonoiksi jo -90 luvulla