Kuuntelin kerran yhtä jantteria joka on vaginahoitajana vagkonsernissa.
Näissä pikikasoiksi kehittyneissä avatuissa ajoneuvoissa on ollut joka kerta kolme huomiota.
- ajettu yli vaihtovälin reilusti, yleensä tuplat.
- lähes joka kerta öljyä on tikun alamerkkiin.
- ovat kaupunkiajossa ja hyvin rauhallisessa sellaisessa.
Ilmeisesti (ei ole mitään tutkimustietoa vaan arvailua) liian vähällä öljyllä ajettuna lyhyttä ajoa öljy ei ehdi lämmetä ja sotkeutuu nokeen ja muuttuu pikimössöksi. Useissa tapauksissa öljynkierrossakin on ollut ongelmia...nämä voivat tosin johtua jo alkujaan unohdetusta öljynvaihdosta tms.
En tiedä onko perää vai ei.
Neuvoksi antoi jantteri että autolla pitäisi ajaa myös korkeilla kierroksilla jos kaupunkiajoa...mutta kun kaikki haluaa säästää polttoainetta.
.
Öljynvaihtoväli
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Öljynvaihtoväli
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Öljynvaihtoväli
Nähty on VAG ja BMW koneita jotka karstoittuneet ja hajonneet. Longlife, niinpä.
Erääseen Passattiin vaihdoin moottorin, autolla ajettu jotain alle 120tkm ja huollettu ajallaan säännöllisesti merkkiliikkeessä.
Erääseen Passattiin vaihdoin moottorin, autolla ajettu jotain alle 120tkm ja huollettu ajallaan säännöllisesti merkkiliikkeessä.
wiimax.fi
Re: Öljynvaihtoväli
kyllä 60tkm on liikaa samoilla öljyillä. oli sitten mitä oljyä tahansa. aika kehnon näkönen.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Öljynvaihtoväli
Eikä ole ainut pasuna (1.8T) jolle tuolleen on käyny ja kilinkolin huolto-ohjelmaa siinäkin oli noudatettudealer kirjoitti:Nähty on VAG ja BMW koneita jotka karstoittuneet ja hajonneet. Longlife, niinpä.
Erääseen Passattiin vaihdoin moottorin, autolla ajettu jotain alle 120tkm ja huollettu ajallaan säännöllisesti merkkiliikkeessä.
Työkaveri avautui aikalailla siitä. Syyepäily oli että öljysihti oli tukkeentunu pikipaskasta voitelu ollu puutteellista laakerit ottanu siipeensä ja sentakia sitten mosa alkanu pitää ylimääräistä mekkalaa. Ja painotetaan vielä että öljynvaihdot oli teetättäny ohjelman mukaan. Meinasi ettei enää koskaan tule Long Life öljyjä ja vaihtoväli tihenee reilusti.
Minusta on outoa että Long Life öljyjä käytettäessä mosaa pitää välillä kierrättää sentakia että vältetään mosan pikeentyminen ja sen seurauksena mahdollinen konerikko
Re: Öljynvaihtoväli
Tää nyt menee hieman OFF ja sinne vaan, antaa mennä; herrasmiehiä kun ollaan. Hienoa keskustelua. Palkinnoksi ja Taunon muistoksi. Ystävyydellä.
http://www.youtube.com/watch?v=8GvCWnvOMhs" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos ei vielä ole Karposta ja Taunosta saanut tarpeeksi, niin kakkos osa tässä, omalla vastuulla
rohkeutta taipaleelle :
http://www.youtube.com/watch?v=W7Bl079sKDo" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=8GvCWnvOMhs" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos ei vielä ole Karposta ja Taunosta saanut tarpeeksi, niin kakkos osa tässä, omalla vastuulla
http://www.youtube.com/watch?v=W7Bl079sKDo" onclick="window.open(this.href);return false;
Auto:
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT
Re: Öljynvaihtoväli
Heittäsin semmoisen kyssärin pohdittavaksi jos autolla ajetaan 15 tkm vuodessa ja talvella ilman moottorin esilämmitystä, niin oisko parempi vaihtaa moottoriöljyt syksyllä vai keväällä?
Itse kallistuisin kevääseen jotta saataisiin talven aikan "ryvettyneet" oljyt puhtaisiin. Kesällähän sinne ei polttoaineesta siirry niin paljon haitta-aineita kun moottori on pääosin kuumempana.
Taustatietoja autona ML 320 bensa ja ajo seka-ajoa, hiukka enemmin taajamapainotteista. Öljynä Teboil Diamond 5W-40. Sitten tuossa vielä se että hieman kuluttaa öljyä, litran sain lisätä tuossa 12 t kohdalla.
Itse kallistuisin kevääseen jotta saataisiin talven aikan "ryvettyneet" oljyt puhtaisiin. Kesällähän sinne ei polttoaineesta siirry niin paljon haitta-aineita kun moottori on pääosin kuumempana.
Taustatietoja autona ML 320 bensa ja ajo seka-ajoa, hiukka enemmin taajamapainotteista. Öljynä Teboil Diamond 5W-40. Sitten tuossa vielä se että hieman kuluttaa öljyä, litran sain lisätä tuossa 12 t kohdalla.
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Öljynvaihtoväli
Sanoisin ettei väliä, vaihtaa silloin kun tulee noin 15tkm täyteen. Mikäli autoa on tapana käyttää korjaamolla vaikkapa pakokaasutestissä / katsastustarkistuksessa niin kätevästi silloin samalla.
wiimax.fi
Re: Öljynvaihtoväli
Tultiin samaan tulokseen tänään harrastekaverin kanssa isojen tuoppien äärellä
.
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224



