Hieno vempele!
edit: tuli luvattua osat toiselle foorumilaiselle.

Kaikki vanhemmat mersut on linttoja, ei tää ollu tarkotus olla mikään haukkumasanaYlermiraita kirjoitti:Poju ajeloo 200 noki leka viäyrysellä ja tulloo lassikkoja nimittelemmään linttaloiksisimoks kirjoitti:on se komee lintta! mitä toi "ryppy" on takaikkunan laidoilla?![]()
![]()
![]()
Makuasioita, minusta ne kolmiolasit taas on ehdottomasti oltava...tolppa-auto on tolppa-auto, sitä ei kannata ruveta peittelemään..pirun hyvän näköinen kun ei ole kolmio laseja missään ovessa
Mielenkiinnosta. Millainen tuon suorituskyky on esim. W126 500SEL verrattuna? Tuo minun ko. peli lähtee ainakin suurinpiirtein samallalailla kun lehmä nousee laitumelta. Aikoinaan minulla oli XM V6 Citikka jossa on samat tehot kun 280 (M110) Mersussa, mitä on myös joitain ollut. Muistelisin, että tuo Citikka oli jopa ripeämpi kun tuo 250hp SEL.unski kirjoitti: mikä erottaa 6.3:n kaikista muista saman mallisarjan autoista: , valtava suorituskyky jää käyttämättä.
Timppa
Muistelen Timo L:n kanssa olleen puhetta että 300 SEL 6.3:n peittosi vasta 560, olisikohan ollut vielä SEC tiuhempine perineen. Edes 450 SEL 6.9 ei pärjännyt, ainakaan kiihtyvyydessä eikä mitkään ykkössarjan W126:t.tango kirjoitti:Mielenkiinnosta. Millainen tuon suorituskyky on esim. W126 500SEL verrattuna? Tuo minun ko. peli lähtee ainakin suurinpiirtein samallalailla kun lehmä nousee laitumelta. Aikoinaan minulla oli XM V6 Citikka jossa on samat tehot kun 280 (M110) Mersussa, mitä on myös joitain ollut. Muistelisin, että tuo Citikka oli jopa ripeämpi kun tuo 250hp SEL.unski kirjoitti: mikä erottaa 6.3:n kaikista muista saman mallisarjan autoista: , valtava suorituskyky jää käyttämättä.
Timppa
Ajat lehtijuttujen suoritustesteistä, ymmärtääkseni ihan vakiokuntoisilla autoilla sen ajan vakiorenkailla.karra kirjoitti:Muistelen Timo L:n kanssa olleen puhetta että 300 SEL 6.3:n peittosi vasta 560, olisikohan ollut vielä SEC tiuhempine perineen. Edes 450 SEL 6.9 ei pärjännyt, ainakaan kiihtyvyydessä eikä mitkään ykkössarjan W126:t.tango kirjoitti:Mielenkiinnosta. Millainen tuon suorituskyky on esim. W126 500SEL verrattuna? Tuo minun ko. peli lähtee ainakin suurinpiirtein samallalailla kun lehmä nousee laitumelta. Aikoinaan minulla oli XM V6 Citikka jossa on samat tehot kun 280 (M110) Mersussa, mitä on myös joitain ollut. Muistelisin, että tuo Citikka oli jopa ripeämpi kun tuo 250hp SEL.unski kirjoitti: mikä erottaa 6.3:n kaikista muista saman mallisarjan autoista: , valtava suorituskyky jää käyttämättä.
Timppa
EDIT: tällaisia arvoja löysin 0-100 km/h kiihtyvyyksille:
300 SEL 6.3 6,5 sekuntia
560 SEC ilman kattia 6,8 sekuntia
Joku vois kaivaa varttimailiajat
Moi,P.S.
Mitenkään väheksymättä MB:n osaamista, niin about samanaikaisista kilpailijoista lähes samoihin suoritusarvoihin ylsi BMW 30.Si (E3) puolta yli pienemmällä iskutilavuudella... sori...
On sielä se kytkinIlmeisesti konepellissä on kytkin, joka katkaisee puhaltimen sähkön konepeltiä avattaessa
Ainiin, unohdin että noin kulkeva 3.0Si on aina manuaali, kun taas 6.3 saavuttaa nuo arvot automaatilla, joka antaa tasoitusta aika helkkaristi. Ja 3.0SiA taas ei pääse lähellekkään. Totta, oikeasti nuo mainitut mallit eivät ole tasaveroisia, ei suorituskyvyssä, hintatasossa kuin tavoitellussa asiakasryhmässäkään.unski kirjoitti:Moi,P.S.
Mitenkään väheksymättä MB:n osaamista, niin about samanaikaisista kilpailijoista lähes samoihin suoritusarvoihin ylsi BMW 30.Si (E3) puolta yli pienemmällä iskutilavuudella... sori...
Muokataampa vielä vähän.
Paperilla juu hyvinkin ...samaa fiilistä ei ajossa saa, lähellekkään soriTehtaan ilmoittaman lähtökiihtyvyyden aikaansaaminen on kauhen tempuilun ja huudattamisen tulosta ja siltikään se ei pärjää Mersulle. Mersussa lyödään vain "lämä tiskiin" ja vamos!
Tuosta tuli mieleen, E3:sta tehtiin Jenkkeihin, Jenkkejä varten Bavaria- malli (siis ilmeisesti ainoa Bemarin virallinen malli, jossa ei olltu numeroita. bavariaa käytettiin myöhemmin varustelu-nimenä). No kuitenkin, ideana oli tehdä edullinen, suorituskykyinen, kevyt sedan, johon jätettin vain tarpeellinen. Eli Bavarian lähtökohdaksi otettin halvin 2500 malli. Siinä ei ollut normi Jenkki-varusteita, ohjaustehostinta, ilmastointia, sähköikkunoita. Bavaria mallia varten tuohon 2500 ruuvattiin kuitenkin 2800 moottori. Näin saatiin suorituskykinen 4-ovinen sedan Jenkki-markkinoille. Mallinimi tuli -> Bavaria = Bayern= Baijeri = BMW:n valmistus-osavaltio.samoihin suoritusarvoihin ylsi BMW 3.0Si (E3)
Anteeksi nyt, että menee vähän viisastelun puolelle, mutta mielestäni:unski kirjoitti:Tuosta tuli mieleen, E3:sta tehtiin Jenkkeihin, Jenkkejä varten Bavaria- malli (siis ilmeisesti ainoa Bemarin virallinen malli, jossa ei olltu numeroita. bavariaa käytettiin myöhemmin varustelu-nimenä). No kuitenkin, ideana oli tehdä edullinen, suorituskykyinen, kevyt sedan, johon jätettin vain tarpeellinen. Eli Bavarian lähtökohdaksi otettin halvin 2500 malli. Siinä ei ollut normi Jenkki-varusteita, ohjaustehostinta, ilmastointia, sähköikkunoita. Bavaria mallia varten tuohon 2500 ruuvattiin kuitenkin 2800 moottori. Näin saatiin suorituskykinen 4-ovinen sedan Jenkki-markkinoille. Mallinimi tuli -> Bavaria = Bayern= Baijeri = BMW:n valmistus-osavaltio.samoihin suoritusarvoihin ylsi BMW 3.0Si (E3)
Pitkän alkupuheen jälkeen ajatuksiin...pitäisikö minunkin nyt tehdä 6.3:n perään kyltti Schwaben. Schwaben = Stutgartin ympäristön perinteinen nimi, kuten Baijeri. Mersun pääkonttorihan on Stutgartissa. Kun kerta poistan tuosta 6.3:sta kaikki "turhuudet", tarkoituksena saaada aikaan kevyemmin etenevä versio
Timppa
Ei ole, esim. minun W 140 ei kuulu sarjaan "lintat".simoks kirjoitti:Kaikki vanhemmat mersut on linttoja, ei tää ollu tarkotus olla mikään haukkumasanaYlermiraita kirjoitti:Poju ajeloo 200 noki leka viäyrysellä ja tulloo lassikkoja nimittelemmään linttaloiksisimoks kirjoitti:on se komee lintta! mitä toi "ryppy" on takaikkunan laidoilla?![]()
![]()
![]()
poju.
Wohoo...! Nasta projektiunski kirjoitti:siis tälläiset pitää tykkivanteiden olla...
[ http://www.sportscardigest.com/wp-content/uploads/F214_Ford_1969_Mustang-Boss-302_Trans-Am-Race-Car_9F02G198243_900.jpg ]
timppa
Minulle lintta tuo mielikuvan jostain nippa nappa alunperin keskiluokkaiseksi luokiteltavasta vanhasta amerikan farmarista, joka kulkee niin maanpinnassa kuin yleensä on mahdollista, yleisilmeenä mattamusta väri, nuhruinen yleisilme ja mielellään joku seriffin tähti maalattuna etuoviin kyydissään nuorelta elvikseltä näyttäviä jannuja vähän enemmän kuin isohkoonkaan autoon oikeasti mahtuisi...kari v kirjoitti:Ei ole, esim. minun W 140 ei kuulu sarjaan "lintat".simoks kirjoitti:Kaikki vanhemmat mersut on linttoja, ei tää ollu tarkotus olla mikään haukkumasanaYlermiraita kirjoitti:Poju ajeloo 200 noki leka viäyrysellä ja tulloo lassikkoja nimittelemmään linttaloiksisimoks kirjoitti:on se komee lintta! mitä toi "ryppy" on takaikkunan laidoilla?![]()
![]()
![]()
poju.
Eikös autosta käytettävä termi "lintta" ole tuninkipoikien käsitys asfalttiin lasketusta (lue :ajokelvottomasta) auton alustasta ?!?!?