Ok, hyvä tietää ettei ole kovin monimutkainen homma. Omistin aiemmin Mitsubishi Carisman ja merkkiliikkeellä meni sen jakohihnan vaihtamiseen muistaakseni noin 8 tuntia. Hyvä että Mersun ratkaisut ovat käytännöllisempiä.dealer kirjoitti:Joo, ja onhan 124 toki erilainen auto ajella kuin pikku-skoda.
Jakoketjun vaihto on noin tunnin työ.
Apua mersukuumeeseen (W202 Esprit ostettu)
Re: Apua mersukuumeeseen
Viimeksi muokannut antti--91, Ti 12.03.2013 21:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Apua mersukuumeeseen
Sen vaihtaa kaverin kanssa 1-2h mutta riippuu haluatko koneniittauksen tai vasaroimalla varovasti..saa liittimiäkin...mutta paras olisi niittaus.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Apua mersukuumeeseen
Ok, pitää katsoa ja kuunnella että mitä tekisi. Eikä koko auton osto ole vielä edes varmaa, mutta todennäköistä kylläkin.atlas kirjoitti:Sen vaihtaa kaverin kanssa 1-2h mutta riippuu haluatko koneniittauksen tai vasaroimalla varovasti..saa liittimiäkin...mutta paras olisi niittaus.
Ai niin, piti sellaistakin kysyä vielä että millaista öljyä tuollaisen koneeseen ja voimansiirtoon kannattaa laittaa?
Re: Apua mersukuumeeseen
Kävin koeajamassa auton, mutta kauppoja ei syntynyt. Seuraava teksti olkoon varoituksena kyseisestä yksilöstä kiinnostuneille. Myyjän/myyjäliikkeen toiminnasta minulla ei ole pahaa sanottavaa, sillä palvelu oli ystävällistä eikä myyjä yrittänyt erityisemmin kieltää tai peitellä vikoja. Sain hinnan tingittyä jopa 950 euroon tuosta 1390 e:sta, mutta en ollut valmis maksamaan sitäkään.
-Auton vaihteensiirrossa oli selvästi jotain vikaa, sillä keppi oli erittäin jäykkä. Vapaata oli vaikea hahmottaa, samoin sitä että mikä pykälä on menossa päälle. Vaihteet sinänsä toimivat hyvin, eikä ylimääräisiä ääniä kuulunut voimansiirrosta.
-Kuvista ei näy auton kaikki ruosteet. Niitä oli periaatteessa ympäri autoa, mutta pohja ja helmat olivat hyvässä kunnossa. Ruosteviat olivat lähinnä kosmeettisia, mutta häiritsivät minua hiukan.
-Keskuslukitus ei toiminut, sekä avain juuttui kuskin oven lukkoon. Lukkosylinteri ei pyörinyt mihinkään ja myyjällä kesti hetken väännellä avainta ulos lukosta.
-Mittaristo oli pysähtynyt tuohon 531tkm kohdalle, mutta kukaan ei tiedä onko se pysähtynyt eilen vai 1990-luvulla.
-Moottorin kiinnityksen kumityyny oli rikki, joka aiheutti koneen massiivista tärinää ja heilahtelua.
-Auto oli ollut ennen eri rekisteritunnuksella, joten kyseessä lienee jonkinlainen korinvaihtotapaus.
-Hehkutulpissa oli jotain vikaa, sillä myyjän mukaan auto oli vaikea saada käyntiin aamulla 10 asteen pakkasessa.
-Paisuntasäiliössä oli veden joukossa mustaa ja tahmeaa öljylitkua. Tämä viittaisi kansipahvivikaan, mutta toisaalta ei se kyllä kerännyt painetta paisuntasäiliöön joten vaikea sanoa tarkemmin.
Ei nuo edellämainitut viat ole tietenkään mikään maailmanloppu W124:lle, mutta en ollut valmis ostamaan kyseistä yksilöä. Tuntuisi oudolta vaihtaa toimiva ja uudempi auto tuohon, vaikka olihan se positiivisessa mielessäkin varsin erilainen kuin Skoda. Mutta nyt on ainakin koeajo tehty ja tiedän suunnilleen, millainen auto W124 on. Toistaiseksi ajot jatkuu itäraudalla, mutta täytyy pitää silmät auki hyväkuntoisen Mersun suhteen.
-Auton vaihteensiirrossa oli selvästi jotain vikaa, sillä keppi oli erittäin jäykkä. Vapaata oli vaikea hahmottaa, samoin sitä että mikä pykälä on menossa päälle. Vaihteet sinänsä toimivat hyvin, eikä ylimääräisiä ääniä kuulunut voimansiirrosta.
-Kuvista ei näy auton kaikki ruosteet. Niitä oli periaatteessa ympäri autoa, mutta pohja ja helmat olivat hyvässä kunnossa. Ruosteviat olivat lähinnä kosmeettisia, mutta häiritsivät minua hiukan.
-Keskuslukitus ei toiminut, sekä avain juuttui kuskin oven lukkoon. Lukkosylinteri ei pyörinyt mihinkään ja myyjällä kesti hetken väännellä avainta ulos lukosta.
-Mittaristo oli pysähtynyt tuohon 531tkm kohdalle, mutta kukaan ei tiedä onko se pysähtynyt eilen vai 1990-luvulla.
-Moottorin kiinnityksen kumityyny oli rikki, joka aiheutti koneen massiivista tärinää ja heilahtelua.
-Auto oli ollut ennen eri rekisteritunnuksella, joten kyseessä lienee jonkinlainen korinvaihtotapaus.
-Hehkutulpissa oli jotain vikaa, sillä myyjän mukaan auto oli vaikea saada käyntiin aamulla 10 asteen pakkasessa.
-Paisuntasäiliössä oli veden joukossa mustaa ja tahmeaa öljylitkua. Tämä viittaisi kansipahvivikaan, mutta toisaalta ei se kyllä kerännyt painetta paisuntasäiliöön joten vaikea sanoa tarkemmin.
Ei nuo edellämainitut viat ole tietenkään mikään maailmanloppu W124:lle, mutta en ollut valmis ostamaan kyseistä yksilöä. Tuntuisi oudolta vaihtaa toimiva ja uudempi auto tuohon, vaikka olihan se positiivisessa mielessäkin varsin erilainen kuin Skoda. Mutta nyt on ainakin koeajo tehty ja tiedän suunnilleen, millainen auto W124 on. Toistaiseksi ajot jatkuu itäraudalla, mutta täytyy pitää silmät auki hyväkuntoisen Mersun suhteen.
Re: Apua mersukuumeeseen
Kokemuksen syvällä rintaäänellä seuraavaa:
Viime vuosikymmenellä muutaman 124:n omistaneena voin sanoa, että pahimmin noista ruosteessa oli tuolloin 16-vuotias alkupään 200D ja vähiten 14-vuotiaana nurkista eteenpäin luovutettu E-mallin farkku. Siinä korroosiovikaa oli vain tunkin reikien nurkissa.
Lisäksi nurkissa on kohta kahdeksan vuotta lojunut W202, jossa myös hiljalleen metalli yhtyy happeen, mutta muutoin auto on ollut todella vähävikainen ja luotettava. Koskaan en ole tielle jäänyt ja joka kerta laakista läpi katsastuksessa ilman mitään remonttirumbaa etukäteen.
Lisäksi nurkissa on pari kpl 210-koppaisia, joilla kummallakin olen jäänyt taipaleelle. Toisessa petti kampuran asentotunnistin ja toisessa bensapumppu. Se vähemmän ajettu niistä kukkii pikkuruisen, mutta pahempaa mätävikaa ei siinä ole, ja toinen on kumma kyllä koko ehjä kopastaan. Tullut Saksasta hyvin hoidettuna ja ruostesuojattu täällä heti, jonka jälkeen saanut asiallista hoitoa aina osakseen.
Näppärin noista on, kas jo kokonsa takia, W202. Lankutkin ihan ok, mutta ylivoimaisesti parasta kyytiä tällä kokemuksella tarjoaa noista vaihtoehdoista 210. Siinä on tietty puutteensa, mutta varsinkin faceliftissä sellainen pikku juttu kuin turvavarustelu vastaa jo joten kuten nykypäivää, esim. farkussani on tyynyjäkin jo kahdeksan kpl. Paria tonnia huitelevasta painosta ei varmaan ole siitäkään haittaa törmätessä vaikkapa uuden clion, yariksen, polon tai muun vastaavan hyvän turvanormituksen pikkukinnerin kanssa.
Yksilöitähän nämä jo kaikki, vanhoja kun ovat. Etsimällä löytää sen itselleen sopivan ja ihan nettiautoa katsomattakin osaan arvata, että esim. W202:ta on myynnissä riittävästi valintaa vaikeuttamaan.
En tiedä oliko tästä apua, mutta tulihan avauduttua.
Viime vuosikymmenellä muutaman 124:n omistaneena voin sanoa, että pahimmin noista ruosteessa oli tuolloin 16-vuotias alkupään 200D ja vähiten 14-vuotiaana nurkista eteenpäin luovutettu E-mallin farkku. Siinä korroosiovikaa oli vain tunkin reikien nurkissa.
Lisäksi nurkissa on kohta kahdeksan vuotta lojunut W202, jossa myös hiljalleen metalli yhtyy happeen, mutta muutoin auto on ollut todella vähävikainen ja luotettava. Koskaan en ole tielle jäänyt ja joka kerta laakista läpi katsastuksessa ilman mitään remonttirumbaa etukäteen.
Lisäksi nurkissa on pari kpl 210-koppaisia, joilla kummallakin olen jäänyt taipaleelle. Toisessa petti kampuran asentotunnistin ja toisessa bensapumppu. Se vähemmän ajettu niistä kukkii pikkuruisen, mutta pahempaa mätävikaa ei siinä ole, ja toinen on kumma kyllä koko ehjä kopastaan. Tullut Saksasta hyvin hoidettuna ja ruostesuojattu täällä heti, jonka jälkeen saanut asiallista hoitoa aina osakseen.
Näppärin noista on, kas jo kokonsa takia, W202. Lankutkin ihan ok, mutta ylivoimaisesti parasta kyytiä tällä kokemuksella tarjoaa noista vaihtoehdoista 210. Siinä on tietty puutteensa, mutta varsinkin faceliftissä sellainen pikku juttu kuin turvavarustelu vastaa jo joten kuten nykypäivää, esim. farkussani on tyynyjäkin jo kahdeksan kpl. Paria tonnia huitelevasta painosta ei varmaan ole siitäkään haittaa törmätessä vaikkapa uuden clion, yariksen, polon tai muun vastaavan hyvän turvanormituksen pikkukinnerin kanssa.
Yksilöitähän nämä jo kaikki, vanhoja kun ovat. Etsimällä löytää sen itselleen sopivan ja ihan nettiautoa katsomattakin osaan arvata, että esim. W202:ta on myynnissä riittävästi valintaa vaikeuttamaan.
En tiedä oliko tästä apua, mutta tulihan avauduttua.
Re: Apua mersukuumeeseen
Kattooko joku oikeesti 23v vanhan auton matkamittaria? Tai antaa sille mitään painoarvoa?antti--91 kirjoitti: -Mittaristo oli pysähtynyt tuohon 531tkm kohdalle, mutta kukaan ei tiedä onko se pysähtynyt eilen vai 1990-luvulla.
Tuossa ajassa kerkee tapahtua niin paljo "painavempaa" asiaa, ettei sillä ole paljoa väliä onko kyseisellä vehkeellä ajettu 500tkm vai 1.5milj..
Re: Apua mersukuumeeseen
No joo, kyllähän mä tiedän että ei kilometrit ole kyseisen automallin kohdalla kovin merkityksellisiä. Auton yleiskunto oli kuitenkin se ratkaiseva tekijä miksi en sitä ostanut. Ja ymmärrän myös sen että tonnilla ei saa uudenveroista autoa, mutta uskon että parempikuntoisia yksilöitä on tarjolla samassa hintaluokassa.Tabuli kirjoitti:Kattooko joku oikeesti 23v vanhan auton matkamittaria? Tai antaa sille mitään painoarvoa?antti--91 kirjoitti: -Mittaristo oli pysähtynyt tuohon 531tkm kohdalle, mutta kukaan ei tiedä onko se pysähtynyt eilen vai 1990-luvulla.
Tuossa ajassa kerkee tapahtua niin paljo "painavempaa" asiaa, ettei sillä ole paljoa väliä onko kyseisellä vehkeellä ajettu 500tkm vai 1.5milj..
Ei pidä myöskään unohtaa muita merkkejä. Olen toisinaan katsonut sillä silmällä myös länsinaapurimaassamme valmistettuja autoja. Saa nähdä vaihtuuko auto milloin ja mihin, mutta eilisen perusteella autokuume rauhoittui hieman. Jotenkin tuli sellainen olo, että tuskin satalankku on kunnossa ollessaankaan mitenkään ihmeellinen auto. Ihan hyvä varmasti ikä- ja hintaluokassaan, mutta vanha auto yhtä kaikki.
Eteenpäin, sanoi mummo lumessa..

Re: Apua mersukuumeeseen
Varsin viisaasti ajateltu. Tässä kohdin toooodella iso painoarvo on kunnon ohella kyllä myös mallilla ja varusteilla. Voi se parhaimmillaan (vieläkin) olla oikeinkin maukas peli. Ehkei kuitenkaan, jos persiissä seisoo 200Dantti--91 kirjoitti: Jotenkin tuli sellainen olo, että tuskin satalankku on kunnossa ollessaankaan mitenkään ihmeellinen auto. Ihan hyvä varmasti ikä- ja hintaluokassaan, mutta vanha auto yhtä kaikki.

Re: Apua mersukuumeeseen
Joo onhan tuota mersukuumetta ollu itelläkin liikkeellä. Tuntuu että mersut ei jätä mua rauhaan, jostakin se nettiauto aina pomppaa eteen
Ens viikolla polvileikkaukseen, sitten kun siitä alkaa toipua niin sitten kyllä ihan oikeesti sen mersun hommaan
'
w203 220/270cdi Automaatti hakusessa, eioo oikeestaan väliä onko sedan vai farkku.


w203 220/270cdi Automaatti hakusessa, eioo oikeestaan väliä onko sedan vai farkku.

________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Re: Apua mersukuumeeseen
Jos tarkoituksena on löytää kestävä ja luotettava auto millä pääsee a:ta b:hen niin ei kai sillä teholla ole väliä?RH kirjoitti:Voi se parhaimmillaan (vieläkin) olla oikeinkin maukas peli. Ehkei kuitenkaan, jos persiissä seisoo 200Dantti--91 kirjoitti: Jotenkin tuli sellainen olo, että tuskin satalankku on kunnossa ollessaankaan mitenkään ihmeellinen auto. Ihan hyvä varmasti ikä- ja hintaluokassaan, mutta vanha auto yhtä kaikki..
Itelläkin on suunnitelmissa hankkia 220hv lankun tilalle käyttöautoksi w123 55-88hv diesel pötpötin jolla pääsee hyvässä lykyssä 80km/h alamäkeä pitkin kaasu pohjassa ja jos sää suosii

Ite olen jo saanut tuntea vauhdin huuman tarpeeksi monta kertaa jo pelkästään tuolla lankulla mitä nyt olen ajanut parisen vuotta ja nyt olen tullut jo siihen tulokseen parikymppisenä että mihin sitä tehoa tarvitsee kun voi ajaa rauhassa kaheksaakymppiä



Ei w124 ole käsittääkseni ole ollut näin vanhetessaan mikään ihmeellinen auto ellei kyseessä ole ollut 500E tai vastaava?
Mutta kyllähän tuosta OM601:stä saa ihan tarpeeksi ripeän jokapäiväiseen ajoon jo pumpun vaihdolla tai säädöllä?
Kyllä sie löydät vielä hyväkuntoisen lankun, nämä alkaa olla vain kauheen harvassa.
kauheesti tuli tekstiä vaikka ei mitään asiaa ollutkaan
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Apua mersukuumeeseen
Jep, ja se voi olla toisaalta ihan hyväkin asia että pahin mersukuume laski hieman. Nyt kun autonvaihtoon ei ole niin suurta paloa, tuskin tulee jatkossakaan ostettua sikaa säkissä. Eiköhän sen sitten huomaa, kun sopiva yksilö osuu kohdalle ja valinta tuntuu oikealta.
Re: Apua mersukuumeeseen
Asiaa.Hage kirjoitti:RH kirjoitti: Ei w124 ole käsittääkseni ole ollut näin vanhetessaan mikään ihmeellinen auto ellei kyseessä ole ollut 500E tai vastaava?

Tätäpä juuri tarkoitin. Tai edes sinne suuntaan. Joskus olin jo vähän kaupoilla W124 4-matic 300 diisselistä, mutta kukkarossa paistoi liikaa pohja tuolloin. Siitä on jäänyt kannsa mieluisa muisti- ja mielikuva, kuten serkulla aikanaan olleesta E320 bensasta. Erään tuolloisen tutun uutena -90-luvun alussa ostama 300E 4-matic oli myös maukas (ja aikanaan todella kalllis) peli.
Toki itsekin 50tkm vuoden mittaan E200D:llä joskus taannoin "kaahanneena" voi todeta, että ihan pätevä auto paikan a ja b välillä. Mukava, hiljainen ja pieniruokainen. Ja taatusti kerkeää vaikka moottoritiellä kesärajoituksillakin.
Antaapa ohjeen ketjun aloittajalle, että mahdollisuuksien mukaan käypi kokeilemassa, jos tarjolle tulee, jotain vähän parempaakin lankkua kuin alle tonnin ritsaa 200D:tä, niin voi päästä vähän hajulle, millaisia nämä parhaimmillaan ovat.
Joku tuommonen esim. http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/5433148" onclick="window.open(this.href);return false;
Nätti korimalli ja luotettava, riittävästi kulkeva sekä sivistynyt perusbensanelonen. Hyvä ajo- ja harrastekaunokainen. Varusteitakin varsin kattavasti.
Re: Apua mersukuumeeseen
Tää juttu ny ei auta sun tautiis, mutta jospa johnakuhna on kuitenkin...
Vuosi taapäin elelin samanmoissa MB W124 D haku tunnelmissa ja kyllä siinä 1/2 vuotta meni ennenkuin sopiva "yksilö" löytyi...ja kaupat tuli tehtyä noin tunnin "renkaan potkinnalla" ja päivääkään en katunut ole
. Tosin minun budjetti oli n. 3 tonnia ja sillä sain jo alle 300tkm ajetun "varmoilla" kilometreillä olevan saksasta uitetun herrasmiesauton, jolla edellisinä omistajina pari pohjosen puolen herraa huoltokirjan mukaan ja suht. hyvin merkityin huoltokilometrein + ensiostajana -30 luvulla syntynyt saksalainen puuseppä olikohan joku Siegfried, muistona häneltä sahajauhot konsolin paneleiden väleissä ja osoitetiedot MB:n tehtaan hankintapapereissa...mutta tärkeintä oli auton kohtuu kunto, joka vastasi sitä mitä olin hakemassa...
No viestini on että meidän perheessä 22 vuotias MB 250D on se halutuin kulkine vaikka uudempiakin olisi tarjolla alle ottaa, mutta se tunnelma kun yksilapanen "tuulenpyyhkijä" vetaseen lasin kirkkaaksi sateella, dieselin äänen kuuluessa korviin juuri ja juuri, vaimean renkaiden ja ilman kohinan takaa... on se vaan hienoo ajaa kunnon mersua, sen sanoo parikymppiset kollit ja jopa naisväkikin.
Mutta kannattaa miettiä josko hankkii liian loppuun ajetun; saattaa nimittäin joutua korjaa/kunnostaa helposti muutamalla tonnilla ja silloin menee hyväkin fiilis pilalle etenkin jos kulkine on ainoo ja se jumittaa pihassa.
Tuo mersukuume on vaan semmoinen tauti ettei parane kuin maksamalla "lääkkeet" tai sitten jollain muulla vastaavalla ja ehkä pahemalla taudilla. Harley Davidson, Yamaha, Honda, Suzuki, BMW...tai Marilyn, Elizabeth...
Vuosi taapäin elelin samanmoissa MB W124 D haku tunnelmissa ja kyllä siinä 1/2 vuotta meni ennenkuin sopiva "yksilö" löytyi...ja kaupat tuli tehtyä noin tunnin "renkaan potkinnalla" ja päivääkään en katunut ole

No viestini on että meidän perheessä 22 vuotias MB 250D on se halutuin kulkine vaikka uudempiakin olisi tarjolla alle ottaa, mutta se tunnelma kun yksilapanen "tuulenpyyhkijä" vetaseen lasin kirkkaaksi sateella, dieselin äänen kuuluessa korviin juuri ja juuri, vaimean renkaiden ja ilman kohinan takaa... on se vaan hienoo ajaa kunnon mersua, sen sanoo parikymppiset kollit ja jopa naisväkikin.
Mutta kannattaa miettiä josko hankkii liian loppuun ajetun; saattaa nimittäin joutua korjaa/kunnostaa helposti muutamalla tonnilla ja silloin menee hyväkin fiilis pilalle etenkin jos kulkine on ainoo ja se jumittaa pihassa.
Tuo mersukuume on vaan semmoinen tauti ettei parane kuin maksamalla "lääkkeet" tai sitten jollain muulla vastaavalla ja ehkä pahemalla taudilla. Harley Davidson, Yamaha, Honda, Suzuki, BMW...tai Marilyn, Elizabeth...
Auto:
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT
Re: Apua mersukuumeeseen
Jep, varmasti nuo paremmin varustellut mallit ovat ihan erilaisia kuin nämä ex-taxi 200D:t, mutta ei nuo coupetkaan oikein palvele mun käyttötarkoitusta. Tärkeimpiä kriteereitä on kuitenkin halpa ylläpito ja se että autolla voi toisinaan vetää traileria tai toista henkilöautoa.RH kirjoitti:Asiaa.Hage kirjoitti:RH kirjoitti: Ei w124 ole käsittääkseni ole ollut näin vanhetessaan mikään ihmeellinen auto ellei kyseessä ole ollut 500E tai vastaava?
Tätäpä juuri tarkoitin. Tai edes sinne suuntaan. Joskus olin jo vähän kaupoilla W124 4-matic 300 diisselistä, mutta kukkarossa paistoi liikaa pohja tuolloin. Siitä on jäänyt kannsa mieluisa muisti- ja mielikuva, kuten serkulla aikanaan olleesta E320 bensasta. Erään tuolloisen tutun uutena -90-luvun alussa ostama 300E 4-matic oli myös maukas (ja aikanaan todella kalllis) peli.
Toki itsekin 50tkm vuoden mittaan E200D:llä joskus taannoin "kaahanneena" voi todeta, että ihan pätevä auto paikan a ja b välillä. Mukava, hiljainen ja pieniruokainen. Ja taatusti kerkeää vaikka moottoritiellä kesärajoituksillakin.
Antaapa ohjeen ketjun aloittajalle, että mahdollisuuksien mukaan käypi kokeilemassa, jos tarjolle tulee, jotain vähän parempaakin lankkua kuin alle tonnin ritsaa 200D:tä, niin voi päästä vähän hajulle, millaisia nämä parhaimmillaan ovat.
Joku tuommonen esim. http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/5433148" onclick="window.open(this.href);return false;
Nätti korimalli ja luotettava, riittävästi kulkeva sekä sivistynyt perusbensanelonen. Hyvä ajo- ja harrastekaunokainen. Varusteitakin varsin kattavasti.
Jos olisin hankkimassa ihan selkeää harrasteautoa tai kevyeen ajoon käyttöautoa, niin siihen tarkoitukseen hyvin varusteltu klassikkomalli olisi varmasti varsin mukava. Ajoa mulle tulee vuodessa tosiaan reilu 20.000km, joista osa on työajoa, eli firman pakettien kuskailua yms. joten "liian hienoa" autoa ei kannata hankkia. Puuhastelen siis purettavien autojen kanssa melko pienimuotoisesti, siksi tuosta vetokyvystä ja edullisuudesta olisi hyötyä. Ja myönnettäköön, että kyllähän vanhassakin Mersussa on muutenkin sitä jotain mikä pikku-Skodasta puuttuu.
Re: Apua mersukuumeeseen
Kyl se väyryskä ruostuu vielä helpommon, kuin uudempi W 124. Väykkä on surullinen ilmestys mersun historiassa.S202 kirjoitti:Kyllä E-mallin 124 ruostuu ihan samalla lailla mitä väyrynen ja w202.
Re: Apua mersukuumeeseen
Puoli vuotta ja 20 tonnia rullannut nyt 250D:llä. Ei ole tarvinnut katua, vaikka auto alkaa olemaan 25 vuotta vanha. Aivan eri peli kuin 200D ja 5-6 litralla menee maantiellä. Tosin 200D varmaan kuitenkin loppupeleissä sen kaikista kestävin kampe. Mitä vähemmän liikkuvia osia, sitä varmempi peli. Ja ovat sitten talvella PIKKUSEN parempia lämpeneen kuin nuo VAGinoiden dieselit. Ei tartte webastoja pyöritellä ja sitten pelätä onko akussa vielä virtaa.
Re: Apua mersukuumeeseen
Jos pikkurahalla pitää saada paljon autoa, niin väyrynen E230 automaattina voi ollaantti--91 kirjoitti:Tervehdys foorumille. Olen melkein vuoden päivät seurannut foorumia, mutta nyt päätin vihdoin rekisteröityä. Ongelmani on sitkeä mersukuume, joka välillä helpottaa pariksi päiväksi ja kohta palaa takaisin. Päivittäin eksyn myös nettiautoon selailemaan Mersuja ja kadulla vastaantullessa ne kiinnittää aina huomioni.
Olen siis kuolannut lähinnä malleja W124, W210 ja W202. Tällä hetkellä ajan pienellä ja vähemmän pippurisella Skoda Felicialla, ja olen pelannut itseni melkoiseen pussiin purkamalla kaksi samanlaista osiksi. Autonvaihto ei siis ole kannattavaa ennen kuin kolmen auton osat ja tekniikka on ajettu loppuun. Yritän perustella itselleni autonvaihdon kannattavuutta sillä, että työni takia joudun toisinaan hinaamaan henkilöautoja tai traileria ja sehän ei pienellä Skodalla juurikaan onnistu. Kuitenkin olen myös moneen kertaan laskenut, että kyseiset hinaukset tulee halvemmaksi tehdä lainatulla/vuokratulla pakettiautolla verrattuna Mersun ylläpitoon. Ajan tällä hetkellä noin 22.000 kilometriä vuodessa, mutta osa on hieman turhaa ajoa johtuen Skodan alhaisesta bensankulutuksesta (reilu 6l /100km). Ajan mieluummin siis bensa-autolla, sillä en aina tiedä paljonko tulee ajoa enkä viitsisi maksaa siitä että auto seisoo. Muutenkin pyrin minimoimaan autoon menevät kulut, sillä käytän autoa viikottain yritystoimintani asioihin ja täten olen loppupeleissä itse maksumiehenä auton käytöstä. Siksi korkean kulutuksen omaavan auton hankinta ei ole järkevää, mutta aina ei järki ja tunteet kulje käsi kädessä.
Olen melko tietoinen Mersujen tyyppivioista ja ongelmista, sen verran ahkerasti olen foorumia selannut. Pääpiirteittäin se taitaa mennä niin, että W124:n suurimmat ongelmat liittyy alustanosiin ja kaasuttimeen/ruiskuun? Väyrysen ja 202:n ongelmat liittyy puolestaan ruostevikoihin ja sähköjärjestelmään?
Nyt haluaisin kuulla kauhutarinoita ja järkisyitä miksi en ostaisi MersuaKuitenkin tunnen itseni sen verran hyvin, että tiedän ostavani Mersun ennemmin tai myöhemmin joten samalla voitte kertoa kokemuksia ja mielipiteitä mikä noista kolmesta mainitsemastani mallista olisi vähiten ongelmallinen. Käsittääkseni varaosat eivät ole Mersuun kovin kalliita? Onko liikennevakuutus/ajoneuvovero kuinka korkea ja paljonko niissä on eroa eri mallien välillä?
Niin ja en ole vaihtamassa autoa ihan välittömästi, sillä nykyisen itärautani katsastus on voimassa ensi vuoden tammikuuhun asti ja ajan vähintään siihen asti sillä. Mersunhankintaan voi mun tapauksessa käyttää vanhaa sanontaa "hyvin suunniteltu on puoliksi tehty"
sopiva. Katsot, että on huoltokirja ja vähän kilometrejä eikä ruostetta ylettömästi.
Vetokoukku olisi hyvä, mutta saa sen jälkiasennuksenakin. Bensamoottorisissa
on yleensä vähemmän kilometrejä. Nelivetoinen olisi hyvä, mutta janoinen.
Pääomakulut jäävät pieniksi, bensa maksaa. Näin vanhat ovat kaikki yksilöitä
ja ongelmia voi olla missä vaan. Valitse ehjän tuntuinen ja hyvin pidetty auto.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5440709" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Apua mersukuumeeseen
Ja sitte se kattelee 200D:tä?antti--91 kirjoitti:
..autolla voi toisinaan vetää traileria tai toista henkilöautoa.

Re: Apua mersukuumeeseen
Tästä tulikin mieleen, että en ajaessa huomannut ollenkaan sitä paljon moitittua laiskuutta. Ei se 200D tietenkään ollut mikään kiihdytysauto, mutta mielestäni ihan normaalisti kiihtyvä, ellei jopa hiukan ripeämpi kuin nykyinen Skodani (68hp). Toki hinaus on asia sinänsä, mutta monihan on moittinut 200D:n tehoa ihan arkiliikenteessä.Tabuli kirjoitti:Ja sitte se kattelee 200D:tä?antti--91 kirjoitti:
..autolla voi toisinaan vetää traileria tai toista henkilöautoa.
Onhan siinä toki sekin vaihtoehto, että kyseisin yksilön syöttöpumppua oli ruuvattu.
Re: Apua mersukuumeeseen
antti--91 kirjoitti: mutta monihan on moittinut 200D:n tehoa ihan arkiliikenteessä.
En minä ainakaan...RH kirjoitti: Ja taatusti kerkeää vaikka moottoritiellä kesärajoituksillakin.

Tuo edellä esitetty E230 bensapaavo voisi olla ihan pohdinnan arvoinen myös. Kunnossa ollessaan joka tapauksessa hiljainen, iso ja mukava. Jopa taloudellinen. Ja kummasti niitä rippikouluikäisiä paavoja, ihan siistejäkin, vaan tiellä edelleen näkee, vaikka kaikki ovat kuulemma aikaa sitten jo ruostuneet pois.
Re: Apua mersukuumeeseen
Huhuh, nouspa autokuume tänään vähintään yli 40°C
Ilta meni tutun CLK 320n ratissa, on on huikee auto. Ja mersu yleensäkkin. Tuli testailtua ihan nättiäkin ajoa ja sit kävin ajamassa vähän huonompia teitä vähä kovempaakin, hyvin tuntuu tiellä pysyvän
Totta kai hurjastelu ja driftailu onnistu tuolla autolla mukavasti mut tuollasella bensasyöpöllä ei olis vara ajella 



________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Re: Apua mersukuumeeseen
Mulla on ollu 250D ja se oli laiska, ihan arkiliikenteessäki. Vaunuakin ja tavallista peräkärryäkin tuli parikertaa kokeilttua vetää ja silloin se oli vielä laiskempi.antti--91 kirjoitti:Tästä tulikin mieleen, että en ajaessa huomannut ollenkaan sitä paljon moitittua laiskuuttaTabuli kirjoitti:Ja sitte se kattelee 200D:tä?antti--91 kirjoitti:
..autolla voi toisinaan vetää traileria tai toista henkilöautoa.
Sen jälkeen ostin nelisatasen, se ei ollu enään laiska, mutta ei kyllä mikään rakettikaan

Re: Apua mersukuumeeseen
Laiska ja laiska, mikä nyt kullekin riittää. Onhan suorituskyky nykyautoihin nähden vaatimaton mutta poikkeuksetta ainakin tuolla 5-vaihteisella 200D:lla liikennevalolähdötkin onnistuvat niin että muut jäävät 

230 C 1978
Re: Apua mersukuumeeseen
Juu. Aika subjektiivista tietty. Oikeaa vastausta ei ole. Aikanaan ehdin ihan hyvin W123 200D:lläkin ja kerran sillä ajettiin Tarvontietä koko pätkä Hesaan asti, niin, ettei kukaan mennyt ohi... 

Re: Apua mersukuumeeseen
230 TE 2/1992 huoltokirjalla, 135 tkm, 1.190Eantti--91 kirjoitti: Olen siis kuolannut lähinnä malleja W124, W210 ja W202. Ajan mieluummin siis bensa-autolla, sillä en aina tiedä paljonko tulee ajoa enkä viitsisi maksaa siitä että auto seisoo. Muutenkin pyrin minimoimaan autoon menevät kulut, sillä käytän autoa viikottain yritystoimintani asioihin ja täten olen loppupeleissä itse maksumiehenä auton käytöstä.
Niin ja en ole vaihtamassa autoa ihan välittömästi, sillä nykyisen itärautani katsastus on voimassa ensi vuoden tammikuuhun asti ja ajan vähintään siihen asti sillä. Mersunhankintaan voi mun tapauksessa käyttää vanhaa sanontaa "hyvin suunniteltu on puoliksi tehty"
vetokoukku, kattoluukku, metalliväri, karosisustus, aluvanteet, ei ole tupakoitu
Jos ei ole ihan mätä, niin hinta on kohtuullinen. Saattaa myyjä suostua laittamaan sen
tulemaan rahtina, kun maksaa etukäteen.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... 99130.html" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Apua mersukuumeeseen
eiköhän suomestakin saa samalla rahalla jo autoja missä maalit suurinpiirtein päällä 

Re: Apua mersukuumeeseen
Saa varmasti ... mitä sitten? Ei kai niitä loppuunajettuja ja puhkiruostuneita romujaepk kirjoitti:eiköhän suomestakin saa samalla rahalla jo autoja missä maalit suurinpiirtein päällä
voi verrata vähän ajettuun ja siistiin autoon. Paitsi tietysti, jos haluaa sellaisen.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Apua mersukuumeeseen
ehh, katsoitko noita kuvia tietokoneen näytöltä ? mitäs tuommoinen sitten on suomessa rekisterissa, noin 2te ? Sitten pitäis melkeen koko auto maalata ja ihmetellä kun vaan 130tkm ajetussa autossa AUTOmaatin nuppi jo riekaleina.
Taitaapi niin timantti olla ettei myyjäkään ole halunnut talven alta luopua...
Taitaapi niin timantti olla ettei myyjäkään ole halunnut talven alta luopua...
Re: Apua mersukuumeeseen
Katsoin ruudulta ja 2 tonnia on tullin hinta-arvio, veroa joutuu maksamaan n. 600-700 euroa.epk kirjoitti:ehh, katsoitko noita kuvia tietokoneen näytöltä ? mitäs tuommoinen sitten on suomessa rekisterissa, noin 2te ? Sitten pitäis melkeen koko auto maalata ja ihmetellä kun vaan 130tkm ajetussa autossa AUTOmaatin nuppi jo riekaleina.
Taitaapi niin timantti olla ettei myyjäkään ole halunnut talven alta luopua...
Jos tämä on ruosteinen (=mätä), kannattaa jättää ostamatta.
Jos ei ole ruosteinen, ei tarvitse maalata.
Ja jos kilometrit eivät pidä paikkaansa, ei kannata ostaa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: Apua mersukuumeeseen
Osta vain Mercedes. Kannattaa ihan yhtä paljon tai vähän kuin muunkaan auton hankinta tai ylläpito.
Itse mietin kanssa pitkään ja tällä hetkellä omistan W210 facelift 220CDI Mersun. Mukava auto sekin. Tosin tämän hommasin halvalla ja
tiesin että joutuu tekemään kevyttä ehostamista. Suuttimet pitää huoltaa yms. Mutta ihan riippuu mitä haluaa. Kaikkiin autoihin huollot ja osat maksaa.
Etsi joku hyvin pidetty ja vähillä omistajilla ollut W124. Ja varautuu siihen että rahaa menee ylläpitoon joko enemmän tai vähemmän.
Minä en ole päässyt ikinä noin fiksuun pohtimiseen tai ajattelumalliin kuin sinulla. Aina löytyy pihasta ja ympäri Suomen 4-7 autoa samaan aikaan.
Itse mietin kanssa pitkään ja tällä hetkellä omistan W210 facelift 220CDI Mersun. Mukava auto sekin. Tosin tämän hommasin halvalla ja
tiesin että joutuu tekemään kevyttä ehostamista. Suuttimet pitää huoltaa yms. Mutta ihan riippuu mitä haluaa. Kaikkiin autoihin huollot ja osat maksaa.
Etsi joku hyvin pidetty ja vähillä omistajilla ollut W124. Ja varautuu siihen että rahaa menee ylläpitoon joko enemmän tai vähemmän.
Minä en ole päässyt ikinä noin fiksuun pohtimiseen tai ajattelumalliin kuin sinulla. Aina löytyy pihasta ja ympäri Suomen 4-7 autoa samaan aikaan.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02