W203 270cdi vai 220 piristettynä?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W203 270cdi vai 220 piristettynä?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

arska10 kirjoitti:
Mesemies89 kirjoitti:
sportsman kirjoitti:Luulisi kyllä tehtaan osaavan tuon ohjelmoinnin hieman näitä tuulihattu strar-miehiä paremmin . Kulutuksen sekä tehon optimoinnin suhteen ??


Sanos muuta...härmäläiset softan muuttajat voidaan kategorioida pystymetsän puuhastelijoiksi. :mrgreen:

Linkittämäsi mobile.de sivustolta voidaan todeta, että W204 korimallin auto on ajettu pulet enemmän kuin muut vaihtoehdot, sen vuoksi Saksan meininki on hinnoittelussakin.

Olen itse yllättynyt W203 hyvistä ajo-ominaisuuksista, vaikka onkin pieni auto. Kulutuskin jää ajotetokoneen mukaan alle 5-litran / 100 km keskinopeudella 80 km/h.
En nyt ihan noikaan menisi sanomaan onhan tällä foorumilla pari hyvää softan tekijää. :wink:

Hyvää ja hyvää.... kyllähän softamuutoksia voi tehdä kuka hyvänsä, mutta näiltä Suomalaisilta vaan puuttuu tarvittavat välineet ja tietotaito opitimoida moottoria kokonaisvailtaisesti. Se moottoritekniikan osaaminen ja tunteminen puuttuu siihen verrattuna mitä esim. Mersun tehtaan insinöörikunta tietää moottoreistaan. Hiekkalaatikkoleikit ovat omassa sarjassaan.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W203 270cdi vai 220 piristettynä?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Mesemies89 kirjoitti:
arska10 kirjoitti:
Mesemies89 kirjoitti:
sportsman kirjoitti:Luulisi kyllä tehtaan osaavan tuon ohjelmoinnin hieman näitä tuulihattu strar-miehiä paremmin . Kulutuksen sekä tehon optimoinnin suhteen ??


Sanos muuta...härmäläiset softan muuttajat voidaan kategorioida pystymetsän puuhastelijoiksi. :mrgreen:

Linkittämäsi mobile.de sivustolta voidaan todeta, että W204 korimallin auto on ajettu pulet enemmän kuin muut vaihtoehdot, sen vuoksi Saksan meininki on hinnoittelussakin.

Olen itse yllättynyt W203 hyvistä ajo-ominaisuuksista, vaikka onkin pieni auto. Kulutuskin jää ajotetokoneen mukaan alle 5-litran / 100 km keskinopeudella 80 km/h.
En nyt ihan noikaan menisi sanomaan onhan tällä foorumilla pari hyvää softan tekijää. :wink:

Hyvää ja hyvää.... kyllähän softamuutoksia voi tehdä kuka hyvänsä, mutta näiltä Suomalaisilta vaan puuttuu tarvittavat
välineet ja tietotaito opitimoida moottoria kokonaisvailtaisesti. Se moottoritekniikan osaaminen ja tunteminen puuttuu siihen verrattuna mitä esim. Mersun tehtaan insinöörikunta tietää moottoreistaan. Hiekkalaatikkoleikit ovat omassa sarjassaan.

Uskon että pari hyvää tosiaan löytyy palstalta, ja suomestakin.
Mutta jos nämä olisivat tehtaiden ohjelmainssejä parempia....eiköhän hedhunksit olisi jo kyselleet.

Onhan palstalla rakentelijoita jotka loihtivat ST kikottimista kolminkertaiset tehot tehtaalta tuleviin, eikä yksikään ole käsittääkseni lähdössä saksaa kohti....?

.
Opel, "weird lieben autos"....
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W203 270cdi vai 220 piristettynä?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

LopenUupunut kirjoitti:

Uskon että pari hyvää tosiaan löytyy palstalta, ja suomestakin.
Mutta jos nämä olisivat tehtaiden ohjelmainssejä parempia....eiköhän hedhunksit olisi jo kyselleet.

Onhan palstalla rakentelijoita jotka loihtivat ST kikottimista kolminkertaiset tehot tehtaalta tuleviin, eikä yksikään ole käsittääkseni lähdössä saksaa kohti....?

.

Oletko tietoinen montako Mersun moottoritehtaan laboratoriossa koeajetaan moottorit hajomistilaan ?
Siellä kyllä mennään hiukan toisenlaisissa tehoissa mitä täällä härmlandissa ST käytössä on tehoja. :mrgreen:
Luuletteko ettei Mersun moottoritekniikan insinööriporukka tiedä mitä tekee.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W203 270cdi vai 220 piristettynä?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Mesemies89 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:

Uskon että pari hyvää tosiaan löytyy palstalta, ja suomestakin.
Mutta jos nämä olisivat tehtaiden ohjelmainssejä parempia....eiköhän hedhunksit olisi jo kyselleet.

Onhan palstalla rakentelijoita jotka loihtivat ST kikottimista kolminkertaiset tehot tehtaalta tuleviin, eikä yksikään ole käsittääkseni lähdössä saksaa kohti....?

.

Oletko tietoinen montako Mersun moottoritehtaan laboratoriossa koeajetaan moottorit hajomistilaan ?
Siellä kyllä mennään hiukan toisenlaisissa tehoissa mitä täällä härmlandissa ST käytössä on tehoja. :mrgreen:
Luuletteko ettei Mersun moottoritekniikan insinööriporukka tiedä mitä tekee.


Totanoin, kuis tän ilmaisis nätisti ?
Yritetään kuitenkin.

Eli juurikin tarkoitin että ne tehtaan inssit osaa ne asiat paremmin vaikka softat on tehottomampia ja koneetkin.

Onnistuinko ?

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: W203 270cdi vai 220 piristettynä?

Viesti Kirjoittaja napa »

Mesemies89 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:

Uskon että pari hyvää tosiaan löytyy palstalta, ja suomestakin.
Mutta jos nämä olisivat tehtaiden ohjelmainssejä parempia....eiköhän hedhunksit olisi jo kyselleet.

Onhan palstalla rakentelijoita jotka loihtivat ST kikottimista kolminkertaiset tehot tehtaalta tuleviin, eikä yksikään ole käsittääkseni lähdössä saksaa kohti....?

.

Oletko tietoinen montako Mersun moottoritehtaan laboratoriossa koeajetaan moottorit hajomistilaan ?
Siellä kyllä mennään hiukan toisenlaisissa tehoissa mitä täällä härmlandissa ST käytössä on tehoja. :mrgreen:
Luuletteko ettei Mersun moottoritekniikan insinööriporukka tiedä mitä tekee.
tämä nyt ei ehkä tähän kuulu, mutta tuskin ne saksalaiset inssit, joiden piirrustuspöydältä esim. OM60X sarjan koneet on lähteet, osasivat edes märimmissän päiväunissa kuvitella millaisia tehoja siitä koneesta joku suomalainen kyläseppä repii :D ja ihan taatusti ne ei ole silloin -70 luvulla repineet niistä kapeakantisista OM60X koneista neljäsosaakaan siitä mitä täällä takametsissä, kun tuota moottoriperhettä kehitettiin :mrgreen:

sitten taas tähän ohjelmointiin... kyllä tehtaan inssit osaa ja pystyy varmasti repimään paremmatkin tehot, mitä joku suomalainen ohjelmoija... suurimpana esteenä vain on lainsäädäntö (lähinnä päästöpolitiikka) ja muut vähemmän moottoritekniikkaan liittyvät seikat...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: W203 270cdi vai 220 piristettynä?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Joko 1980-luvulla oli juttua että Volkkarin 1.6 litran dieselistä saa ulos 190 hv. siis Saksassa .
Vakionahan siinä oli huimat 66 hv.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: W203 270cdi vai 220 piristettynä?

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

napa kirjoitti:
Mesemies89 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:

Uskon että pari hyvää tosiaan löytyy palstalta, ja suomestakin.
Mutta jos nämä olisivat tehtaiden ohjelmainssejä parempia....eiköhän hedhunksit olisi jo kyselleet.

Onhan palstalla rakentelijoita jotka loihtivat ST kikottimista kolminkertaiset tehot tehtaalta tuleviin, eikä yksikään ole käsittääkseni lähdössä saksaa kohti....?

.

Oletko tietoinen montako Mersun moottoritehtaan laboratoriossa koeajetaan moottorit hajomistilaan ?
Siellä kyllä mennään hiukan toisenlaisissa tehoissa mitä täällä härmlandissa ST käytössä on tehoja. :mrgreen:
Luuletteko ettei Mersun moottoritekniikan insinööriporukka tiedä mitä tekee.
tämä nyt ei ehkä tähän kuulu, mutta tuskin ne saksalaiset inssit, joiden piirrustuspöydältä esim. OM60X sarjan koneet on lähteet, osasivat edes märimmissän päiväunissa kuvitella millaisia tehoja siitä koneesta joku suomalainen kyläseppä repii :D ja ihan taatusti ne ei ole silloin -70 luvulla repineet niistä kapeakantisista OM60X koneista neljäsosaakaan siitä mitä täällä takametsissä, kun tuota moottoriperhettä kehitettiin :mrgreen:

sitten taas tähän ohjelmointiin... kyllä tehtaan inssit osaa ja pystyy varmasti repimään paremmatkin tehot, mitä joku suomalainen ohjelmoija... suurimpana esteenä vain on lainsäädäntö (lähinnä päästöpolitiikka) ja muut vähemmän moottoritekniikkaan liittyvät seikat...
Juuri näin. Ja jo pelkän egr:n eliminoiminen saa aikaan kulutuksen laskua ja tehtaalla tietävät sen kyllä, mutta eivät voi tuota toteuttaa!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W203 270cdi vai 220 piristettynä?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

LopenUupunut kirjoitti:

Uskon että pari hyvää tosiaan löytyy palstalta, ja suomestakin.
Mutta jos nämä olisivat tehtaiden ohjelmainssejä parempia....eiköhän hedhunksit olisi jo kyselleet.



.

Eihän nämä Suomailaiset bittinikkarit sinne keskieurooppaan mene moottoreita suunnittelemaan, vaan tekemään lainvastaisia toimenpiteitä, joita ei paikalliset uskalla tehdä. Siitä toimenpiteestä voi joutua edesvastuuseen, kun tehtaan ilmoittamia moottorin teknisiä arvoja muutetaan softalla.
Näin tulee käymään Suomessakin, softamuutokset krimalisoidaan.
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: W203 270cdi vai 220 piristettynä?

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Mesemies89 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:

Uskon että pari hyvää tosiaan löytyy palstalta, ja suomestakin.
Mutta jos nämä olisivat tehtaiden ohjelmainssejä parempia....eiköhän hedhunksit olisi jo kyselleet.



.

Eihän nämä Suomailaiset bittinikkarit sinne keskieurooppaan mene moottoreita suunnittelemaan, vaan tekemään lainvastaisia toimenpiteitä, joita ei paikalliset uskalla tehdä. Siitä toimenpiteestä voi joutua edesvastuuseen, kun tehtaan ilmoittamia moottorin teknisiä arvoja muutetaan softalla.
Näin tuelee käymään Suomessakin, softamuutokset krimalisoidaan.
Hyvin suurella todennäköisyydellä tuskin! Tehdasta ei voisi vähempää kiinnostaa takuuajan jälkeen tehtävät toimenpiteet.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W203 270cdi vai 220 piristettynä?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

napa kirjoitti:
tämä nyt ei ehkä tähän kuulu, mutta tuskin ne saksalaiset inssit, joiden piirrustuspöydältä esim. OM60X sarjan koneet on lähteet, osasivat edes märimmissän päiväunissa kuvitella millaisia tehoja siitä koneesta joku suomalainen kyläseppä repii :D ja ihan taatusti ne ei ole silloin -70 luvulla repineet niistä kapeakantisista OM60X koneista neljäsosaakaan siitä mitä täällä takametsissä, kun tuota moottoriperhettä kehitettiin :mrgreen:

Kyllä ne Saksalaiset insinöörit ovat jo 70-luvulla tietäneet, mitä tapahtuu moottorin täytösasteen muuttamisella.
Täällä peräkylissä ei asiaa tiedetä.......ollaan vaan muka kehittämässä jotakin mullistavaa.
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W203 270cdi vai 220 piristettynä?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

s1jviita kirjoitti:
Mesemies89 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:

Uskon että pari hyvää tosiaan löytyy palstalta, ja suomestakin.
Mutta jos nämä olisivat tehtaiden ohjelmainssejä parempia....eiköhän hedhunksit olisi jo kyselleet.



.

Eihän nämä Suomailaiset bittinikkarit sinne keskieurooppaan mene moottoreita suunnittelemaan, vaan tekemään lainvastaisia toimenpiteitä, joita ei paikalliset uskalla tehdä. Siitä toimenpiteestä voi joutua edesvastuuseen, kun tehtaan ilmoittamia moottorin teknisiä arvoja muutetaan softalla.
Näin tuelee käymään Suomessakin, softamuutokset krimalisoidaan.
Hyvin suurella todennäköisyydellä tuskin! Tehdasta ei voisi vähempää kiinnostaa takuuajan jälkeen tehtävät toimenpiteet.

Viranomaisia sitä suuremmalla syyllä. Vero ja ilmansuojelu. Vastuu kulkee kehdosta hautaan.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5543
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W203 270cdi vai 220 piristettynä?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mesemies89 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:

Uskon että pari hyvää tosiaan löytyy palstalta, ja suomestakin.
Mutta jos nämä olisivat tehtaiden ohjelmainssejä parempia....eiköhän hedhunksit olisi jo kyselleet.



.

Eihän nämä Suomailaiset bittinikkarit sinne keskieurooppaan mene moottoreita suunnittelemaan, vaan tekemään lainvastaisia toimenpiteitä, joita ei paikalliset uskalla tehdä. Siitä toimenpiteestä voi joutua edesvastuuseen, kun tehtaan ilmoittamia moottorin teknisiä arvoja muutetaan softalla.
Näin tulee käymään Suomessakin, softamuutokset krimalisoidaan.
Mitä tarkoittaa krimalisoimininen?
S124 300TE
W124 300D
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W203 270cdi vai 220 piristettynä?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

http://suomisanakirja.fi/kriminalisointi" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: W203 270cdi vai 220 piristettynä?

Viesti Kirjoittaja napa »

Mesemies89 kirjoitti:
napa kirjoitti:
tämä nyt ei ehkä tähän kuulu, mutta tuskin ne saksalaiset inssit, joiden piirrustuspöydältä esim. OM60X sarjan koneet on lähteet, osasivat edes märimmissän päiväunissa kuvitella millaisia tehoja siitä koneesta joku suomalainen kyläseppä repii :D ja ihan taatusti ne ei ole silloin -70 luvulla repineet niistä kapeakantisista OM60X koneista neljäsosaakaan siitä mitä täällä takametsissä, kun tuota moottoriperhettä kehitettiin :mrgreen:

Kyllä ne Saksalaiset insinöörit ovat jo 70-luvulla tietäneet, mitä tapahtuu moottorin täytösasteen muuttamisella.
Täällä peräkylissä ei asiaa tiedetä.......ollaan vaan muka kehittämässä jotakin mullistavaa.
unohda nyt kettu nuo teoriat jo välillä ja kokeile tehdä välillä itsekkin jotain...

yksi hyvä esimerkki saksalaisten insinöörien tietotaidosta tällä alalla on se, kun porschen insinöörit kehitteli turbokonetta :D niin kauan meni ihan hyvin, kun pysyttiin alle 0.5 bar. ahdoissa ja kun mentiin siitä yli, niin kone räjähti pitkin dynohuoneen seiniä :D ei ne kaikki asiat ehkä sittenkään ole niitä insinöörien hommia...

edit: nykyään siis "keskiverto amis" tai ainakin hieman sitä oppivaisempi... tietää jo turbotuksesta enemmän, kuin ne sun ihannoimat saksalaiset insinöörit silloin -70 luvulla :wink:
Viimeksi muokannut napa, La 29.09.2012 12:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: W203 270cdi vai 220 piristettynä?

Viesti Kirjoittaja napa »

kysymys oli krimalisoinnista ja mitä sillä tarkoitat... vai pitääkö tähänkin kysymykseen tyytyä vastukseen, että kyllä saksalainen insinööri tietää ja se riittää :think:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W203 270cdi vai 220 piristettynä?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

napa kirjoitti:
unohda nyt kettu nuo teoriat jo välillä ja kokeile tehdä välillä itsekkin jotain...

yksi hyvä esimerkki saksalaisten insinöörien tietotaidosta tällä alalla on se, kun porschen insinöörit kehitteli turbokonetta :D niin kauan meni ihan hyvin, kun pysyttiin alle 0.5 bar. ahdoissa ja kun mentiin siitä yli, niin kone räjähti pitkin dynohuoneen seiniä :D ei ne kaikki asiat ehkä sittenkään ole niitä insinöörien hommia...

edit: nykyään siis "keskiverto amis" tai ainakin hieman sitä oppivaisempi... tietää jo turbotuksesta enemmän, kuin ne sun ihannoimat saksalaiset insinöörit silloin -70 luvulla :wink:

Minkäs verran siellä pohjanmaalla opetetaan ammattikoulussa polttomoottoritekniikan suunnittelua ? :shh:
Pistät aika alta lipan insinööritietoa. :wtf:
Niin siinä käy helposti insinööreillekin, jos ei tiedä mitä tekee. Kyllä ne pokasuttelee moottorilaboratoriossa paljon tuotekehiteitä.
Minkä verran olet suunnitellut moottoreita, kun tuntuu tietosi olevan ristiriidassa maailmata kuultujen huminoiden kanssa ?

Nämä jututhan menee ohi topiikin mutta menköön. Kysymys on kuitenkin tehonlisäyksistä vastoin moottorisuunnittelijan tahtoa.

EDIT
Näytti kriminalisointi sanan väärinkirjoitus tapahtuneen tohkeissani, pääasia että asia on tullut ymmärretyksi.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W203 270cdi vai 220 piristettynä?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

S202 kirjoitti:
Mesemies89 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:

Uskon että pari hyvää tosiaan löytyy palstalta, ja suomestakin.
Mutta jos nämä olisivat tehtaiden ohjelmainssejä parempia....eiköhän hedhunksit olisi jo kyselleet.



.

Eihän nämä Suomailaiset bittinikkarit sinne keskieurooppaan mene moottoreita suunnittelemaan, vaan tekemään lainvastaisia toimenpiteitä, joita ei paikalliset uskalla tehdä. Siitä toimenpiteestä voi joutua edesvastuuseen, kun tehtaan ilmoittamia moottorin teknisiä arvoja muutetaan softalla.
Näin tulee käymään Suomessakin, softamuutokset krimalisoidaan.


Mitä tarkoittaa krimalisoimininen?

Voihan se olla että joskus tulevaisuudessa lastutusta tultaisiin valvomaan katsastuksissa, lähinnä varmaan päästöjen takia...jos auto on ostettu 99g mallina, onko se lastun jälkeen sitä ?

Semmoisen kuulin tuossa jokin aika sitten autoa ostaessa myyjältä että ainakin jollain tasolla esim CO asioihin liittyen esim. Renkaita aletaan vahtia, ovatko "eco" kuten rek.otteeseen merkitty ja vastaavatko päästöarvolle ilmoitettua.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6516
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W203 270cdi vai 220 piristettynä?

Viesti Kirjoittaja MiHe »

LopenUupunut kirjoitti:
Voihan se olla että joskus tulevaisuudessa lastutusta tultaisiin valvomaan katsastuksissa, lähinnä varmaan päästöjen takia...jos auto on ostettu 99g mallina, onko se lastun jälkeen sitä ?

Semmoisen kuulin tuossa jokin aika sitten autoa ostaessa myyjältä että ainakin jollain tasolla esim CO asioihin liittyen esim. Renkaita aletaan vahtia, ovatko "eco" kuten rek.otteeseen merkitty ja vastaavatko päästöarvolle ilmoitettua.

.
Tästä vois jo melkein perustaa uuden threadin...

Koskahan ne tosiaan keksii että mitataan se CO katsastuksessa, se kun kuitenkin on vuosittaiseen väliaikaiseen käyttömaskuun vaikuttava parametri. Sitten tietysti satanen lisää katsastushintaan kun mittausvermeet maksaa kymppitonttuja...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W203 270cdi vai 220 piristettynä?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

MiHe kirjoitti:
Koskahan ne tosiaan keksii että mitataan se CO katsastuksessa, se kun kuitenkin on vuosittaiseen väliaikaiseen käyttömaskuun vaikuttava parametri. Sitten tietysti satanen lisää katsastushintaan kun mittausvermeet maksaa kymppitonttuja...

CO = hiilimonoksidi eli häkä, mutta CO^2 hiilidioksidia jota tulevat mittailemaan tulevaisuudessa.
Luotettava ammattikäyttöön tarkoitetu hiilidioksidin mittauslaite maksaa noin tonnin. Valmiuksia on ottaa mittaus jo nyt, mutta se on eriasia koska tulevat pakolliseksi.
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: W203 270cdi vai 220 piristettynä?

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

LopenUupunut kirjoitti:
S202 kirjoitti:
Mesemies89 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:

Uskon että pari hyvää tosiaan löytyy palstalta, ja suomestakin.
Mutta jos nämä olisivat tehtaiden ohjelmainssejä parempia....eiköhän hedhunksit olisi jo kyselleet.



.

Eihän nämä Suomailaiset bittinikkarit sinne keskieurooppaan mene moottoreita suunnittelemaan, vaan tekemään lainvastaisia toimenpiteitä, joita ei paikalliset uskalla tehdä. Siitä toimenpiteestä voi joutua edesvastuuseen, kun tehtaan ilmoittamia moottorin teknisiä arvoja muutetaan softalla.
Näin tulee käymään Suomessakin, softamuutokset krimalisoidaan.


Mitä tarkoittaa krimalisoimininen?

Voihan se olla että joskus tulevaisuudessa lastutusta tultaisiin valvomaan katsastuksissa, lähinnä varmaan päästöjen takia...jos auto on ostettu 99g mallina, onko se lastun jälkeen sitä ?

Semmoisen kuulin tuossa jokin aika sitten autoa ostaessa myyjältä että ainakin jollain tasolla esim CO asioihin liittyen esim. Renkaita aletaan vahtia, ovatko "eco" kuten rek.otteeseen merkitty ja vastaavatko päästöarvolle ilmoitettua.

.
Omassa autossakin varusteeseen Avangarde kuuluu 16" vanteet ja halutessa samaan rahaan saa 17" vanteet, mutta vaikuttaa autoveron määrään, mutta tuota ei enää valvota katsastuksessa.

CO:n suuruus on lähes verrannollinen auton kulutukseen ja esim. tuossa yksi Volvo halusi muutoskatsastaa auton uusille tehoille ja sehän vaati kaikki mahdolliset todistukset ja mittaukset, mutta onnistui ja CO tipahti muistaakseni 10g jolloin myös veron määrä laski. Kulutus tippui lastutuksen jälkeen noin litran ja tehoa tuli lisää 37hv ja 70Nm. Joten jos katsastukseen tulee CO mittaus niin lastutus yleistyy varsinkin jos katsastuksen yhteydessä saatu lukema otetaan heti käyttöön. Tuohon silti menee aikaa kun saavat toteutettua CO mittauksen hetkellisestä mittauksesta!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: W203 270cdi vai 220 piristettynä?

Viesti Kirjoittaja napa »

älkää nyt aloittako täälläkin tuota hiilidioksidi paskan jauhantaa :evil: menkää vaikka vihreiden sivulle (de gröna) siitä jauhamaan, siellä on varmasti samanmielisiä enemmän...

ja hei, elämä maapalolla nyt sattuu perustumaan hyvin pitkälti hiileen (sen eri muodoissa...) ja nyt yhdet älykääpiöt on keksineet, että hei :idea: SEN AVULLA/SIIHEN VEDOTEN VOI KERÄTÄ VEROJA...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W203 270cdi vai 220 piristettynä?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

s1jviita kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
S202 kirjoitti:
Mesemies89 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:

Uskon että pari hyvää tosiaan löytyy palstalta, ja suomestakin.
Mutta jos nämä olisivat tehtaiden ohjelmainssejä parempia....eiköhän hedhunksit olisi jo kyselleet.



.

Eihän nämä Suomailaiset bittinikkarit sinne keskieurooppaan mene moottoreita suunnittelemaan, vaan tekemään lainvastaisia toimenpiteitä, joita ei paikalliset uskalla tehdä. Siitä toimenpiteestä voi joutua edesvastuuseen, kun tehtaan ilmoittamia moottorin teknisiä arvoja muutetaan softalla.
Näin tulee käymään Suomessakin, softamuutokset krimalisoidaan.


Mitä tarkoittaa krimalisoimininen?

Voihan se olla että joskus tulevaisuudessa lastutusta tultaisiin valvomaan katsastuksissa, lähinnä varmaan päästöjen takia...jos auto on ostettu 99g mallina, onko se lastun jälkeen sitä ?

Semmoisen kuulin tuossa jokin aika sitten autoa ostaessa myyjältä että ainakin jollain tasolla esim CO asioihin liittyen esim. Renkaita aletaan vahtia, ovatko "eco" kuten rek.otteeseen merkitty ja vastaavatko päästöarvolle ilmoitettua.

.
Omassa autossakin varusteeseen Avangarde kuuluu 16" vanteet ja halutessa samaan rahaan saa 17" vanteet, mutta vaikuttaa autoveron määrään, mutta tuota ei enää valvota katsastuksessa.

CO:n suuruus on lähes verrannollinen auton kulutukseen ja esim. tuossa yksi Volvo halusi muutoskatsastaa auton uusille tehoille ja sehän vaati kaikki mahdolliset todistukset ja mittaukset, mutta onnistui ja CO tipahti muistaakseni 10g jolloin myös veron määrä laski. Kulutus tippui lastutuksen jälkeen noin litran ja tehoa tuli lisää 37hv ja 70Nm. Joten jos katsastukseen tulee CO mittaus niin lastutus yleistyy varsinkin jos katsastuksen yhteydessä saatu lukema otetaan heti käyttöön. Tuohon silti menee aikaa kun saavat toteutettua CO mittauksen hetkellisestä mittauksesta!

Dieselissä ei mitata CO-pitoisuuksia, sensijaan bensa-autoissa mitataan CO ja HC-pitoisuudet.
Dieselin haittavero perustuu hiilidioksidin määrään/ kilometriä kohden.
Mainitsemasi tulos on voinut syntyä kalibroimattomalla analyysilaitteella. Jos Inspectan tarkastustodistus niin asia kunnossa.
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: W203 270cdi vai 220 piristettynä?

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Mesemies89 kirjoitti:
s1jviita kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
S202 kirjoitti:
Mesemies89 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:

Uskon että pari hyvää tosiaan löytyy palstalta, ja suomestakin.
Mutta jos nämä olisivat tehtaiden ohjelmainssejä parempia....eiköhän hedhunksit olisi jo kyselleet.



.

Eihän nämä Suomailaiset bittinikkarit sinne keskieurooppaan mene moottoreita suunnittelemaan, vaan tekemään lainvastaisia toimenpiteitä, joita ei paikalliset uskalla tehdä. Siitä toimenpiteestä voi joutua edesvastuuseen, kun tehtaan ilmoittamia moottorin teknisiä arvoja muutetaan softalla.
Näin tulee käymään Suomessakin, softamuutokset krimalisoidaan.


Mitä tarkoittaa krimalisoimininen?

Voihan se olla että joskus tulevaisuudessa lastutusta tultaisiin valvomaan katsastuksissa, lähinnä varmaan päästöjen takia...jos auto on ostettu 99g mallina, onko se lastun jälkeen sitä ?

Semmoisen kuulin tuossa jokin aika sitten autoa ostaessa myyjältä että ainakin jollain tasolla esim CO asioihin liittyen esim. Renkaita aletaan vahtia, ovatko "eco" kuten rek.otteeseen merkitty ja vastaavatko päästöarvolle ilmoitettua.

.
Omassa autossakin varusteeseen Avangarde kuuluu 16" vanteet ja halutessa samaan rahaan saa 17" vanteet, mutta vaikuttaa autoveron määrään, mutta tuota ei enää valvota katsastuksessa.

CO:n suuruus on lähes verrannollinen auton kulutukseen ja esim. tuossa yksi Volvo halusi muutoskatsastaa auton uusille tehoille ja sehän vaati kaikki mahdolliset todistukset ja mittaukset, mutta onnistui ja CO tipahti muistaakseni 10g jolloin myös veron määrä laski. Kulutus tippui lastutuksen jälkeen noin litran ja tehoa tuli lisää 37hv ja 70Nm. Joten jos katsastukseen tulee CO mittaus niin lastutus yleistyy varsinkin jos katsastuksen yhteydessä saatu lukema otetaan heti käyttöön. Tuohon silti menee aikaa kun saavat toteutettua CO mittauksen hetkellisestä mittauksesta!

Dieselissä ei mitata CO-pitoisuuksia, sensijaan bensa-autoissa mitataan CO ja HC-pitoisuudet.
Dieselin haittavero perustuu hiilidioksidin määrään/ kilometriä kohden.
Mainitsemasi tulos on voinut syntyä kalibroimattomalla analyysilaitteella. Jos Inspectan tarkastustodistus niin asia kunnossa.
No joo CO2 tarkoitin ja katsastuslaitos vaati VTT:n mittauksen, jossa nyt luulisi olevan vehkeet kalibroitu!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: W203 270cdi vai 220 piristettynä?

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Hiilidioksidipäästö eli CO2 mitataan käytännössä tankkauksessa. Polttoaine tuottaa palaessaan
hiilidioksidia tunnetun määrän ja polttoaineen verotus olisi ainoa tapa verottaa luotettavasti
ajamisessa tuotettavia hiiilidioksidipäästöjä.

Dieselien hiukkaspäästöjä mitataan katsastuksessa optisilla mittalaitteilla. Mitä vähemmän
valo läpäisee pakokaasua, sitä enemmän on hiukkasia. Tulossa on parempia mittalaitteita
(tässä olen itse mukana), joilla hiukkasmääriä voidaan mitata tarkemmin jopa ajon aikana.
Uudet saastenormit tiukkenevat heti, kun tällaiset mittaukset ovat käytännössä mahdollisia.

On mielenkiintoinen ajatus, että katsastuksessa valvottaisiin rengaskokoja verotusmielessä.
Periaatteessa verottaja voisi laittaa mätkyt jälkikäteen, jos renkaat ovat isommat (haitallisemmat)
kuin autoverotuksessa ilmoitettu. Näyttövelvollisuus on verotettavalla.

Autoverotuksessa käytetty CO2-arvo perustuu normimittaukseen. TM-lehdessä oli juuri juttua, miten
todelliset kulutukset voivat olla jopa 50% suuremmat kuin ilmoitettu normikulutus. Tämän epäiltiin
johtuvan autotehtaiden itse ilmoittamista arvoista, joita normimittauksessa käytetään sellaisinaan.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: W203 270cdi vai 220 piristettynä?

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

JarkkoN kirjoitti:Hiilidioksidipäästö eli CO2 mitataan käytännössä tankkauksessa. Polttoaine tuottaa palaessaan
hiilidioksidia tunnetun määrän ja polttoaineen verotus olisi ainoa tapa verottaa luotettavasti
ajamisessa tuotettavia hiiilidioksidipäästöjä.

Dieselien hiukkaspäästöjä mitataan katsastuksessa optisilla mittalaitteilla. Mitä vähemmän
valo läpäisee pakokaasua, sitä enemmän on hiukkasia. Tulossa on parempia mittalaitteita
(tässä olen itse mukana), joilla hiukkasmääriä voidaan mitata tarkemmin jopa ajon aikana.
Uudet saastenormit tiukkenevat heti, kun tällaiset mittaukset ovat käytännössä mahdollisia.

On mielenkiintoinen ajatus, että katsastuksessa valvottaisiin rengaskokoja verotusmielessä.
Periaatteessa verottaja voisi laittaa mätkyt jälkikäteen, jos renkaat ovat isommat (haitallisemmat)
kuin autoverotuksessa ilmoitettu. Näyttövelvollisuus on verotettavalla.

Autoverotuksessa käytetty CO2-arvo perustuu normimittaukseen. TM-lehdessä oli juuri juttua, miten
todelliset kulutukset voivat olla jopa 50% suuremmat kuin ilmoitettu normikulutus. Tämän epäiltiin
johtuvan autotehtaiden itse ilmoittamista arvoista, joita normimittauksessa käytetään sellaisinaan.
Mielenkiintoista ja mitä tapahtuu autoissa, joiden dpf on puukotettu kun savuraja on nyt 1,5, mahdetaanko vanhoissa vaatia tulevaisuudessa jotain muuta?
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W203 270cdi vai 220 piristettynä?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

napa kirjoitti:älkää nyt aloittako täälläkin tuota hiilidioksidi paskan jauhantaa :evil: menkää vaikka vihreiden sivulle (de gröna) siitä jauhamaan, siellä on varmasti samanmielisiä enemmän...

ja hei, elämä maapalolla nyt sattuu perustumaan hyvin pitkälti hiileen (sen eri muodoissa...) ja nyt yhdet älykääpiöt on keksineet, että hei :idea: SEN AVULLA/SIIHEN VEDOTEN VOI KERÄTÄ VEROJA...

Niitä viherpiipertäjiä on jo niin paljon, ettei tässä voi kun nostaa kädet pystyyn. Kokoomus kontraa samassa vanavedessä.
Kyllä tästä maailma paranee, kun vety-ja täyshybridit valtaa markkinat. :mrgreen:
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: W203 270cdi vai 220 piristettynä?

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

s1jviita kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:Hiilidioksidipäästö eli CO2 mitataan käytännössä tankkauksessa. Polttoaine tuottaa palaessaan
hiilidioksidia tunnetun määrän ja polttoaineen verotus olisi ainoa tapa verottaa luotettavasti
ajamisessa tuotettavia hiiilidioksidipäästöjä.

Dieselien hiukkaspäästöjä mitataan katsastuksessa optisilla mittalaitteilla. Mitä vähemmän
valo läpäisee pakokaasua, sitä enemmän on hiukkasia. Tulossa on parempia mittalaitteita
(tässä olen itse mukana), joilla hiukkasmääriä voidaan mitata tarkemmin jopa ajon aikana.
Uudet saastenormit tiukkenevat heti, kun tällaiset mittaukset ovat käytännössä mahdollisia.

On mielenkiintoinen ajatus, että katsastuksessa valvottaisiin rengaskokoja verotusmielessä.
Periaatteessa verottaja voisi laittaa mätkyt jälkikäteen, jos renkaat ovat isommat (haitallisemmat)
kuin autoverotuksessa ilmoitettu. Näyttövelvollisuus on verotettavalla.

Autoverotuksessa käytetty CO2-arvo perustuu normimittaukseen. TM-lehdessä oli juuri juttua, miten
todelliset kulutukset voivat olla jopa 50% suuremmat kuin ilmoitettu normikulutus. Tämän epäiltiin
johtuvan autotehtaiden itse ilmoittamista arvoista, joita normimittauksessa käytetään sellaisinaan.
Mielenkiintoista ja mitä tapahtuu autoissa, joiden dpf on puukotettu kun savuraja on nyt 1,5, mahdetaanko vanhoissa vaatia tulevaisuudessa jotain muuta?
Luultavasti auton kuin auton on käytettynä noudatettava niitä päästönormeja, jotka olivat voimassa,
kun auto rekisteröitiin uutena. Jos tätä pystytään tulevaisuudessa valvomaan tarkemmilla mittauksilla,
on mahdollista että joissain autoissa alkaa tulla hylkyjä katsastuksessa puukotetun DPF:n takia.

Osassa autoissa on hiukkassuodatin DPF, vaikka ne olisivat läpäisseet uutena voimassa olleet
saastenormit ilmankin. Esim. Mersussa DPF oli vakiovaruste hyvin aikaisessa vaiheessa ja DPF:n pystyi
tilatessa jättämään pois, koska saastenormit täyttyivät muutenkin. Tämmöisen auton puukotus
ei ehkä aiheuta toimenpiteitä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: W203 270cdi vai 220 piristettynä?

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Euro 5 -päästötaso vaadittiin henkilöautoille syyskuussa 2009:
http://www.autowiki.fi/index.php/P%E4%E ... uokitukset" onclick="window.open(this.href);return false;

Mersuissa hiukkassuodattimia oli jo muutama vuosi aiemmin, kun vaadittu päästötaso oli Euro 4.
Jos Mersu täytti Euro 4:n vaatimukset ilman hiukkassuodatinta ja sen siksi pystyi jättämään pois,
se näkyi lisävarustehinnastossa SA-koodina PO2.

Seuraava Euro 6 -normi vaadittaisiin näillä näkymin syyskuussa 2014, joskin siihen voi tulla
vielä jotain vuoden parin siirtymäaikaa jollakin tavalla.

Jos Mersu on tehty ennen syyskuuta 2009, en usko DPF:n puukotuksesta olevan harmia
katsastuksessa. Jos Mersu on uudempi, saattaa syyskuusta 2014 lähtien ja viimeistään
vuoden 2016 alusta lukien valvonta olla niin tiukkaa, että jotain sanomista tulee.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
tuoppitoukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
Paikkakunta: Tornio

Re: W203 270cdi vai 220 piristettynä?

Viesti Kirjoittaja tuoppitoukka »

vai että tämmönen halloo tästä nyt sitten tuli :lol:

Niin se vaihteisto? Kaveri kertoili että olisi 200:sen laatikossa kitkalevyjä muutama vähempi kuin 270? mitä vaikuttaa?
C200 CDi sport -00
Corolla 1.3 -94 :oops:
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: W203 270cdi vai 220 piristettynä?

Viesti Kirjoittaja napa »

tuoppitoukka kirjoitti:vai että tämmönen halloo tästä nyt sitten tuli :lol:

Niin se vaihteisto? Kaveri kertoili että olisi 200:sen laatikossa kitkalevyjä muutama vähempi kuin 270? mitä vaikuttaa?
vähemmän kitkalevyjä = heikompi väännön sieto... riski luistamiselle on siis suurempi...

ja pidä huoli, että tästä lähtien pidät täällä niitä avoimia kysymyksiä riittävästi, ettei vastaajien tarvitse poiketa sivuraiteille :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin