E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6544
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Onhan se valkoinen klipsi nyt lukittu oikeaan suuntaan, sehän toimii vähän kuin väärinpäin? Olen lueskellut että moni vuoto johtunut tuosta... toki jos se kanittaa vinoon niin kuin snaoit niin orenkaan on paha tiivistystä tehdä.
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

MiHe kirjoitti:Onhan se valkoinen klipsi nyt lukittu oikeaan suuntaan, sehän toimii vähän kuin väärinpäin? Olen lueskellut että moni vuoto johtunut tuosta... toki jos se kanittaa vinoon niin kuin snaoit niin orenkaan on paha tiivistystä tehdä.
Kyllä vain. Vähän kuin väärinpäin kiinni ja työntäessa auki. On tiedossa. Mutta vaikka päätä heiluttaa ja koettaa puristaa niin aina kuitenkin vuotaa hieman. Enemmän tai vähemmän. Joka tapauksessa sain toisen railtukin mukana myös tuon putken. Koetamme sillä. Minulle sanottiin että helposti tuohon päähän tulee myös hiushalkeamia joita ei edes välttämättä silmällä näe. Eli o- rinkulan vaihto ei välttämättä auta. Herää kyllä kysymys että miksi pään pitää olla tuollainen ja miksi se putki on kovaa muovia? Ilmeisesti siksi että osamyynnin puolella on aina kivempi olla ja ostajan puolella melko tympeää.

Saa nähdä jos vaihdan sen putken miten lähtee pumpulta irti. Sekin holkki muovia :thumbdown:
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

No nyt sitten ei käynnisty kun vaihdoin pumpulta tulevan putken railtukille. Mikä se paras ilmauskonsti on? Kaasu pohjassa ei enää auta.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1246
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Jos ei vuotoja ole, mistä imee lisää ilmaa, niin starttaamalla vaan.
Usko voi loppua, mutta kyllä lähtee.
Eli ei tarvi poppakonsteja.
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Risto113 kirjoitti:Jos ei vuotoja ole, mistä imee lisää ilmaa, niin starttaamalla vaan.
Usko voi loppua, mutta kyllä lähtee.
Eli ei tarvi poppakonsteja.

Akku on jo pyöritetty tyhjäksi joten on sitä startattu. Ei sitten kait muuta kuin virtaa ja uudelleen?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

y30harrastaja kirjoitti: Mikä se paras ilmauskonsti on? Kaasu pohjassa ei enää auta.
Commonrailissa ei kaasunpainamisella ole mitään vaikutusta.

Paras konsti on löysätä muutamaa "paineputkea" jotka menevät railiputkesta suuttimille. Putket sitten kiinni kun alkaa löpöä tulla löysättyjen muttereiden välistä.
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Mika.T kirjoitti:
y30harrastaja kirjoitti: Mikä se paras ilmauskonsti on? Kaasu pohjassa ei enää auta.
Commonrailissa ei kaasunpainamisella ole mitään vaikutusta.

Paras konsti on löysätä muutamaa "paineputkea" jotka menevät railiputkesta suuttimille. Putket sitten kiinni kun alkaa löpöä tulla löysättyjen muttereiden välistä.
Kun saisi nyt jollain konstilla käyntiin. Alkaa kieltämättä olla hieman ankea olo jo näiden autojen kanssa. Eli pitääkö painaa kaasua vai ei? Toiset sanovat kyllä ja toiset ei.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Ei lähde. Pyöritin nyt aamulla täyteen ladatun akun tyhjäksi.
Ei muuten enää naurata yhtään. Nyt olisi hyvät avut tarpeen. Kärsii jo kaikki tämän kanssa
Siis eikö voi jo todeta että jotain pitää tehdä kun kaksi akkua on nyt pyöritetty tyhjäksi eikä lähde?

Suuttimien ja railin väliset putket olivat irti että saan sen putken niiden väliin ja samoin tietty pumpulta polttoaineputket, kun vaihdoine ne.
Putket oli irti alkuperäisenkin purun jäljiltä mutta silloin lähti muutaman sahauksen jälkeen käyntiin. APUA!
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1246
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Jostain vetää nyt ilmaa, ja diesel karkaa takaisin tankkiin = linjat tyhjenee.
Matalapainepumppu imee tankista, ja jos siellä on vuoto, imee se ilmaa.

Näkyykö yhtään polttoainetta suodattimen jälkeen olevissa läpinäkyvissä putkissa?
Jos näkyy, liikkuuko se yhtään startatessa?

Menihän VARMASTI matalapainepumpulle oikein päin kiinni juuri nuo läpinäkyvät putket, vai oletko edes irroitellut sen jälkeen kun kävi viimeksi?

Pienet vuodot ei näy diesel-vuotona, vaan ilmakuplina kys. läpinäkyvissä letkuissa.
Ehjässä systeemissä ei kulje kuplan kuplaa ilmaa noissa.
mejsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Ma 24.12.2012 09:35

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja mejsu »

tuossa epätoivon ja hermoromahduksen partaalla kannattaa jo turvautua startti pilottiin lähtee varmasti käyntiin. nyt tietenni alakaa se viisastelu ettei cdi:t kestä pilottia, kestää kun montakin autoa remontin jäljiltä ollaan pilotilla laitettu käyntiin ja niin tekee auto korjaamotkin mutta eihän ne asiakkailleen sitä kerro.
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Risto113 kirjoitti:Jostain vetää nyt ilmaa, ja diesel karkaa takaisin tankkiin = linjat tyhjenee.
Matalapainepumppu imee tankista, ja jos siellä on vuoto, imee se ilmaa.

Näkyykö yhtään polttoainetta suodattimen jälkeen olevissa läpinäkyvissä putkissa?
Jos näkyy, liikkuuko se yhtään startatessa?

Menihän VARMASTI matalapainepumpulle oikein päin kiinni juuri nuo läpinäkyvät putket, vai oletko edes irroitellut sen jälkeen kun kävi viimeksi?

Pienet vuodot ei näy diesel-vuotona, vaan ilmakuplina kys. läpinäkyvissä letkuissa.
Ehjässä systeemissä ei kulje kuplan kuplaa ilmaa noissa.
En ole irroittanut niitä sen jälkeen kun viimeksi kävi. Mitä irroitin oli ne korkeapainepumpulta tulevat kaksi putkea ja suuttimilta tulevia putkia neljä jotta sain sen putken sinne väliin. Sitä ennen lähti käyntiin vaikka railiputkea irroittelikin. Muutaman kerran kun sahasi niin lähti. Nyt ei kyllä lähde enkä viitsi enää pyörittää. Jotain hajoaa ja startti savuaa jo nyt. Enpä tosiaan tiedä mitä tehdä.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

y30harrastaja kirjoitti:
Risto113 kirjoitti:Jostain vetää nyt ilmaa, ja diesel karkaa takaisin tankkiin = linjat tyhjenee.
Matalapainepumppu imee tankista, ja jos siellä on vuoto, imee se ilmaa.

Näkyykö yhtään polttoainetta suodattimen jälkeen olevissa läpinäkyvissä putkissa?
Jos näkyy, liikkuuko se yhtään startatessa?

Menihän VARMASTI matalapainepumpulle oikein päin kiinni juuri nuo läpinäkyvät putket, vai oletko edes irroitellut sen jälkeen kun kävi viimeksi?

Pienet vuodot ei näy diesel-vuotona, vaan ilmakuplina kys. läpinäkyvissä letkuissa.
Ehjässä systeemissä ei kulje kuplan kuplaa ilmaa noissa.
En ole irroittanut niitä sen jälkeen kun viimeksi kävi. Mitä irroitin oli ne korkeapainepumpulta tulevat kaksi putkea ja suuttimilta tulevia putkia neljä jotta sain sen putken sinne väliin. Sitä ennen lähti käyntiin vaikka railiputkea irroittelikin. Muutaman kerran kun sahasi niin lähti. Nyt ei kyllä lähde enkä viitsi enää pyörittää. Jotain hajoaa ja startti savuaa jo nyt. Enpä tosiaan tiedä mitä tehdä.
Mitä meni eritavalla kuin viimeksi?
Tarkistele railipaineen säädin
Suutimien, nokkaakselin asento tunnistimen johdot
Ja onkos niissä läpi näkyvissä putkissa ilmaa vai ei?
Jos on niin imene täyteen,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

CDI203 kirjoitti:
y30harrastaja kirjoitti:
Risto113 kirjoitti:Jostain vetää nyt ilmaa, ja diesel karkaa takaisin tankkiin = linjat tyhjenee.
Matalapainepumppu imee tankista, ja jos siellä on vuoto, imee se ilmaa.

Näkyykö yhtään polttoainetta suodattimen jälkeen olevissa läpinäkyvissä putkissa?
Jos näkyy, liikkuuko se yhtään startatessa?

Menihän VARMASTI matalapainepumpulle oikein päin kiinni juuri nuo läpinäkyvät putket, vai oletko edes irroitellut sen jälkeen kun kävi viimeksi?

Pienet vuodot ei näy diesel-vuotona, vaan ilmakuplina kys. läpinäkyvissä letkuissa.
Ehjässä systeemissä ei kulje kuplan kuplaa ilmaa noissa.
En ole irroittanut niitä sen jälkeen kun viimeksi kävi. Mitä irroitin oli ne korkeapainepumpulta tulevat kaksi putkea ja suuttimilta tulevia putkia neljä jotta sain sen putken sinne väliin. Sitä ennen lähti käyntiin vaikka railiputkea irroittelikin. Muutaman kerran kun sahasi niin lähti. Nyt ei kyllä lähde enkä viitsi enää pyörittää. Jotain hajoaa ja startti savuaa jo nyt. Enpä tosiaan tiedä mitä tehdä.
Mitä meni eritavalla kuin viimeksi?
Tarkistele railipaineen säädin
Suutimien, nokkaakselin asento tunnistimen johdot
Ja onkos niissä läpi näkyvissä putkissa ilmaa vai ei?
Jos on niin imene täyteen,
Millä ne kannattaa imeä täyteen? Myydäänkö Motonetissä joku soveltuva kampe? Läpinäkyvillä putkilla tarkoitetaan suodattimelle tulevia vai?
railsäädin on ollut kiinni koko ajan ja kaikki muukin on kuten ennen. Ei eroja tai muutoksia. Kaikki töpselit kiinni ja kaiki tarvittava kiristetty ettei ilmaa pääse väleistä.
Uudet pumpulta tulevat putket saan varalta vielä maanantaiksi. Ei kai muuta kuin lataamaan akkua ja yrittämään uudelleen täytyy varmistaa se suodatin että siellä on ainetta.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja arska10 »

y30harrastaja kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
y30harrastaja kirjoitti:
Risto113 kirjoitti:Jostain vetää nyt ilmaa, ja diesel karkaa takaisin tankkiin = linjat tyhjenee.
Matalapainepumppu imee tankista, ja jos siellä on vuoto, imee se ilmaa.

Näkyykö yhtään polttoainetta suodattimen jälkeen olevissa läpinäkyvissä putkissa?
Jos näkyy, liikkuuko se yhtään startatessa?

Menihän VARMASTI matalapainepumpulle oikein päin kiinni juuri nuo läpinäkyvät putket, vai oletko edes irroitellut sen jälkeen kun kävi viimeksi?

Pienet vuodot ei näy diesel-vuotona, vaan ilmakuplina kys. läpinäkyvissä letkuissa.
Ehjässä systeemissä ei kulje kuplan kuplaa ilmaa noissa.
En ole irroittanut niitä sen jälkeen kun viimeksi kävi. Mitä irroitin oli ne korkeapainepumpulta tulevat kaksi putkea ja suuttimilta tulevia putkia neljä jotta sain sen putken sinne väliin. Sitä ennen lähti käyntiin vaikka railiputkea irroittelikin. Muutaman kerran kun sahasi niin lähti. Nyt ei kyllä lähde enkä viitsi enää pyörittää. Jotain hajoaa ja startti savuaa jo nyt. Enpä tosiaan tiedä mitä tehdä.
Mitä meni eritavalla kuin viimeksi?
Tarkistele railipaineen säädin
Suutimien, nokkaakselin asento tunnistimen johdot
Ja onkos niissä läpi näkyvissä putkissa ilmaa vai ei?
Jos on niin imene täyteen,
Millä ne kannattaa imeä täyteen? Myydäänkö Motonetissä joku soveltuva kampe? Läpinäkyvillä putkilla tarkoitetaan suodattimelle tulevia vai?
railsäädin on ollut kiinni koko ajan ja kaikki muukin on kuten ennen. Ei eroja tai muutoksia. Kaikki töpselit kiinni ja kaiki tarvittava kiristetty ettei ilmaa pääse väleistä.
Uudet pumpulta tulevat putket saan varalta vielä maanantaiksi. Ei kai muuta kuin lataamaan akkua ja yrittämään uudelleen täytyy varmistaa se suodatin että siellä on ainetta.
Koita vielä katsoa kampiakselin asento tunnistimen johdot, että on kunolla kiinni
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

arska10 kirjoitti:
y30harrastaja kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
y30harrastaja kirjoitti:
Risto113 kirjoitti:Jostain vetää nyt ilmaa, ja diesel karkaa takaisin tankkiin = linjat tyhjenee.
Matalapainepumppu imee tankista, ja jos siellä on vuoto, imee se ilmaa.

Näkyykö yhtään polttoainetta suodattimen jälkeen olevissa läpinäkyvissä putkissa?
Jos näkyy, liikkuuko se yhtään startatessa?

Menihän VARMASTI matalapainepumpulle oikein päin kiinni juuri nuo läpinäkyvät putket, vai oletko edes irroitellut sen jälkeen kun kävi viimeksi?

Pienet vuodot ei näy diesel-vuotona, vaan ilmakuplina kys. läpinäkyvissä letkuissa.
Ehjässä systeemissä ei kulje kuplan kuplaa ilmaa noissa.
En ole irroittanut niitä sen jälkeen kun viimeksi kävi. Mitä irroitin oli ne korkeapainepumpulta tulevat kaksi putkea ja suuttimilta tulevia putkia neljä jotta sain sen putken sinne väliin. Sitä ennen lähti käyntiin vaikka railiputkea irroittelikin. Muutaman kerran kun sahasi niin lähti. Nyt ei kyllä lähde enkä viitsi enää pyörittää. Jotain hajoaa ja startti savuaa jo nyt. Enpä tosiaan tiedä mitä tehdä.
Mitä meni eritavalla kuin viimeksi?
Tarkistele railipaineen säädin
Suutimien, nokkaakselin asento tunnistimen johdot
Ja onkos niissä läpi näkyvissä putkissa ilmaa vai ei?
Jos on niin imene täyteen,
Millä ne kannattaa imeä täyteen? Myydäänkö Motonetissä joku soveltuva kampe? Läpinäkyvillä putkilla tarkoitetaan suodattimelle tulevia vai?
railsäädin on ollut kiinni koko ajan ja kaikki muukin on kuten ennen. Ei eroja tai muutoksia. Kaikki töpselit kiinni ja kaiki tarvittava kiristetty ettei ilmaa pääse väleistä.
Uudet pumpulta tulevat putket saan varalta vielä maanantaiksi. Ei kai muuta kuin lataamaan akkua ja yrittämään uudelleen täytyy varmistaa se suodatin että siellä on ainetta.
Koita vielä katsoa kampiakselin asento tunnistimen johdot, että on kunolla kiinni
Missä kohtaa sijaitsee?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja arska10 »

y30harrastaja kirjoitti:
arska10 kirjoitti:
y30harrastaja kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
y30harrastaja kirjoitti:
Risto113 kirjoitti:Jostain vetää nyt ilmaa, ja diesel karkaa takaisin tankkiin = linjat tyhjenee.
Matalapainepumppu imee tankista, ja jos siellä on vuoto, imee se ilmaa.

Näkyykö yhtään polttoainetta suodattimen jälkeen olevissa läpinäkyvissä putkissa?
Jos näkyy, liikkuuko se yhtään startatessa?

Menihän VARMASTI matalapainepumpulle oikein päin kiinni juuri nuo läpinäkyvät putket, vai oletko edes irroitellut sen jälkeen kun kävi viimeksi?

Pienet vuodot ei näy diesel-vuotona, vaan ilmakuplina kys. läpinäkyvissä letkuissa.
Ehjässä systeemissä ei kulje kuplan kuplaa ilmaa noissa.
En ole irroittanut niitä sen jälkeen kun viimeksi kävi. Mitä irroitin oli ne korkeapainepumpulta tulevat kaksi putkea ja suuttimilta tulevia putkia neljä jotta sain sen putken sinne väliin. Sitä ennen lähti käyntiin vaikka railiputkea irroittelikin. Muutaman kerran kun sahasi niin lähti. Nyt ei kyllä lähde enkä viitsi enää pyörittää. Jotain hajoaa ja startti savuaa jo nyt. Enpä tosiaan tiedä mitä tehdä.
Mitä meni eritavalla kuin viimeksi?
Tarkistele railipaineen säädin
Suutimien, nokkaakselin asento tunnistimen johdot
Ja onkos niissä läpi näkyvissä putkissa ilmaa vai ei?
Jos on niin imene täyteen,
Millä ne kannattaa imeä täyteen? Myydäänkö Motonetissä joku soveltuva kampe? Läpinäkyvillä putkilla tarkoitetaan suodattimelle tulevia vai?
railsäädin on ollut kiinni koko ajan ja kaikki muukin on kuten ennen. Ei eroja tai muutoksia. Kaikki töpselit kiinni ja kaiki tarvittava kiristetty ettei ilmaa pääse väleistä.
Uudet pumpulta tulevat putket saan varalta vielä maanantaiksi. Ei kai muuta kuin lataamaan akkua ja yrittämään uudelleen täytyy varmistaa se suodatin että siellä on ainetta.
Koita vielä katsoa kampiakselin asento tunnistimen johdot, että on kunolla kiinni
Missä kohtaa sijaitsee?
Moottorin takana tulipellin ja moottorin välissä edestäpäin katsottuna klo 14.00
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

arska10 kirjoitti:
y30harrastaja kirjoitti:
arska10 kirjoitti:
y30harrastaja kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
y30harrastaja kirjoitti:
Risto113 kirjoitti:Jostain vetää nyt ilmaa, ja diesel karkaa takaisin tankkiin = linjat tyhjenee.
Matalapainepumppu imee tankista, ja jos siellä on vuoto, imee se ilmaa.

Näkyykö yhtään polttoainetta suodattimen jälkeen olevissa läpinäkyvissä putkissa?
Jos näkyy, liikkuuko se yhtään startatessa?

Menihän VARMASTI matalapainepumpulle oikein päin kiinni juuri nuo läpinäkyvät putket, vai oletko edes irroitellut sen jälkeen kun kävi viimeksi?

Pienet vuodot ei näy diesel-vuotona, vaan ilmakuplina kys. läpinäkyvissä letkuissa.
Ehjässä systeemissä ei kulje kuplan kuplaa ilmaa noissa.
En ole irroittanut niitä sen jälkeen kun viimeksi kävi. Mitä irroitin oli ne korkeapainepumpulta tulevat kaksi putkea ja suuttimilta tulevia putkia neljä jotta sain sen putken sinne väliin. Sitä ennen lähti käyntiin vaikka railiputkea irroittelikin. Muutaman kerran kun sahasi niin lähti. Nyt ei kyllä lähde enkä viitsi enää pyörittää. Jotain hajoaa ja startti savuaa jo nyt. Enpä tosiaan tiedä mitä tehdä.
Mitä meni eritavalla kuin viimeksi?
Tarkistele railipaineen säädin
Suutimien, nokkaakselin asento tunnistimen johdot
Ja onkos niissä läpi näkyvissä putkissa ilmaa vai ei?
Jos on niin imene täyteen,
Millä ne kannattaa imeä täyteen? Myydäänkö Motonetissä joku soveltuva kampe? Läpinäkyvillä putkilla tarkoitetaan suodattimelle tulevia vai?
railsäädin on ollut kiinni koko ajan ja kaikki muukin on kuten ennen. Ei eroja tai muutoksia. Kaikki töpselit kiinni ja kaiki tarvittava kiristetty ettei ilmaa pääse väleistä.
Uudet pumpulta tulevat putket saan varalta vielä maanantaiksi. Ei kai muuta kuin lataamaan akkua ja yrittämään uudelleen täytyy varmistaa se suodatin että siellä on ainetta.
Koita vielä katsoa kampiakselin asento tunnistimen johdot, että on kunolla kiinni
Missä kohtaa sijaitsee?
Moottorin takana tulipellin ja moottorin välissä edestäpäin katsottuna klo 14.00
Pitäisi varmaan löytyä noilla koordinaateilla. En vain mielestäni ole siihen koskenut.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
pekkovee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ti 06.12.2011 20:13
Paikkakunta: Mäntsälä P

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Liikkuuko polttoaine sen hätäpysäytys / sammutus venttiilin läpi kohti kp. pumppua ?

Jollei, niin täytä polttoainesuodatinkotelo kannusta. Anna maltilla paineilmaa tankin korkin aukosta rätin kanssa niin että alkaa liikkua ...

Joku oikeasti viisas vois muuten (taas) kertoa sen pysäytys / sammutus venttiilin logiikan, eikös se sulkenu polttoaineen tulon, jos kuvittelee polttoaineen loppuvan ? Ja muutenkin joka 5. sammutuksen yhteydessä ... kö ?
Levannon We(l)ho

------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

pekkovee kirjoitti:Liikkuuko polttoaine sen hätäpysäytys / sammutus venttiilin läpi kohti kp. pumppua ?

Jollei, niin täytä polttoainesuodatinkotelo kannusta. Anna maltilla paineilmaa tankin korkin aukosta rätin kanssa niin että alkaa liikkua ...

Joku oikeasti viisas vois muuten (taas) kertoa sen pysäytys / sammutus venttiilin logiikan, eikös se sulkenu polttoaineen tulon, jos kuvittelee polttoaineen loppuvan ? Ja muutenkin joka 5. sammutuksen yhteydessä ... kö ?
Tänään iltapäivällä pitäisi ruveta katselemaan miten saa käyntiin. Suodatinkotelon avaan ensimmäisenä. Sitkeässä se kyllä on.
Illalla kokeilin pari pitkää starttia eikä lähtenyt.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12855
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja epk »

joku kertoi että anna olla sytytysvirta päällä, tällöin siirtopumppu tekee ilmaus työtään vaikkei auto starttaa ?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

epk kirjoitti:joku kertoi että anna olla sytytysvirta päällä, tällöin siirtopumppu tekee ilmaus työtään vaikkei auto starttaa ?
Se joku ei sitten tiedä mersusta...
jos auto on 210
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
SprinterW903
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja SprinterW903 »

Itse painin saman ongelman kanssa kerran kans......tarttailin kaksiakkua tyhjiin kans.......silloin soi kellot että kaikki ei ole kohdallaan.

Stari kiinni ja starttausta......kas kas....rail paine ei noussut ollenkaan.......vikakoodin luku......isona F oli rail putken äkillinen rsuuri romahtimen (en muista sana tarkasti) ........

Vaikka oli isona F:nä niin sai kuitattua pois......lisäksi tyhjensin kaikki CR:n alla olleet vika koodit vaikka oli pikku f:ä.....

Live arvojen seuranta päälle ja kun starttas noin 5-8 sekunttia ja samalla nousi rail paine yli 150 parin ja saman tien hörähti käytiin......

Mun mielestä ihan turha poltella starttia vaan odottelemala että kyllä se ilmaantuu....

Ota osaava starin käyttäjä kaveriksinja poistakaa ilma siitä järjestelmästä ja nollatkaa kaikki koodit.....eiku käyntiin.....seuraa startatessa tuota rail painetta.....jos ei nouse niin ei liiku polttoainekkaan.....


Tähän on sitten turha kommentoida että ei tartte nollailla koodeja ja jne....pitäs käynnistyä vaikka olis vikakoodit lukematta/ nollaamatta.......nimittäin.....niin munkin mielestä pitäis käynnistyä vikatilassa.......mutta kun tämä sama auto teki ihan saman toisen kerran suodattimen vaihdon yhteydessä kun ei esitäytetty polttoaine suodatinta.......eli väittäisin että autojen ohjelmissa on eroja vai olisko toi nyt se "bugi".......


Harmiko oot niin kaukana ja ei ole siellä nyt käyntiäkään.....
pekkovee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ti 06.12.2011 20:13
Paikkakunta: Mäntsälä P

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Perusasiat kuntoon... jos suodatinkotelo on tyhjä, on siirtpumppurukka hiukan kovilla imiessään ensin sen täyteen saadakseen sitten tavaraa kp pumpulle. Ja kaikki ilma pitäs viel pusertaa kimpassa pois...

On siinä akulla ja startillakin vaivansa... Ja kp pumpun kuivuus... rouskrousk...

Hölmöä koittaa tehdä se avaimesta, täyttämättä suodkoteloa ensin...

:shh:
Levannon We(l)ho

------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Nyt on suodatinkotelo täytetty, vaihdettu siihen koteloon tiiviste ja uusi suodatin. On piripintaan asti. Oli siellä dieseliä aika paljon jo entuudestaan. Vaihdoin railpaineensäätimen. KOlmas akullinen pyöritetty tyhjäksi. Ei lähde JEEEEEEEEEEEEEE :mrgreen:
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

y30harrastaja kirjoitti:Nyt on suodatinkotelo täytetty, vaihdettu siihen koteloon tiiviste ja uusi suodatin. On piripintaan asti. Oli siellä dieseliä aika paljon jo entuudestaan. Vaihdoin railpaineensäätimen. KOlmas akullinen pyöritetty tyhjäksi. Ei lähde JEEEEEEEEEEEEEE :mrgreen:
OI kunpa saisi näiden ongelmien kanssa painia vielä enemmän ja muissakin autoissa :)

Mitähän seuraavaksi. Kai se jotenkin pitäs käymään lähteä.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6544
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja MiHe »

No onko sulla siinä lähellä ketään foorumilaista joka vois starin kans sunnuntaiajella kurkistaan mitä siellä tapahtuu ja ei tapahdu...
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18331
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sitä BAS / ABS herjaa edelleen heittää vaikka otin puoleksi tunniksi miinuskaapelin irti.
Hyvä jos ei tullut lisää murheita. Sehän on varma ettei tuo ainakaan auta, varmaan joku "ammattilainen" taas neuvonut.
Sprinter w903 kirjoitti:Tähän on sitten turha kommentoida että ei tartte nollailla koodeja ja jne....pitäs käynnistyä vaikka olis vikakoodit lukematta/ nollaamatta...
Ei tartte nollailla näissä vanhoissa. Joissain pitää klikkailla keskuslukko kiinni ja auki.
Pitäisi varmaan löytyä noilla koordinaateilla. En vain mielestäni ole siihen koskenut.
Kampiakselin asentotunnistimen johto on pakko irrottaa ja kiinnittää imusarjaremontissa, on siinä samassa nipussa kuin muutkin imusarjan "läpi" menevät piuhat.
wiimax.fi
SprinterW903
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja SprinterW903 »

Sprinter w903 kirjoitti:Tähän on sitten turha kommentoida että ei tartte nollailla koodeja ja jne....pitäs käynnistyä vaikka olis vikakoodit lukematta/ nollaamatta...
Ei tartte nollailla näissä vanhoissa. Joissain pitää klikkailla keskuslukko kiinni ja kiinni


Juuri näin tämähän jo tiedetty ja itsekkin uskon.....mutta selitä se kun kyseisen auton kohdalla kyseinen nollaamisen joutu tekemään.....ja kahdella eri kerralla.....no jos ois sattuma niin miksi en sitten voita lauantaisin lotosta kun olen veikannut vuosia......
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

Mika.T kirjoitti:
y30harrastaja kirjoitti: Mikä se paras ilmauskonsti on?
Paras konsti on löysätä muutamaa "paineputkea" jotka menevät railiputkesta suuttimille. Putket sitten kiinni kun alkaa löpöä tulla löysättyjen muttereiden välistä.
Jokos tätä on kokeiltu? 220cdi väykkyyn vaihdoin polttoainesuodattimen ja en täyttänyt kuppia ollenkaan. Toinen kaveri starttasi kaasu pohjassa ja ite olin jakarin varressa konehuoneessa. Löpöä pukkas nopeesti suuttimelle tulevasta metalliputkesta ja hetkessä käyntiin.
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Nyt on taas yksi pitkän pitkä päivä taisteltu. Ei käynnisty. Olen kaadellut läpinäkyviin putkiin dieseliä yms yms. Olen välillä raottanut tukilta suuttimien putkia ja välillä taas suuttimien päästä. Diesel siellä liikkuu polttoainetta tulee putkiin ja railtukkiin yms. Myö näyttää liikkuvan polttoaine noissa läpinäkyvissä kun starttaamisen jälkeen katselin. Ketään kaveria ei ole kuka voisi avitella tämän kanssa. Jos jollain sattuu asiaa tänne olemaan ja osaa käyttää staria niin tervetuloa. Maksan mielelläni palkan ja muut kulut.

Aika paljon surettaa, kyllästyttää, turhauttaa yms. Käyntiin se on tuosta saatava. En kyllä käsitä mikä siinä on.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Vastaa Viestiin