
E350 vai E500?
Re: E350 vai E500?
Virkamiehellä huono itsetunto ja selvisipähän tuo kotimaan lentolippujen sikahinnoittelun syykin samalla... 

MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Re: E350 vai E500?
Palkkaa joku Jose Manuel Barcelonasta höyläämään vaimoa, niin ei tarvi sitäkään vähää ajella tuota väliäsabez kirjoitti: Toki en nyt ihan joka päivä tuota väliä höylää (työnantaja tarjoaa yöpaikan lentokenttähotellista) mutta kun vaimoakin tarvitsee nähdä...


E350CDI&A180CDI
Re: E350 vai E500?
Tämä on kyllä ollut virkistävintä "kirjeenvaihtoa" aikoihin
.
Vähän vaan jään miettimään, että ihanko tosissasi olet tuosta itsetunnon kasvamisesta, jos auton pellin alla on iso moottori
.
Meikäläisellä itsetuntoa kyllä riittäisi ajaa vaikka vanhalla ladalla. Eri asia sitten kokonaan, viitsisikö sellaisella yleensä ajaa
.
Mutta siis, jos kerran työnantaja maksaa puolet polttoaineistakin, peukkua edelleen sille bensakasille
.
Köyhät kyykkyyn ja rutiköyhät ryömikööt olen jo makuulla...
.

Vähän vaan jään miettimään, että ihanko tosissasi olet tuosta itsetunnon kasvamisesta, jos auton pellin alla on iso moottori


Meikäläisellä itsetuntoa kyllä riittäisi ajaa vaikka vanhalla ladalla. Eri asia sitten kokonaan, viitsisikö sellaisella yleensä ajaa

Mutta siis, jos kerran työnantaja maksaa puolet polttoaineistakin, peukkua edelleen sille bensakasille

Köyhät kyykkyyn ja rutiköyhät ryömikööt olen jo makuulla...

Re: E350 vai E500?
FINAVIA, ei FINNAIR.TTL kirjoitti:Virkamiehellä huono itsetunto ja selvisipähän tuo kotimaan lentolippujen sikahinnoittelun syykin samalla...
Ja miettikään nyt jumalauta kumoi tuntuu hienommalta, se 520d vai se 550i siellä peräpäässä? ja puolitosissani olen sen itsetunnon kanssa, se on oikeasti hieno tunne ajaa hämeenkatu päästä päähän sillä bemarilla, kyllä sen vaimon volvollakin ajaa mutta samaa tunnetta ei tule...

Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Re: E350 vai E500?
Finnairia kuppaa Finavia, rakas lentokenttä- ja ylilentomonopolimme.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E350 vai E500?
sabez kirjoitti:FINAVIA, ei FINNAIR.TTL kirjoitti:Virkamiehellä huono itsetunto ja selvisipähän tuo kotimaan lentolippujen sikahinnoittelun syykin samalla...
Ja miettikään nyt jumalauta kumoi tuntuu hienommalta, se 520d vai se 550i siellä peräpäässä? ja puolitosissani olen sen itsetunnon kanssa, se on oikeasti hieno tunne ajaa hämeenkatu päästä päähän sillä bemarilla, kyllä sen vaimon volvollakin ajaa mutta samaa tunnetta ei tule...
Mutta asiaan liittyen, ota ehdottomasti se kasi....

.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, Ma 15.04.2013 18:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E350 vai E500?
Finavia tuottaa lentokenttäpalvelut ja ylläpitää lentokenttää, oitaa myös lennonjohdon jossa itse työskentelen ja yritän parhaani mukaan saada koneet jonkunlaiseen järjestykseen ilmatilassa mutta siitäkin näköjään vittuillaan...TTL kirjoitti:Finnairia kuppaa Finavia, rakas lentokenttä- ja ylilentomonopolimme.
Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Re: E350 vai E500?
No nyt päästiin kartalle. Tunteilla autohankinnat munkin mielestä pitää tehdä. Parhaat fiilarit saa, kun omien resurssiensa mukaan hankkii kerralla jotain, mistä itse oikeasti pitää.sabez kirjoitti: se 550i siellä peräpäässä? ja puolitosissani olen sen itsetunnon kanssa, se on oikeasti hieno tunne ajaa hämeenkatu päästä päähän sillä bemarilla, kyllä sen vaimon volvollakin ajaa mutta samaa tunnetta ei tule...


E: Niin ja tervetuloa mukaan foorumille!

Re: E350 vai E500?
Tarvitseeko muuten maksaa ALV kun tuo auton EU-maasta?
Eikös se ole jo kertaalleen maksettu jos auton esim. saksasta ostaa?
Eikös se ole jo kertaalleen maksettu jos auton esim. saksasta ostaa?

Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E350 vai E500?
sabez kirjoitti:Tarvitseeko muuten maksaa ALV kun tuo auton EU-maasta?
Eikös se ole jo kertaalleen maksettu jos auton esim. saksasta ostaa?
Tota, välillä mua alkaa pelottaa kombinaationa sinun työsi ja tämä topicci

.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E350 vai E500?
Ostan kohta vittuillakseni sen AMGn ja jätän verot maksamatta-.-ssuvik kirjoitti:Palkkaa joku Jose Manuel Barcelonasta höyläämään vaimoa, niin ei tarvi sitäkään vähää ajella tuota väliäsabez kirjoitti: Toki en nyt ihan joka päivä tuota väliä höylää (työnantaja tarjoaa yöpaikan lentokenttähotellista) mutta kun vaimoakin tarvitsee nähdä...Kirjoitustesi perusteella olet taloudellisesti sellaisessa asemassa, ettet kyttäile halvinta tankkauspaikkaa. Jos minulla olisi samanlainen tilanne, en edes miettisi valintaa. Ilman muuta kasikoneinen. Mitäs germaniassa maksaa 420CDI ML:t? Tai GL:t? Voisiko sellainen olla vaihtoehto? Saisivat ainakin foorumilaiset mielenrauhan, kun ajaisit tuollaisia määriä dieselillä
Viimeksi muokannut sabez, Su 14.04.2013 17:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Re: E350 vai E500?
Ihan asiallinen kysymys, katsoin vain että ainakin automaagin verolaskuri kertoo etä hinta suomen ALVin kanssa, mutta tarvitseeko se oikeasti maksaa?:oLopenUupunut kirjoitti:sabez kirjoitti:Tarvitseeko muuten maksaa ALV kun tuo auton EU-maasta?
Eikös se ole jo kertaalleen maksettu jos auton esim. saksasta ostaa?
Tota, välillä mua alkaa pelottaa kombinaationa sinun työsi ja tämä topicci![]()
.
Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E350 vai E500?
Autoveron osalta taitaa alv tulla maksettavaksi.sabez kirjoitti:Ihan asiallinen kysymys, katsoin vain että ainakin automaagin verolaskuri kertoo etä hinta suomen ALVin kanssa, mutta tarvitseeko se oikeasti maksaa?:oLopenUupunut kirjoitti:sabez kirjoitti:Tarvitseeko muuten maksaa ALV kun tuo auton EU-maasta?
Eikös se ole jo kertaalleen maksettu jos auton esim. saksasta ostaa?
Tota, välillä mua alkaa pelottaa kombinaationa sinun työsi ja tämä topicci![]()
.
.
Opel, "weird lieben autos"....
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: E350 vai E500?
Ei tarvi enää erikseen mitään ALVia maksaa..."vain" se autoverosabez kirjoitti:Ihan asiallinen kysymys, katsoin vain että ainakin automaagin verolaskuri kertoo etä hinta suomen ALVin kanssa, mutta tarvitseeko se oikeasti maksaa?:oLopenUupunut kirjoitti:sabez kirjoitti:Tarvitseeko muuten maksaa ALV kun tuo auton EU-maasta?
Eikös se ole jo kertaalleen maksettu jos auton esim. saksasta ostaa?
Tota, välillä mua alkaa pelottaa kombinaationa sinun työsi ja tämä topicci![]()
.

Niin, ja osta se viissatku noista kahdesta vaihtoehdosta
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Re: E350 vai E500?
Kiitos tästä, lähti juuri 10 000 mersun hinnasta suomeentuotunatuomkiti81 kirjoitti:Ei tarvi enää erikseen mitään ALVia maksaa..."vain" se autoverosabez kirjoitti:Ihan asiallinen kysymys, katsoin vain että ainakin automaagin verolaskuri kertoo etä hinta suomen ALVin kanssa, mutta tarvitseeko se oikeasti maksaa?:oLopenUupunut kirjoitti:sabez kirjoitti:Tarvitseeko muuten maksaa ALV kun tuo auton EU-maasta?
Eikös se ole jo kertaalleen maksettu jos auton esim. saksasta ostaa?
Tota, välillä mua alkaa pelottaa kombinaationa sinun työsi ja tämä topicci![]()
.![]()
Niin, ja osta se viissatku noista kahdesta vaihtoehdosta

Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Re: E350 vai E500?
Valmistajan ilmoittamat normikulutukset 2010-vuosimallille (sedan):
E 350 CGI (E 350 4matic)
12,4.12,5 (13,6-13,8) kaupunki
6,3-6,6 (7,3-7,5) maantie
8,5-8,8 (9,6-9,8) yhdistetty
E 500 (E 500 4matic)
16,2-16,7 (16,3-16,6) kaupunki
7,7-8,0 (8,0-8,2) maantie
10,8-11,2 (11,0-11,3) yhdistetty
http://www.mobilverzeichnis.de/pdf/Merc ... 8_2009.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Moottoritiellä tasaisessa vauhdissa 120 km/t kulutus lienee 9 (E 350 CGI) tai 11 (E 500).
CGI on suorasuihkutteinen ja siksi taloudellinen. Jos E500 häviäisi 2 litraa sataselle,
se olisi rahassa mitattuna jotain 35 euron luokkaa tuhannelle kilometrille ja 1.400
euron luokkaa 40.000 kilometrille. Jos työnantaja maksaa tästä puolet, itse pitää
kärsiä 700 euroa vuodessa.
Tätä kulua voi verrata auton arvon alennukseen, joka lienee noin 15% vuodessa eli
tonni kuussa. Päälle tulee sitten vielä pääomakuluja muutama prossa. Yksikin prosentti
80.000 eurosta on isompi kuin 700 euroa.
Kulutuksella on siis lähinnä akateemista merkitystä, jos ajetaan enimmäkseen matka-ajoa.
Nelivetoisuus ei sinänä juurikaan lisää kulutusta, paitsi ettei nelivedon kanssa saa CGI:a.
Jos pitää valita, hakeeko E 350:n tamperelaisesta pikkuliikkeestä vaiko E 500:n saksalaisesta
merkkiliikkeestä, valinta kohdistuu merkkiliikkeeseen. Hinta on luultavasti alempi ja takuu
parempi, lisäksi auto on varmasti hyvä.
Muistutetaan nyt vielä, että ison päästötason mukaan autoverotetusta käytettynä
maahantuodusta autosta tulee luultavasti saamaan valittamalla veronpalautusta,
koska autoveroa kuuluisi kantaa samalla prosentilla kuin aikoinaan uudesta autosta.
Täten E500:n verosta pitäisi saada tuntuva palautus.
E 350 CGI (E 350 4matic)
12,4.12,5 (13,6-13,8) kaupunki
6,3-6,6 (7,3-7,5) maantie
8,5-8,8 (9,6-9,8) yhdistetty
E 500 (E 500 4matic)
16,2-16,7 (16,3-16,6) kaupunki
7,7-8,0 (8,0-8,2) maantie
10,8-11,2 (11,0-11,3) yhdistetty
http://www.mobilverzeichnis.de/pdf/Merc ... 8_2009.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Moottoritiellä tasaisessa vauhdissa 120 km/t kulutus lienee 9 (E 350 CGI) tai 11 (E 500).
CGI on suorasuihkutteinen ja siksi taloudellinen. Jos E500 häviäisi 2 litraa sataselle,
se olisi rahassa mitattuna jotain 35 euron luokkaa tuhannelle kilometrille ja 1.400
euron luokkaa 40.000 kilometrille. Jos työnantaja maksaa tästä puolet, itse pitää
kärsiä 700 euroa vuodessa.
Tätä kulua voi verrata auton arvon alennukseen, joka lienee noin 15% vuodessa eli
tonni kuussa. Päälle tulee sitten vielä pääomakuluja muutama prossa. Yksikin prosentti
80.000 eurosta on isompi kuin 700 euroa.
Kulutuksella on siis lähinnä akateemista merkitystä, jos ajetaan enimmäkseen matka-ajoa.
Nelivetoisuus ei sinänä juurikaan lisää kulutusta, paitsi ettei nelivedon kanssa saa CGI:a.
Jos pitää valita, hakeeko E 350:n tamperelaisesta pikkuliikkeestä vaiko E 500:n saksalaisesta
merkkiliikkeestä, valinta kohdistuu merkkiliikkeeseen. Hinta on luultavasti alempi ja takuu
parempi, lisäksi auto on varmasti hyvä.
Muistutetaan nyt vielä, että ison päästötason mukaan autoverotetusta käytettynä
maahantuodusta autosta tulee luultavasti saamaan valittamalla veronpalautusta,
koska autoveroa kuuluisi kantaa samalla prosentilla kuin aikoinaan uudesta autosta.
Täten E500:n verosta pitäisi saada tuntuva palautus.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: E350 vai E500?
Kiitos tästä, selvensi asioita hyvin paljonJarkkoN kirjoitti:Valmistajan ilmoittamat normikulutukset 2010-vuosimallille (sedan):
E 350 CGI (E 350 4matic)
12,4.12,5 (13,6-13,8) kaupunki
6,3-6,6 (7,3-7,5) maantie
8,5-8,8 (9,6-9,8) yhdistetty
E 500 (E 500 4matic)
16,2-16,7 (16,3-16,6) kaupunki
7,7-8,0 (8,0-8,2) maantie
10,8-11,2 (11,0-11,3) yhdistetty
http://www.mobilverzeichnis.de/pdf/Merc ... 8_2009.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Moottoritiellä tasaisessa vauhdissa 120 km/t kulutus lienee 9 (E 350 CGI) tai 11 (E 500).
CGI on suorasuihkutteinen ja siksi taloudellinen. Jos E500 häviäisi 2 litraa sataselle,
se olisi rahassa mitattuna jotain 35 euron luokkaa tuhannelle kilometrille ja 1.400
euron luokkaa 40.000 kilometrille. Jos työnantaja maksaa tästä puolet, itse pitää
kärsiä 700 euroa vuodessa.
Tätä kulua voi verrata auton arvon alennukseen, joka lienee noin 15% vuodessa eli
tonni kuussa. Päälle tulee sitten vielä pääomakuluja muutama prossa. Yksikin prosentti
80.000 eurosta on isompi kuin 700 euroa.
Kulutuksella on siis lähinnä akateemista merkitystä, jos ajetaan enimmäkseen matka-ajoa.
Nelivetoisuus ei sinänä juurikaan lisää kulutusta, paitsi ettei nelivedon kanssa saa CGI:a.
Jos pitää valita, hakeeko E 350:n tamperelaisesta pikkuliikkeestä vaiko E 500:n saksalaisesta
merkkiliikkeestä, valinta kohdistuu merkkiliikkeeseen. Hinta on luultavasti alempi ja takuu
parempi, lisäksi auto on varmasti hyvä.
Muistutetaan nyt vielä, että ison päästötason mukaan autoverotetusta käytettynä
maahantuodusta autosta tulee luultavasti saamaan valittamalla veronpalautusta,
koska autoveroa kuuluisi kantaa samalla prosentilla kuin aikoinaan uudesta autosta.
Täten E500:n verosta pitäisi saada tuntuva palautus.

Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Re: E350 vai E500?
Olen aika vakuuttunut ketjun luettuani, että bmw on enemmän sinun juttu... Ehkä myös audi 

S212 250cdi A
Re: E350 vai E500?
Minä taas en raaskisi käyttää noin kallista autoa matka-ajossa, vaan ajaisin työajothapero79 kirjoitti:Olen aika vakuuttunut ketjun luettuani, että bmw on enemmän sinun juttu... Ehkä myös audi
Volvo V70 D5 AWD '07:lla, jos semmoinen sattuisi jo olemaan talossa. Säästyneet
rahat ottaisin lomana.
Kaipa tuolla voisi säästää kymppitonnin vuodessa, joka tarkoittaa bruttotuloina jotain
20 tonnia (jos marginaalivero on 50%). Tällä rahalla pitäisi varmaankin jo ainakin yhden
kuukauden ylimääräistä lomaa, jotkut puoli vuotta. Voisi sitten vaikka hiukan kalastella
enemmän tuolla Silverilla. Tai viettää aikaa vaimon kanssa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: E350 vai E500?
En sinusta tiedä, mutta itse ostan auton sit varten että sillä ajetaan...JarkkoN kirjoitti:Minä taas en raaskisi käyttää noin kallista autoa matka-ajossa, vaan ajaisin työajothapero79 kirjoitti:Olen aika vakuuttunut ketjun luettuani, että bmw on enemmän sinun juttu... Ehkä myös audi
Volvo V70 D5 AWD '07:lla, jos semmoinen sattuisi jo olemaan talossa. Säästyneet
rahat ottaisin lomana.
Kaipa tuolla voisi säästää kymppitonnin vuodessa, joka tarkoittaa bruttotuloina jotain
20 tonnia (jos marginaalivero on 50%). Tällä rahalla pitäisi varmaankin jo ainakin yhden
kuukauden ylimääräistä lomaa, jotkut puoli vuotta. Voisi sitten vaikka hiukan kalastella
enemmän tuolla Silverilla. Tai viettää aikaa vaimon kanssa.
Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Re: E350 vai E500?
E500 noista vaihtoehdoista. Ei se paljon enempää kuluta matka-ajossa. Ja se voima on aivan toiselta planeetalta kuin kutosessa.
Re: E350 vai E500?
Hautaakovarten tässä säästetään? Itse ainakin haluasin nimenomaan nauttia niistä ajoista jotka teen. Auton ostohinta on kuitenkin se merkittävin rahanmeno. Polttoainekulut ovat mitättömiä ja arvonalema on merkittävä ainoastaan, kun haluaa auton vaihtaa.JarkkoN kirjoitti:Minä taas en raaskisi käyttää noin kallista autoa matka-ajossa, vaan ajaisin työajothapero79 kirjoitti:Olen aika vakuuttunut ketjun luettuani, että bmw on enemmän sinun juttu... Ehkä myös audi
Volvo V70 D5 AWD '07:lla, jos semmoinen sattuisi jo olemaan talossa. Säästyneet
rahat ottaisin lomana.
Kaipa tuolla voisi säästää kymppitonnin vuodessa, joka tarkoittaa bruttotuloina jotain
20 tonnia (jos marginaalivero on 50%). Tällä rahalla pitäisi varmaankin jo ainakin yhden
kuukauden ylimääräistä lomaa, jotkut puoli vuotta. Voisi sitten vaikka hiukan kalastella
enemmän tuolla Silverilla. Tai viettää aikaa vaimon kanssa.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: E350 vai E500?
Auto tosiaan tarkoitus vaihtaa kun tulee 7vuotta/300tkm (bemmissä nyt 293tkm) Eli kun auton ostan, en heti seuraavana vuonna ole jo kiikuttamassa sitä liikkeeseen ja marssi tilaamaan sitä uusinta mallia...D-MB kirjoitti:Hautaakovarten tässä säästetään? Itse ainakin haluasin nimenomaan nauttia niistä ajoista jotka teen. Auton ostohinta on kuitenkin se merkittävin rahanmeno. Polttoainekulut ovat mitättömiä ja arvonalema on merkittävä ainoastaan, kun haluaa auton vaihtaa.JarkkoN kirjoitti:Minä taas en raaskisi käyttää noin kallista autoa matka-ajossa, vaan ajaisin työajothapero79 kirjoitti:Olen aika vakuuttunut ketjun luettuani, että bmw on enemmän sinun juttu... Ehkä myös audi
Volvo V70 D5 AWD '07:lla, jos semmoinen sattuisi jo olemaan talossa. Säästyneet
rahat ottaisin lomana.
Kaipa tuolla voisi säästää kymppitonnin vuodessa, joka tarkoittaa bruttotuloina jotain
20 tonnia (jos marginaalivero on 50%). Tällä rahalla pitäisi varmaankin jo ainakin yhden
kuukauden ylimääräistä lomaa, jotkut puoli vuotta. Voisi sitten vaikka hiukan kalastella
enemmän tuolla Silverilla. Tai viettää aikaa vaimon kanssa.
Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: E350 vai E500?
Pitää kysyä ihan mielenkiinnosta itsekin E60:in omistaneena että minkälaisia vikoja/remontteja bemarissa on ollut? Noita 550i tuskin suomessa kovinkaan monta on ja varsinkaan tommosilla kilometreillä...sabez kirjoitti:Auto tosiaan tarkoitus vaihtaa kun tulee 7vuotta/300tkm (bemmissä nyt 293tkm) Eli kun auton ostan, en heti seuraavana vuonna ole jo kiikuttamassa sitä liikkeeseen ja marssi tilaamaan sitä uusinta mallia...
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Re: E350 vai E500?
Alatukivarret 61tkm kohdalla ja uudestaan 197tkm kohalla, sen jälkeen on kestänyt.tuomkiti81 kirjoitti:Pitää kysyä ihan mielenkiinnosta itsekin E60:in omistaneena että minkälaisia vikoja/remontteja bemarissa on ollut? Noita 550i tuskin suomessa kovinkaan monta on ja varsinkaan tommosilla kilometreillä...sabez kirjoitti:Auto tosiaan tarkoitus vaihtaa kun tulee 7vuotta/300tkm (bemmissä nyt 293tkm) Eli kun auton ostan, en heti seuraavana vuonna ole jo kiikuttamassa sitä liikkeeseen ja marssi tilaamaan sitä uusinta mallia...
Samoin parkkitutkan anturit on vaihdettu vuonna 2007, jarrupalat 143tkm.
Laatikko vaihdettu 110tkm kohdalla.
Taitaa nu alatukivarret olla tyyppivika

Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Re: E350 vai E500?
Itse siis säästelisin muutaman kuukauden ylimääräistä lomaa ja kiireetöntä aikaa vartenD-MB kirjoitti:Hautaakovarten tässä säästetään? Itse ainakin haluasin nimenomaan nauttia niistä ajoista jotka teen. Auton ostohinta on kuitenkin se merkittävin rahanmeno. Polttoainekulut ovat mitättömiä ja arvonalema on merkittävä ainoastaan, kun haluaa auton vaihtaa.JarkkoN kirjoitti:Minä taas en raaskisi käyttää noin kallista autoa matka-ajossa, vaan ajaisin työajothapero79 kirjoitti:Olen aika vakuuttunut ketjun luettuani, että bmw on enemmän sinun juttu... Ehkä myös audi
Volvo V70 D5 AWD '07:lla, jos semmoinen sattuisi jo olemaan talossa. Säästyneet
rahat ottaisin lomana.
Kaipa tuolla voisi säästää kymppitonnin vuodessa, joka tarkoittaa bruttotuloina jotain
20 tonnia (jos marginaalivero on 50%). Tällä rahalla pitäisi varmaankin jo ainakin yhden
kuukauden ylimääräistä lomaa, jotkut puoli vuotta. Voisi sitten vaikka hiukan kalastella
enemmän tuolla Silverilla. Tai viettää aikaa vaimon kanssa.
joka vuosi, perheen kanssa vaikkapa kalastellen.
Jos paukut riittävät sekä autoon että lomaan, niin aina parempi. Jos taas joutuu
valitsemaan, jokainen voi valita itse oman maun mukaan.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: E350 vai E500?
Junge Sterneä (E 500) näyttäisi saavan 35 tonniin Saksan merkkiliikkeistä.
Niissä on silloin yleensä 45-75 tkm ajettuna.
Päästötason (CO 258 g/km) mukaisessa autoverotuksessa menisi aluksi
veroa 43,4% ja valituksen jälkeen luultavasti n. 27-28%.
Jos verottaja pitäisi tuommoisen arvona vaikkapa 70 tonnia, vero olisi
aluksi jotain 30 tonnia ja lopuksi 20 tonnia. Kustannus olisi aluksi ostohinta
35 + vero 30 + hakukulut 1 + talvirenkaat 1, yhteensä jotain 67 tonnia
ja valituksen jälkeen 57 tonnia.
Jos autoa pitää 6 vuotta ja siinä on n. 300 tkm ajettuna, arvo voisi olla
jotain 15 tonnia. Arvo alenisi keskimäärin 7 tonnia vuodessa eli vajaa 600
euroa kuukaudessa, yhteensä 42 tonnia. Eihän tuo sitten kilometriä
päälle olisi enää kuin 18 senttiä.
Niissä on silloin yleensä 45-75 tkm ajettuna.
Päästötason (CO 258 g/km) mukaisessa autoverotuksessa menisi aluksi
veroa 43,4% ja valituksen jälkeen luultavasti n. 27-28%.
Jos verottaja pitäisi tuommoisen arvona vaikkapa 70 tonnia, vero olisi
aluksi jotain 30 tonnia ja lopuksi 20 tonnia. Kustannus olisi aluksi ostohinta
35 + vero 30 + hakukulut 1 + talvirenkaat 1, yhteensä jotain 67 tonnia
ja valituksen jälkeen 57 tonnia.
Jos autoa pitää 6 vuotta ja siinä on n. 300 tkm ajettuna, arvo voisi olla
jotain 15 tonnia. Arvo alenisi keskimäärin 7 tonnia vuodessa eli vajaa 600
euroa kuukaudessa, yhteensä 42 tonnia. Eihän tuo sitten kilometriä
päälle olisi enää kuin 18 senttiä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: E350 vai E500?
http://www.autoscout24.eu/Details.aspx? ... asrc=st|fs" onclick="window.open(this.href);return false; laskekaas joku viisas että paljonko tuollaiselle tulisi hintaa suomeen tuotuna? Ainakin herättäisi huomiota hämeenkatua päästä-päähän ajellessa..
toki tällä pitäisi sitten varmaan miitteihinkin vaivautua? 


Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Re: E350 vai E500?
Noniin, nyt on puheluita soiteltu saksaan useampikin ja kollegani Münchenissä lupasi käydä koe-ajamassa X5 bemarin, M50d malli kyseessä ja hintaa 67 000€, suomeen tuotuna noin 93 000€. Huomenna ilmoittelen sitten päätökseni auton ostosta, mersua en nyt osta, pahoittelut tästä. Lupaan vielä joku päivä sellaisenkin ostaa, ehkäpä vaimolle autoksi volvon tilalle? Jatkan siis bemari-kuskien maineen pilaamista raskaalla kaasujalalla ja säästän teidät mersu miehet (ja naiset) tältä pahalta vielä joksikin aikaa.
Kiitän ja kuittaan, älkää viitsikö teilata totaalisesti vaikka en sitä mersua tosiaan nyt sitten ostakkaan...
E: marsun tilalle mersu, kirjoitusvirhe, pahoittelen:)
Kiitän ja kuittaan, älkää viitsikö teilata totaalisesti vaikka en sitä mersua tosiaan nyt sitten ostakkaan...

E: marsun tilalle mersu, kirjoitusvirhe, pahoittelen:)
Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: E350 vai E500?
Eikös kaikki tamperelaiset tiedä, ettei Riceniltä pidä mitään autoa mennä ostamaan. Se on paikallinen "Auto-Valkama" tai "M. Sipilä"...
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)