W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
ManuOtus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 24.07.2012 10:19

Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005

Viesti Kirjoittaja ManuOtus »

Mika.T kirjoitti:Osansa tekee varmasti myös ajotapa. Jos autolla lähdetään heti kylmällä moottorilla vedättämään ja kiihdytetään kaasupohjassa niin ei todellakaan tee hyvää kylmälle koneelle.

talvella auto on roikassa 1-2 tuntia ennen lähtöä, ja ensimmäiset 5km ajo 60km/h
Aiemmalla omistajalla auto ollut vain kauppassa käyntiä varten.

itsellä auton kanssa yhteiseloa n. 25tkm
edellisellä omistajalla yli 120tkm auton tuotu hänelle 2008 suomeen
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jos ei ole materiaalivirhettä, eikä oikein muutakaan vikaa, niin uskoisin, että suurin syypää kaikille tälläsille rikkoontumisille on se, että saksalaiset lähtee kotipihasta, ajaa rampista ja vetää autobahnia heti kaasu pohjassa kylmällä koneella kilometri tolkulla, kunnes sitten stoppaa shellin baarin ja sammuttaa koneet siihen paikkaan sen kummemmin jäähdyttelemättä. kahvit juatuaan lähdetään taas kaasu pohjassa jne.

en tiedä sitten, että kuinka tollanen vaikuttaa mäntien päälle, mutta ainakin kannen kestoon vaikuttaa. kauheen nopeita lämpövaihteluita, niin ei tee hyvää.
W201 250DT 20V
w201 190E
ManuOtus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 24.07.2012 10:19

Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005

Viesti Kirjoittaja ManuOtus »

Osat saapuivat ja vkl aikana tarkoitus kasata, sitten tarkemmin rikkonainen mäntä syyniin ja joku joka osaa tai haluaa tutkia materiaalia voi sen saada näppeihinsä
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005

Viesti Kirjoittaja sportsman »

pera8x kirjoitti:jos ei ole materiaalivirhettä, eikä oikein muutakaan vikaa, niin uskoisin, että suurin syypää kaikille tälläsille rikkoontumisille on se, että saksalaiset lähtee kotipihasta, ajaa rampista ja vetää autobahnia heti kaasu pohjassa kylmällä koneella kilometri tolkulla, kunnes sitten stoppaa shellin baarin ja sammuttaa koneet siihen paikkaan sen kummemmin jäähdyttelemättä. kahvit juatuaan lähdetään taas kaasu pohjassa jne.

en tiedä sitten, että kuinka tollanen vaikuttaa mäntien päälle, mutta ainakin kannen kestoon vaikuttaa. kauheen nopeita lämpövaihteluita, niin ei tee hyvää.

Missähän päin Saksaa lienet käynyt seuraamassa , kun olet tälläiseen lopputulokseen tullut ?
Todellisuudessa autobaanat on aikas ruuhaisia ja normi nopeus max lienee n 130-160 km/h tunnissa . (ehkä joku myyntiedustaja painaa volkkarilla tai audilla hieman kovempaa) Ja ehkä kaikki auton omistajat eivät asu ihan moottoritien rampin vieressä.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
ManuOtus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 24.07.2012 10:19

Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005

Viesti Kirjoittaja ManuOtus »

Ajotapa tai ei mutta vika on männässä tai sen materiaalissa.

Onneksi on huollon sijaisautona Pajero vm 1989, jolla kohta rullattu 500 000km ja ei ole joka kerta muistettu hehkuttaa, laittaa roikkaan tai vaihtaa öljyjä merkkiliikkeessä ja eikun käydä roksuttaa taitaapi olla alkuperäisella männillä. :clap: pitää varmaan tarkistaa huoltokirjasta :lol:

Tässäpä kuva 1. sylinteristä hoonauksen jälkeen.
Kuva
Uudet männät asettuivat paikoilleen eilen ja samalla suljimme ne päivän valolta eli kansi koneistuksesta. Arkku kiinni omaiset on nähneet.

Mäntä on lähtenyt halkeamaan männäntapin kohdalta ja halkeama on edennyt melkein läpi männän.

Tänään vielä; suuttimet kiinni, koneeseen kaikki pikkuiset mutterit ja johdot kiinni, öljyt ja nesteet koneeseen sekä laatikkoon öljyä, tulipahan sekin huollettua samalla.

Aikaa on palanut tällähetkellä 16tuntia josta n.12 tuntia tehty kahden miehen voimin.
Kustannuksia rahassa 860€ (ei sisällä olutta ja ruokaa :D )
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Tuliko tuo öljysuihkun kunto / kanaviston puhtatus tarkistetua ?
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

ManuOtus kirjoitti:....Aikaa on palanut tällähetkellä 16tuntia josta n.12 tuntia tehty kahden miehen voimin.
Kustannuksia rahassa 860€ (ei sisällä olutta ja ruokaa :D )
Tätä voi pitää hyvänä suorituksena ja rahanarvoisena sellaisena :thumbup: .

.
Opel, "weird lieben autos"....
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

LopenUupunut kirjoitti:
Tätä voi pitää hyvänä suorituksena ja rahanarvoisena sellaisena :thumbup: .

.

Tai sitten ei....emmehän tiedä mikä mäntä- ja tiivistesarja moottoriin nyt asennettiin.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005

Viesti Kirjoittaja pera8x »

sportsman kirjoitti:
pera8x kirjoitti:jos ei ole materiaalivirhettä, eikä oikein muutakaan vikaa, niin uskoisin, että suurin syypää kaikille tälläsille rikkoontumisille on se, että saksalaiset lähtee kotipihasta, ajaa rampista ja vetää autobahnia heti kaasu pohjassa kylmällä koneella kilometri tolkulla, kunnes sitten stoppaa shellin baarin ja sammuttaa koneet siihen paikkaan sen kummemmin jäähdyttelemättä. kahvit juatuaan lähdetään taas kaasu pohjassa jne.

en tiedä sitten, että kuinka tollanen vaikuttaa mäntien päälle, mutta ainakin kannen kestoon vaikuttaa. kauheen nopeita lämpövaihteluita, niin ei tee hyvää.

Missähän päin Saksaa lienet käynyt seuraamassa , kun olet tälläiseen lopputulokseen tullut ?
Todellisuudessa autobaanat on aikas ruuhaisia ja normi nopeus max lienee n 130-160 km/h tunnissa . (ehkä joku myyntiedustaja painaa volkkarilla tai audilla hieman kovempaa) Ja ehkä kaikki auton omistajat eivät asu ihan moottoritien rampin vieressä.
en nyt niin tarkkaan ole sakujen ajotottumuksiin perehtynyt, mutta saksassa olen aika monta kertaa käynyt aikasemman työni takia. ja kyllä ne siellä paljon kovempaa ajaa, kun mitään 130. jos ei ole tietyömaita, eikä liiaksi ruuhkaa, niin aika haipakkaa mennään. tiedä sitten, että missä päin itte oot ollu kattelemassa? ei ne siellä keskustoissa kovin kovaa painele.. kylle no osaa antaa monoo autoille sielläkin, jos on tietä. tosin aika paljon siellä tuntuu olevan tietyömaita, mitkä rajottaa vauhtia. ruuhkasta en niin tiedä. kyllä siellä pystyy vähintään yhtä kovaa meneen, kun suomessakin. siis ruuhkan puitteissa. onhan sitä tullut paljonkin ajettua saksassa. viimeks steinaussa ja sitä viimeks papenburgissa. tosin kuorkin ratissa nuo kerrat, ettei ole paljoa päässyt syöttään. kuulopuheet ja mielikuvat vaan on sellaset, että siellä ajetaan autosta välittämättä. todellisuudesta en niinkään tiedä. mutta sen tiedän, että kyllä ne sakutkin osaa hanaa antaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
ManuOtus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 24.07.2012 10:19

Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005

Viesti Kirjoittaja ManuOtus »

Mesemies89 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
Tätä voi pitää hyvänä suorituksena ja rahanarvoisena sellaisena :thumbup: .

.

Tai sitten ei....emmehän tiedä mikä mäntä- ja tiivistesarja moottoriin nyt asennettiin.
Nüralin männät, FAI:n tiivisteet (jos en väärin muista) ja männässä ei ole merkkejä lämpötilan vaikutuksen muutoksesta jne. kaikki männät, tapit, renkaat ja kiertokanget samassa kunnossa. Ei siis syytä epäillä öljysuihkun toimivuutta tai väärää suuntausta. Kaikki öljysuihkut samaan suuntaan ja saman kuntoisia.

kolmelta eri taholta nyt löytynyt vastaava tapaus että mäntä haljennut kaikki samasta konetyypistä ja ennen 2005 \ 6 kasattuja...
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

ManuOtus kirjoitti:
Mesemies89 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
Tätä voi pitää hyvänä suorituksena ja rahanarvoisena sellaisena :thumbup: .

.

Tai sitten ei....emmehän tiedä mikä mäntä- ja tiivistesarja moottoriin nyt asennettiin.
Nüralin männät, FAI:n tiivisteet (jos en väärin muista) ja männässä ei ole merkkejä lämpötilan vaikutuksen muutoksesta jne. kaikki männät, tapit, renkaat ja kiertokanget samassa kunnossa. Ei siis syytä epäillä öljysuihkun toimivuutta tai väärää suuntausta. Kaikki öljysuihkut samaan suuntaan ja saman kuntoisia.

kolmelta eri taholta nyt löytynyt vastaava tapaus että mäntä haljennut kaikki samasta konetyypistä ja ennen 2005 \ 6 kasattuja...

Tuo vaurio kun on lähtenyt männäntapin mahdollisesta lämpölaajenemisesta, joka halkaisee männän. On syytä epäillä, että kyseinen vaurio on syntynyt jäähdytysongelmasta, voihan materiaalivirhekin tulla kysymykseen. Mainittu vaurio voi syntyä myöskin kovan kuormituksen saantona, ennekuin moottori on tasauslämmin.
Olikohan nämä kolmelta taholta tulleet tiedot vastaavasta mäntärikosta juuri ykkössylinterin männän rikkoontumisesta?
ManuOtus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 24.07.2012 10:19

Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005

Viesti Kirjoittaja ManuOtus »

Mesemies89 kirjoitti:
ManuOtus kirjoitti:
Mesemies89 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
Tätä voi pitää hyvänä suorituksena ja rahanarvoisena sellaisena :thumbup: .

.

Tai sitten ei....emmehän tiedä mikä mäntä- ja tiivistesarja moottoriin nyt asennettiin.
Nüralin männät, FAI:n tiivisteet (jos en väärin muista) ja männässä ei ole merkkejä lämpötilan vaikutuksen muutoksesta jne. kaikki männät, tapit, renkaat ja kiertokanget samassa kunnossa. Ei siis syytä epäillä öljysuihkun toimivuutta tai väärää suuntausta. Kaikki öljysuihkut samaan suuntaan ja saman kuntoisia.

kolmelta eri taholta nyt löytynyt vastaava tapaus että mäntä haljennut kaikki samasta konetyypistä ja ennen 2005 \ 6 kasattuja...

Tuo vaurio kun on lähtenyt männäntapin mahdollisesta lämpölaajenemisesta, joka halkaisee männän. On syytä epäillä, että kyseinen vaurio on syntynyt jäähdytysongelmasta, voihan materiaalivirhekin tulla kysymykseen. Mainittu vaurio voi syntyä myöskin kovan kuormituksen saantona, ennekuin moottori on tasauslämmin.
Olikohan nämä kolmelta taholta tulleet tiedot vastaavasta mäntärikosta juuri ykkössylinterin männän rikkoontumisesta?
Näistä muista männistä en tiedä mitkä sylinterit ovat olleet kyseessä, moottorikoneistamolta sain vain tietoa että heillä on aikaisemminkin ollut koneita korjattavana joista on mäntä haljennut ja mitään ulkopuolista syytä ei ole löytynyt.

Mutta tuosta männän tapista. Eikös sitä olettaisi että männän tappiin jää jokin jälki kun se lämpölaajenee ja alkaa halkaisemaan mäntää huonon jäähdytyksen takia? Ns alkaa leikkaamaan kiinni mäntä+männän tappi paketti? Tai jos laajenma onkin sellainen että öljy ei kierrä tapin ympärillä niin siitäkin olettaisi kyllä jäävän joku jälki tappiin tai mäntään. Eikait se pyhällä hengellä ala edestään työntämään mäntää siten että toinen antaa periksi ja halkeaa? Äkkiseltään luulisi että myös kiertokangen yläpäässä olisi jotain halkeamaa tai lämpöjälkeä olemassa? :silent:

Onko sinulla Mesemies89 tälläisestä aiempaa kokomusta tai tiedätkö vastaavia tapauksia joissa öljysuihku olisi vioittunut käytönaikana ja männän tappi "turpoaa" ja halkaisee männän?

Jos se heikkouttaan on särkynyt niin onko syy sitten siinä että moottori ei ole ollut sopivan lämmin vai onko ollut männän materiaalissa vikaa, kun ei kestänyt tiettyä moottorin lämpöä. Näppäränä joku voisi laittaa vaikka kyselyn valmistajalle että onko aiemmin tälläisen männän xxxx numerolla tullut vikoja. Tämänhän voisi osoittaa Nüralille joka on alkuperäismännänkin valmistanut. Uusi mäntä on eri osanumerolla ja yhdellä erolla, siinä ei ole Mb:n merkkiä stansattu mäntään. Olisikohan se juuri tuosta merkin kohdalta alkanut lämpiämään :wtf: ?

Tänään nesteet koneseen ja öljyt jäähdyttimeen :wink: vai miten se meni? Kuulostelemaan konetta ja karskia diiselin nakutusta.

Päivitys tunteihin +5h kahdelta.
Kustannuksiin 5€ klemmarit meni vaihtoon polttoaine linjasta.
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

[quote="ManuOtus"]

Onko sinulla Mesemies89 tälläisestä aiempaa kokomusta tai tiedätkö vastaavia tapauksia joissa öljysuihku olisi vioittunut käytönaikana ja männän tappi "turpoaa" ja halkaisee männän?
quote]

Kyllähän noita tapauksia on tullut eteen ueastikin.
Männäntappi on lähestulkoon tärkein ja herkimmin haavoittuva osa polttomoottorissa ( mäntämoottori ). Eripari liitoskohdat ovat haastava yhtälö lämmönvaihtelujen kompensoimiseksi.
ManuOtus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 24.07.2012 10:19

Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005

Viesti Kirjoittaja ManuOtus »

LopenUupunut kirjoitti:
ManuOtus kirjoitti:....Aikaa on palanut tällähetkellä 16tuntia josta n.12 tuntia tehty kahden miehen voimin.
Kustannuksia rahassa 860€ (ei sisällä olutta ja ruokaa :D )
Tätä voi pitää hyvänä suorituksena ja rahanarvoisena sellaisena :thumbup: .

.
Tänä päivänä kun asentamoilla hintana on 70-80€/tunti niin kyllä voi laskea ihan mukavan säästön omalle työlle.
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Eli siis nyt kun tämän topicin luki läpi, niin pitää vielä tarkemmin jäähdytellä siirtymien jälkeen tuo oma syksyllä 2004 tehty. Nyt mittarissa 365tkm ja lastutettuna ajettu jo 30tkm...
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6507
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005

Viesti Kirjoittaja MiHe »

pera8x kirjoitti: kuulopuheet ja mielikuvat vaan on sellaset, että siellä ajetaan autosta välittämättä. todellisuudesta en niinkään tiedä. mutta sen tiedän, että kyllä ne sakutkin osaa hanaa antaa.
OT: Eilen tuli työn puolesta istuttua iltaa saksalaispoppoon kanssa, ja puhuttiiin tietty jossainvaiheessa autoista yms. Eräs kaveri sano ajavansa AINA kun mahdollista 210-240 km/h nopeuksilla (kuulemma säästää työaikaa kun siirtymiin menee mahdollisimman vähän :D ), toinen pyöritteli vieressä päätään ja sanoi että tuskin koskaan ylittää 200 nopeutta. Eli joka lähtöön löytyy niin mietä kun sakujakin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
ManuOtus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 24.07.2012 10:19

Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005

Viesti Kirjoittaja ManuOtus »

Mesemies89 kirjoitti:
ManuOtus kirjoitti:
Onko sinulla Mesemies89 tälläisestä aiempaa kokomusta tai tiedätkö vastaavia tapauksia joissa öljysuihku olisi vioittunut käytönaikana ja männän tappi "turpoaa" ja halkaisee männän?
quote]

Kyllähän noita tapauksia on tullut eteen ueastikin.
Männäntappi on lähestulkoon tärkein ja herkimmin haavoittuva osa polttomoottorissa ( mäntämoottori ). Eripari liitoskohdat ovat haastava yhtälö lämmönvaihtelujen kompensoimiseksi.
Kuvailisitko millaisia vaurioita tälläisestä on tullut? Onko mitään kuvaa? Ja en nyt keljuile tai muuta mutta tiedän että tätä lukee joskus jokun muukin niin olisi hänelle näyttää kuva tai tarkempi selvitys millainen on vaurio kun öljysuihku ei toimi, männäntappia halkaisee männän jne.

Minä kuvaan ja laitan kuvat tuosta männästä, tapista ja sokista tänne kun käyn hallilla kuvaamassa nuo.
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

ManuOtus kirjoitti:
Kuvailisitko millaisia vaurioita tälläisestä on tullut? Onko mitään kuvaa? Ja en nyt keljuile tai muuta mutta tiedän että tätä lukee joskus jokun muukin niin olisi hänelle näyttää kuva tai tarkempi selvitys millainen on vaurio kun öljysuihku ei toimi, männäntappia halkaisee männän jne.

Minä kuvaan ja laitan kuvat tuosta männästä, tapista ja sokista tänne kun käyn hallilla kuvaamassa nuo.

Niinkuin kerroin, lämpölaajeneminen puuttellisen jäähdytksen seurauksena rikkoo myös mäntiä.
Mitkään kameralla otetut kuvat eivät kerro mitään todellisen vaurion aiheuttajasta. Vauriot tutkitaan kovuus- ja metallurgisin menetelmin.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005

Viesti Kirjoittaja atlas »

om602 eikös särje männän kun imusarjan paineputki sattuu juuri siihen 3sylinterin kohdille ja siinä pytyssä on suurin ahtopaine muihin nähden.
Mites cdi:n imusarja...sattuuko suoraan tuleva ilma johonkin sylinterin imukanavaan?
Se voisi selittää tämänkin konetyypin mäntä vauriot.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

atlas kirjoitti:om602 eikös särje männän kun imusarjan paineputki sattuu juuri siihen 3sylinterin kohdille ja siinä pytyssä on suurin ahtopaine muihin nähden.
Mites cdi:n imusarja...sattuuko suoraan tuleva ilma johonkin sylinterin imukanavaan?
Se voisi selittää tämänkin konetyypin mäntä vauriot.
Ahtopaineen vaihtelut ovat mitättömän vähäisiä tekijöitä moottorin riskitekijöihin nähden, jos tarkastellaan kestävyyden suhteen.
Ahtopaineella saadaan käytännössä täytöstä enemmän, joka mahdollistaa suuremman polttoaineen ruiskutusmäärän, mutta varsinainen laaki tulee työtahdin saantona, jossa puhutaan aivan eri lukemissa olevista voimista. Nämä voimat ottaa vastaan heikonpana lenkkinä männäntappi. Tosin jos jäähdytyskään ei ole riittävä, tulee palotilassa termiset rasitukset merkittäväksi moottorivaurion syntyyn.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005

Viesti Kirjoittaja pera8x »

atlas kirjoitti:om602 eikös särje männän kun imusarjan paineputki sattuu juuri siihen 3sylinterin kohdille ja siinä pytyssä on suurin ahtopaine muihin nähden.
Mites cdi:n imusarja...sattuuko suoraan tuleva ilma johonkin sylinterin imukanavaan?
Se voisi selittää tämänkin konetyypin mäntä vauriot.
mulla on nytkin ajossa yks 602:nen, mistä oli mäntä sökönä ostettaessa. tosin rikkonainen mäntä oli kakkos pytystä. syytä en tiedä, eikä varmaan kukaan muukaan, mutta männän renkaat oli palasina ja mäntäkin vähän lärvähtänyt. samaten tuossa pytyssä oli jonkunmoinen pykälä verrattuna muihin pyttyihin. vingulla pykälä pois ja uutta mäntää+rengasta ja taas toimii. takana varmaan 50tkm.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

pera8x kirjoitti:
atlas kirjoitti:om602 eikös särje männän kun imusarjan paineputki sattuu juuri siihen 3sylinterin kohdille ja siinä pytyssä on suurin ahtopaine muihin nähden.
Mites cdi:n imusarja...sattuuko suoraan tuleva ilma johonkin sylinterin imukanavaan?
Se voisi selittää tämänkin konetyypin mäntä vauriot.
mulla on nytkin ajossa yks 602:nen, mistä oli mäntä sökönä ostettaessa. tosin rikkonainen mäntä oli kakkos pytystä. syytä en tiedä, eikä varmaan kukaan muukaan, mutta männän renkaat oli palasina ja mäntäkin vähän lärvähtänyt. samaten tuossa pytyssä oli jonkunmoinen pykälä verrattuna muihin pyttyihin. vingulla pykälä pois ja uutta mäntää+rengasta ja taas toimii. takana varmaan 50tkm.
Jos se pykälä on renkaiten liike aluela(tai renkaan urat männässä kuluneet)
niin se on syy miksi olivat rikki
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Rommeli 80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 20.05.2014 19:44

Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005

Viesti Kirjoittaja Rommeli 80 »

Täällä ilmoittautuu 646 220cdi koneen omistaja,jossa 4-mäntä halki. Koneella ajettu 400tkm. ja kesken ajon katosivat vedot alkoi täristys/savutus yms.
Vaihtokone käynyt mielessä,kun alakerran joutuisi käyttään varmuudella auki. Tietoa miksi näin tapahtui, ei vielä ole. Turbo näyttäisi ehjältä samoin kansi. Suuttimet on vaihdettu jossakin vaiheessa ja niiden toiminnasta ei varmuutta,mutta mitään kilinöitä ja naputuksia koneesta ei ollut havaittavissa ennen tuhoa.
-W201 2.0d
-W210 290td
-W202 220d
-W203 220cdi Facelift
Vastaa Viestiin