Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
APL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: La 24.07.2010 23:54

Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat

Viesti Kirjoittaja APL »

Huomenna on ohi 245-40-r18 Falken FK453:sten 2000 km sisäänajo. Kävi flaksi, kun löysin edellisvuotiset läheisen liikkeen hallista hyvin edulliseen hintaan.
Roviksen suuntaan tulomatkalla ei huomautettavaa, joskin karkeammilla ja uraisilla pinnoiteosuuksilla tuntuma hieman levoton. Alustasta otettiin alle laiton jälkeen aurausta pienemmälle, joka lienee siihenkin syyllinen. Vetelee kuitenkin enemmän, kuin sisäpinnoiltaan takaa kuluneet noksun hkpl kitkat samassa koossa. Kovissa ohituksissa ohjaustuntuma on kuitenkin ihan riittävä omiin tarpeisiin.

Nexenit kului edellisenä sarjana melko nopsasti, joten tätä sarjaa katsotaan kulumisessa mittarin kanssa tämä kesä.

Kokemusta mursusta renkaiden syöjänä on vasta reissussa täyteen tullut 90 tkm.
E320CDI
211.089
Avatar
jarkkoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Ti 05.06.2012 20:51

Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat

Viesti Kirjoittaja jarkkoma »

dealer kirjoitti:
pari kertaa rengas tyhjä reikää tai vikaa ei löydetty
Etsikää sitten syyllistä, kuka kävi venttiiliä painamassa.
Kovaa saa juosta jos lennosta painaa venttiiliä :think:
"rundilta parkiin ja lähettäessä venkoili rengas tyhjä -> ilmaa ja taas mentiin"
Bmw e91 320d -07
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

jarkkoma kirjoitti:
dealer kirjoitti:
pari kertaa rengas tyhjä reikää tai vikaa ei löydetty
Etsikää sitten syyllistä, kuka kävi venttiiliä painamassa.
Kovaa saa juosta jos lennosta painaa venttiiliä :think:
"rundilta parkiin ja lähettäessä venkoili rengas tyhjä -> ilmaa ja taas mentiin"
No ei se vika siinä kumissa ole, joko vanne tai venttiili.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat

Viesti Kirjoittaja koyama »

LopenUupunut kirjoitti:
koyama kirjoitti:Huomaat 3-5000 tkm jälkeen syyn miksi ne on halvat.
Miten ?

Mulla on laidastalaitaan noita rinkuloita erilaisissa autoissa.
Eroja ei huomaa LAIN sallimissa ajosuoritteissa mitenkään, radalla kylläkin....pirellit pitää ja sulaa alle, hongzingbongit ei pidä yhtä hyvin mutta kumi tuntuu lisääntyvän pintaan. Toki jos on nykyaikainen uratykkiylennyskiituri jolla on kokouksesta toiseen turhaan kokoukseen kiire.....kannattaa ostaa vähintään kolmentonnin kierros alle.

Sama kuttu tuon täytelankaMigin kanssa, netti täynnä juttuja että täyttä paskaa ja saumaa saa vasta kuudentonnin koneilla joissa automatiikat jne. En väitä että hitsaaminen olisi yhtä helppoa muttei se ole kyllä vaikeatakaan....tosin tiedän ihmisiä joilla on ajo-oikeus Suomessa, mutta taskuun peruuttaminen peileistä ei onnistu.

Mitä tulee ainaiseen paskanjauhantaan kalliista merkkirenkaista halvimpana henkivakuutuksena, HALVIN on jättää lähtemättä jos pelottaa.

.
Jaa,että mitenkö se eron huomaa?Muutaman tuhannen kilsaa kun ajaa samalla autolla niin huomaa renkaiden merkityksen.Se on perstuntuma.Nankang ja linglong ja mitä niitä onkaan niin "kovettuminen alkaa noin 3-5000 tkm kohdilla.Muovi on halvempaa kuin kumi.Täytyy olla kun sitä on varaa syytää meretkin täyteen
Siitä seuraa kaikkea jännää ajotuntumassa ainakin täällä pottupeltotieosuuksilla.
Liukkaat sateella,urissa levottomat.Ja se jyrinä ulina sun muut tärinät
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Ite oon huomannu halparenkaan ja merkkirenkaan eron siinä että halpa kiina rengas lähtee luistoon afaltilla paljon terävämmin ja äkkinäisemmin kuin merkkirengas jossa luiston ja pidon raja menetetään ikäänkuin pikkuhiljaa. Halparengas tuntuu aluksi siltä äärirajoille vietäessä että tämähän pitää hyvin kunnes yhtäkkiä pito karkaa luiston puolelle kuin sormia napsautettas, merkkirengas tuntuu jotenkin nahkeammalta tuossa suhteessa eli se ikäänkuin siirtyy pikkuhiljaa luiston puolelle aiheuttamatta yllätystä kuskille. Ihtellä nuo pidon menetykset merkki ja halpa renkaassa ei oo tullu mitenkään yllätyksenä vaan kyllä sitä on tullu ihan tahallaan kokeiltua kosteassa liikenneympyrässä että miten renkaat toimii. Toki autokaan ei ole ollu mikään viimevuosien tehokas downsize bensaturbo vaan ihan lievästi viilattu W123 300D turbo ilmaan minkään valtakunnan estoja. Ehkä lievästi alitehoisella autolla nuo halpa renkaat tuntuu käyttäytyvän äkkinäisemmin pidon rajamailla. Silti käytän edelleen niitä omassa autossani, eipä tuosta mitään ongelmia tule kun tietää niiden käyttäytymisen eikä vaadi halvalta huippuluokan ominaisuuksia päivittäiseen ajeluun.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Hankookit kesäkumeina oli liukkammat kuin 2.7mm urasyvyyden misukan energyt ainakin lankun orkkiskoossa. Liukaus oli selviö märällä sekä kuivalla kelillä. Alkuun luulin että kyseessä on vähä sama efekti kuin moottoripyörän kumeissa et täytyy ajaa jonkin aikaa ennen kun pito on kohdillaan mutta ei. Hankookit oli kylläkin mielestäni aavistuksen paremmat ajaa. Kulutuskestävyys Hakookeissa reipas 20t kun misukat yli 40t. Ei tu enää hankookeja.

Toiseen lankkuun ostin talvikumeiksi Continentaalin testivoittajat ihan piruutani kun sitä moni kehu nämäkin orkkis koossa 195/65/15. Ainakaan tossa ne ei toimi ollenkaan siten kun pitäisi. Liukkaat ja vetelee karhunurissa. Ei paljon mutta kuitenkin selvästi. Näitä kumejahan on ollu myynissä mielestäni poikkeuksellisen vähäajettuina paljon mistä lie se sitten johtuukin :roll: Ei tu toisia Conteja. Ääni ei mielestäni ole ongelma vaikka nasta poikittain onkin tosin lankku ei niitä pahinpia äänenkantajia ole. Ostin kun kaikki kehu mutta niille taisi tulla TM kotio :D Kesäkumeina monien mielestä erinomaiset mutta kulutuskestävyys ei taida olla kummoinen? Ittellä ei kokemusta

Seuraavana Misukan Energyt tulee kesäkumeiksi ja vakaasti harkitsen Good Yearin talvikumeja. Näistähän minulla on kokemuksia nastalisena ja nastattomana. BF Coodrich oli mielestäni kans kesäkumina ihan hyvä joita ostinkin tojotaan ja lankkuun kahdet peräkkäin. Mielestäni hyvin samantyylinen rengas kuin misukka. Jälleenmyyjää ei nyt ole lähikulmilla enää.

En ole oikeastaan koskaan isoa painoarvoa laittanut TM:n testeille ja nytkin contien kohdalla se tuli oikein itse todettua ettei kannatakkaan. Toki varmasti suuntaa ne antaa ja en usko että ne petosta olisivat.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17263
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat

Viesti Kirjoittaja dealer »

jarkkoma kirjoitti:
dealer kirjoitti:
pari kertaa rengas tyhjä reikää tai vikaa ei löydetty
Etsikää sitten syyllistä, kuka kävi venttiiliä painamassa.
Kovaa saa juosta jos lennosta painaa venttiiliä :think:
"rundilta parkiin ja lähettäessä venkoili rengas tyhjä -> ilmaa ja taas mentiin"
Turhaa kuitenkin ehjä rengasta syyttää.

Aiheesta muuten, kitkat on kivat "elokuvarenkaat" sadekelillä.
Pikkukoneisella väykylläkin (200cdi, toki vähän tehoa lisäilty) saa näyttäviä ja kuuluvia luisuja aikaan haluttaessa.
Mikäs sen typerämpää ja turhempaa, ei siinä mitään.
wiimax.fi
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

dealer kirjoitti:
jarkkoma kirjoitti:
dealer kirjoitti:
pari kertaa rengas tyhjä reikää tai vikaa ei löydetty
Etsikää sitten syyllistä, kuka kävi venttiiliä painamassa.
Kovaa saa juosta jos lennosta painaa venttiiliä :think:
"rundilta parkiin ja lähettäessä venkoili rengas tyhjä -> ilmaa ja taas mentiin"
Turhaa kuitenkin ehjä rengasta syyttää.
Osaa vuotaa vanteenvälistä todella "ovelasti". Vanteen hulikin saa olla ruosteeton ja kunnossa eikä renkaanhuulessa tarte olla mitään epätavallista muta silti vuotaa.

Joissain renkaissa on siinä huliosassa (joka toimii tiivistyspintana vanteen huulta vasten) pitkiä "kumihiuksia" samaan tapaan kuin uuden renkaan pinnassakin on. Tällaisia löyty vuotavan huliosasta eikä muuta syytä keksitty vuotoon. Vuotokohta paikallistettiin tarkasti ennen renkaan poisottamista. Ompa 6" rautanaulakin ollu tojon renkaassa ja vain 2x kesässä tartti ilmaa laittaa :) Lomalta kun tultiin ihmettelin että nyt on kumikin alkanu ruostua kun pyöreä täplä löyty kumista :lol:
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Näyttää nämäkin virret olevan vain Mersuihin ja Mersukuskeihin liittyviä.

Mutta onneksi kiinakumi ei ehkäise.
http://www.vannetukku.fi/ei-nimi-rengas ... a-223.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rengasvertailu.fi/kesarengas ... testi-2012" onclick="window.open(this.href);return false;

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Tämä höpötys ei sitten liity millään lailla auton renkaisiin ja liittyneekö muuhunkaan, mutta kuitenkin.

Kerran todistin perässä ajaen, miten paljon voi muuttua moottoripyörän ajokäytös, kun tie muuttuu kuivasta märäksi. Tultiin perheen kanssa mummolasta ja ajettiin maisemareittiä, eli mutkaista ja mäkistä sivutietä. Saavutettiin siinä eräs kevytmoottoripyörä, joka ei kuitenkaan niin hiljaa ajanut, että olisin viitsinyt reuhata siitä ohi.

Parin kilometrin jälkeen alkoi sitten tihuuttamaan vettä. Mitäpä teki motoristi? Hiljensi huomattavasti vauhtiaan mutkiin ajaessaan ja silti meinasi käydä kylmät eräässä mutkassa. Takapyörä lähti alta noin viidenkympin vauhdista. Kuski löi jalkaa maahan ja sai kun saikin pidettyä pyörän pystyssä, mutta jalkaansa se siinä loukkasi. Jatkoi kuitenkin matkaansa.

Pyörässä oli ilmeisesti alla joku muovirengas, senverran levotonta se meno oli sadetihkun alettua. Eikä tie ollut edes kunnolla märkä, korkeintaan kostea. Kuski ilmeisesti tiesi renkaansa huonouden, kun todellakin leikkasi vauhtiaan reilusti heti, kun tuo tihku alkoi. Ei kuitenkaan tarpeeksi, kuten sittemmin näimme. Oli meinaan kammottavan näköstä touhua katsoa... :shock:

Mutta mitä autonrenkaisiin tulee, niin kyllähän Michelinit on renkaat ja muut on sitten mustia, lähestulkoon pyöreitä kumisia kappaleita auton alla... :wink: :D

Niin, ja on mullakin halpisrenkaita ollut ja tulee varmaan jatkossakin olemaan, paitsi talvirenkaina, niistä en tingi. Halpisrenkailla pärjää ihan hyvin, kunhan vaan tietää ja muistaa niiden rajat.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Pakardinen kirjoitti:Tämä höpötys ei sitten liity millään lailla auton renkaisiin ja liittyneekö muuhunkaan, mutta kuitenkin.

Kerran todistin perässä ajaen, miten paljon voi muuttua moottoripyörän ajokäytös, kun tie muuttuu kuivasta märäksi. Tultiin perheen kanssa mummolasta ja ajettiin maisemareittiä, eli mutkaista ja mäkistä sivutietä. Saavutettiin siinä eräs kevytmoottoripyörä, joka ei kuitenkaan niin hiljaa ajanut, että olisin viitsinyt reuhata siitä ohi.

Parin kilometrin jälkeen alkoi sitten tihuuttamaan vettä. Mitäpä teki motoristi? Hiljensi huomattavasti vauhtiaan mutkiin ajaessaan ja silti meinasi käydä kylmät eräässä mutkassa. Takapyörä lähti alta noin viidenkympin vauhdista. Kuski löi jalkaa maahan ja sai kun saikin pidettyä pyörän pystyssä, mutta jalkaansa se siinä loukkasi. Jatkoi kuitenkin matkaansa.

Pyörässä oli ilmeisesti alla joku muovirengas, senverran levotonta se meno oli sadetihkun alettua. Eikä tie ollut edes kunnolla märkä, korkeintaan kostea. Kuski ilmeisesti tiesi renkaansa huonouden, kun todellakin leikkasi vauhtiaan reilusti heti, kun tuo tihku alkoi. Ei kuitenkaan tarpeeksi, kuten sittemmin näimme. Oli meinaan kammottavan näköstä touhua katsoa... :shock:

Mutta mitä autonrenkaisiin tulee, niin kyllähän Michelinit on renkaat ja muut on sitten mustia, lähestulkoon pyöreitä kumisia kappaleita auton alla... :wink: :D

Niin, ja on mullakin halpisrenkaita ollut ja tulee varmaan jatkossakin olemaan, paitsi talvirenkaina, niistä en tingi. Halpisrenkailla pärjää ihan hyvin, kunhan vaan tietää ja muistaa niiden rajat.

Ei ole aina edes prätkän renkaasta kiinni, saaattaa uudella huippu renkaalla ("sisäänajetulla") tehdä joillakin asfalttipinnoilla todella tuskaiseksi etenemisen....se uusi "pikimusta" huippusileä asfaltti on todella paha....

Mielestäni tuo poika osoitti kypsymistä hyväksi motoristiksi.....silmä kunnossa ja järki päässä, toki yritti vielä pitää perseessä hiillostavaan ajoneuvoon välimatkaa, kun pelkäsi tämän luisuvan kiinakumeilla päälle :wink: .

.
Opel, "weird lieben autos"....
tenzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Su 02.03.2008 18:43
Paikkakunta: Kemi

Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat

Viesti Kirjoittaja tenzo »

Miksi porukka kirjottelee jotain sinnepäin juttuja. Hankookit sitä Contit yms. Laittakaa nyt edes Renkaan merkki, malli, koko ja auto missä ovat olleet ja tieten ajetut kilometrit. Myös olisi hyvä tietää on aurauskulmat säädetty ja muutenkin alusta kunnossa.

Itellä parhaat kokemukset on viime kesänä alla pyörineistä Nankang NS-20 renkaista. Auto BMW e39. Koko 225/35-19 (etu) & 235/35-19 (taka) Kilsoja kerty 13500km. Edessä kuluvat 2-3mm ja takana 3mm. Pito oli hyvä niin kuivalla kuin sateella. Rengasmelu olematonta. painenia 3,0 bar kaikissa. Kulmat säädetty kohalleen ja muutenkin alusta iskussa. Madallusta oli 55-60mm. Itse olen aina pärjännyt halvoilla kesärenkailla, suomessa on nopeudet niin alhaiset ja kaatosateella tulee muutenkin ajeltua varovaisemmin.
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)

Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)

MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)

MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)

EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)

EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)

EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)

EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Avatar
jarkkoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Ti 05.06.2012 20:51

Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat

Viesti Kirjoittaja jarkkoma »

LopenUupunut kirjoitti:
jarkkoma kirjoitti:
dealer kirjoitti:
pari kertaa rengas tyhjä reikää tai vikaa ei löydetty
Etsikää sitten syyllistä, kuka kävi venttiiliä painamassa.
Kovaa saa juosta jos lennosta painaa venttiiliä :think:
"rundilta parkiin ja lähettäessä venkoili rengas tyhjä -> ilmaa ja taas mentiin"
No ei se vika siinä kumissa ole, joko vanne tai venttiili.

.
Vanteestakan en vikaa löytänyt venttiilikin vaihdettiin ekan tyhjenemisen jälkeen, luultavasti vuoti vanteen ja kumin välistä no kumminkin vika poistuis kun vaihtoi uudet eri merkkiset renkaat ja autoa sen jälkeen :thumbup: :thumbup:
Bmw e91 320d -07
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
TompSa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ti 25.01.2005 12:26
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat

Viesti Kirjoittaja TompSa »

Pyöränkulmista, vaikuttaakohan ET ja vanteen leveys kovinkin merkittävästi renkaitten kulumiseen samoilla alustan säädöillä?
Talvivanteet on ET49 7Jx17 ja kesävanteet ET38 8Jx17. Molemmissa päällä saman kokoiset renkaat 225/50 R17.
Talvirenkaat kuluneet tasaisesti koko kulutuspinnan leveydeltä ja muutenkin saman verran pintaa joka renkaassa.
Kesärenkaista kaikista sisäreunat sileenä ja kuluneet sikäli epätasaisesti, että keskeltä mitattuna huonoin rengas
1 millin kuluneempi kuin paras ja loput kaksi on siltä väliltä. Talvirenkaat Hakka 4:set ja kesärenkaat Hercules Raptis VR1.

Meinaan vaan että pitäskö nyt sitten joka syksy ja kevät säätää pyöränkulmat kulloiseenkin vanteeseen sopivaksi!?
Ei huvittaisi.

Aattelin kokeilla huvikseni LingLong UHP:ta seuraavaksi kesäsetiksi, kumpikohan ois parempi koko 225/45 vai 235/45 17?
TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

TompSa kirjoitti: 225/45 vai 235/45 17?
Oikeat koot S211:een on 225/50R17 ja 245/45R17
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Renkaita on karkeasti ottaen kolmenlaisia:

-Testivoittajat eli parhaiden valmistajien parhaat renkaat. Näissä on uusin tekniikka
ja ominaisuuksissa on painotettu jarrutuspitoa ja ajettavuuteen liittyviä asioita. Näitä
renkaita on ensiasennusrenkaina, koska autotehtaat haluavat autovertailuissa voittaa.
Rengas saattaa kulua hyvin nopeasti, koska hyvä pito vaatii pehmeän kumin.

-Laaturenkaat, jotka ovat parhaiden valmistajien halpamerkkejä tai keskinkertaisten
valmistajien parhaita renkaita. Nämä ovat selvästi halvempia kuin testivoittajat.
Ominaisuuksissa painotus voi olla enemmän taloudellisuuteen kuin ajettavuuteen.
Tavalliselle nuukalle autoilijalle tämä valinta on yleensä paras: rengas voi olla
mukava alla, riittävän hyvä arkiajoon ja taloudellinen käytössä.

-Halparenkaat, eli tuntemattomien valmistajien tuntemattomat rengasmerkit.
Näissä merkittävin ominaisuus on halpa hinta. Ominaisuuksissa voi olla pahoja
puutteita. Myös pinnoitetut renkaat kuuuluvat tähän sarjaan.
Merkkirengas ei ole vikaostos, halparengas on, koska etukäteen ei tiedä, mitä saa.

Rengas on aina kompromissi eri ominaisuuksien suhteen ja itselle paras rengas
pitää valita itse arvostamiensa ominaisuuksien suhteen. Nopeusluokka kannattaa
valita mahdollisimman pieneksi, koska tällöin kompromississa on paremmin varaa
muille ominaisuuksille ellei yli 180 km/t nopeuksia oikeasti tarvita. Myös rengaskoko
vaikuttaa merkittävästi renkaan ominaisuuksiin. Auton valmistaja on miettinyt tarkkaan
rengaskoot ja yleensä parhaaseen tuloksen päästään alkuperäisellä rengaskoolla.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat

Viesti Kirjoittaja RH »

Jarkolle :thumbup: .
Teksti oli (kuten aina muulloinkin) jälleen sujuvaa, jäsenneltyä ja hyvin perusteltua. Siis korkeaa lukuarvoa.
Vähän kateellinenkin olen, kun oma kirjallinen tuotos tahtoo ilman todellista yrittämistä jäädä tajunnan virran tasolle.
:clap:
karmolis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: To 09.05.2013 15:54
Paikkakunta: Porvoon mlk

Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Tapana on ollut että talvella merkkirenkaat ja kesällä mitkä sattuu halvalla saamaan. Nyt on pari tonnia Nankangeilla päästelty ja ei valittamista (225/40-18). Sen sijaan pinnoitetut Nordic RSi "talvirenkaat" on niin paskat etten viitsi sanoakaan. Katotaan jos niillä kuitenkin veronpalautuksiin asti päästelis ensi talvena.
11/2004 S203 270CDI Avantgarde AMG Sport
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

RH kirjoitti:Jarkolle :thumbup: .
Teksti oli (kuten aina muulloinkin) jälleen sujuvaa, jäsenneltyä ja hyvin perusteltua. Siis korkeaa lukuarvoa.
Vähän kateellinenkin olen, kun oma kirjallinen tuotos tahtoo ilman todellista yrittämistä jäädä tajunnan virran tasolle.
:clap:

Leikkaa, liimaa.....Muokkaa, lähetä.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

tenzo kirjoitti:Miksi porukka kirjottelee jotain sinnepäin juttuja. Hankookit sitä Contit yms. Laittakaa nyt edes Renkaan merkki, malli, koko ja auto missä ovat olleet ja tieten ajetut kilometrit. Myös olisi hyvä tietää on aurauskulmat säädetty ja muutenkin alusta kunnossa.

Itellä parhaat kokemukset on viime kesänä alla pyörineistä Nankang NS-20 renkaista. Auto BMW e39. Koko 225/35-19 (etu) & 235/35-19 (taka) Kilsoja kerty 13500km. Edessä kuluvat 2-3mm ja takana 3mm. Pito oli hyvä niin kuivalla kuin sateella. Rengasmelu olematonta. painenia 3,0 bar kaikissa. Kulmat säädetty kohalleen ja muutenkin alusta iskussa. Madallusta oli 55-60mm. Itse olen aina pärjännyt halvoilla kesärenkailla, suomessa on nopeudet niin alhaiset ja kaatosateella tulee muutenkin ajeltua varovaisemmin.
Auton (MB C203 220cdi -06) alla oli Kumho Ecsta (edessä 205/55 R16, takana 225/45 R16, renkaiden TW tais olla 320,ja paineita pidin 2,5bar), joilla ajoin yhden kesän reilut 15tkm, jonka jälkeen takakumit oli sliksit ja etukumit kuluneet, niin että niillä olisin ehkä kyennyt ajamaan tämän kesän. Ajotapani on normaali, en polta kumia enkä muutenkaan spedeile auton kanssa. Aurauskulmat säädätin viime keäsn alussa. Tilalle tuli Michelin Exalto, renkaiden koot on samat. Auttoiko tämä nyt analyysiä? :shock:
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Avatar
jarkkoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Ti 05.06.2012 20:51

Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat

Viesti Kirjoittaja jarkkoma »

LopenUupunut kirjoitti:
RH kirjoitti:Jarkolle :thumbup: .
Teksti oli (kuten aina muulloinkin) jälleen sujuvaa, jäsenneltyä ja hyvin perusteltua. Siis korkeaa lukuarvoa.
Vähän kateellinenkin olen, kun oma kirjallinen tuotos tahtoo ilman todellista yrittämistä jäädä tajunnan virran tasolle.
:clap:

Leikkaa, liimaa.....Muokkaa, lähetä.

.

Vai onkohan mulla ollutkaan niitä renkaita :crazy: :crazy: No joo menee jo vähä asia viereen :lol: :lol:
Bmw e91 320d -07
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
tenzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Su 02.03.2008 18:43
Paikkakunta: Kemi

Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat

Viesti Kirjoittaja tenzo »

Muuten kyllä ihan hyvä Bercedes Menz, muttet kertonut millaiset noi kumit oli mesen alla esim. Pito, melu yms.
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)

Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)

MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)

MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)

EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)

EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)

EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)

EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1002
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

SEC:ssä kesärenkaana Point-S (design by Continental) 205/55 16" kesänakit. Ei valittamista satoi tai paistoi, rengasmelu on juuri ja juuri kohtalaisen rajoissa. Ei vetele ja muutenkin ihan rauhallinen ajettava. Ja ei lähteny auto Ahvenistollakaan lapasesta. Hinnat Point-S 400e/kierros, Contipremiumcontact 600e/kierros.
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
Ex:
1989 560 SEC HYL-303
1994 E 320 Coupe OEI-850
jaanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: To 10.03.2011 21:01
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat

Viesti Kirjoittaja jaanne »

Juha_M117 kirjoitti:SEC:ssä kesärenkaana Point-S (design by Continental) 205/55 16" kesänakit. Ei valittamista satoi tai paistoi, rengasmelu on juuri ja juuri kohtalaisen rajoissa. Ei vetele ja muutenkin ihan rauhallinen ajettava. Ja ei lähteny auto Ahvenistollakaan lapasesta. Hinnat Point-S 400e/kierros, Contipremiumcontact 600e/kierros.
Eli renkaasi olivat Summerstar?
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

tenzo kirjoitti:Muuten kyllä ihan hyvä Bercedes Menz, muttet kertonut millaiset noi kumit oli mesen alla esim. Pito, melu yms.
Tuo mun kommentti noista itse renkaista oli tuolla aikaisemmin eli tämä:
Mulla oli vielä kesän alussa Kumhot, jotka oli hiljaiset vielä viime kesän alussa, jolloin osti ne. Nyt ne oli kuluneet sakkorenkaiksi, ääni oli kovempi ja meno oli kuin hetekalla ajaisi ts. luulin, että auton iskarit ovat vaihtokunnossa. Vaihdatin renkaat ja kerrankin ostin ihan kunnon kesärenkaat, tällä kertaa Michelinit (Exalto). Auto ei tunnu enää hetekalta ja on hiljainen (toki se melu siitä nousee jonkinverran kun renkaat kuluu). Tämän ostamani renkaan rakenne on ilmeisesti jäykempi ja rengas on samalla tukeva & mukava (hiljainen). Kulumiskestävyydestä ja ääriominaisuuksista en tiedä. Ilmeisesti halparenkaat ovat alussa hiljaiset ja renkaan rakenne ei ole niin jäykkä, joka sitten johtaa nopeaa kulumiseen. Tällöin hankintahinnan säästö jää ulosmittaamatta, kun renkaita kuluu enemmän. Itse olen siis siinä uskossa, että tulin vaihtaneeksi parempiin renkaisiin ja olenpa vielä valmis maksamaan siitä suuremman hankintahinnan.
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

LopenUupunut kirjoitti:Mielestäni tuo poika osoitti kypsymistä hyväksi motoristiksi.....silmä kunnossa ja järki päässä, toki yritti vielä pitää perseessä hiillostavaan ajoneuvoon välimatkaa, kun pelkäsi tämän luisuvan kiinakumeilla päälle :wink: .

.
:mrgreen:
Juuri näin... :D
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

:oops:

Kiitos. Hyvä, että joku lukee ja hyvä, jos siitä on jotain iloa.
Meneehän tuohon kirjoitteluun sitten aikaakin.
RH kirjoitti:Jarkolle :thumbup: .
Teksti oli (kuten aina muulloinkin) jälleen sujuvaa, jäsenneltyä ja hyvin perusteltua. Siis korkeaa lukuarvoa.
Vähän kateellinenkin olen, kun oma kirjallinen tuotos tahtoo ilman todellista yrittämistä jäädä tajunnan virran tasolle.
:clap:
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Mitäs mieltä ollaan Kormoranin renkaista? Itsellä noissa 18" vanteissa Kormoranin Gammat päällä. Sen tiedän että kuluvat normaalia nopeampaa, mutta onko porukoilla muita kokemuksia?
Halpa rengas hinnaltaan, mutta ilmeisesti käyttävät Michelin tyylistä pintaa?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

y30harrastaja kirjoitti:Mitäs mieltä ollaan Kormoranin renkaista? Itsellä noissa 18" vanteissa Kormoranin Gammat päällä. Sen tiedän että kuluvat normaalia nopeampaa, mutta onko porukoilla muita kokemuksia?
Halpa rengas hinnaltaan, mutta ilmeisesti käyttävät Michelin tyylistä pintaa?
Itellä oli autossa Gammat alla, kun ostin sen. Takarenkaat kulu kulmien takia aika nopsaan. Muuten ei oikeastaan pahaa sanomista renkaista. Kormoranhan on Michelinin omistama merkki ja käyttää misukan vanhoja pintamalleja.

Nexenit tällä hetkellä emännän autossa, pinnat alkaa olla loppu, ei huonot, mutta tänää piti oikein runsaassa sateessa ajaa, niin jokseenkin mutkassa tuntu vähä että onko sitä pitoa vai ei, sellanen epävarma tunne. Tosin niinkuin sanottukin, pinnat alkaa olla loppu, joten en voi rengasta kuitenkaan haukkua suoraan.

Westlake SA-05 oli jossain vaiheessa vanteiden mukana tulleina renkaina, niissä riitti meteliä selvästi enemmän sitten. "jyrinä" kuvaa ääntä parhaiten. Sama rengas on siis Goodride ja Trazano ainakin. Liekö Sava samaa settiä? Itellä ainakin jäi sellanen maku suuhun, ettei kyseisiä renkaita enää mulle. Mieluummin nankangit tai jotkut muut, Nexenit ehkä, jos pitää halppiksia ostaa.

Toivottavasti riittäis seuraaviksi renkaiksi rahaa ostaa Kumhot tai Hankookit. Tai ehkä tilaan Camskillistä jotkuu hyvät. 8)
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Poro-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 24.03.2013 07:46

Re: Ns. Halparankaat vs. Merkkirenkaat

Viesti Kirjoittaja Poro- »

Itsellä alla Goodridet tällä hetkellä, ja en ole kovin tyytyväinen. Märällä eivät pärjää Misukoille, ja kuivalla ovat jotenkin "löysät ja venkoilevat". Vaihtoon menee ensikesänä, jos vaikka saisi rahaa ostaa kunnon vanteet samalla. Ensin täytyy vain keksiä w211 sopiva tuumakoko. Nykyiset ovat 16, mietin että olisiko 17 vai 18 parempi.
S500 (W221)
ex-BMW X5 E70
ex-BMW 525D E61
ex-E280 CDI (W211)
Vastaa Viestiin