tuttu rukkautti 200dn pumpun ja oli tyytyväinen sijoitukseensa.Laiskahan se vielä on mutta kaikki on kotia päin.dealer kirjoitti:Jotain 10-15 hevosvoimaa saa pumppua ja ajoitusta säätämällä, enemmän jos on ennestään ajoitus pielessä venyneen ketjun tms, vuoksi.
w124 200d syöttöjen nosto ja muu piristys?!?!
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: w124 200d syöttöjen nosto ja muu piristys?!?!
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: w124 200d syöttöjen nosto ja muu piristys?!?!
Mun ruuvattu 200d jääauto ainakin ottaa kierroksia aika hanakasti kaasuttaessa. Laiskahan se on, vaan vois ruuvata vielä lisää kun mustaa ei tuu vieläkään juuri yhtään.napa kirjoitti:ajelin n. 200 km tuolla E200D -94 mersulla, jonka ostin perjantaina (ihan testimielessä, että onko simpukka, perä jne. missä kunnossa ja millainen on muuten ajaa...) ja nyt se on jo purettu osiksi ja loppu raato on ihan paalikamaa... kyllä se tosi on, että nämä E mallin w124 on aika herkkiä ruostumaan ja muutenkin laadullisesti heikoimpia, kuin muut w124, kori oli todella monesta kohtaa ihan "paperia" ja monesta kohtaa puuttui ihan isoja paloja peltiäei kyllä yhtään säälittänyt "tappaa" taas yhtä 200D mersua
voihan se toki olla, että näitä 200D malleja nyt ei aivan viimeisen päälle pidetä, kun yleensä muutenkin ovat ihan niger varusteilla
![]()
mutta tuntuuhan tuo oma E250TD nyt mukavan pirteältä, kun sai taas hieman tuntumaa 200D:n kulkuunyhtäkään pirteätä tai edes melkein/ehkä pirteää 200D mallia ei ole mulle tullut vastaan, vaikka aika monella olen ajanutkin, että eiköhän ne puheet 200D mallin piristämisestä kannata unohtaa (vaparina...)
niin tässä tais olla vielä peräti toiminnassakin se ERG systeemi, joten oli ehkä normaaliakin 200D mallia kesympi tapausainakin kun paikallaan polkaisi, niin sai jäädä ihan tosissaan katselemaan rpm mittaria, että onko tämä todellakin näin onneton keräämään kierroksia... olisko ollut joku 5 sek. 500-5000 rpm
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: w124 200d syöttöjen nosto ja muu piristys?!?!
Itsekkin olen moneen otteesee puntaroinut tätä, nostaakko vaiko ei. Aina kuitenkin päätynyt siihen etten nosta, päästöt ei liene vm -88 ongelma?
Tilan puute on isoin syy siihen etten itse ainakaan vielä ole alkanut syöttöjä nostamaan. Pumpun sijoittelu jos olisi erillainen niin heti kokeilisin piruttain
Tilan puute on isoin syy siihen etten itse ainakaan vielä ole alkanut syöttöjä nostamaan. Pumpun sijoittelu jos olisi erillainen niin heti kokeilisin piruttain
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: w124 200d syöttöjen nosto ja muu piristys?!?!
Ei se suodatinjalan irrotus kovin paha homma oo.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: w124 200d syöttöjen nosto ja muu piristys?!?!
ai ei vaiS202 kirjoitti:Ei se suodatinjalan irrotus kovin paha homma oo.


Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: w124 200d syöttöjen nosto ja muu piristys?!?!
tuo on vähän suhteellinen käsitysS202 kirjoitti:Ei se suodatinjalan irrotus kovin paha homma oo.


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: w124 200d syöttöjen nosto ja muu piristys?!?!
Totta, minäkin yritin 250d ottaa irti, mutta yritykseksi sekin jäi. Kyllähän se olisi lähtenyt kun olisi ollut tarpeeksi pitkä kuuskolo avain, jonka ois muokannu sinne ahtaaseen väliin
Ei niissä muissa pulteissa mitään ongelmaa ole, mutta se paineanturin vieressä oleva pultti on mukavan ahtaassa paikassa.

Ei niissä muissa pulteissa mitään ongelmaa ole, mutta se paineanturin vieressä oleva pultti on mukavan ahtaassa paikassa.
w202 220cdi elegance
ex w201 2.5dt
ex w201 2.6E
ex w201 2.5dt
ex w201 2.6E
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: w124 200d syöttöjen nosto ja muu piristys?!?!
ei sieltä vakiopumpulla hirveitä voima savuja saa, itse rakensin ulkoisen syötön ja tyhjäkäynnin säädön ja koitin kerran niin että väänsin syöttöö niin paljon ku vaa ruuvi kesti ja savutti samanverran kuin 2kierrosta käännettynä..
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: w124 200d syöttöjen nosto ja muu piristys?!?!
saman huomasin tuon 250 monivenan kohdalla... vakio elementit yksinkertaisesti loppuu kesken...pitää vetää syöttöä takaisin niin paljon, että saa tyhjäkäynnin takaisin normaaliksi, mutta nyt ei ainakaan jää enää vaivaamaan, että kuinka se kulkis "tappiin" säädetyllä pumpulla (vastaus on, että ei oikein kuinkaan...killerimersu kirjoitti:ei sieltä vakiopumpulla hirveitä voima savuja saa, itse rakensin ulkoisen syötön ja tyhjäkäynnin säädön ja koitin kerran niin että väänsin syöttöö niin paljon ku vaa ruuvi kesti ja savutti samanverran kuin 2kierrosta käännettynä..


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: w124 200d syöttöjen nosto ja muu piristys?!?!
juurikin näin, ja täydellä syötöllä ja tyhjäkäynti ruuvi tapissa kierrokset jää makaamaan noin 2500-3000 kierrosta




bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: w124 200d syöttöjen nosto ja muu piristys?!?!
Niin, ellei 15-20% tehonlisäyksellä ole merkitystä niin ei kannata säädellä 

wiimax.fi
Re: w124 200d syöttöjen nosto ja muu piristys?!?!
Olisi tuollakin merkitystä, jos se saataisiin 1000-1500 rpm välille 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: w124 200d syöttöjen nosto ja muu piristys?!?!
niin tai edes 1500-3000 rpm välille... mutta tuossa normaali ajoalueella joku 15 % tehonlisäys nyt ei tunnu vielä oikein kuinkaan ja en minä ainakaan huudata jotain dieseliä yli 4000 rpm ikinä, kun ei siellä enää mitään tapahdu, korkeintaan vahinkoa... pitäis katsoa 200D:n tehokäyristä paljonko tuo 15 % tekee esim. 2500 rpm kohdalla... veikkaan jotain alle 5 hp...veskola kirjoitti:Olisi tuollakin merkitystä, jos se saataisiin 1000-1500 rpm välille
Viimeksi muokannut napa, To 13.09.2012 11:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: w124 200d syöttöjen nosto ja muu piristys?!?!
eli ei mitään järkeä viritellä 200deetä ilman ahdinta, ja ahtimella ja vakiopumpulla saa just jonku reippaat 100-110 heppaa
kyllä sillä nyt ruopii marketin pihassa mut siihen se sitte jää
:D:D:D


bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: w124 200d syöttöjen nosto ja muu piristys?!?!
No jos se viritys onnistuu ihan muutamaa ruuvia kääntämällä ja pumpun ajoituksen tarkistamisella niin eikai siitä suurta haittaakaan oo
Eikös niissä vanhemmissa oo vakiona 72 heppaa, paljon ajetussa ajoitus on vähän myöhäisellä niin jäljellä on 70 ja kunnon säädöillä voi saada sen 85 heppaa niin kai se jossain tuntuu 


S124 300TE
W124 300D
W124 300D
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: w124 200d syöttöjen nosto ja muu piristys?!?!
niinno.. aika "kova" homma siinä on ja mun mielestä syötöstö ja ajoituksesta ei ole juuri mitään iloa
että 4tunnin työn jälkee itellä pettymys oli suuri
ja sit laitoin ahtimen
ja edellee ketuttaa ku ei kulje 




bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: w124 200d syöttöjen nosto ja muu piristys?!?!
niin, 200D on ahdettunakin vielä aika mopo (siis sellaisena 110-120 heppaisena, joku ST tason viritys sitten jo tuntuu, mutta maksaa ihan pirusti tehdä koko kone uusiksi ja silti tehot jää siihen reiluun 200 heppaankillerimersu kirjoitti:niinno.. aika "kova" homma siinä on ja mun mielestä syötöstö ja ajoituksesta ei ole juuri mitään iloaettä 4tunnin työn jälkee itellä pettymys oli suuri
ja sit laitoin ahtimen
ja edellee ketuttaa ku ei kulje

on siis ihan sama onko 200D:ssä tehoja 72, 75, 85 tai 90 heppaa, mopo mikä mopo...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: w124 200d syöttöjen nosto ja muu piristys?!?!
jep, ja turha selitellä mistää 10-15% tehonlisäyksestä
ei mitää iloa eikä hyötyy, naftaa kuluu enemmä ja mitää ei tapahdu 


bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: w124 200d syöttöjen nosto ja muu piristys?!?!
kulutus voi itseasiassa kyllä hieman pienentyä, muuta iloa asiasta ei todellakaan ole...killerimersu kirjoitti:jep, ja turha selitellä mistää 10-15% tehonlisäyksestäei mitää iloa eikä hyötyy, naftaa kuluu enemmä ja mitää ei tapahdu
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: w124 200d syöttöjen nosto ja muu piristys?!?!
Parhaimillaan siinä käy siten, että säädön jälkeen auto tiputtelee öljyä marketin pihalle ja vähän ajan päästä hajottaa kannentiivisteen
Hullua ja masokistista touhua, jos joku alkaa 200d moottoria piristämään

Hullua ja masokistista touhua, jos joku alkaa 200d moottoria piristämään

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: w124 200d syöttöjen nosto ja muu piristys?!?!
Anteeksi, en muistanut mainita että tarvitaan osaava säätäjä tekemään homman. Ei kannata peilata aihetta omiin epäonnistumisiinkillerimersu kirjoitti:jep, ja turha selitellä mistää 10-15% tehonlisäyksestäei mitää iloa eikä hyötyy, naftaa kuluu enemmä ja mitää ei tapahdu

Teholappujen mukaan muutos on ollut luokkaa 70 ---> 84 hv ja samalla kulutus pienenee. Itse asiassa tuosta tulee 20%.
Säädön jälkeen ei edelleenkään kulje mihinkään kun vertaa nykydieseleihin mutta on huomattavasti mukavampi ajettava kun vertaa entiseen.
Siinä ei kyllä ole vähäisintäkään järkeä että aletaan ahtamaan 200D:tä

wiimax.fi
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: w124 200d syöttöjen nosto ja muu piristys?!?!
mun mielestä koko 601 koneessa ei ole mitää järkeä
:D:D vaikka itse sellasella ahdetulla ajelenkin
koppa vaan niin hyvässä kunnossa ettei viitsi hävittää.


bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: w124 200d syöttöjen nosto ja muu piristys?!?!
Tottamun mielestä koko 601 koneessa ei ole mitää järkeä

wiimax.fi
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: w124 200d syöttöjen nosto ja muu piristys?!?!
hyvä ja halpa oli nii piti ostaa
:D

bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: w124 200d syöttöjen nosto ja muu piristys?!?!
killerimersu kirjoitti:hyvä ja halpa oli nii piti ostaa:D
ja siis yhdestä autosta kyse

bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: w124 200d syöttöjen nosto ja muu piristys?!?!
vaihtuu heti kun saan 601:n rikkijekku90 kirjoitti:ainahan sen moottorin voi vaihtaa



bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: w124 200d syöttöjen nosto ja muu piristys?!?!
kyllä tuo meidän 300D vetää ~5500rpm asti, sitte loppuu veto... 9.8sek, 0-100km/h ja vetää myös todella hyvin 1500-3000 verrattuna vakioon kun sinnekkin saatu syöttöä niin että vähän tupruttelee...napa kirjoitti:niin tai edes 1500-3000 rpm välille... mutta tuossa normaali ajoalueella joku 15 % tehonlisäys nyt ei tunnu vielä oikein kuinkaan ja en minä ainakaan huudata jotain dieseliä yli 4000 rpm ikinä, kun ei siellä enää mitään tapahdu, korkeintaan vahinkoa... pitäis katsoa 200D:n tehokäyristä paljonko tuo 15 % tekee esim. 2500 rpm kohdalla... veikkaan jotain alle 5 hp...veskola kirjoitti:Olisi tuollakin merkitystä, jos se saataisiin 1000-1500 rpm välille
Re: w124 200d syöttöjen nosto ja muu piristys?!?!
Kyllä tossa pumpun ruuvaaminen näyttää olevan melko ahdasta hommaa kun kurkkasin pellin alle mielessä oli että vois vähän säädellä, mutta moinen työ ei varmaan nyt hirveänä vaikuta suhteeseen moiseen tehojen lisäämiseen. Mutta saa nähä jos sitä ehkä itekki innostuu joskus säätämään tai sitten vaihtaa mersua. Kaverilla oliski työn alla 300td lankku josta suunnitteli superia. oli kyllä jo nyttenki viimisen pääle nahkasisusta ja sähkösäätöset penkit... aina mulle sitä kauppaamassa niin saa nähä kuinka tässä vielä käy... 

MB W124 250D aut. -93
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: w124 200d syöttöjen nosto ja muu piristys?!?!
helpoimmalla pääsee kun ei ota suodatin jalkaa irti ja nysvää sen takakannen irti suodatin jalka paikoillaan, ja kun laittaa kannen takasi niin laittaa hiukan pidemmät m6 pultit ja prikkoja väliin niin alkaa sen takakannen irotus ja paikoilleen laitto olemaan suht helppoa kun laittaa vaa esim räikkä lenkin ja avaa..Rautsi kirjoitti:Kyllä tossa pumpun ruuvaaminen näyttää olevan melko ahdasta hommaa kun kurkkasin pellin alle mielessä oli että vois vähän säädellä, mutta moinen työ ei varmaan nyt hirveänä vaikuta suhteeseen moiseen tehojen lisäämiseen. Mutta saa nähä jos sitä ehkä itekki innostuu joskus säätämään tai sitten vaihtaa mersua. Kaverilla oliski työn alla 300td lankku josta suunnitteli superia. oli kyllä jo nyttenki viimisen pääle nahkasisusta ja sähkösäätöset penkit... aina mulle sitä kauppaamassa niin saa nähä kuinka tässä vielä käy...
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo