Webaston yhteydessä olevan kortin olen tutkinut ei ainakaan ole "kylmiä tinauksia". Kello kytkimessä painettaessa liekki kytkintä vireä valo vilahtaa ja lämmittimen ilmaluukutt aukeavat, mutta puhallin ja webasto eivät käynnisty. Kun painaa uudelleen liekkinappia ilmaluukut sulkeutuvat.Risto113 kirjoitti:Weban ohjainkortti on webaston yhteydessä, ei kellokytkimessä.Mese 320 TE kirjoitti:Hei! Tarkoitatko tuota kellossa olevaa korttia? Itselläni on vm 1993 tehdas asenteinen webasto ja se neljä nappia näytön alla ja kaksi nappia kellon sivuilla olevaa mallia. Liekkinappia painettaessa ei aina mene päälle. Jännitteet Ok ja Bensaa tankissa riittävästi, liekkivahti ja ylikuumenemis termari uusittu, hehku pelaa ja pumpput myös.pp__85 kirjoitti:Hehkun toimivuutta liekkivahtina ei voi suoralla virralla todeta. Jos tuntuu että vika on kortilla, sen saa kyllä korjattua. Vika voi silti olla myös hehkussaEemeli80 kirjoitti:Samaa tuumin itsekkin. Hehku toimii suoralla virralla, polttoainepumppu toimii(alijännite selvittämättä) ja vesipumppu toimii. Webastoa käynnistäessä lähtee hurisemaan mutta ei vaan syty. Temppuilu alkoi kun käytin sulakkeet irti, käynnissä ollessaan.
Webaston polttoainepumppu
-
Mese 320 TE
- Mersumies

- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Webaston polttoainepumppu
Meseillään
- tuoppitoukka
- Vakiokalustoa

- Viestit: 161
- Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
- Paikkakunta: Tornio
Re: Webaston polttoainepumppu
Iltaa palstalle !
Täällä myös sammui 3v sitten uusittu tehdasasenteinen webasto.
miten jos tuo pa-pumppu on rikki niin kuuluuko webaston edes yrittää käynnistää itseään? täälläkun ei puhu mitään vaikka vasta pidin pari minuuttia akkua irti.
MIetin vain että tarkistan ensin tuon pumpun ennenkuin alan enempiä purkamaan, jos se nyt edes vaikuttaa.. kiertovesipumppu on myös uusittu sillon 3v sitten ja toimii.. ja sulakkeet ovat myös ehjät.
Täällä myös sammui 3v sitten uusittu tehdasasenteinen webasto.
miten jos tuo pa-pumppu on rikki niin kuuluuko webaston edes yrittää käynnistää itseään? täälläkun ei puhu mitään vaikka vasta pidin pari minuuttia akkua irti.
MIetin vain että tarkistan ensin tuon pumpun ennenkuin alan enempiä purkamaan, jos se nyt edes vaikuttaa.. kiertovesipumppu on myös uusittu sillon 3v sitten ja toimii.. ja sulakkeet ovat myös ehjät.
C200 CDi sport -00
Corolla 1.3 -94
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Corolla 1.3 -94
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
- tuoppitoukka
- Vakiokalustoa

- Viestit: 161
- Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
- Paikkakunta: Tornio
Re: Webaston polttoainepumppu
no nyt löysin tuon virallisen resetointiohjeen tuolta webaston ohjeista : http://www.techwebasto.com/heater_main/907512.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
6.3 Heater Lockout Reset Procedure
The TTC is designed with a lockout safety feature built in to the control unit. After 3 consecutive
unsuccessful startup attempts, the heater will lock itself out from any further start attempts. The
heater may also enter the lockout mode after experiencing an overheat condition.
The following procedure will clear the lockout mode and reset the heater for normal operation:
1. Remove fuse F1 (15 Amp), refer to wiring diagram figure 411 for identification.
Wait 10 seconds before reinserting. This is done to prepare the control unit for resetting.
2. Wait a further 10 seconds after reinserting fuse F1. Now turn the heater on using the On/Off
switch or the fiinstan onf button of the optional timer.
3. Wait 10 seconds after turning the heater on and remove fuse F1 again.
4. Wait a further 30 seconds and then turn the heater off at the switch or optional timer.
5. Reinsert fuse F1 after waiting 3 to 10 seconds of shutting off the heater.
6. Wait a further 10 seconds and turn the heater back on again.
The lockout mode should now be canceled and the heater operating normally.
melko selvä, paitsi että ohjeessa puhutaan 15A sulakkeesta, ja kaaviossa 411 on 20A sulake merkattuna
tässä enää muuta onkelmaa ole ko paikantaa nuista sulakerasian 3:sta vaihtoehdosta se oikea, ja ilmeisesti tätä tehdessä nyt pitää sitten olla auto käynnissä ?
6.3 Heater Lockout Reset Procedure
The TTC is designed with a lockout safety feature built in to the control unit. After 3 consecutive
unsuccessful startup attempts, the heater will lock itself out from any further start attempts. The
heater may also enter the lockout mode after experiencing an overheat condition.
The following procedure will clear the lockout mode and reset the heater for normal operation:
1. Remove fuse F1 (15 Amp), refer to wiring diagram figure 411 for identification.
Wait 10 seconds before reinserting. This is done to prepare the control unit for resetting.
2. Wait a further 10 seconds after reinserting fuse F1. Now turn the heater on using the On/Off
switch or the fiinstan onf button of the optional timer.
3. Wait 10 seconds after turning the heater on and remove fuse F1 again.
4. Wait a further 30 seconds and then turn the heater off at the switch or optional timer.
5. Reinsert fuse F1 after waiting 3 to 10 seconds of shutting off the heater.
6. Wait a further 10 seconds and turn the heater back on again.
The lockout mode should now be canceled and the heater operating normally.
melko selvä, paitsi että ohjeessa puhutaan 15A sulakkeesta, ja kaaviossa 411 on 20A sulake merkattuna
tässä enää muuta onkelmaa ole ko paikantaa nuista sulakerasian 3:sta vaihtoehdosta se oikea, ja ilmeisesti tätä tehdessä nyt pitää sitten olla auto käynnissä ?
C200 CDi sport -00
Corolla 1.3 -94
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Corolla 1.3 -94
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
-
Jampe_MB_E320
- Uusi tuttavuus

- Viestit: 4
- Liittynyt: Pe 09.01.2015 13:34
Re: Webaston polttoainepumppu
Selvisikä vika?UncleK kirjoitti:Eipä ollut pumpussa vikaa. Hyvin ruikkii kun akulta napsuttelee virtaa. Pumpun liittimeltä mittari antaa 10 volttia joka putoaa aina kun webasto puhaltaa. Kyllä tämä alkaa jo vähän nakertamaan...
Itsellä samanlaisia oireita.
Star ilmoitti polttoainepumpun maadoitushäiriö.
Pumppu toimii kun antaa suoraan nastoihin 12V.
Liittimestä antaa webaston ollessä päällä vain 0.2V.
Ilmeisesti ohjainkortti ohjaa suoraan tuota pumppua.
Tästä voisi päätellä että korti on sökö?
Ei tosin lähtenyt käyntiin vaikka yritti pumppua pitää päällä syöttämällä 12V suoraan liittimiin.
Onko Pirkanmaalla hyvää paikkaa joka tuon kortin osaisi korjata?
Vai pitääkö lähettää Sercapille Rovaniemelle?
-
Jampe_MB_E320
- Uusi tuttavuus

- Viestit: 4
- Liittynyt: Pe 09.01.2015 13:34
Re: Webaston polttoainepumppu
Oma vika selvisi.
Ohjainkorttivika. Korjaus 80€
Ohjainkorttivika. Korjaus 80€
Re: Webaston polttoainepumppu
Löytyisikö mistään Eberin nollausohjeita?tuoppitoukka kirjoitti:no nyt löysin tuon virallisen resetointiohjeen tuolta webaston ohjeista : http://www.techwebasto.com/heater_main/907512.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
6.3 Heater Lockout Reset Procedure
The TTC is designed with a lockout safety feature built in to the control unit. After 3 consecutive
unsuccessful startup attempts, the heater will lock itself out from any further start attempts. The
heater may also enter the lockout mode after experiencing an overheat condition.
The following procedure will clear the lockout mode and reset the heater for normal operation:
1. Remove fuse F1 (15 Amp), refer to wiring diagram figure 411 for identification.
Wait 10 seconds before reinserting. This is done to prepare the control unit for resetting.
2. Wait a further 10 seconds after reinserting fuse F1. Now turn the heater on using the On/Off
switch or the fiinstan onf button of the optional timer.
3. Wait 10 seconds after turning the heater on and remove fuse F1 again.
4. Wait a further 30 seconds and then turn the heater off at the switch or optional timer.
5. Reinsert fuse F1 after waiting 3 to 10 seconds of shutting off the heater.
6. Wait a further 10 seconds and turn the heater back on again.
The lockout mode should now be canceled and the heater operating normally.
melko selvä, paitsi että ohjeessa puhutaan 15A sulakkeesta, ja kaaviossa 411 on 20A sulake merkattuna![]()
tässä enää muuta onkelmaa ole ko paikantaa nuista sulakerasian 3:sta vaihtoehdosta se oikea, ja ilmeisesti tätä tehdessä nyt pitää sitten olla auto käynnissä ?
Viikkokokello malli, ei minkään auton spesiali kortilla oleva.
Malli taisi olla Hytronig
MB 123 300d
Mopareita
Mopareita
-
Mese 320 TE
- Mersumies

- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Webaston polttoainepumppu
Hei ! Minulla löytyi takapenkin alta Webaston rele kotelo: SG 1560712V 105.499 Hella 5HB 004 327 - 04 mikähän tämä paketti on ja miten sitä voisi tutkia ? Onko vietävä rele kotelo Webasto huoltoon ? No ainakin voi tutkia onko siinä kylmi tinauksia.Risto113 kirjoitti:Weban ohjainkortti on webaston yhteydessä, ei kellokytkimessä.Mese 320 TE kirjoitti:Hei! Tarkoitatko tuota kellossa olevaa korttia? Itselläni on vm 1993 tehdas asenteinen webasto ja se neljä nappia näytön alla ja kaksi nappia kellon sivuilla olevaa mallia. Liekkinappia painettaessa ei aina mene päälle. Jännitteet Ok ja Bensaa tankissa riittävästi, liekkivahti ja ylikuumenemis termari uusittu, hehku pelaa ja pumpput myös.pp__85 kirjoitti:Hehkun toimivuutta liekkivahtina ei voi suoralla virralla todeta. Jos tuntuu että vika on kortilla, sen saa kyllä korjattua. Vika voi silti olla myös hehkussaEemeli80 kirjoitti:Samaa tuumin itsekkin. Hehku toimii suoralla virralla, polttoainepumppu toimii(alijännite selvittämättä) ja vesipumppu toimii. Webastoa käynnistäessä lähtee hurisemaan mutta ei vaan syty. Temppuilu alkoi kun käytin sulakkeet irti, käynnissä ollessaan.
Meseillään

